Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Kjenner til flere som har fått store plugger på mer enn 5-6 kg jeg.

Anonymous poster hash: 405f9...569

Så du mener det er helt normalt? Og å anbefale? Jeg trodde babyer på 6 kilo var nærmest som en sensasjon å regne, iaf hvis den blir født naturlig.

Men du kjenner altså til mange babyer med en fødselsvekt over 6 kilo?

Endret av Ellevill
  • Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så du mener det er helt normalt? Og å anbefale? Jeg trodde babyer på 6 kilo var nærmest som en sensasjon å regne, iaf hvis den blir født naturlig.

Det har ikke blitt betegnet som unormalt av jordmoren og legen de hadde ihvertfall. Men så er jo den slekta ganske høye og har kraftig benbygning også, Typen til hun ene er minst 190 høy.

Skrevet

Hallo! Jeg hadde større mage enn henne da jeg var 4 mnd på vei. Og det var jo ikke fordi babyen var stor! Babyen min ble tatt med keisersnitt i uke 30+5, og veide 1600 gram. Jeg hadde da stoooor mage, men hadde kun lagt på meg 7 kg. Var tynn ellers.

Det jeg vil med dette er å si at hvor stor magen er har ikke nødvendigvis noe med størrelsen på barnet å gjøre. gener, sikkert magemuskler(uten at jeg vet så mye om dette, jeg hadde i så fall ikke noe særlig av det?😄), hvor/hvordan man bærer barnet og sånt spiller inn.

Men må si jeg digger at det kom et normalt, avslappet magebilde 😊

• Liker 4
Skrevet

Det har ikke blitt betegnet som unormalt av jordmoren og legen de hadde ihvertfall. Men så er jo den slekta ganske høye og har kraftig benbygning også, Typen til hun ene er minst 190 høy.

Folkehelseinstituttet hevder at normal fødselsvekt er 2500-4500 g. Over 4500 g blir regnet som høy. Jeg er da ganske sikker på at det ikke er vanlig med barn som veier mer enn 5-6 kilo. Ei venninne har to barn der begge veide drøye 5 kg ved fødselen. Men slik jeg har forståttxdet er ikke dette vanlig og ikke ønsket da barnet kan sette seg fast, mor øker risikoen for fødselsskader osv.

Barnefar og jeg er over gjennomsnittlig høye, og barna her hadde normal fødselsvekt. Alle er vi forskjellige og ulike faktorer spiller inn, men med mindre babyen veier mindre enn 2500 g blir ikke fødselsvekt regnet som lav.

• Liker 2
Skrevet (endret)

I 2009 veide 3,1% av alle nyfødte over 4,5 kilo. Da tenker jeg at diskusjonen om at barn på mer enn 5-6 kilo er vanlig på fødestuene er oppklart.

Endret av Ellevill
  • Liker 4
Skrevet

Folkehelseinstituttet hevder at normal fødselsvekt er 2500-4500 g. Over 4500 g blir regnet som høy. Jeg er da ganske sikker på at det ikke er vanlig med barn som veier mer enn 5-6 kilo. Ei venninne har to barn der begge veide drøye 5 kg ved fødselen. Men slik jeg har forståttxdet er ikke dette vanlig og ikke ønsket da barnet kan sette seg fast, mor øker risikoen for fødselsskader osv.

Barnefar og jeg er over gjennomsnittlig høye, og barna her hadde normal fødselsvekt. Alle er vi forskjellige og ulike faktorer spiller inn, men med mindre babyen veier mindre enn 2500 g blir ikke fødselsvekt regnet som lav.

Og så har ikke jeg sagt noe om hva vekten til barnet til FF blir. Jeg kommenterte bare overrasket over hvor liten magen var. Vektdiskusjonen vedrørende babyen får du og andre ta på egen kappe da jeg ikke har nevnt det med ett ord

• Liker 1
Skrevet

Jeg, som er like gammel som barna deres, hadde blitt flau hvis jeg hadde sett at mamma var her inne og oppførte seg som dere.

Ha ha ha, årsbeste! Det er så sant og er virkelig noe kvinnene her hadde gjort vel i å ta innover seg. Dessverre virker det som de har liten forståelse for hvordan de selv fremstår som forbilder for sine barn.

Hvis du virkelig er ei jente på 14 år, så bøyer jeg meg i støvet for deg, Maiken.:)

• Liker 9
Skrevet

Og så har ikke jeg sagt noe om hva vekten til barnet til FF blir. Jeg kommenterte bare overrasket over hvor liten magen var. Vektdiskusjonen vedrørende babyen får du og andre ta på egen kappe da jeg ikke har nevnt det med ett ord

Øh...Neivel... Synes så tydelig det er du som sier du kjenner til mange babyer med en fødselsvekt på 5-6 kilo...

• Liker 4
Skrevet

Øh...Neivel... Synes så tydelig det er du som sier du kjenner til mange babyer med en fødselsvekt på 5-6 kilo...

Ja, jeg kjenner til to (derav bruk av ordet: flere), men jeg har ikke diskutert hva som er unormal vekt (lav eller høy) på babyer. Jeg bare konstaterer at det finnes store babyer også.

• Liker 1
Skrevet

Men jeg skjønner ikke fokuset på at noen har påpekt liten mage. Hun HAR jo bitteliten mage. Knøttliten. Uten at det er noe tårnet i det i det heletatt. Hun er vel høy?

Anonymous poster hash: 68911...128

• Liker 6
Skrevet

Tårnet = noe gærent

Skrevet

Men jeg skjønner ikke fokuset på at noen har påpekt liten mage. Hun HAR jo bitteliten mage. Knøttliten. Uten at det er noe tårnet i det i det heletatt. Hun er vel høy?

Hun er ikke så høy… hun er 1.70. Jeg er 1.72, og ser ikke på meg selv som ei høy dame.

• Liker 3
Skrevet
Sophie Elise:

Etter å ha lest litt der følte jeg behov for å klare opp i en ting. Jeg har aldri oppfordret noen av mine lesere til plastisk kirurgi, som gang på gang blir skrevet i de forumene. Men nå skal jeg gjøre ett lite untak, for det er ett inngrep flere av dere kunne ha hatt behov for, som jeg selv ville ha utført om jeg var noen av dere.

Da skulle jeg ha operert to horn i pannen, slik at jeg kan få utrykk for den lille djevelen jeg har på innsiden. Om jeg følte jeg var en liten mobber som ville trykke ned andre, om jeg tenkte på hvem som gjør hva og hvorfor, og om jeg ikke klarte å glede meg på andre sine vegne. Da skulle jeg ha utrykt det på denne måten, slik at hele verden kunne se.

Så nå slipper bitterfittene på kvinneguiden å bekymre seg for de store, fine puppene mine eller den lille nesa, for jeg har store planer! Dere som kommenterer masse krenkende dritt, dere som mobber andre, dere som hater andre, ja dere burde kanskje vurdere å gjøre det samme. Dere trenger ikke silikon, restylane eller neseperasjon. Dere trenger to horn i pannen, slik at alle kan se hvilke ekle drittunger dere er (i en alder av rundt 40, som jeg tipper mange på kvinneguiden er).

Vet ikke om folk har fått med seg denne kommentaren på Sophie Elises blogg i dag? Synes den passet å ta med her også.

Anonymous poster hash: bdf3c...c3d

• Liker 2
Skrevet

Jeg har nok selvinnsikt til å vite at jeg er dømmende, men å kritisere andre for det samtidig som man skriver at de samme personene er for dårlige i norsk til å bedrive leksehjelp eller at de ikke har oppnådd noe i livet. Da får man starte med seg selv.

Anonymous poster hash: b9607...1e2

En 14-åring har vel strengt tatt ikke hatt like mange sjanser enda til å oppnå noe her i livet som en 40-åring har hatt. Kanskje du også da skal starte med deg selv før du snakker ned FF? Det må være lov å stille spørsmål ved de som sitter hele dagen og leter etter ting de skal kritisere en dame for, og blir lykkelig av å trøkke andre nedi driten. Så om du vil trøkke andre ned i driten, så må du tåle å høre det tilbake. Ellers kan du holde det for deg selv.

Anonymous poster hash: 216b9...370

• Liker 2
Skrevet

Hun er ikke så høy… hun er 1.70. Jeg er 1.72, og ser ikke på meg selv som ei høy dame.

Men da er hun høy, og det forklarer hvorfor hun har liten mage.

• Liker 1
Skrevet

Slike kvinner? Hva mener du med det? Og mener du at det er vanlig å få barn som veier 4 og 5 kilo?

Jeg ble kjempestor og tykk da jeg gikk gravid med min første. Babyen veide 3,1 kg etter 14 dager på overtid... Da hadde den antagelig gått ned ett par hekto pga morkakesvikt, men poenget er at mors vekt behøver ikke ha noe å si på barnets vekt.

Hun går til jevnlig kontroll og alt er bra med mor og barn.

Jo det er en klar sammenhelg mellom mors og barnets vekt. Jo mer moren spiser i svangerskapet, jo større blir oftere barnet. Det er en grunn til at vektgjennomsnittet på nyfødte har gått opp de siste 50 årene, mer velstand!

• Liker 1
Skrevet

Men da er hun høy, og det forklarer hvorfor hun har liten mage.

Hun er helt gjennomsnittlig høy.

• Liker 1
Skrevet

Er da tynn jeg også, og ikke noe jeg kan noe for. Er aktiv og spiser sunt og bra (ikke lavkarbo) og kan kose meg med sjokolade i helgene. Ser ikke noe galt i å si at man er tynn jeg da. Du hadde vel reagert mer om hun hadde sagt at hun ikke var så tynn før graviditeten og ropt spiseforstyrrelse? Det er jo sant at hun var tynn som en strek før graviditeten. Bra hun ser seg selv som hun er synes nå jeg

Nå missforstår du hele poenget. Det er jo ikke det at hun er tynn. Og det er vel en vesentlig forskjell på å si at man er tynn, og å si at man var "syltynn" fra siden før graviditeten. Jeg tenker på den påvirkningskraften hun har på mange unge, og da syns jeg hun bør være litt forsiktig med hvordan hun ordlegger seg. Og jeg mener jo virkelig ikke at hun skulle si at hun ikke var tynn før graviditeten heller, det finnes en mellomting (eventuelt ikke påpeke verken det ene eller det andre)

Ps, jeg er også tynn.

Skrevet

Hun er helt gjennomsnittlig høy.

Hvorfor må dere kveruleresp jævlig?

Poenget er at hun er høy nok til å bære barnet på en annen måte enn lave jenter, som gjerne får mye større mage.

• Liker 2
Skrevet

Nå missforstår du hele poenget. Det er jo ikke det at hun er tynn. Og det er vel en vesentlig forskjell på å si at man er tynn, og å si at man var "syltynn" fra siden før graviditeten. Jeg tenker på den påvirkningskraften hun har på mange unge, og da syns jeg hun bør være litt forsiktig med hvordan hun ordlegger seg. Og jeg mener jo virkelig ikke at hun skulle si at hun ikke var tynn før graviditeten heller, det finnes en mellomting (eventuelt ikke påpeke verken det ene eller det andre)

Ps, jeg er også tynn.

Men hun var jo syltynn før graviditeten, og det er jo fakta. Jeg bare skjønner ikke hvordan ordet "syltynn" kan være negativt for unge jenter, når det er sant.

• Liker 4
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...