Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest vilma2000
Skrevet

Uff, det var en uheldig kolleksjon. Og hva skjedde med bildene på bloggen? LK pleier å være så flink, men de bildene var DÅRLIG og jeg ble sjøsyk av vinkelen.

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Caroline er jo flink, og greier nok å komme opp med fine design helt på egenhånd.

Få et bedre firma til å sy, med bedre stoffer, også kan hun jo være modell selv. Hun gjør jo en 100-ganger bedre jobb enn den modellen på nettsiden til Tailorheaven i alle fall!

• Liker 2
Skrevet

Synd at kjolene ser så kjipe ut. Hun må være skuffet. Synes også synd på henne nå. Jeg hadde blitt irritert om det var meg.

Den hvite hun hadde i sommer, som var linket til over her, er jo ikke lik en gang. https://www.tailorheaven.com/prod.php?id=102 Den var jo kjempelekker på henne.

Hvis dere ser på den sorte som modellen har på seg, så er skjørtet foldet på en helt annen måte enn den hvite Caroline har på seg i trappa. Se på bildene tatt bakfra.

Dårlig reklame for Tailorheaven. Ikke Caroline sin feil.

Herregud, for en forskjell. :sjokkert:

FF så kjempefin ut i den kjolen. Kjolen på modellen ser derimot ut som noe billig ræl fra nelly.com. Med tanke på prisen, tror jeg ikke akkurat at dette blir en suksess.

• Liker 3
Skrevet

Har modellen på TH fake babymage? Caroline kunne fint ha vært modell, modellen på TH er jo kjempetynn hun også så det hadde vitterlig ikke spilt noen rolle?

• Liker 3
Skrevet

Ville det ikke vært bedre om FF kun brukte Caroline Berg som navn på eget design? CB er litt stiligere enn CBE syns jeg.

Anonymous poster hash: 405f9...569
  • Liker 3
Skrevet

Hun er såpass slank at hun fotograferer bra i det meste, men jeg er tilbøyelig til å tro at denne massive redigeringen av lys m.m også har noe å si for hvordan klær fremstår. I tillegg så har jo dekket til flere av disse plaggene på antrekkbildene sine.

Men jeg kan ikke fatte hvordan noen skal gidde å betale opptil 1600 kr for de klærne der.

Anonymous poster hash: 4d333...730
  • Liker 9
Skrevet

Jeg fikk lyst til å kjøpe "Missoni-kopien" da jeg så den på FF. Men på nettsiden til TH ser den ikke bra ut. Mønsteret på bildet av ryggpartiet er skjevt der den er sydd sammen. Ser billig og dårlig ut.

Kjøper ikke.

Anonymous poster hash: 8b060...5ae
  • Liker 8
Skrevet

Ser det er en som kommenterer noe om at magen er så liten i mammakolleksjonen-innlegget, og hun svarer med at hun ikke kan noe for at magen er liten, og at hun var tynn som en strek fra siden før graviditeten... Blir litt oppgitt av formuleringene hennes av og til, hun legger ikke akkurat skjul på at hun er veldig tynn.

Syns den uttalelsen er svært uheldig med tanke på påvirkning av unge mennesker. Blir lei meg med tanke på hvordan samfunnet har blitt. Uendelig mye press, spesielt blant unge.

• Liker 10
Skrevet

Hvordan kan det innlegget om kolleksjonen ikke være merket som reklame?

Anonymous poster hash: 636b9...7b1
  • Liker 5
Skrevet

"Liten i størrelse, gå opp en størrelse." - sa merket som kaller seg for Tailor Heaven. :D

Anonymous poster hash: 636b9...7b1
  • Liker 17
Skrevet

Huff, at fotballfrue har lyst å identifisere seg med tailor heaven sier nå bare jeg.. Stoffet ser billig ut, modellene er grusomme, bildene er tatt på pinlige måter under pinlige settinger (Bilder på en grusplatting ser ikke akkurat så veldig proft ut) og ikke minst er redigeringen med store hakk i huden pinlig.

Og dette er tatt fra hele kjole.kategorien, ikke hennes kolleksjon spesifikt

Anonymous poster hash: e19d4...6ee
  • Liker 10
Skrevet

Huff, at fotballfrue har lyst å identifisere seg med tailor heaven sier nå bare jeg.. Stoffet ser billig ut, modellene er grusomme, bildene er tatt på pinlige måter under pinlige settinger (Bilder på en grusplatting ser ikke akkurat så veldig proft ut) og ikke minst er redigeringen med store hakk i huden pinlig.

Og dette er tatt fra hele kjole.kategorien, ikke hennes kolleksjon spesifikt

Anonymous poster hash: e19d4...6ee

Det skjønner ikke jeg heller at hun vil. Har aldri hørt om Tailor Heaven engang, før hun begynte å reklamere for det. Har alltid hatt inntrykket at hun samarbeidet mer med merker folk har gode erfaringer med, og som faktisk blir kjøpt (dvs alt fra coverbrand).

• Liker 2
Skrevet

Det er jo på ingen måte bevist at dette henger sammen med lavkarbo. I Sverige har hjerteinfarktene gått ned, mens lavkarbo bare blir mer og mer populært. Da er det sunt for svensker, men ikke for nordmenn, eller? Må ikke tro alt du leser. Snakker ikke du om at forballfrue avfeier det som ikke støtter hennes mening? Mens du tar til deg alt som støtter din? Tror det går for akkurat det samme.

Jeg har tro på at lavkarbo funker for noen, spesielt grupper som ligger i faresonen for å få diabetes. Jeg tror det er viktig å ha oppfølging av lege om man går på denne dietten. Jeg tror ikke det er en diett man bør gå på over lang tid. Jeg tror vi kommer til å se langtidseffektene av dietten om noen år, selvsagt er det mulig at jeg tar feil, får egentlig håpe det.

Skrevet

Det er jo nok engang synsing og antagelser. Det står IKKE noe om at det er folk på lavkarbo som står for den store delen med fløte- og smørforbruket. For det vi vet kan det like gjerne være alle kokkeprogrammene på TV hvor de ofte maner til bruk av mer fett.

Og jeg tror også at en del som spiser vanlig norsk kost tror at de spiser lavkarbo om de øker på med fløte og smør mens de fortsetter inntaket av karbohydrater. MEN det aller, aller viktigste - som også artikkelen påpeker - MER MOSJON !! Folk trimmer for lite - og trim gjør underverker for helsen vår. Og er det noen som går i bresjen for trening så er det Caroline. Hun er faktisk en stor inspirator for mange av leserne sine ... selv om hun får kjeft for det her på KG.

Men hvorfor vil du at Caroline skal offentliggjøre en liste over lesestoff som du har samlet på nettet?

Caroline har funnet sin levemåte og har det godt - det kan vi alle se.

Og hva er det tullet du sier at slanke mennesker ikke skal spise lavkarbo?

Hvor har du det fra?

Jeg har gått på kurs om blodtypedietten og den bygger ene og alene på lavkarbo-kosthold.

Undervektige mennesker som følger kostholdet vil legge på seg til de når kroppens naturlige vekt og holde seg der så lenge man holder seg til kostholdet. Det stabiliserer både overvektige og undervektige - noe som er bevist.

Helt enig, mosjon er det beste. Nyere forskning fra Universitetet i Tromsø viser at det har ingen betydning for hjertet hva du spiser, så lenge du mosjonerer. Det viste seg at mus som spiste junkfood, men trente regelmessig hadde bedre hjertefunksjon enn mus som spiste normalt og ikke trente.

Hvorfor skal en normalvektig person gå på lavkarbo? Et av argumentene som blir brukt i debatten er at man har overproduksjon av insulin ved å spise mye karbohydrater, at reguleringssystemene da kommer i ubalanse. Men hva med når man går på høy fett over lengre tid, det er hormoner involvert i fettmetabolismen også, skulle tro at disse også ville kunne komme i ubalanse? Og blodets syre-base regulering vil også kunne bli påvirket etter hvert. Og der sier Caroline at for en normal, frisk person tar kroppens systemer seg av dette. Men det samme gjelder vel for karbohydrater? For en normal frisk person vil blodsukkerreguleringen fungere helt fint.

Ikke misforstå meg, jeg tror at man godt kan kutte ned på karbohydrater, da det i dag er alt for mye raske karbohydrater som inntas. Men jeg har tro på balanse i kosten. Spiser man for mye proteiner kan det også gi opphav til diabetes, det har vist seg at for mye inntak av fisk (og da ekstreme mengder, vi snakker da om kosthold bestående kun av fisk) gir diabetes. Så for mye av både det ene eller det andre kan være sykdomsfremkallende. Samtidig har du folk som spiser akkurat hva de vil uten at helsa påvirkes (jeg hadde ei bestemor som hadde diabetes, men ikke gadd å passe på kostholdet, hun levde til hun ble 98).

Man kan diskutere opp og i mente uten å bli enige, og jeg tåler at andre har et annet syn. Men man få kunne si sin mening i debatten, og argumentene må få komme frem, og derfor reagerte jeg på at Caroline ikke publiserte svaret mitt.

Gjest Conradine
Skrevet

Helt enig, mosjon er det beste. Nyere forskning fra Universitetet i Tromsø viser at det har ingen betydning for hjertet hva du spiser, så lenge du mosjonerer. Det viste seg at mus som spiste junkfood, men trente regelmessig hadde bedre hjertefunksjon enn mus som spiste normalt og ikke trente.

Hvorfor skal en normalvektig person gå på lavkarbo? Et av argumentene som blir brukt i debatten er at man har overproduksjon av insulin ved å spise mye karbohydrater, at reguleringssystemene da kommer i ubalanse. Men hva med når man går på høy fett over lengre tid, det er hormoner involvert i fettmetabolismen også, skulle tro at disse også ville kunne komme i ubalanse? Og blodets syre-base regulering vil også kunne bli påvirket etter hvert. Og der sier Caroline at for en normal, frisk person tar kroppens systemer seg av dette. Men det samme gjelder vel for karbohydrater? For en normal frisk person vil blodsukkerreguleringen fungere helt fint.

Ikke misforstå meg, jeg tror at man godt kan kutte ned på karbohydrater, da det i dag er alt for mye raske karbohydrater som inntas. Men jeg har tro på balanse i kosten. Spiser man for mye proteiner kan det også gi opphav til diabetes, det har vist seg at for mye inntak av fisk (og da ekstreme mengder, vi snakker da om kosthold bestående kun av fisk) gir diabetes. Så for mye av både det ene eller det andre kan være sykdomsfremkallende. Samtidig har du folk som spiser akkurat hva de vil uten at helsa påvirkes (jeg hadde ei bestemor som hadde diabetes, men ikke gadd å passe på kostholdet, hun levde til hun ble 98).

Man kan diskutere opp og i mente uten å bli enige, og jeg tåler at andre har et annet syn. Men man få kunne si sin mening i debatten, og argumentene må få komme frem, og derfor reagerte jeg på at Caroline ikke publiserte svaret mitt.

Ja - det er nettopp som du sier - folk mener så mye om så mangt og man kommer aldri til å enes når det gjelder kostholdet.

Når det gjelder Caroline så går hun til jevnlige kontroller og har fått sjekket alle verdier som kan bli påvirket av et slikt kosthold. Forstår godt at hun går i bresjen og fronter et kosthold som føles bra for henne og som gir henne overskudd.

For meg funket ikke et kosthold med så mye fett - jeg ble kvalm og klarte rett og slett ikke holde meg til det strenge LCHF-regimet som også preger en del andre kosthold - deriblant blodtypedietten og andre. Kurslederen min mente at jeg antagelig trengte mer karbohydrater - så jeg måtte finne en annen vei til mindre karbohydrater som kan kombineres med typer lavkarbo brød, pasta, osv. Sånn må jeg spise for å ha det godt med meg selv.

Så jeg tror at alle må finne sin egen vei - prøve og feile ... men som du sier fysisk aktivitet er alfa omega.

Skrevet

Jeg trodde ff skulle fronte denne kolleksjonen ved å være modell selv.. Bildene på nettsiden til TH er iallefall helt tragiske. Ser cheap ut, men er priset dyrt! Synd at ff ønsker å identifisere seg med TH.

Anonymous poster hash: be334...373
  • Liker 5
Skrevet

Instagramkontoen til TH er full av skrivefeil. Ikke veldig profesjonellt.

• Liker 3
Gjest Funky Punk
Skrevet

Jeg har tro på at lavkarbo funker for noen, spesielt grupper som ligger i faresonen for å få diabetes. Jeg tror det er viktig å ha oppfølging av lege om man går på denne dietten. Jeg tror ikke det er en diett man bør gå på over lang tid. Jeg tror vi kommer til å se langtidseffektene av dietten om noen år, selvsagt er det mulig at jeg tar feil, får egentlig håpe det.

Lanhtidseffekten om noen år? Du vet altså ikke at dette ikke er en nymotens diett, men faktisk en livsstil (ja for det er i n g e n diett) som mange allerede har levd i mange år.

Bl.a min fastlege har spist lavkarbo i 40 år. Hun vokste opp med foreldre som spiste lavkarbo også.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Under Everyday-dress står det:

Kvalitet: 60 %polyester, 20% viskose og 10% rayon.

Jeg lurer på hva den siste 10 prosenten er jeg :fnise: En annen ting jeg lurer på er hvorfor de synes at det er greit å ta 1299 kr for et plagg som består av 60 %polyester. Polyester er noe jeg forbinder med fleeceklær, mens viskose er noe jeg forbinder med rimelige skjerf, så det er ikke akkurat snakk om alpakka og silke her.

Endret av Hjarte
  • Liker 7
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...