Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Deg om det. Jeg synes ikke det. Skjørtet er dratt nesten helt opp til armhulene (som Olga på 94 bruker å gjøre), og når hun i tillegg har dyttet en blondebluse oppi skjørtet, og hengt på seg et gedigent perlekjede, så forsterkes Olgafaktoren ytterligere. Ei dame på 80 kunne ha sett riktig fjong ut med de klærne, men på en ung dame passer de slettes ikke.

Anonymous poster hash: ee48e...174

Jeg synes også sånn stil er fin på yngre :)

Anonymous poster hash: dc3ea...576

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det antrekket gjorde virkelig ingenting for figuren!

Anonymous poster hash: 1f9dd...a66

Det er ikke alltid enkelt å kle seg som gravid, og jeg tror FF har en litt hard periode nå. Hun ser litt sliten ut. Får håpe hun får hvile seg mest mulig fremover.

Anonymous poster hash: 405f9...569

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes også sånn stil er fin på yngre :)Anonymous poster hash: dc3ea...576

Kjerringstil er ikke kledelig for folk under førti.

Anonymous poster hash: 1630c...b07

• Liker 1
Gjest Conradine
Skrevet

Det er ikke alltid enkelt å kle seg som gravid, og jeg tror FF har en litt hard periode nå. Hun ser litt sliten ut. Får håpe hun får hvile seg mest mulig fremover.

Anonymous poster hash: 405f9...569

Hvis Caroline ser sliten ut så må jeg ha sett ut som et vrak da jeg var høygravid.

Jeg synes hun ser fantastisk ut både i kropp og ansikt.

Var alltid nøye med hår, sminke og klær da jeg gikk gravid, men jeg var aldri i nærheten av så smashing som Caroline ser ut.

• Liker 6
Skrevet

Deg om det. Jeg synes ikke det. Skjørtet er dratt nesten helt opp til armhulene (som Olga på 94 bruker å gjøre), og når hun i tillegg har dyttet en blondebluse oppi skjørtet, og hengt på seg et gedigent perlekjede, så forsterkes Olgafaktoren ytterligere. Ei dame på 80 kunne ha sett riktig fjong ut med de klærne, men på en ung dame passer de slettes ikke.

Anonymous poster hash: ee48e...174

Synes likevel hun var pen jeg...

Anonymous poster hash: 75669...9d1

• Liker 1
Skrevet

Bloggeren Ragnild Nordrum gikk heller ikke opp noe særlig i svangerskapet, hun var faktisk enda tynnere enn Fotballfrue. Og hun virker jo veldig frisk og sunn. Skjønner ikke hvorfor folk har hengt seg sånn opp i dette, noen er bare mindre enn andre, fra naturens side. Greit nok at majoriteten legger på seg en del, men det finnes unntak! :)

• Liker 2
Skrevet

Bloggeren Ragnild Nordrum gikk heller ikke opp noe særlig i svangerskapet, hun var faktisk enda tynnere enn Fotballfrue. Og hun virker jo veldig frisk og sunn. Skjønner ikke hvorfor folk har hengt seg sånn opp i dette, noen er bare mindre enn andre, fra naturens side. Greit nok at majoriteten legger på seg en del, men det finnes unntak! :)

Hvis trening to timer pluss HVER dag ikke er manisk så vet ikke jeg. Kostholdet hennes vet jeg dog ingenting om.

Anonymous poster hash: 09884...69f

• Liker 7
Skrevet

Hvis trening to timer pluss HVER dag ikke er manisk så vet ikke jeg. Kostholdet hennes vet jeg dog ingenting om.

Edit: hun er veganer og ser ut til å spise søtsaker hver dag i form av diverse laget av råsjokolade, nøtter og lønnesirup.

Så det er hva jeg vet om kostholdet.

Henne om det. Jeg burde kanskje prøve det selv. Poenget er at disse syltynne bloggerne nødvendigvis ikke hadde vært så tynne dersom de spiste normal, sunn mat og ikke trente to timer hver eneste dag.

Flott at de har tid og pågangsmot. Akkurat den biten misunner jeg virkelig. Men når så mange mellom 16 og 20 leser bloggen er ikke dette nødvendigvis en god ting, og unge mennesker klarer ikke alltid å finne en riktig balanse når de skal prøve og leve sunt.

• Liker 5
Skrevet

Fotballfrua er ikke ærlig i debatter. Jeg har selv vært inne og kommentert i forhold til lchf fanatismen hennes, jeg er fysiolog og har jobbet med bl.a diabetes og kosthold. Hun henviste meg til et lavkarboforum for å lære mer om lchf, noe som provoserte meg ganske kraftig. Jeg sendte svar tilbake om at jeg hadde lest vitenskapelige publiserte artikler hvor det har vist seg at lchf faktisk kan gi opphav til diabetes og andre sykdommer. Hun ba meg om dokumentasjon på dette, og jeg sendte henne en liste over artikler. I kommentarfeltet hennes slutter diskusjonen med at hun spør om jeg kan vise henne artikler som dokumenterer dette. Hun publiserte aldri listen jeg sendte henne, og dermed kan det se ut som at jeg ikke har svart på dette.

Jeg er en godt voksen kvinne som ikke drives av misunnelse (føler at jeg må nevne dette siden alle hennes fans tror at med en gang man kritiserer FF må man være misunnelig, det går ikke an å være kritisk til henne uten at man er misunnelig....) Jeg er opptatt av at hun bevisst lar være å publisere listen jeg sendte henne, og dermed kan skape et litt feil bilde.

For de som synes at hun svarer så godt for seg i lchf debatten, må jeg si meg totalt uenig. Hun kommenterer at mye forskning har vist hvor bra lchf er, men om noen kommer med forskning som viser det motsatte svarer hun at forskningen er så korrupt at man knapt kan tro på noe. Hvorfor er det slik at alt som fremmer hennes syn er bra, men med en gang noe viser det motsatte er det pga korrupsjon, at folk ikke vet bedre osv.

Jeg er litt overrasket over at ikke flere fagutdannede er på banen og kommenterer hennes uttalelser. Det kan jo være at de ikke vet om bloggen hennes, eller ikke orker å ka9ste bort tid på henne (eller at hun ikke slipper gjennom slike kommentarer, men i forhold til at hun er forbilde for så mange unge jenter synes jeg det er skremmende at hun kan få så mye spillerom.

Skrevet

Fotballfrua er ikke ærlig i debatter. Jeg har selv vært inne og kommentert i forhold til lchf fanatismen hennes, jeg er fysiolog og har jobbet med bl.a diabetes og kosthold. Hun henviste meg til et lavkarboforum for å lære mer om lchf, noe som provoserte meg ganske kraftig. Jeg sendte svar tilbake om at jeg hadde lest vitenskapelige publiserte artikler hvor det har vist seg at lchf faktisk kan gi opphav til diabetes og andre sykdommer. Hun ba meg om dokumentasjon på dette, og jeg sendte henne en liste over artikler. I kommentarfeltet hennes slutter diskusjonen med at hun spør om jeg kan vise henne artikler som dokumenterer dette. Hun publiserte aldri listen jeg sendte henne, og dermed kan det se ut som at jeg ikke har svart på dette.

Jeg er en godt voksen kvinne som ikke drives av misunnelse (føler at jeg må nevne dette siden alle hennes fans tror at med en gang man kritiserer FF må man være misunnelig, det går ikke an å være kritisk til henne uten at man er misunnelig....) Jeg er opptatt av at hun bevisst lar være å publisere listen jeg sendte henne, og dermed kan skape et litt feil bilde.

For de som synes at hun svarer så godt for seg i lchf debatten, må jeg si meg totalt uenig. Hun kommenterer at mye forskning har vist hvor bra lchf er, men om noen kommer med forskning som viser det motsatte svarer hun at forskningen er så korrupt at man knapt kan tro på noe. Hvorfor er det slik at alt som fremmer hennes syn er bra, men med en gang noe viser det motsatte er det pga korrupsjon, at folk ikke vet bedre osv.

Jeg er litt overrasket over at ikke flere fagutdannede er på banen og kommenterer hennes uttalelser. Det kan jo være at de ikke vet om bloggen hennes, eller ikke orker å ka9ste bort tid på henne (eller at hun ikke slipper gjennom slike kommentarer, men i forhold til at hun er forbilde for så mange unge jenter synes jeg det er skremmende at hun kan få så mye spillerom.

Nå er jeg ingen ekspert på noen av de mange livsstilene som blir diskutert i media. Det eneste jeg vet er at jeg synes det er skummelt at hun og LK fronter LCHF så sterkt som de gjør på bloggen. Det er snakk om tusenvis av fjortisser med lite livserfaring som sikkert blir påvirket av LCHF-misjoneringen. Det kan godt være at LCHF er bra, det vet ikke jeg. Synes uansett de ikke burde holde på sånn de gjør.

PS: urettferdig at hun ikke publiserte listen din. Vil tro det er flere lignende hendelser, som gjør at hun og LK "vinner" debatten.

• Liker 6
Skrevet

Nå er jeg ingen ekspert på noen av de mange livsstilene som blir diskutert i media. Det eneste jeg vet er at jeg synes det er skummelt at hun og LK fronter LCHF så sterkt som de gjør på bloggen. Det er snakk om tusenvis av fjortisser med lite livserfaring som sikkert blir påvirket av LCHF-misjoneringen. Det kan godt være at LCHF er bra, det vet ikke jeg. Synes uansett de ikke burde holde på sånn de gjør.

PS: urettferdig at hun ikke publiserte listen din. Vil tro det er flere lignende hendelser, som gjør at hun og LK "vinner" debatten.

Hva er LCHF?

Skrevet

Hva er LCHF?

Low Carb High Fat står det for :) En variant av lavkarbo.

• Liker 1
Skrevet

Vi er mange her inn som sverger til lavkarbo og ønsker tilgang til denne listen din.

Kan du legge den ut her i tråden?

Anonymous poster hash: 4e46a...62c

Skrevet

(...) Hun ba meg om dokumentasjon på dette, og jeg sendte henne en liste over artikler. I kommentarfeltet hennes slutter diskusjonen med at hun spør om jeg kan vise henne artikler som dokumenterer dette. Hun publiserte aldri listen jeg sendte henne, og dermed kan det se ut som at jeg ikke har svart på dette.

(...) Jeg er opptatt av at hun bevisst lar være å publisere listen jeg sendte henne, og dermed kan skape et litt feil bilde.

Det kan godt hende at hun bevisst lot være å publisere listen. Men jeg kan tenke meg en mulighet til, dersom kommentaren bestod av flere lenker kan den med stor sannsynlighet gått rett i spam-mappen.

Skrevet

Hva er dine tanker om å kutte ned på karbohydrater i kosten da? Og generelt velge mer proteiner enn f.eks hvete og pasta? Det er også lavkarbo. En meget positiv livsstil spør du meg. Synes du ikke vi har for mye karbohydrater i kosten? Jeg fokuserer på grønt og naturlig mat, men øker ikke fettet.

Anonymous poster hash: e8e73...9b7

• Liker 2
Gjest Funky Punk
Skrevet

Har lest og hørt mange positive forskningsrapporter osv, så det ene trenger ikke nødvendigvis være det eneste rette :)

• Liker 3
Skrevet

Hva er dine tanker om å kutte ned på karbohydrater i kosten da? Og generelt velge mer proteiner enn f.eks hvete og pasta? Det er også lavkarbo. En meget positiv livsstil spør du meg. Synes du ikke vi har for mye karbohydrater i kosten? Jeg fokuserer på grønt og naturlig mat, men øker ikke fettet.

Anonymous poster hash: e8e73...9b7

Å kutte ned på karbohydrater er nok ikke dumt dersom man spiser veldig mye raske karbohydrater. Det som jeg synes er skremmende med FF er at hun ikke kan spise et eple fordi det er for mye karbohydrater. Og da synes jeg det blir litt for ekstremt. Jeg tror heller ikke at det er bra med så mye fett som hennes diett består av (nå vet jeg jo ikke om hun faktisk spiser noe av alle disse rettene hun legger ut bilder av). Jeg har tro på et balansert kosthold og fysisk aktivitet. Selvsagt for de som er ekstremt overvektige kan en periode på lavkarbo være et godt alternativ, men ikke over flere år. Det er allerede kommet varselsignaler på lite heldige effekter av dietten, og flere vil nok dukke opp over tid.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...