LilleSnupp Skrevet 9. november 2013 #6521 Skrevet 9. november 2013 For øvrig er jeg skeptisk til argumentasjon som går på at man ikke føler man får "lov" til å uttale seg fordi man møter motstand (det forrige innlegget ditt og mange andre før det). Det er ingen menneskerett å få stå uimotsagt. Folk er her for å diskutere Fotballfrue. Da får de leve med at det finnes ulike synspunkter, og at folk gir uttrykk for dem. Det er det demokrati handler om. Det skal du selvsagt få lov å være, men du ser ikke ironien i denne "motstanden"? "Motstanden" jeg refererte til og tidligere har referert til omhandler diagnostisering og hetsingen av debattanter som er kritisk til FF. Kom gjerne med motstand i form av saklige argumenter, men kall ikke det for motstand når det egentlig er sjikane og hets av meddebattanter. 3
Bloggleseren Skrevet 9. november 2013 #6522 Skrevet 9. november 2013 GRUNNEN til at det blir et tema er jo ofte fordi folk påpeker at ALLE som ikke liker FF er feite og stygge. Da påpeker folk (naturlig nok) at de ikke synes hun er så pen. Anonymous poster hash: eabd2...0bc Jeg synes heller det går motsatt vei. Stygge, usaklige kommentar om FF forlanlediger beskyldninger om misunnelse. 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2013 #6523 Skrevet 9. november 2013 "I mellomtiden synes jeg det er kjempkoselig at dere “liker” innlegget, for da vet jeg i hvert fall at dere leser det :-)" Så jævlig latterlig. Alt for å få reklame? Statistikken sier vel at folk leser det?! Anonymous poster hash: 2ef39...648 2
Gjest kattinka Skrevet 9. november 2013 #6524 Skrevet 9. november 2013 "I mellomtiden synes jeg det er kjempkoselig at dere “liker” innlegget, for da vet jeg i hvert fall at dere leser det :-)" Så jævlig latterlig. Alt for å få reklame? Statistikken sier vel at folk leser det?! Anonymous poster hash: 2ef39...648 Var bare 7 som hadde likt også, så ikke så mange som var keen på å "like" hehehehe 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2013 #6525 Skrevet 9. november 2013 "Lars-Kristian har også gjort noen meget vellykkede invisteringer i aksjemarkedet, så vi har en god del penger på bok der." Var det ikke nettopp det han IKKE hadde gjort? Anonymous poster hash: 2ef39...648 24
Gjest Atheena Skrevet 9. november 2013 #6526 Skrevet 9. november 2013 Hva hadde det hjulpet henne for? At disse idiotene skal føle seg bedre, og ikke klage på hvor ''perfekt'' hun er? Tror ikke noen liker å skrive om, eller lese om kviser.. Det er jo litt trist at ingen vil lese om et normalt liv da? Jeg har skrevet en del om at hun er perfekt så idioten du nevnte i ditt andre innlegg er kanskje myntet på meg? Jeg står uansett for det jeg skrev, jeg syns hun fremstiller seg perfekt og prikkfri, ingen mennesker er perfekte og jeg syns det er trist at unge jenter ser opp til en slik perfekt fasade. Nå snakker jeg ikke om at hun skal snakke om kviser osv, men at hun kanskje kunne vist seg litt avslappet og ustriglet innimellom tror jeg bare hadde vært sunt.
Deanna Skrevet 9. november 2013 #6527 Skrevet 9. november 2013 Det er jo litt trist at ingen vil lese om et normalt liv da? Jeg har skrevet en del om at hun er perfekt så idioten du nevnte i ditt andre innlegg er kanskje myntet på meg? Jeg står uansett for det jeg skrev, jeg syns hun fremstiller seg perfekt og prikkfri, ingen mennesker er perfekte og jeg syns det er trist at unge jenter ser opp til en slik perfekt fasade. Nå snakker jeg ikke om at hun skal snakke om kviser osv, men at hun kanskje kunne vist seg litt avslappet og ustriglet innimellom tror jeg bare hadde vært sunt. Dette stiller jeg meg hundre prosent bak, og jeg skal ikke en gang gjengi det jeg har skrevet om at jeg ikke er misunnelig. Jeg har 100 prosent forståelse for at FF er en merkevare, men det forundrer meg at hun forsøker å fremstille seg selv som langt bedre enn hun er. Hun sier selv at hun hever seg over kritikk, men for meg virker det som at hun tar det til seg. For å si det enkelt, og dette er basic psykologi; ingen liker perfekte mennesker. Nå har CBE i tillegg en tendens til å komme med uttalelser som mange stiller spørsmål ved, og det gjør vel kanskje at folk blir enda mer skeptisk til henne. For eksempel har det vært mye frem og tilbake om hvorvidt hun hadde uttalt at hun brukte restylane, jeg kunne nevnt eksempler i fleng, men det er mindre viktig. Det som er utgangspunktet for denne diskusjonen er vel at CBE i langt større grad enn mange andre bloggere har klart å gjøre seg upopulær, og jeg tror ikke det er fordi hun er så mye bedre. NetteNesta og Camilla Pihl er i mine øyne minst like vellykket og de har så absolutt utseendet med seg. Hvorfor blir ikke de diskutert i like stor grad, dersom alt handler om sjalusi? I tillegg er CBE og LKE veldig flinke til å snu folk mot seg. Jeg kjenner en del mennesker i mediebransjen, og de er ikke populære intervjuobjekter, for å si det slik. LKE har flere ganger angrepet journalister på Twitter - og det virker som at de mener at enhver som våger å skrive noe kritisk om dem (typ Brekstad og journalisten i VG Helg) er elendige journalister. Caroline er utdannet journalist, så jeg hadde forventet meg mer av henne. Det virker som ethvert forsøk på å sette kritisk søkelys på det de gjør (for de gjør feil de, som alle andre) blir angrepet med en vegg av negativ og usaklig kritikk, som de i etterkant sensurerer hvis de har mulighet til det. Det er ikke en naturlig måte å reagere på. Så, i mine øyne virker det uforståelig at alle som kommenterer i denne tråden misliker CBE fordi hun er tynn og tjener godt på bloggingen. 14
signerd Skrevet 9. november 2013 #6528 Skrevet 9. november 2013 Noen som vet hva denne familiebedriften er?
AnonymBruker Skrevet 9. november 2013 #6529 Skrevet 9. november 2013 Så jeg er misunnelig fordi jeg ikke synes FF er pen? Og det er lite sannsynlig for dere her at jeg er mer pen enn ei helt gjennomsnittlig jente, sånn for å oppsummere de siste sidene av denne tråden? Okey... Dere mener også at FF, som hele tiden skryter av hvor mye penger hun og mannen har, og at de fikk A/B det året de gikk på BI/Treider (ja,hun har nevnt det før kommentaren det henvises til) blir realitetsorientert? Det synes ikke jeg, kan godt forstå at mye av det dama skriver virker veldig rart for folk som er over 25 og ikke lar seg imponere av de liksom-tøffe svarene hennes. Hvis jeg skal misunne utseendet til noen må det være Linn Herbertsson (svensk blogger). Hun studerer sivøk og er ei kjempesøt jente. FF gikk på en kreativ fagskole, og fikk ikke en gang jobb som journalist, så nei, det misunner seg faktisk ikke. Ikke synes jeg det er noe misunnelsesverdig å ha en slik blogg og blottlegge seg på den måten, heller. Synes også det er litt spesielt at hun hele tida skryter av familiefirmaet når det er et rørleggerfirma med noen få ansatte. Eller disse investeringene til mannen som ikke gikk bra. Pointet er vel at mange gjennomskuer henne. Hun fremstiller alt som bra og perfekt også er det ikke det. Noen ganger er det bedre å holde kjeft enn å skrive noe. FF burde tenke mer på det. Anonymous poster hash: 897fe...83d 15
Gjest nejve Skrevet 9. november 2013 #6530 Skrevet 9. november 2013 (endret) Så, i følge din logikk bør CBE tåle steken da, siden hun og ektemannen omtaler andre som feite og stygge? Ok...Jeg mener nemlig at ingen, ikke en gang CBE eller ektemannen fortjener slike kommentarer. For øvrig synes jeg ikke det er rart at CBE får slike kommentarer, det er jo ikke akkurat vanskelig å skjønne at dama ikke fikk A i juss (som hun selv sa), samboeren min gikk i klassen hennes, han er ferdig utdannet nå, og han hadde to eksamener, ikke en. Har også sitert en del ting for han som FF har sagt, og han har begynt å le fordi hun mangler grunnleggende forståelse for blant annet forbrukerkjøpsloven. Da får du ikke A på eksamen. Hva gjelder disse vellykkede investeringene har paret selv til DN sagt at de fikk tap på aksjemarkedet og derfor ble LK inntektsført med lav inntekt i år... Og som presisert tidligere; CBE sier selv at FF er en liten del av henne, at bloggen er et produkt, og at leserne ikke kjenner henne. Jeg ser det derfor ikke på all kritikk av CBE som kritikk av CBE, men som kritikk av FF, for som CBE sier, det er jo kun FF leserne kjenner til. Jeg synes ikke det er greit å kritiseres andres utseende, men det gjorde ikke denne Marinahaa, det var det Caroline som gjorde. Hun kunne nok med fordel formulert seg bedre, og nei, hun har ingenting med hvilken utdannelser CBE og LKE har, men man må regne medat folk spør om mye rart når man har blogg. CBE kunne valgt å la være å svare. Jeg synes iallfall svaret hadde stått seg bedre uten personhets. Alt det du skriver her... Det er blitt diskutert TUSEN ganger før. I tråd etter tråd. Gang på gang på gang! Seriøst, jeg kjenner at jeg nesten dør av kjedsomhet innvendig når noen for n-te gang sier at "hun sier hun fikk A på eksamen men de har to eksamen årlig på jus bla bla bla", "hun outet en dame med fullt navn og yrke bla bla bla", o.l. Endret 9. november 2013 av nejve
AnonymBruker Skrevet 9. november 2013 #6531 Skrevet 9. november 2013 Så jeg er misunnelig fordi jeg ikke synes FF er pen? Og det er lite sannsynlig for dere her at jeg er mer pen enn ei helt gjennomsnittlig jente, sånn for å oppsummere de siste sidene av denne tråden? Okey... Dere mener også at FF, som hele tiden skryter av hvor mye penger hun og mannen har, og at de fikk A/B det året de gikk på BI/Treider (ja,hun har nevnt det før kommentaren det henvises til) blir realitetsorientert? Det synes ikke jeg, kan godt forstå at mye av det dama skriver virker veldig rart for folk som er over 25 og ikke lar seg imponere av de liksom-tøffe svarene hennes. Hvis jeg skal misunne utseendet til noen må det være Linn Herbertsson (svensk blogger). Hun studerer sivøk og er ei kjempesøt jente. FF gikk på en kreativ fagskole, og fikk ikke en gang jobb som journalist, så nei, det misunner seg faktisk ikke. Ikke synes jeg det er noe misunnelsesverdig å ha en slik blogg og blottlegge seg på den måten, heller. Synes også det er litt spesielt at hun hele tida skryter av familiefirmaet når det er et rørleggerfirma med noen få ansatte. Eller disse investeringene til mannen som ikke gikk bra. Pointet er vel at mange gjennomskuer henne. Hun fremstiller alt som bra og perfekt også er det ikke det. Noen ganger er det bedre å holde kjeft enn å skrive noe. FF burde tenke mer på det. Anonymous poster hash: 897fe...83d Det burde kanskje du ha tenkt på mer enn noen andre? Ikke sant? Anonymous poster hash: 4e46a...62c 6
LilleSnupp Skrevet 9. november 2013 #6532 Skrevet 9. november 2013 Det burde kanskje du ha tenkt på mer enn noen andre? Ikke sant? Anonymous poster hash: 4e46a...62c 5
AnonymBruker Skrevet 9. november 2013 #6533 Skrevet 9. november 2013 Synes det er fascinerende med alle som skriver lange innlegg om hvorfor de ikke er sjalu på FF. Hvem prøver de å overbevise? Seg selv eller oss andre? Jeg misunner FF følgende: - Hennes evne til å holde hjemmet "prikkfritt". Generelt kunne jeg ha tenkt meg noe av perfeksjonismen hennes. - At hun er ferdig utdannet, og i dag har en såpass behagelig og fleksibel jobb som blogging er, og i tillegg tjener rått på det. - At hun har økonomisk frihet til å gjøre hva hun vil. - At hun har ting "på stell". Stabilt og godt forhold, barn på vei, hus, osv. Jeg misunner ikke FF følgende: - Nevrotisismen. Har inntrykk av at hun er lettere nevrotisk. Blir så fort stresset, og har et veldig stort kontrollbehov. Perfeksjonist ut til fingertuppene, og må lage lister for alt. Som sagt kunne jeg tenkt meg litt av perfeksjonismen hennes, men alt med måte. - Hennes rolle som offentlig blogger. - Garderoben hennes. Det hender jeg tenker på alle de fine kvalitetsplaggene jeg skulle ha investert i dersom jeg hadde pengene hennes. Hun har så mye skit. - Hennes noe anstrengte forhold til mat og trening. - Usikkerheten hennes. Jeg har inntrykk av at hun har blitt mer usikker og obs på eget utseende og fremtredning jo større bloggen har blitt. Kanskje ikke så rart, men vanligvis går det jo den andre veien når man blir eldre. Anonymous poster hash: 8ab59...346 16
AnonymBruker Skrevet 9. november 2013 #6534 Skrevet 9. november 2013 Jeg har i alle fall inntrykk av at hun er ganske så usikker. At lesere må trykke "liker" på en knapp når kommentarfeltet ikke fungerer, sier meg ganske mye. Hun er vant til å få bekreftelse på hvert eneste innlegg hun skriver, og blir kanskje litt stressa over å ikke få den responsen som vanligvis kommer. Anonymous poster hash: 6058e...db5 12
Bloggleseren Skrevet 9. november 2013 #6535 Skrevet 9. november 2013 Så, i følge din logikk bør CBE tåle steken da, siden hun og ektemannen omtaler andre som feite og stygge? Ok...Jeg mener nemlig at ingen, ikke en gang CBE eller ektemannen fortjener slike kommentarer. For øvrig synes jeg ikke det er rart at CBE får slike kommentarer, det er jo ikke akkurat vanskelig å skjønne at dama ikke fikk A i juss (som hun selv sa), samboeren min gikk i klassen hennes, han er ferdig utdannet nå, og han hadde to eksamener, ikke en. Har også sitert en del ting for han som FF har sagt, og han har begynt å le fordi hun mangler grunnleggende forståelse for blant annet forbrukerkjøpsloven. Da får du ikke A på eksamen. Hva gjelder disse vellykkede investeringene har paret selv til DN sagt at de fikk tap på aksjemarkedet og derfor ble LK inntektsført med lav inntekt i år... Og som presisert tidligere; CBE sier selv at FF er en liten del av henne, at bloggen er et produkt, og at leserne ikke kjenner henne. Jeg ser det derfor ikke på all kritikk av CBE som kritikk av CBE, men som kritikk av FF, for som CBE sier, det er jo kun FF leserne kjenner til. Jeg synes ikke det er greit å kritiseres andres utseende, men det gjorde ikke denne Marinahaa, det var det Caroline som gjorde. Hun kunne nok med fordel formulert seg bedre, og nei, hun har ingenting med hvilken utdannelser CBE og LKE har, men man må regne med at folk spør om mye rart når man har blogg. CBE kunne valgt å la være å svare. Jeg synes iallfall svaret hadde stått seg bedre uten personhets. Jeg synes folk i for liten grad gir FF rom for å endre seg og vokse som menneske og profesjonell aktør. Ja, måten hun svarte denne Marina på, var kanskje uprofesjonell. Som jeg har skrevet før, syntes jeg tidligere hun var for defensiv i kommentarfeltet. Det synes jeg hun har rettet på nå. De fleste av svarene hennes er helt eksemplariske. Da burde folk, for å være litt reale, slutte å trekke frem to år gamle kommentarer. Ser dere ingen forbedring? Jeg synes hun har foretatt et kvantesprang i kommentarhåndtering bare det siste året. (Og i tillegg kjøper jeg ikke et sekund at kommentaren fra denne Marina var uskyldig eller godt ment. Seriøst, det var et angrep kamuflert om omtanke og bekyrming.) Så er det det at FF skrøt av å ha fått A på juss. Det var sikkert på en innlevering eller deleksamen eller noe sånt. Kanskje teit sagt, men det var svar på et angrep. Da blir man fort litt usaklig selv, som jeg skrev tidligere i kveld. Og hvor lenge skal det terpes på noe som skjedde for flere år siden? Betyr det at dere finner lite å terpe på i dag, eller? Og så er det aksjetapet til LKE, da. Det var noe som skjedde i 2008 - for fem år siden - før bloggen Fotballfrue var påtenkt engang. Så vidt jeg vet var ikke CBE involvert i dette. Hvorfor er det engang et tema her? Det er ikke rimelig å holde alt det dumme den mannen gjør, mot CBE. De er da to forskjellige personer. 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2013 #6536 Skrevet 9. november 2013 Jeg misunner frisørbesøkene hennes og hennes gratis sydenturer. Ellers er jeg ikke sjalu på noe. Jeg tenker alltid langsiktig og synes synd på kommende generasjon som tror de kan fortsette denne kjøpefesten vi er midt i nå. Det sies at renten skal mye opp, og eiendommer tar mye lengre tid og selge. Det er konkurranse i alle jobber, det er vanskligere å få fast jobb. Vet om sykepleiere og lærere som ikke får fast jobb, for de har ikke råd til å ansette de, men de kan jobbe ræva av seg som vikar i åresvis. Dette er ingen god utvikling. Offshore bransjen er det også vanskelig, der blir de byttet ut med utenlands arbeidskraft som skal ha mindre i lønn enn det nordmenn har. Så jeg tror ikke denne kjøpefesten kan fortsette i så veldig mange år fremover. Det stopper av seg selv, og da er det gjerne barnehagene som blir tomme først. En barnehageplass blir ikke prioritert om man har skikkelig dårlig råd. Anonymous poster hash: cf5ef...056 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2013 #6537 Skrevet 9. november 2013 Og så er det aksjetapet til LKE, da. Det var noe som skjedde i 2008 - for fem år siden - før bloggen Fotballfrue var påtenkt engang. Så vidt jeg vet var ikke CBE involvert i dette. Hvorfor er det engang et tema her? Det er ikke rimelig å holde alt det dumme den mannen gjør, mot CBE. De er da to forskjellige personer. Fordi at CBE konstant skryter over den fliiiiiiinke mannen sin kanskje? Anonymous poster hash: 2ef39...648
AnonymBruker Skrevet 9. november 2013 #6538 Skrevet 9. november 2013 Noen som vet hva denne familiebedriften er? Det er nok ikke en rørleggerbedrift som noen her skriver, synes heller ikke den er så suksessrik som FF skryter av i det innlegget/kommentarfeltet fra 2012 som ble gjengitt her over kanskje? www.180.no/firmavis/37072712253041.htm Anonymous poster hash: 029f0...1d9 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2013 #6539 Skrevet 9. november 2013 "Kjæresten fikk henne til å begynne å blogge da hun var ferdig med toårig journalistutdanning."http://www.kjendis.no/2011/11/03/kjendis/fotballfrue/blogging/18877317/ Anonymous poster hash: 2ef39...648 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2013 #6540 Skrevet 9. november 2013 "Kjæresten fikk henne til å begynne å blogge da hun var ferdig med toårig journalistutdanning."http://www.kjendis.no/2011/11/03/kjendis/fotballfrue/blogging/18877317/ Anonymous poster hash: 2ef39...648 Det er jo bra, har jo gått ganske så bra for de økonomisk Anonymous poster hash: acffe...11a
Fremhevede innlegg