Bloggleseren Skrevet 9. november 2013 #6501 Skrevet 9. november 2013 Men du mente kanskje at de som har et behov for å uttrykke det, ikke er seriøse? I så fall kan jeg si meg delvis enig, hvorfor skal man ha behov for det?Anonymous poster hash: 74f94...41a Nettopp. Og ikke superpen, nei, men pen nok til at det vekker misunnelse hos catty jenter. 1
LilleSnupp Skrevet 9. november 2013 #6502 Skrevet 9. november 2013 (endret) Fotballfrue.no er en blogg som skrives av Caroline Berg-Eriksen. En blogg som hun sammenligner med et nettmagasin. Det er også en inntektskilde for firmaet Treasure og familien Eriksen - noe de absolutt er berettiget til å ha. Nå må det ikke glemmes at dette ikke er en blogg type dagbok på nett av ei jente i 20 årene, men forretninger drevet av en kvinnelig gründer/selvstendig næringsdrivende på nærmere 27 år - og som har hatt dette som fulltidsjobb i en del år. Gratisreklame gis ikke ved dørene i det huset (ref. uttalelse i dn.no) - noe de også er i sin fulle rett til å ha som policy. Bloggen genererte 2,8 millioner i inntekter til Treasure i fjor (ref. dn.no). Caroline Berg-Eriksen har gjentatte ganger uttalt at Fotballfrue kun viser en liten del av henne som privatperson. I denne tråden må det være lov å kritisere Fotballfrue og det hun fronter uten at det skal bli definert som mobbing, hets og sjikanere ved første instans. (Noe som jeg tror forøvrig vil være svært krenkende mot de som faktisk opplever mobbing, utestengelse, følelse av mislykkethet, osv osv). Som svar til vedkommende (Bloggleseren) lengre opp. Nei, jeg mener personlig at Caroline Berg-Eriksen ikke er pen. Dette begrunner jeg i bilder tatt andre og fra tidligere. Å begrunne hvorfor jeg ikke synes hun er pen vil bli definert som både hets, mobbing og sjikane her, men hva som er pent er som sagt subjektivt. Tilføyelse: Derimot synes jeg venninnen hennes er svært pen. Det samme synes jeg om NetteNestea og Camilla Phil. Endret 9. november 2013 av LilleSnupp 7
Bloggleseren Skrevet 9. november 2013 #6503 Skrevet 9. november 2013 Fotballfrue.no er en blogg som skrives av Caroline Berg-Eriksen. En blogg som hun sammenligner med et nettmagasin. Det er også en inntektskilde for firmaet Treasure og familien Eriksen - noe de absolutt er berettiget til å ha. Nå må det ikke glemmes at dette ikke er en blogg type dagbok på nett av ei jente i 20 årene, men forretninger drevet av en kvinnelig gründer/selvstendig næringsdrivende på nærmere 27 år - og som har hatt dette som fulltidsjobb i en del år. Gratisreklame gis ikke ved dørene i det huset (ref. uttalelse i dn.no) - noe de også er i sin fulle rett til å ha som policy. Bloggen genererte 2,8 millioner i inntekter til Treasure i fjor (ref. dn.no). Caroline Berg-Eriksen har gjentatte ganger uttalt at Fotballfrue kun viser en liten del av henne som privatperson. I denne tråden må det være lov å kritisere Fotballfrue og det hun fronter uten at det skal bli definert som mobbing, hets og sjikanere ved første instans. (Noe som jeg tror forøvrig vil være svært krenkende mot de som faktisk opplever mobbing, utestengelse, følelse av mislykkethet, osv osv). Som svar til vedkommende (Bloggleseren) lengre opp. Nei, jeg mener personlig at Caroline Berg-Eriksen ikke er pen. Dette begrunner jeg i bilder tatt andre og fra tidligere. Å begrunne hvorfor jeg ikke synes hun er pen vil bli definert som både hets, mobbing og sjikane her, men hva som er pent er som sagt subjektivt. Tilføyelse: Derimot synes jeg venninnen hennes er svært pen. Det samme synes jeg om NetteNestea og Camilla Phil. Vet ikke om hele greia var ment som et svar til meg eller bare det nederste, men bare sånn i tilfelle, så har jeg hele tiden ment at det er greit å være kritisk til bloggen/firmaet osv. Det har jeg forhåpentligvis greid å få frem tidligere. De som ikke har skrevet negativt om utseendet hennes, trenger ikke å ta det til seg. FF-kritikerne er ikke en stor, ensartet bande, og det er ikke forsvarerne heller. Skulle ønske denne tråden var mindre polarisert, slik at folk bare kunne diskutere bloggen uavhengig av ståsted. 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2013 #6504 Skrevet 9. november 2013 Nettopp. Og ikke superpen, nei, men pen nok til at det vekker misunnelse hos catty jenter. Det gjør det kanskje. Aldri skjønt helt greia med det der, hvorfor har det noe å si for en selv hvordan andre ser ut? Finnes da mer interessante ting å diskutere enn utseende. Syns utseende generelt er altfor dominerende i samfunnet i dag. Barn er ikke barn lenger, men kles opp som små voksne ofte i upraktiske klær, verdien av folk virker som defineres i større og større grad av hvor pene de er, folk kjøper falske pupper, øyenvitner, hår, negler og what not for å være pene nok og føle seg bra (og attpåtil gjør de det for sin egen del, ikke fordi man bryr seg om hva andre mener). Huff. Dette er kritikkverdig, og dessverre fronter bloggere i dag slike holdninger og skaper et bilde av at det er normalt å være så utseendefokusert og fikse så mye på seg selv, samtidig som de sier man skal være fornøyd med seg selv slik man er. Anonymous poster hash: 74f94...41a 3
LilleSnupp Skrevet 9. november 2013 #6505 Skrevet 9. november 2013 Nei, alt var ikke myntet til deg, Bloggleseren. Samtidig.. å skrive at alle som nekter for at FF er ei pen jente med kjempefin kropp som guttene snur seg etter er misunnelige er generaliserende - og et forsøk på å styre debatten. Det blir det samme som om jeg skal påstå at alle som forsvarer oppførselen til FF er noen dumme naive nek - og sånn debatteknikk er ufint! 3
Deanna Skrevet 9. november 2013 #6506 Skrevet 9. november 2013 (endret) JEG DØR AV DE ELENDIGE FOLKENE HER. Enkelte av dere (eller ganske mange) er nok bare noen gamle feite og sjalue kjerringer uten liv. Hvorfor skulle jeg være det? Jeg har samme bakgrunn (yrke) som FF, men i motsetning til henne fikk jeg fast jobb med en gang og jeg har hatt mange forfremmelser siden. Til sammen tjener samboeren og jeg like mye som henne i året, og ikke er jeg feit eller stygg, heller. Synes faktisk CBE ikke er utpreget vakker, derimot synes jeg Anette Haga og Camilla Pihl er nydelige. Dessuten er jeg ett år yngre enn FF Det er så typisk å dra sjalusi-kortet med en gang noen sier noe negativt om en annen person, det blir litt for dumt i mine øyne. CBE sier selv at FF er et produkt, en tjeneste som er laget for å tjene penger, det vil si at å kritisere den tjenesten ikke kan sammelignes med å kritisere henne. Hvorvidt hun har liten mage/stygt interiør/skal pushe (eller hva det nå var) bryr meg ikke, og jeg har aldri diskutert det. Jeg synes derimot det er fritt frem å diskutere kolleksjonen hennes (kommersiell), blogginnleggene hennes og annonsørene, samt måten hun driver bloggen på. Endret 9. november 2013 av Deanna 7
Bloggleseren Skrevet 9. november 2013 #6507 Skrevet 9. november 2013 Nei, alt var ikke myntet til deg, Bloggleseren. Samtidig.. å skrive at alle som nekter for at FF er ei pen jente med kjempefin kropp som guttene snur seg etter er misunnelige er generaliserende - og et forsøk på å styre debatten. Det blir det samme som om jeg skal påstå at alle som forsvarer oppførselen til FF er noen dumme naive nek - og sånn debatteknikk er ufint! Det står deg selvfølgelig fritt å mene, men i likhet med AB_41a skiller jeg mellom å mene i sitt stille sinn at FF ikke er pen, og det å gjøre det til et tema i denne tråden. Jeg kan ikke se én eneste grunn til å rakke ned på utseendet hennes, eller understreke at hun egentlig ikke er så pen, som ikke har med misunnelse eller jantelov å gjøre. For øvrig er jeg skeptisk til argumentasjon som går på at man ikke føler man får "lov" til å uttale seg fordi man møter motstand (det forrige innlegget ditt og mange andre før det). Det er ingen menneskerett å få stå uimotsagt. Folk er her for å diskutere Fotballfrue. Da får de leve med at det finnes ulike synspunkter, og at folk gir uttrykk for dem. Det er det demokrati handler om. Jeg mener at kritikk av FFs utseende er usaklig, usmakelig og et uttrykk for misunnelse og jantelov. Det har jeg "lov" å mene og skrive her. 4
Nebel86 Skrevet 9. november 2013 #6508 Skrevet 9. november 2013 Fotballfrue.no er en blogg som skrives av Caroline Berg-Eriksen. En blogg som hun sammenligner med et nettmagasin. Det er også en inntektskilde for firmaet Treasure og familien Eriksen - noe de absolutt er berettiget til å ha. Nå må det ikke glemmes at dette ikke er en blogg type dagbok på nett av ei jente i 20 årene, men forretninger drevet av en kvinnelig gründer/selvstendig næringsdrivende på nærmere 27 år - og som har hatt dette som fulltidsjobb i en del år. Gratisreklame gis ikke ved dørene i det huset (ref. uttalelse i dn.no) - noe de også er i sin fulle rett til å ha som policy. Bloggen genererte 2,8 millioner i inntekter til Treasure i fjor (ref. dn.no). Caroline Berg-Eriksen har gjentatte ganger uttalt at Fotballfrue kun viser en liten del av henne som privatperson. I denne tråden må det være lov å kritisere Fotballfrue og det hun fronter uten at det skal bli definert som mobbing, hets og sjikanere ved første instans. (Noe som jeg tror forøvrig vil være svært krenkende mot de som faktisk opplever mobbing, utestengelse, følelse av mislykkethet, osv osv). Åhh.. Det her igjen! Ja, ingenting galt med å diskutere dette, men du og andre holder dere ikke til dette temaet. Det som blir diskutert her nå har ingenting med Tresure eller "nettmagasinet" å gjøre, men direkte på henne som person! Flott forsøk på ansvarsfraskrivelse og rettferdigjøring av hets, men det er intet annet dere klarer å komme med. Mobbing er ondsinnede handlinger som foregår over tid mot en annen person. Og leser man tråden her der det forsøkes å latterligjøre, bestemme, kritisere, alt fra klestil, frisyre, fødsel, kropp, graviditet, tingene hun skaffer til sitt ufødte barn, oppførsel, og ja, egentlig alt dere ser deres snitt å sette fingeren på. Å si at man diskuterer konseptet "Fotballfrue" må du lenger på landet med. Stå i det minste for handlingene og slutt å gjem deg bak at det kun er konstruktiv debatt. Det er så lett gjennomskuelig for folk fra utsiden som ikke er inni FF-bobla. Konstruktiv debatt handler om å diskutere saken fra begge sider og være saklig, ikke angripe en person man selv ikke takler. 5
AnonymBruker Skrevet 9. november 2013 #6509 Skrevet 9. november 2013 Flott å være dobbelmoralist- Vær fornøyd med deg selv, men selv har hun tusen og femti ting hun har gjort med seg selv. Snart får vi se en baby i Diorsmokk, Gant skjerf slik 2 åringen til Anna har og Prada kjoler til nyfødt. Joda, mye vil ha mer. Anonymous poster hash: cf5ef...056 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2013 #6510 Skrevet 9. november 2013 Sorry, men jeg kjøper det ikke. Selv uten sminke og løshår er FF fortsatt ei pen jente med kjempefin kropp, ei sånn jente som guttene snur seg etter, selv om hun ikke er en så stor skjønnhet som Siri Fjeld. Folk som nekter for det, er etter mitt syn misunnelige. Ja, misunnelige. Selv om ikke alle som er kritiske til FF er misunnelige, så er det noen som er det, og det er de som rakker ned på utseendet hennes og skriver hvor mye penere alle andre er. Det er bare én grunn til at jenter rakker ned på utseendet til andre, pene jenter. Skriv gjerne om skjult produktplassering, overdreven fokus på kropp og trening, teit mann og whatnot, og jeg skal ikke dra misunnelseskortet. Men de som skriver at hun ikke er pen, mister enhver troverdighet som seriøse kritikere. Det er jeg faktisk uenig i, og nei, jeg er ikke misunnelig. Jeg synes CBE er en helt gjennomsnittlig pen jente. Hun har i utgangspunktet et ganske flatt ansikt (det vises spesielt på bilder andre har tatt som viser ansiktet rett på) og når hun er på TV. Man ser at extensions er extensions fordi håret ser mer unaturlig ut. Hun sliter også tidvis med uren hud, og er i mine øyne svært mager, tror nok svært få menn finner en så tynn jente mager. Alle mine ekser og kjærester har digget damer med former type Rihanna, J-Lo etc. Så, nei, man trenger ikke være uenig fordi man ikke synes hun er pen. Hun er overhodet ikke stygg, men jeg synes ikke hun er mer enn normalt søt, heller. Anonymous poster hash: eabd2...0bc 10
AnonymBruker Skrevet 9. november 2013 #6511 Skrevet 9. november 2013 Syntes du det er rart? FF er jo så uekte som det overhode er mulig å få et menneske. Kan du nevne noe som er ekte på et bilde av henne? ALLE, ABSOLUTT ALLE som er naturlige er selvsagt vakrere enn FF. Det er på samme måten som et plastikkjuletre ALDRI kan overgå et ekte juletre. Plast og uekte ting slår aldri det ekte, uansett hvor mye mennesker med dårlig selvtillitt tror det. Anonymous poster hash: 6918d...a9b Lukter du det du også? Det lukter sjalusi her inne, tror det er deg! Anonymous poster hash: 98881...201 6
AnonymBruker Skrevet 9. november 2013 #6512 Skrevet 9. november 2013 Flott å være dobbelmoralist- Vær fornøyd med deg selv, men selv har hun tusen og femti ting hun har gjort med seg selv. Anonymous poster hash: cf5ef...056 Nå dør jeg i spenning! Rams opp 5 ting hun har gjort med seg selv, ingenting er engang plastikk kirurgi. C'mon! Det vil si at alle som bruker sminke har gjort noe drastisk. Akrylnegler og extansions er for pokker ikke så drastisk som du skal ha det til, ei heller restylan i leppene. Når man leser her så skulle man tro at hun har fyllt opp kinnene sine, sprøytet seg full med botox, tatt silikon i pupper og ræva, og fettsuging. "Unaturlig som et juletre" Ja, jøss! Hvorfor er jenter så forferdelig glad i å rakke ned på andre jenter? Det må jo bare være usikkerhet hos seg selv, eller et sterkt behov for å kontrollere andre. Ser ingen annen grunn. Anonymous poster hash: d1ced...5cd 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2013 #6513 Skrevet 9. november 2013 Nå dør jeg i spenning! Rams opp 5 ting hun har gjort med seg selv, ingenting er engang plastikk kirurgi. C'mon! Det vil si at alle som bruker sminke har gjort noe drastisk. Akrylnegler og extansions er for pokker ikke så drastisk som du skal ha det til, ei heller restylan i leppene. Når man leser her så skulle man tro at hun har fyllt opp kinnene sine, sprøytet seg full med botox, tatt silikon i pupper og ræva, og fettsuging. "Unaturlig som et juletre" Ja, jøss! Hvorfor er jenter så forferdelig glad i å rakke ned på andre jenter? Det må jo bare være usikkerhet hos seg selv, eller et sterkt behov for å kontrollere andre. Ser ingen annen grunn. Anonymous poster hash: d1ced...5cd Er bare å se på bilder fra 2009 så ser du alle forandringene. Anonymous poster hash: eabd2...0bc 4
AnonymBruker Skrevet 9. november 2013 #6514 Skrevet 9. november 2013 Fordi jenter er bitches. Skulle ikke vært lov med bloggetråder. Det kommer alltid bitches inn i slike tråder, uansett hvorfor man lagde tråden.Anonymous poster hash: 68911...128 4
AnonymBruker Skrevet 9. november 2013 #6515 Skrevet 9. november 2013 Er bare å se på bilder fra 2009 så ser du alle forandringene. Anonymous poster hash: eabd2...0bc Enig! Hvorfor si til andre at en skal være fornøyd med seg selv når en ikke er det selv? Anonymous poster hash: 029f0...1d9 3
Bloggleseren Skrevet 9. november 2013 #6516 Skrevet 9. november 2013 Det er jeg faktisk uenig i, og nei, jeg er ikke misunnelig. Jeg synes CBE er en helt gjennomsnittlig pen jente. Hun har i utgangspunktet et ganske flatt ansikt (det vises spesielt på bilder andre har tatt som viser ansiktet rett på) og når hun er på TV. Man ser at extensions er extensions fordi håret ser mer unaturlig ut. Hun sliter også tidvis med uren hud, og er i mine øyne svært mager, tror nok svært få menn finner en så tynn jente mager. Alle mine ekser og kjærester har digget damer med former type Rihanna, J-Lo etc. Så, nei, man trenger ikke være uenig fordi man ikke synes hun er pen. Hun er overhodet ikke stygg, men jeg synes ikke hun er mer enn normalt søt, heller. Anonymous poster hash: eabd2...0bc Jamen, det er jo ikke det jeg skriver, som tidligere forklart. Jeg skriver at det er forskjell på å mene det i sitt stille sinn og å gjøre det til et tema her. Det finnes ikke én saklig grunn til å gjøre det til et tema i denne tråden at man ikke synes hun er så pen.
Bloggleseren Skrevet 9. november 2013 #6517 Skrevet 9. november 2013 Enig! Hvorfor si til andre at en skal være fornøyd med seg selv når en ikke er det selv? Anonymous poster hash: 029f0...1d9 Hvorfor rakke ned på andre hvis en er fornøyd med seg selv? Det vitner om større usikkerhet enn løsnegler og extensions. I tillegg vitner det om en mer usympatisk personlighet. 3
AnonymBruker Skrevet 9. november 2013 #6518 Skrevet 9. november 2013 Jamen, det er jo ikke det jeg skriver, som tidligere forklart. Jeg skriver at det er forskjell på å mene det i sitt stille sinn og å gjøre det til et tema her. Det finnes ikke én saklig grunn til å gjøre det til et tema i denne tråden at man ikke synes hun er så pen. GRUNNEN til at det blir et tema er jo ofte fordi folk påpeker at ALLE som ikke liker FF er feite og stygge. Da påpeker folk (naturlig nok) at de ikke synes hun er så pen. Og å påpeke at hun ikke viser seg uten sminke eller har tatt inngrep når hun selv fremstiller det som naturlig? Ingenting galt i det, vel... Er jo ikke rart at folk vil justere på det perfekte bildet hun forsøker å skape på sin egen blogg. Anonymous poster hash: eabd2...0bc 7
AnonymBruker Skrevet 9. november 2013 #6519 Skrevet 9. november 2013 Hvorfor rakke ned på andre hvis en er fornøyd med seg selv? Det vitner om større usikkerhet enn løsnegler og extensions. I tillegg vitner det om en mer usympatisk personlighet. Snakker du for deg selv nå, kanskje? Hvem rakker ned på hvem? Anonymous poster hash: 029f0...1d9 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2013 #6520 Skrevet 9. november 2013 Hvorfor rakke ned på andre hvis en er fornøyd med seg selv? Det vitner om større usikkerhet enn løsnegler og extensions. I tillegg vitner det om en mer usympatisk personlighet. Det er så sant. Ingen som har det godt med seg selv har behov for å rakke ned på mennesker på den måten man ser i denne tråden. Kommer ikke til å forundre meg et sted om man ikke begynner å finne feil på babyen også så snart første bilde foreligger. Det ble jo gjort narr av at stakkaren kanskje kom til å ligne på pappaen sin. På samme måte som Suri ble latterliggjort da hun var baby - også her på KG ble hun latterliggjort i en diskusjon om vakre kjendisbabyer. Anonymous poster hash: 4e46a...62c 3
Fremhevede innlegg