Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det ingen som skjønner det at Fotballfrue også blir påvirket et sted? Og at hun igjen påvirker andre?

For eks. da hun var åpen om å ha hatt spiseforstyrrelser, og skrev at hun hadde sett masse på bilder av tynne kjendiser, og hatt en blogg som utelukkende var fylt med pro-ana innhold.

Hun ble påvirket av tynne kjendiser til å nesten ikke spise, hvorfor er det da så vanskelig å godta at å lese bloggen til fruen kan være negativt for unge jenter? Bloggen er jo full av enormt kroppsfokus, overdreven trening og små posjoner mat.

Anonymous poster hash: da433...5cc

Mhm, såklart ble hun også påvirket av andre. Mener å huske at det var Mary-Kate og Ashley Olsen som var de største "forbildene". Fatter ikke at FF da i sin tur oppretter en egen til tider spiseforstyrret blogg, som kan påvirke andre jenter slik som hun opplevde..

Anonymous poster hash: 56d25...230

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, da vet ikke du hva en spiseforstyrrelse dreier seg om. Alle bloggere har ansvar for hva de legger ut/skriver om. Innhulede bikinibilder vil jeg ikke akkurat definere som ok å legge ut på nett.

Totalt uenig i at det foreligger noe slags "ansvar" her. Står det i straffeloven at det ikke er lov å legge ut bilder av innhulede kropper? Hvorfor skal jeg eller bloggere bry oss om hvorvidt du har anoreksi eller ikke? Det er meg totalt likegyldig, så lenge jeg ikke kjenner deg.

• Liker 2
Skrevet

Totalt uenig i at det foreligger noe slags "ansvar" her. Står det i straffeloven at det ikke er lov å legge ut bilder av innhulede kropper? Hvorfor skal jeg eller bloggere bry oss om hvorvidt du har anoreksi eller ikke? Det er meg totalt likegyldig, så lenge jeg ikke kjenner deg.

:hakeslepp:

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Feil. Hun var en av grunnene til at jeg utviklet anoreksi, og ble alvorlig syk. Jeg døde nesten av underernæring og selvmord i løpet av min sykdomsperiode. Akkurat nå kjenner jeg et behov for å diskutere bloggen hennes, for å få andre til å forstå at mye av det hun legger ut om er galskap.

Veldig leit med situasjonen din, men som en annen skrev her er det rimelig drøyt å anklage henne for at du utviklet anoreksi. Jeg har fulgt med på bloggen hennes først og fremst for klestips og ikke lest så grundig gjennom treningsinnleggene hennes. Uansett legger jeg jo merke til at hun mener trening og et sunt og variert kosthold er en viktig del av livsstilen hennes (selv om den er meget ekstrem). Jeg skjønner ikke helt hvordan du kan skylde på FF for at du ble syk når hun lever et friskt liv? Det var din psyke som gjorde dette med deg selv, og det må du nesten innse for at du skal bli helt frisk. Du kan ikke skylde på alle andre. Selv om det er flere tusen jenter som er vakrere (etter min mening) enn meg, så kan jeg jo ikke skylde på dem pga min dårlige selvtillit.

Anonymous poster hash: 919d1...478

• Liker 4
Skrevet

Så..

Med en slik logikk så er de som blir mobbet ansvarlig for det selv? Deres liv - deres ansvar.

Samme med de som blir utsatt for vold også da? Samme gjelder vel voldtekt, ofre for fyllekjøring, osv osv?

Overhodet ikke sammenliknbart. Vold og voldtekt er alltid straffbart, og det kan mobbing også være.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Okeeei, med den holdningen der priser jeg meg takknemlig for at jeg ikke kjenner deg.

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Veldig leit med situasjonen din, men som en annen skrev her er det rimelig drøyt å anklage henne for at du utviklet anoreksi. Jeg har fulgt med på bloggen hennes først og fremst for klestips og ikke lest så grundig gjennom treningsinnleggene hennes. Uansett legger jeg jo merke til at hun mener trening og et sunt og variert kosthold er en viktig del av livsstilen hennes (selv om den er meget ekstrem). Jeg skjønner ikke helt hvordan du kan skylde på FF for at du ble syk når hun lever et friskt liv? Det var din psyke som gjorde dette med deg selv, og det må du nesten innse for at du skal bli helt frisk. Du kan ikke skylde på alle andre. Selv om det er flere tusen jenter som er vakrere (etter min mening) enn meg, så kan jeg jo ikke skylde på dem pga min dårlige selvtillit.

Jeg skylder ikke ene og alene på FF for at jeg ble syk, men jeg sier hun, sammen med en annen blogger, bidro til at jeg ble syk.

• Liker 8
Skrevet

Okeeei, med den holdningen der priser jeg meg takknemlig for at jeg ikke kjenner deg.

Følelsen er i aller høyeste grad gjengjeldt. Det er bare å håpe at ikke du OGSÅ er lærer og viderefører slike ansvarsfraskrivende holdninger til den oppvoksende generasjon.

• Liker 2
Skrevet

Følelsen er i aller høyeste grad gjengjeldt. Det er bare å håpe at ikke du OGSÅ er lærer og viderefører slike ansvarsfraskrivende holdninger til den oppvoksende generasjon.

Nei, for vi vil ha lærere som ber elevene skjerpe seg uansett årsak, psykisk eller fysisk! You go, girl!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ny bruker, Mildemoses? Ser du er veldig engasjert i diskusjoner ang. FF?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Så..

Med en slik logikk så er de som blir mobbet ansvarlig for det selv? Deres liv - deres ansvar.

Samme med de som blir utsatt for vold også da? Samme gjelder vel voldtekt, ofre for fyllekjøring, osv osv?

Dette er en helt syk sammenligning og jeg kan ikke tro at du kan skrive noe sånt. Jeg har blitt voldtatt og det er ikke i nærheten av det samme. Dette var en person som skadet meg direkte. AB ble (tydeligvis) påvirket negativt indirekte av FF. Dette er ikke FF sin skyld. MEN, en voldtekstsmann, mobber, fyllekjører osv har full skyld for sin handling. Igjen... Jeg kan ikke tro at du kan komme med en slik sammenligning. Uakseptabelt.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Det jeg synes er pussig og også viser fotballfrues treningsmani, er når hun beskriver at hun er helt utslått etter en treningsøkt på 1 mil. Hun har tidligere skrevet at man skal lytte til kroppen sin, men er det riktig presse kroppen til det stadiet når hun er 6 måneder gravid. Virker som hun til enhver pris må fortsette å trene iherdig for at Ikke kroppen skal forfalle, i hennes øyne. Hvis man leser mellom linjene på det hun skriver, så ser man at dette trenigshysteriet også i stor grad kommer av hennes kroppsfokus på det å ha en såkalt perfekt kropp. I dette svangerskapet er det tydlig at fokuset på vektoppgangen bare skyldes magen, økt blodvolum , morkaka, fostervann og litt økning på brystene. Det jeg reagerer på er hennes ekstreme utseendefokus. Hun greide ikke engang å gå med sine naturlige negler noen dager, men måtte sette på noen midlertidige negler til hennes negldesigner kom hjem fra ferie. Snakk om å være jålete.....

Anonymous poster hash: df2a3...df1

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skylder ikke ene og alene på FF for at jeg ble syk, men jeg sier hun, sammen med en annen blogger, bidro til at jeg ble syk.

Nei, det gjorde de ikke. Du kan ikke legge noe ansvar på dem for din sykdom. Det som bidro var at du satt på nett og kikket på ting som trigget deg. Det er ditt ansvar, ikke deres. Man kan ikke holde på med en slik ansvarsfraskrivelse.

Jeg er selv syk, og min sykdom blusset opp og ble aktiv fordi jeg jobbet for hardt. Skal jeg da si at det er sjefen min sin skyld at jeg er syk fordi hun støtt og stadig ba meg jobbe ekstra? Nei, det er min skyld som ikke tok vare på min egen helse.

Anonymous poster hash: f50ea...ad4

• Liker 3
Skrevet

Dette er en helt syk sammenligning og jeg kan ikke tro at du kan skrive noe sånt. Jeg har blitt voldtatt og det er ikke i nærheten av det samme. Dette var en person som skadet meg direkte. AB ble (tydeligvis) påvirket negativt indirekte av FF. Dette er ikke FF sin skyld. MEN, en voldtekstsmann, mobber, fyllekjører osv har full skyld for sin handling. Igjen... Jeg kan ikke tro at du kan komme med en slik sammenligning. Uakseptabelt.

Jeg sammenligner ikke, men skal man følge logikken som er brukt så hadde du ansvaret for at du satte deg i den situasjon.

Et barn som vokser opp i et rusmiljø feks blir skadet indirekte, men skadet åkkesom.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Folkens. Dere som ikke tror hun har uren hud, dere som tror hun snakker sant når hun har sagt at hun aldri har hatt kviser, se på denne videoen..Tydelig uren hud, og det er jo ikke noe galt i det vel? Hun må slutte å lyve om at alt er så jævla perfekt. Det er derfor det blir slike debatter. Folk kjøper det ikke!

http://www.kjendis.no/2012/03/22/kjendis/fotballfrue/caroline_berg_eriksen/blogg/kokebok/20799049/

Se der ja...

Anonymous poster hash: 80081...ff0

• Liker 3
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner.

Niennas, mod.

Skrevet

Ny bruker, Mildemoses? Ser du er veldig engasjert i diskusjoner ang. FF?

Svar:

1) Ny bruker ja

2) Veldig engasjert i diskusjoner ang. FF ja

Hva var poenget igjen? Smart du.

AnonymBruker
Skrevet

Bøyes det en babygym - babygymmet? Trodde det het babygymmen, jeg. Babygymmet høres svensk ut.

Anonymous poster hash: 6058e...db5
  • Liker 3
Skrevet

Svar:

1) Ny bruker ja

2) Veldig engasjert i diskusjoner ang. FF ja

Hva var poenget igjen? Smart du.

Skulle sikkert påpeke at du egentlig er Lars Kristian eller Caroline, det samme gamle altså haha..

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...