Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Herregud går det an å være så dum... Her står det vitterlig at begge eier 50 % i selskapet treasures derunder fotballfruebloggen. Hvordan kan hun da vri det til at hun ikke er selvstendig næringsdrivende????!

Anonymous poster hash: 405f9...569
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var det ikke en diskusjon her om Caroline var selvstendig næringsdrivende eller ikke?

"Jeg er ikke selvstendig næringsdrivende :) Ansatt i eget firma. Går ut i permisjon om 2 uker :)"

http://fotballfrue.no/2013/10/30/hverdagsgleder/#comments

Anonymous poster hash: b9607...1e2

Vi får se hvor mye hun trapper ned. Er vel en haug med reklame og out fits bilder som vil komme likevel. Og masse babybilder og babyklær, utstyr osv. Tror ikke denne damen kan roe ned og ta noen dager/uker bloggfri.

Anonymous poster hash: cf5ef...056

• Liker 3
Skrevet

Vi får se hvor mye hun trapper ned. Er vel en haug med reklame og out fits bilder som vil komme likevel. Og masse babybilder og babyklær, utstyr osv. Tror ikke denne damen kan roe ned og ta noen dager/uker bloggfri.

Tror alle innlegg kommer som vanlig,men at "all den andre jobben" hun gjør uteblir.

Anonymous poster hash: acffe...11a

Skrevet

Herregud går det an å være så dum... Her står det vitterlig at begge eier 50 % i selskapet treasures derunder fotballfruebloggen. Hvordan kan hun da vri det til at hun ikke er selvstendig næringsdrivende????!

Her er det du og de som har plusset deg som er dumme. Hvis du er ansatt i et AS/NUF du selv eier er du fortsatt ansatt og ikke selvstendig næringsdrivende. Er du selvstendig næringsdrivende driver for egen regning og risiko og er ikke ansatt i noe firma. Et AS/NUF er et selskap der eierne ikke har personlig ansvar for selskapets forpliktelser og selskapet er en egen jurisk person, i motsetning til et enkeltpersonsforetak (selvstendig næringsdrivende.

Anonymous poster hash: db348...34d

• Liker 11
Skrevet

Her er det du og de som har plusset deg som er dumme. Hvis du er ansatt i et AS/NUF du selv eier er du fortsatt ansatt og ikke selvstendig næringsdrivende. Er du selvstendig næringsdrivende driver for egen regning og risiko og er ikke ansatt i noe firma. Et AS/NUF er et selskap der eierne ikke har personlig ansvar for selskapets forpliktelser og selskapet er en egen jurisk person, i motsetning til et enkeltpersonsforetak (selvstendig næringsdrivende.

Enhver med litt omløp i hode forstår at i praksis er det hun som eier en bedrift. Uansett hva de kaller det på papiret.

• Liker 6
Skrevet

Hun må jo være et kjedelig selskap, så ofte han sitter med mobilen når de er ute!

Anonymous poster hash: 6243e...d33

Tror det er fordi han spammer twitter...

• Liker 2
Skrevet

Hun trenger nok ikke blogge til hun er 67, skal du se. Med god lønn og utbytte på 1.2 mill. skattefritt hvert år(det øker sikkert også, både lønn og utbytte), så kan hun pensjonere seg om ikke mange år:-)

Anonymous poster hash: 029f0...1d9

Hvorfor tror du at utbytte er skattefritt?
  • Liker 1
Skrevet

Hvorfor tror du at utbytte er skattefritt?

Kanskje noen har innbilt meg det en gang? Skjønner på ditt spørsmål at jeg tar feil. Det er kanskje mindre skatt enn for lønn da? Tror ikke hun betaler toppskatt selv om samlet sum overstiger beløpet for det.

Det samme gjelder vel LK.

Anonymous poster hash: 029f0...1d9

Skrevet

Enhver med litt omløp i hode forstår at i praksis er det hun som eier en bedrift. Uansett hva de kaller det på papiret.

Eh? Hva mener du egentlig? Det er vel ingen som har påstått at hun ikke eier en bedrift… At man eier en bedrift gjør ikke personen til selvstendig næringsdrivende.

• Liker 5
Skrevet

Det er utrolig naivt å gi styrelederrollen til mannen. Ja, hun lever i sin rosa lille boble, men selv stormforelskede bør tenke på at det KAN HENDE de en dag skilles, og hva skjer da? Skal hun fortsatt drive firmaet sammen med eksen og hans far? Fyren er jo en amper fyr, det ser vi på twitter og i kommentarfelt både her og der, jeg tør nesten ikke tenke på hva han kunne funnet på om hun ønsket seg skilsmisse.

Jeg håper (men tror ikke) at de har en avtale om hva som skjer ved eventuell skilsmisse.

Uansett er det bare utrolig rart, han har signaturrett, ikke hun? Har jeg misforstått hva dette betyr? Jeg tenker at hun da ikke har rett til å bestemme over det jeg anser som hennes firma, hun må ha hans tillatelse. Og han kan gjøre hva han vil.

Anonymous poster hash: 9606d...707
  • Liker 10
Skrevet

Var innom bloggen oslo in chanel. Hun er da skrapa tynn hun og, og brukte korsett etter fødsel. Seriøst? Og barnet måtte ligge i egen seng fra dag eg + ble lagt på eget rom veldig tidlig. Jeg er rystet. Mennesker er flokkdyr og flokdyr trenger kroppsvarme og nærhet. Fy så kaldt dette virker. Det beste babyen vet er å sove på mammas kropp og høre hjertelyden, fra 9 mnd i trygg mage og ut i en kald verden på eget rom. Skulle ikke fruen og ha babyen kjapt på eget rom? Virker så de tror det er en dukke de kan styre og bestemme over helt.

Å herregud, er det feil å la barnet sove i egen seng også nå? Jeg kommer til å la mine barn sove i egen seng om natten, og på rommet sitt så fort som er naturlig for meg og mine barn. Dette er best for både mor og barn, ihvertfall i følge meg. Min mor valgte dette for meg og min søster, og vi er begge blitt flotte folk som er både varme, har omsorg og liker en klem både her og der.

Mor sover som oftest bedre (og man trenger vel fortsatt søvn når man skal ta vare på den lille skatten, eller?) og får ro til å ihvertfall slappe av, med barnet i sin egen seng - og det samme gjelder barnet. I tillegg blir det ingen overgang når barnet er 6 mnd, 1 år, 2 år og hyling, skriking og rot, fordi barnet selvfølgelig vil sove der det er vant til å sove - i mamma og pappas seng. Ikke at det er et problem hvis man har litt kustus på ungen, men hvorfor lage seg problemer? Ikke styr der det ikke trengs, liksom.

Man vil være kjærlig, kose alt man kan i løpet av dagen, men søvnrutinene til barnet dannes veldig fort, og jeg ville valgt å la de dannes naturlig fra begynnelsen. Jeg sover urolig fra før, ville aldri latt mitt barn sove i sengen med meg, og risikere av det havner under dynen eller under meg. Jeg satser heller på å la bebisen kose seg på mammaens bryst mens vi slapper av med musikk eller god TV. Natt er natt.

Anonymous poster hash: e50a2...3a1

• Liker 5
Skrevet

Det er utrolig naivt å gi styrelederrollen til mannen. Ja, hun lever i sin rosa lille boble, men selv stormforelskede bør tenke på at det KAN HENDE de en dag skilles, og hva skjer da? Skal hun fortsatt drive firmaet sammen med eksen og hans far? Fyren er jo en amper fyr, det ser vi på twitter og i kommentarfelt både her og der, jeg tør nesten ikke tenke på hva han kunne funnet på om hun ønsket seg skilsmisse.

Jeg håper (men tror ikke) at de har en avtale om hva som skjer ved eventuell skilsmisse.

Uansett er det bare utrolig rart, han har signaturrett, ikke hun? Har jeg misforstått hva dette betyr? Jeg tenker at hun da ikke har rett til å bestemme over det jeg anser som hennes firma, hun må ha hans tillatelse. Og han kan gjøre hva han vil.

De har signaturrett hver for seg, dvs. begge kan signere på vegne av selskapet alene.

http://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=996379639

Anonymous poster hash: 60bb4...d77

Skrevet

Post de! jeg vil se!

Anonymous poster hash: acffe...11a

KG tillater ikke skjermdumper :/ Men de som har vært med i diskusjonen en stund har fått med seg noen av dem.

Anonymous poster hash: 8d7cd...f40

• Liker 1
Skrevet

Hun har signaturrett, men utover det er jeg enig med deg. Fyren virker rett og slett ikke god.

Anonymous poster hash: 8d7cd...f40

• Liker 4
Skrevet

Har ridderLK-profilen gitt opp sitt virke?

Anonymous poster hash: 4d333...730
Skrevet

Jeg har veldig lite å gjøre i dag før skolen starter. Derfor sjekket jeg hvor mange annonser, annonselenker osv. en toppblogger som Fotballfrue faktisk har i løpet av en måned. Jeg kom fram til at det er virkelig ikke rart at de har en så god inntekt.

1/10- 1 annonselink

3/10- 1 annonselink

4/10- annonse

5/10- 1 annonselink

6/10- 1 annonselink

6/10- sponset tøy

7/10- 1 annonselink

9/10- 4 annonselenker

9/10- annonse

10/10- 11 annonselenker

13/10- annonse

14/10- 2 annonselenker

16/10- annonse

17/10- 10 annonselenker

17/10- 3 annonselenker

18/10- 1 annonselink

19/10- 1 annonselink

20/10- annonse

23/10- 3 annonselenker

27/10- sponset tøy

27/10- 2 annonselenker

27/10- annonse

28/10- 2 annonselenker

30/10- annonse

Det er blogger jeg skulle blitt :fnise: Bare de 6 annonseinnleggene utgjør vel så mye at det er mer enn hva jeg noen gang kommer til å tjene på 1 måned. I tillegg til ALLE annonselenkene. Shit man boogie.

Anonymous poster hash: 69561...8d6
  • Liker 25
Skrevet

Jeg har veldig lite å gjøre i dag før skolen starter. Derfor sjekket jeg hvor mange annonser, annonselenker osv. en toppblogger som Fotballfrue faktisk har i løpet av en måned. Jeg kom fram til at det er virkelig ikke rart at de har en så god inntekt.

1/10- 1 annonselink

3/10- 1 annonselink

4/10- annonse

5/10- 1 annonselink

6/10- 1 annonselink

6/10- sponset tøy

7/10- 1 annonselink

9/10- 4 annonselenker

9/10- annonse

10/10- 11 annonselenker

13/10- annonse

14/10- 2 annonselenker

16/10- annonse

17/10- 10 annonselenker

17/10- 3 annonselenker

18/10- 1 annonselink

19/10- 1 annonselink

20/10- annonse

23/10- 3 annonselenker

27/10- sponset tøy

27/10- 2 annonselenker

27/10- annonse

28/10- 2 annonselenker

30/10- annonse

Det er blogger jeg skulle blitt :fnise: Bare de 6 annonseinnleggene utgjør vel så mye at det er mer enn hva jeg noen gang kommer til å tjene på 1 måned. I tillegg til ALLE annonselenkene. Shit man boogie.

Jeg antar at dette er fra poster som FF selv merker som annonse/medhørende annonselenker?

Problemet er jo at hun har skjult reklame i hvert eneste innlegg. Ta f eks posen fra RisaRosa eller hva det var. Der var hun og mannen på et MØTE i Oslo med de som står bak merket til og med (og skrev om det i tillegg), men hun merket ikke innlegget som omhandlet posen i ettertid som annonse. Ei heller var det spesielt synlig utifra annonsen.

Det klassiske er at hun laget et innlegg hvor hun ikke merker noen ting, og så begynner de (mildt sagt dumme) leserne å spørre; HVOR ER KJOLEN FRA? HVOR ER BRILLENE FRA? osv.

Etter 1-2 uker kommer så et stort innlegg hvor annonselenker følger med.

Hvis hun skulle skattet av alt hun får i posten ville hun ha måtte betalt flere hundre tusen kroner, noe jeg tviler på at hun gjør. En sponset sydentur kan ha en verdi på opp mot 40 000 kr.

Dama er kjøpt og betalt så det holder. Litt interessant at en liten (negativ naturligvis) tweet om FF får over 200 favorittmarkeringer og nesten 100 retweets.

• Liker 16
Skrevet

I dagens innlegg om Ole Henriksen-produkter:

Akkurat per i dag tester jeg ut et nytt merke på grunn av graviditeten, men kombinerer dette med Ole Henriksen. Det eneste jeg har byttet ut er dagkrem, nattkrem, rens og skrubb.

http://fotballfrue.no/2013/10/30/a-few-of-my-favorite-things/

Det eneste? Hvor mange produkter bruker hun egentlig? Generelt synes jeg egentlig hele innlegget er litt flaut. Glossy magazines og litt for åpenlys reklame...

Anonymous poster hash: 80735...356
  • Liker 17
Skrevet

Jeg antar at dette er fra poster som FF selv merker som annonse/medhørende annonselenker?

Problemet er jo at hun har skjult reklame i hvert eneste innlegg. Ta f eks posen fra RisaRosa eller hva det var. Der var hun og mannen på et MØTE i Oslo med de som står bak merket til og med (og skrev om det i tillegg), men hun merket ikke innlegget som omhandlet posen i ettertid som annonse. Ei heller var det spesielt synlig utifra annonsen.

Det klassiske er at hun laget et innlegg hvor hun ikke merker noen ting, og så begynner de (mildt sagt dumme) leserne å spørre; HVOR ER KJOLEN FRA? HVOR ER BRILLENE FRA? osv.

Etter 1-2 uker kommer så et stort innlegg hvor annonselenker følger med.

Hvis hun skulle skattet av alt hun får i posten ville hun ha måtte betalt flere hundre tusen kroner, noe jeg tviler på at hun gjør. En sponset sydentur kan ha en verdi på opp mot 40 000 kr.

Dama er kjøpt og betalt så det holder. Litt interessant at en liten (negativ naturligvis) tweet om FF får over 200 favorittmarkeringer og nesten 100 retweets.

dette er det hun selv har merket, ja. <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_Happy.gif' alt=':)'> Det var noen tvilsommer poster. For eksempel en der hun lenket til en "veldig deilig kosedress fra Kari Traa". Hun har jo hatt mye sponset fra det merket i det siste, men ikke den kosedressen der....

• Liker 4
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...