Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Om du er uenig i lovverket er politikerne de rette å henvende seg til. Ferieloven ble nylig innskjerpet.

Anonymous poster hash: 988ba...dc5

Jeg er politiker selv jeg, så hehe!

Men er ikke ferieloven jeg tenker på nå heller. Behandlingstid osv på bl.a barnebirdagsfordeling burde være mye kortere, men dette har ikke noe med trådens tema å gjøre.

Anonymous poster hash: 216b9...370

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er fortsatt ingen forbrytelse for henne å blogge. Hun kan fortsatt ha ferie selv om hun blogger, skjønner? For en blogg er som en offentlig dagbok, og det trenger ikke å være jobb.

Det er da en jobb så lenge hun tjener penger på å blogge?

Anonymous poster hash: 029f0...1d9

• Liker 4
Skrevet

Hun kan ta ut ferie selv om hun oppdaterer bloggen på hva hun driver med. Om du mener de har brutt lovverket (noe de ikke har, da det er lovlig å blogge selv om man har ferie og firma og alt det der) så får du anmelde de da :)Anonymous poster hash: 216b9...370

Hun har bloggen som jobb. Hun legger alltid ut to eller tre innlegg selv om hun ferierer, som er samme frekven som når hun er hjemme og jobber. Da har hun jobbet.

• Liker 6
Skrevet

Da skulle ikke bloggen ligget under Treasure, som er et A/S, og FF skulle ikke vært ansatt, da kunne hun latt være å ta ferie. Men da hadde jo ikke inntektene kunne gå inn i firmaet Treasure A/S, og mulighet til å ta ut så mye utbytte. For det er jo bloggen som innbringer pengene, og da ville FF fått alt som personinntekt og måtte skatte av alt. Det var nok grunnen til at det ble et A/S. De tenkte kanskje ikke på dette med ferie og barseltid den gangen.

Så du har dokumentasjon på at hun har fått inntekter på bloggen hver dag i 4 år? For man kan faktisk blogge uten å reklamere, og jeg tror ikke det er så vanskelig at det blir 4 uker uten reklame om man legger sammen alle dagene uten :)

Skrevet

Det er da en jobb så lenge hun tjener penger på å blogge?

Ja, men det er likevel ikke sagt at hun får lønn for alle dagene hun blogger. Skjønner? Det er derfor en hobby når hun ikke tjener penger på innlegget.

• Liker 1
Skrevet

Så du har dokumentasjon på at hun har fått inntekter på bloggen hver dag i 4 år? For man kan faktisk blogge uten å reklamere, og jeg tror ikke det er så vanskelig at det blir 4 uker uten reklame om man legger sammen alle dagene uten :)Anonymous poster hash: 216b9...370

Ja. Dokumentasjonen er at hun har jobbet hver dag siden bloggen ble opprettet. Så enkelt er det.

• Liker 1
Skrevet

Ja, men det er likevel ikke sagt at hun får lønn for alle dagene hun blogger. Skjønner? Det er derfor en hobby når hun ikke tjener penger på innlegget. Anonymous poster hash: 216b9...370

Her er det nok du som ikke helt skjønner.

• Liker 9
Skrevet

Ja, men det er likevel ikke sagt at hun får lønn for alle dagene hun blogger. Skjønner? Det er derfor en hobby når hun ikke tjener penger på innlegget.

Bloggen genererer penger kontinuerlig. Skulle hun blogget på hobbybasis i ferien måtte adlinks deaktiveres, reklame fjernes (inkl rammen rundt bloggen) og annonseinnlegg utelukkes for en sammenhengende periode. Det har rett og slett ikke skjedd.

• Liker 10
Skrevet

Men kjære deg, alle innleggene hennes er jobb. Det er ikke litt jobb og litt hobby.

Anonymous poster hash: 6058e...db5

• Liker 9
Skrevet

Å blogge er ikke en forbrytelse. Det står ikke i arbeidsmiljøloven at en blogger ikke kan blogge på 4 uker hvert år. Gründere jobber ofte myye, og mange har ikke tid til å ta seg 4 uker fri heller. Sånn er det bare når du har egen bedrift.

Arbeidsmiljøloven? Har du lest feil lov? Prøv Ferieloven

Skrevet

Hvor mange ganger var det Ahus brøt arbeidsmiljøloven i fjor? Det var snakk om en del tusen ganger. Uansett, denne loven er en bestemmelse som skal verne om arbeidstakerne, det er ikke snakk om at det påløper fengselsstraff om det ikke følges til punkt og prikke. I tillegg kan man søke om dispensasjon osv. Nå er det slik at svært mye av det FF gjør ikke direkte faller under kategorien "jobb" i vanlig standard, og dersom det er fare for eksistensen til firmaet vil det alltid være formildende. Når hun skal på ferie kan hun jo velge å forhåndsskrive alle innlegg og kutte ned på antall (slik gjorde bla Maria Skappel det - ingen var klar over at hun var bortreist). Problemet kommer jo når FF lar seg sponse på tur, da er hun jo tvunget til å skrive om det. Men nå får hylekoret gi seg, det er 508 402 ting å ta FF for, men dette blir tåpelig. Selv bryter jeg arbeidsmiljøloven hver eneste uke, med svært god samvittighet :-) Over til noe annet; LK har jo flere ganger påstått at FF og han bidrar så voldsomt til fellesskapet ved å betale mye skatt (gitt at de tjener så "mye"), men dette er jo ren løgn. De unngår alle reglene i boken for å betale minst mulig skatt, og mannen selv er jo nesten nullskattyter. Jeg mener å huske at noen i kommentarfeltet skrev hvor lite produktivt og hvor hjernedødt det er å drive med rosablogging 24/7 og da var dette en del av (det sedvanlige) forsvaret hans. I forhold til meg betaler de ca 1/7 av skatten jeg betaler inn til statskassen. Og det er bare på ett år.

Anonymous poster hash: 4d333...730

• Liker 1
Skrevet

Slik jeg ser det finnes det tre løsninger på hvordan hun kan fortsette bloggingen:

1. Lage forhåndsskrevne innlegg nå, som postes kontinuerlig over ni uker - uten at hun skriver/kommenterer i mellomtiden.

1. Ta bloggen ut av ASet, og blogge så mye hun orker på hobbybasis (uten reklame) i ni uker.

3. Blogge så mye hun vil, når hun vil, men da uten å motta svangerskapspenger at all.

• Liker 5
Skrevet

Hvor mange ganger var det Ahus brøt arbeidsmiljøloven i fjor? Det var snakk om en del tusen ganger. Uansett, denne loven er en bestemmelse som skal verne om arbeidstakerne, det er ikke snakk om at det påløper fengselsstraff om det ikke følges til punkt og prikke. I tillegg kan man søke om dispensasjon osv. Nå er det slik at svært mye av det FF gjør ikke direkte faller under kategorien "jobb" i vanlig standard, og dersom det er fare for eksistensen til firmaet vil det alltid være formildende. Når hun skal på ferie kan hun jo velge å forhåndsskrive alle innlegg og kutte ned på antall (slik gjorde bla Maria Skappel det - ingen var klar over at hun var bortreist). Problemet kommer jo når FF lar seg sponse på tur, da er hun jo tvunget til å skrive om det. Men nå får hylekoret gi seg, det er 508 402 ting å ta FF for, men dette blir tåpelig. Selv bryter jeg arbeidsmiljøloven hver eneste uke, med svært god samvittighet :-) Over til noe annet; LK har jo flere ganger påstått at FF og han bidrar så voldsomt til fellesskapet ved å betale mye skatt (gitt at de tjener så "mye"), men dette er jo ren løgn. De unngår alle reglene i boken for å betale minst mulig skatt, og mannen selv er jo nesten nullskattyter. Jeg mener å huske at noen i kommentarfeltet skrev hvor lite produktivt og hvor hjernedødt det er å drive med rosablogging 24/7 og da var dette en del av (det sedvanlige) forsvaret hans. I forhold til meg betaler de ca 1/7 av skatten jeg betaler inn til statskassen. Og det er bare på ett år. Anonymous poster hash: 4d333...730

Mitt poeng var ikke at det var en grusom forbrytelse. Jeg nevnte det i sammenheng med foreldrepengediskusjonen og at jeg tviler på at herr og fru er opptatt av å følge lovverket. De lar profitten styre.

Loven er forresten ferieloven, ikke AML.

• Liker 3
Skrevet

Slik jeg ser det finnes det tre løsninger på hvordan hun kan fortsette bloggingen:

1. Lage forhåndsskrevne innlegg nå, som postes kontinuerlig over ni uker - uten at hun skriver/kommenterer i mellomtiden.

1. Ta bloggen ut av ASet, og blogge så mye hun orker på hobbybasis (uten reklame) i ni uker.

3. Blogge så mye hun vil, når hun vil, men da uten å motta svangerskapspenger at all.

Helt enig. Den som venter, får se :)

Anonymous poster hash: 6058e...db5

Skrevet

Paragraf 2 og 3 beskriver lovens ufravikelighet om hvem den omfatter. FF jobber verken på skip eller på Svalbard. Hun kan ikke få dispensasjon fra ferieloven.

• Liker 7
Skrevet

Dere får spørre henne, dvs sjefen hennes, da.. Det kommer sikkert et "fornuftig" svar.

Anonymous poster hash: 4d333...730

• Liker 3
Skrevet

Dere får spørre henne, dvs sjefen hennes, da.. Det kommer sikkert et "fornuftig" svar. Anonymous poster hash: 4d333...730

For å være ærlig tror jeg ikke at de har vært så veldig bevisste på at de har brutt ferieloven, men det føyer seg inn den lange rekken av ting de har gjort som har vært lovstridige.

• Liker 7
Skrevet

Diskusjonen rundt ferielov osv er helt på trynet. De som kommenterer har jo ikke peiling på loven selv en gang.

Anonymous poster hash: e8705...ae5
Skrevet

Diskusjonen rundt ferielov osv er helt på trynet. De som kommenterer har jo ikke peiling på loven selv en gang. Anonymous poster hash: e8705...ae5

Utdyp gjerne.

• Liker 6
Skrevet

Haha, hvem her er det som er ridder LK på Twitter? Kom en tweet om denne diskusjonen nå.

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...