AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2013 #4821 Skrevet 22. oktober 2013 Registrerer at fake fotballfrue på Twitter har fått en fan; Ridder LK. Det er tydeligvis mange der ute som lar seg fascinere av sirkus Eriksen. Anonymous poster hash: 988ba...dc5 1
Ellevill Skrevet 22. oktober 2013 #4822 Skrevet 22. oktober 2013 Jeg kjenner folk som jobber som jordmødre og ryktene går. Hun tok IKKE keisersnitt pga hoftene. Hun tok det av forfengelighet. Jeg for min del er fortsatt sjokkert over dette. Jeg har faktisk tenkt masse på det siden i går. Her blir det diskutert opp og ned om moral og etikk, men dette er jo virkelig noe det er verdt å reagere på. Hadde jordmødre eller annet helsepersonell underholdt andre med mine fødsels- eller sykdomshistorier, synes jeg det hadde vært ille, og helt hårreisende om jeg hadde vært gjennkjennbar eller navngitt. Hva hadde du tenkt om noen hadde sagt noe slik om deg? Eller noen du kjente? Eller skrev det på nettet? Også var det sannsynligvis ikke sant engang? Hvordan i all verden kan flere jordmødre si slikt om denne personen? Er det greit fordi hun er kjendis? Og hvordan i all verden kan man være sikker på at dette er sant og ikke "noen sa at-"sladder som viser seg å være grunnløs. En fjær som ble til fem høns. Jeg har selv helsepersonell, og andre offentlig ansatte, i min vennekrets (skole, barnevern, BUF, PPT, helsestasjon, sykehus...) og aldri har jeg opplevd at noen har sladret om navngitte eller personer det kan være en bittebitteliten sjans for at blir gjenkjent. Faktisk sier vel de alle minst mulig om sitt arbeid av respekt for sine klienter eller pasienter. Om noen av de hadde brutt sin taushetsplikt ville du kunne hørt en knappnål falle i rommet - i alle ville vært sjokkert og skuffet. Hva har skjedd med taushetsplikten? Yrkesstoltheten? Tilliten mellom bruker/profesjonell? Og så i tillegg selv delta på å spre sladder fra helsepersonell videre? Det er akkurat denne mentaliteten jeg reagerer på i denne tråden. Bedriten hakking, kverulering og ryktespredning. Fy fader, så kvalmt! Jeg er ingen FF-fan, men jeg er motstander av fordumming i samfunnet. Jeg er heller på ingen måte en som misliker FF. For meg er hun ei flink jente som ser flott ut, og som både har sine feil og sine fordeler, sine sympatiske og sine usympatiske sider. Det har jammen jeg også? Har ikke alle det? Utover det er hun ingen viktig person for meg. Alle dere som klager over hva slags påvirkning hun har på unge jenter.... Synes dere at dere går foran som et godt eksempel selv? 19
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2013 #4823 Skrevet 22. oktober 2013 Jeg vil tro at det betyr det ja, men på samme måte som arbeidsgiver plikter å påse at ansatte tar ut ferie, noe FF aldri gjør, så går vel dette også bra, å jobbe i stønadsperioden. PS. Det å reise til eksotiske steder og blogge derfra er vel ikke å ta ut ferie? Det finnes regler for dette også, men jeg har ikke oversikt, er bare blitt fortalt dette om plikt for arbeidsgiver. Noen som vet? Anonymous poster hash: 029f0...1d9 Fant det selv: http://www.dinside.no/800515/naa-skal-du-ta-ferie Ferieloven er endret, det er ikke bare arbeidsgivers plikt til å påse at arbeidstaker får/tar ut ferie, men også arbeidstaker har en plikt til å ta ut ferie. Det er ikke lenger tillatt å ta ut feriepenger i stedet for ferie. FF er ansatt i eget selskap, så det er sikkert ikke så lett å holde styr på alt. Tenker det samme gjelder dette med fødselspermisjon, men i det tilfelle går det vel der an å la være å søke om penger fra Nav, slik noen over her skriver. De finner nok ut av det. Anonymous poster hash: 029f0...1d9 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2013 #4824 Skrevet 22. oktober 2013 Fant det selv:http://www.dinside.no/800515/naa-skal-du-ta-ferieFerieloven er endret, det er ikke bare arbeidsgivers plikt til å påse at arbeidstaker får/tar ut ferie, men også arbeidstaker har en plikt til å ta ut ferie. Det er ikke lenger tillatt å ta ut feriepenger i stedet for ferie. FF er ansatt i eget selskap, så det er sikkert ikke så lett å holde styr på alt. Tenker det samme gjelder dette med fødselspermisjon, men i det tilfelle går det vel der an å la være å søke om penger fra Nav, slik noen over her skriver. De finner nok ut av det. Anonymous poster hash: 029f0...1d9 Ja. Hun har ikke hatt ferie fra bloggen side hun startet den. Lovbrudd kalles slikt.Anonymous poster hash: 988ba...dc5 6
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2013 #4825 Skrevet 22. oktober 2013 Tenker dere noen gang på hva denne hetsen og granskingen av en person kan føre til? Ja, hun stiller seg klar "for hogg" men seriøst, dere skjønner vel at hun følger med på denne tråden? Vi vil ikke at ungene våre skal utsettes for netthets eller hetse selv men hva er det vi lærer dem da? Tydeligvis at det er helt greit. Håper hun får en fin fødsel og en nydelig barseltid og at den ikke ødelegges av hets om meninger om alt hun gjør/ikke gjør og sier. Anonymous poster hash: be94c...034 7
Lea2 Skrevet 22. oktober 2013 #4826 Skrevet 22. oktober 2013 Tenker dere noen gang på hva denne hetsen og granskingen av en person kan føre til? Ja, hun stiller seg klar "for hogg" men seriøst, dere skjønner vel at hun følger med på denne tråden? Vi vil ikke at ungene våre skal utsettes for netthets eller hetse selv men hva er det vi lærer dem da? Tydeligvis at det er helt greit. Håper hun får en fin fødsel og en nydelig barseltid og at den ikke ødelegges av hets om meninger om alt hun gjør/ikke gjør og sier. Anonymous poster hash: be94c...034 Word! 3
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2013 #4827 Skrevet 22. oktober 2013 Tenker dere noen gang på hva denne hetsen og granskingen av en person kan føre til? Ja, hun stiller seg klar "for hogg" men seriøst, dere skjønner vel at hun følger med på denne tråden? Vi vil ikke at ungene våre skal utsettes for netthets eller hetse selv men hva er det vi lærer dem da? Tydeligvis at det er helt greit. Håper hun får en fin fødsel og en nydelig barseltid og at den ikke ødelegges av hets om meninger om alt hun gjør/ikke gjør og sier. Anonymous poster hash: be94c...034 Kunne du ha sitert det du mener er hets i de siste sidene av diskusjonen?Anonymous poster hash: 988ba...dc5 3
Lea2 Skrevet 22. oktober 2013 #4828 Skrevet 22. oktober 2013 Det er ryktespredning og sladder. Det vil jeg si er hets. Her spres det rykter om at en person bryter arbeidsmiljøloven, at hun ikke vet hvordan hun skal ta vare på barnet sitt osv. Bieffekten er jo at vi ved å sladre og utlevere personer på den måten (offentlige/kjendiser eller i) sier at det er helt greit å gjøre det. Og når det gjelder barn og unge, som uten tvil er påvirket av det de leser på nett, så kan det bli farlig. Dette gjelder både potensielle mobber og mobbeoffer. 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2013 #4829 Skrevet 22. oktober 2013 Ja. Hun har ikke hatt ferie fra bloggen side hun startet den. Lovbrudd kalles slikt.Anonymous poster hash: 988ba...dc5 Herregud! Anonymous poster hash: 75669...9d1 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2013 #4830 Skrevet 22. oktober 2013 Jeg aner ikke, for dette har aldri vært en problemstilling for noen jeg kjenner. Men var det ikke sånn at LK twitret for en stund tilbake at han var så irritert på nav? Anonymous poster hash: 6058e...db5 Han skrev vel at turen til NAV bekrefter alle fordommer og anekdoter fra media. Står i twitterprofilen hans . Men hvorfor han var irritert kan man vel bare lure på. Han twitret den 23. september, man skal jo søke permisjonspebger seks uker før ifølge infoen på NAVs nettsider, så kanskje det var noe helt annet det dreide seg om? Han var jo sykmeldt en lengre periode.Anonymous poster hash: 988ba...dc5
Chloe- Skrevet 22. oktober 2013 #4831 Skrevet 22. oktober 2013 For meg er dette en av diskusjonene som faller under saklig. Kaller man bloggingen for jobb, må man behandle det som en jobb. Man kan ikke få i pose og sekk. 11
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2013 #4832 Skrevet 22. oktober 2013 Herregud! Anonymous poster hash: 75669...9d1 Herregud til hva da? Hun har blogget hver eneste dag i fire år, ergo har hun ikke tatt ut ferie. Arbeidsgiver plikter å sørge for at arbeidstagere gjør det og loven ble for ikke lenge siden innskjerpet på dette punktet. Dette gjelder for alle arbeidstakere og arbeidsgivere i Norge.Anonymous poster hash: 988ba...dc5 7
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2013 #4833 Skrevet 22. oktober 2013 Det er ikke hets å se til at loven gjelder for alle. Det er ikke forskjell på "Jørgen Hattemaker og Kong Salomo". Jeg undersøkte nav sine hjemmesider av ren nysgjerrighet, og fant ut at man faktisk skal bruke tid på å være mamma de aller første ukene av et barns liv, ikke bloggen. Anonymous poster hash: 6058e...db5 10
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2013 #4834 Skrevet 22. oktober 2013 Barsel- og spedbarnstiden er hellig. Jeg fatter ikke hvordan noen kan ville gi slipp på den på grunn av noe så simpelt som en rosablogg og noen skarve tusenlapper. Vi lever i Norge - her kan du tjene penger på alt mulig bare du er over gjennomsnittet intelligent. Tiden med småbarn får man aldri igjen, offeret FF kommer til å gjøre er enormt. Jeg var så heldig at jeg slapp å jobbe mens barna var små, alt fokus i hverdagen var på de små, mine hobbyer og mannen min. Fantastisk tid!Anonymous poster hash: 4d333...730 Det ser ut som om enkelte har vanskeligheter med å respektere andre sine valg her inne. Kan ikke hun få lov til å gjøre det hun vil i barseltiden. Jeg er sikker på at barnet kommer til å få det godt og at både hun og LK blir supre foreldre. Husk at alle mødre og fedre har vært det vi kaller for "nybakte" en gang i tiden. Ikke glem det da... Anonymous poster hash: 75669...9d1 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2013 #4835 Skrevet 22. oktober 2013 Det er ryktespredning og sladder. Det vil jeg si er hets. Her spres det rykter om at en person bryter arbeidsmiljøloven, at hun ikke vet hvordan hun skal ta vare på barnet sitt osv. Bieffekten er jo at vi ved å sladre og utlevere personer på den måten (offentlige/kjendiser eller i) sier at det er helt greit å gjøre det. Og når det gjelder barn og unge, som uten tvil er påvirket av det de leser på nett, så kan det bli farlig. Dette gjelder både potensielle mobber og mobbeoffer. Når hun har blogget hver dag har hun ikke tatt ut ferie. Det er ikke ryktespredning, det er en observasjon.Anonymous poster hash: 988ba...dc5 9
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2013 #4836 Skrevet 22. oktober 2013 Herregud til hva da? Hun har blogget hver eneste dag i fire år, ergo har hun ikke tatt ut ferie. Arbeidsgiver plikter å sørge for at arbeidstagere gjør det og loven ble for ikke lenge siden innskjerpet på dette punktet. Dette gjelder for alle arbeidstakere og arbeidsgivere i Norge.Anonymous poster hash: 988ba...dc5 So what? Jeg er selv selvstendig næringsdrivende og tar ikke ut ferie. Ingen skade skjedd. Anonymous poster hash: 75669...9d1 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2013 #4837 Skrevet 22. oktober 2013 So what? Jeg er selv selvstendig næringsdrivende og tar ikke ut ferie. Ingen skade skjedd. Anonymous poster hash: 75669...9d1 Det er som nevnt andre regler for arbeidstagere. Du kan sjekke på lovdata om du ikke tror meg Anonymous poster hash: 988ba...dc5 6
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2013 #4838 Skrevet 22. oktober 2013 Han skrev vel at turen til NAV bekrefter alle fordommer og anekdoter fra media. Står i twitterprofilen hans . Men hvorfor han var irritert kan man vel bare lure på. Han twitret den 23. september, man skal jo søke permisjonspebger seks uker før ifølge infoen på NAVs nettsider, så kanskje det var noe helt annet det dreide seg om? Han var jo sykmeldt en lengre periode.Anonymous poster hash: 988ba...dc5 Permisjonen starter tre uker før termin, dvs 10.november for FFs del. Seks uker før det er vi på noen og tjuende september. Anonymous poster hash: 6058e...db5 3
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2013 #4839 Skrevet 22. oktober 2013 Det er ryktespredning og sladder. Det vil jeg si er hets. Her spres det rykter om at en person bryter arbeidsmiljøloven, at hun ikke vet hvordan hun skal ta vare på barnet sitt osv. Bieffekten er jo at vi ved å sladre og utlevere personer på den måten (offentlige/kjendiser eller i) sier at det er helt greit å gjøre det. Og når det gjelder barn og unge, som uten tvil er påvirket av det de leser på nett, så kan det bli farlig. Dette gjelder både potensielle mobber og mobbeoffer. Arbeidsmiljøloven? Hvor står det at hun bryter den? Anonymous poster hash: 029f0...1d9
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2013 #4840 Skrevet 22. oktober 2013 Det ser ut som om enkelte har vanskeligheter med å respektere andre sine valg her inne. Kan ikke hun få lov til å gjøre det hun vil i barseltiden. Jeg er sikker på at barnet kommer til å få det godt og at både hun og LK blir supre foreldre. Husk at alle mødre og fedre har vært det vi kaller for "nybakte" en gang i tiden. Ikke glem det da... Anonymous poster hash: 75669...9d1 Nå har ekteparet i artikler de siste dagene uttalt at hun skal ha gradert permisjon. Da er det naturlig å anta at hun har søkt om foreldrepenger/skal søke. Om frua vil blogge hele døgbet gir jeg blaffen i, men noe skurrer når vi fra før vet at hun aldri tar ut lovpålagt ferie. Da virker det ikke som om de bryr seg så veldig om lovverket generelt. Anonymous poster hash: 988ba...dc5 6
Fremhevede innlegg