Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, og hva så...? Kan de ikke få bruke bloggen som de vil uten at andre skal bestemme hva de skal skrive. Nå må folk roe seg ned litt her inne.

Anonymous poster hash: 75669...9d1

Men i alle dager? Hvor har jeg forsøkt å bestemme hva hun skal skrive? Jeg besvarte da bare spørsmålet fra den personen som spekulerte i hvordan hun skulle arrangere bloggingen under fødselen. Jeg tror det finnes et enkelt svar på det, så det var ikke noe å spekulere i.

Anbefaler at du går tilbake og ser på en del av mine innlegg. Da vil du se at jeg stort sett blir beskyldt for å være FF-fan fordi jeg sier fra om mobbing og hets i denne tråden.

Kanskje du skal få i deg en kopp kaffe til før du går helt bananas?

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, og hva så...? Kan de ikke få bruke bloggen som de vil uten at andre skal bestemme hva de skal skrive. Nå må folk roe seg ned litt her inne.

Anonymous poster hash: 75669...9d1

Jeg sier som Fotballfrue ville sagt, ta deg en bolle.

Anonymous poster hash: b9607...1e2

Skrevet

Uansett hva AB'n mener om meg, så er det synd at fødsel blir en offentlig sak. Da Kate og William fikk deres sønn i sommer, ventet jo hele verdenspressen utenfor. Det er jo komplett galskap. Jeg sammenlikner ikke FF og det britiske kongehuset, men det er likevel lov til å synes at en fødsel er såpass privat at det er litt av et dilemma når det er på tide å ringe sykehuset.

Anonymous poster hash: 6058e...db5

• Liker 3
Gjest BabyBlue
Skrevet

Veldig høytflyvende lovprisninger fra LK om hvorfor FF tjener mye penger?

http://www.ba.no/nyheter/article6933302.ece

Anonymous poster hash: 405f9...569

I den artikkelen bekrefter han jo at hele bloggen kun handler om reklame og penger. Ingenting virker troverdig lenger, virket som om han ble litt revet med av skrytet som handler om bloggens omkostning, og etterpå ble han sikkert litt "shit..."

Skrevet

De oppfører seg hvertfall som om de var kongelige. Kan de ikke føde i fred og blogge dagen etter, og roe ned blogginga de første ukene. Eller hva tror hun skjer? At fanskaren hennes drar hjem til henne og står utenforhuset og krever blogginnlegg? Dette krever vel ingen. Krever dere som elsker henne 3-4 innlegg hver dag? Og hun skriver hun bruker 10 timer daglig på blogging. Er det derfor hun trenger assisten? Assisten eller nanny hun mener? Hun vil ikke trappe ned da virker det som. Alle nybakte mødre har da rett på permisjon. Synes dette er meget spesielt. T. O. M de kongelige og superstjerner har fri og permisjon. Se på Kim Kardashian, hun ventet i 4 mnd før hun viste seg offentlig igjen. Fansen hennes gikk ikke bananans av den grunn.

Dette bunner i penger, og opprettholde blogg nr 1. i Norge. Hva tror dere?

Anonymous poster hash: cf5ef...056
  • Liker 9
Skrevet

De oppfører seg hvertfall som om de var kongelige. Kan de ikke føde i fred og blogge dagen etter, og roe ned blogginga de første ukene. Eller hva tror hun skjer? At fanskaren hennes drar hjem til henne og står utenforhuset og krever blogginnlegg? Dette krever vel ingen. Krever dere som elsker henne 3-4 innlegg hver dag? Og hun skriver hun bruker 10 timer daglig på blogging. Er det derfor hun trenger assisten? Assisten eller nanny hun mener? Hun vil ikke trappe ned da virker det som. Alle nybakte mødre har da rett på permisjon. Synes dette er meget spesielt. T. O. M de kongelige og superstjerner har fri og permisjon. Se på Kim Kardashian, hun ventet i 4 mnd før hun viste seg offentlig igjen. Fansen hennes gikk ikke bananans av den grunn.

Jeg synes også hun må roe seg ned og nyte

mammapermisjonen. Tror ikke de går konkurs for det. Leste i et kommentarfelt at hun kanskje vil vurdere vaskshjelp da babyen kommer. Assistent går vel kanskje mer på at hun trenger en sekretær? Er ikke akkurat sjeldent hun poengterer at

mailboksen er stappfull

Anonymous poster hash: 69561...8d6

• Liker 2
Skrevet

Lurer på hvem som mailer dem hele tiden. Er det så viktig for kleskjedene, hudpleiere, sminke, sko, vesker, smykker, frisører, negledesignere osv at de reklamerer på hennes blogg??? Det er da mange andre bloggere også. Kan alle bli kjemperike på blogging nå? Blader går ut?

• Liker 2
Skrevet

Det handler om å tjene penger. Jakten på profitt står i høysetet og jeg håper ikke FF går på en smell etter fødselen. Når LK er ferdig med fotballen skal begge to leve av blogginntektene hennes.

Det er ikke noe galt i å jobbe hardt, men FF virker noe naiv mtp hvor mye tid og krefter en nyfødt krever. Hun skal ta en ukes pause, skriver hun, så skal hun blogge som før. Tipper hun kommer til å se mer sliten og tynn ut enn hun noengang har gjort etter fødselen.

Anonymous poster hash: 988ba...dc5

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes også hun må roe seg ned og nyte

mammapermisjonen. Tror ikke de går konkurs for det. Leste i et kommentarfelt at hun kanskje vil vurdere vaskshjelp da babyen kommer. Assistent går vel kanskje mer på at hun trenger en sekretær? Er ikke akkurat sjeldent hun poengterer at

mailboksen er stappfull

Anonymous poster hash: 69561...8d6

Se på hun Kristin Gjelsvik(er ikke helt sikker på hva hun heter) som var på PH og har bloggen styleconnection.blogg.no. Hun var jo med på Robinson Ekspedisjonen i år, men hun blogget "daglig", selv om hun var stuck på en øy i huttiheiti. Det var fordi hun hadde forhåndsskrevet en drøss med innlegg, og hun hadde noen venninner til å drive bloggen for henne mens hun var borte, til å svare på kommentarer fra leserne etc. Ingen visste at det ikke var henne som svarte.

Så til dere som er beskymret på FFs vegne om hun kommer til å blogge eller ei, så fins det nok av teknologiske løsninger hun og mannen sikkert allerede har tenkt på, og det skjønner jeg da godt. Tenk det hylekoret som kommer til å spamme ned bloggen dersom hun ikke poster et innlegg 1.desember...

• Liker 4
Skrevet

Se på hun Kristin Gjelsvik(er ikke helt sikker på hva hun heter) som var på PH og har bloggen styleconnection.blogg.no. Hun var jo med på Robinson Ekspedisjonen i år, men hun blogget "daglig", selv om hun var stuck på en øy i huttiheiti. Det var fordi hun hadde forhåndsskrevet en drøss med innlegg, og hun hadde noen venninner til å drive bloggen for henne mens hun var borte, til å svare på kommentarer fra leserne etc. Ingen visste at det ikke var henne som svarte.

Så til dere som er beskymret på FFs vegne om hun kommer til å blogge eller ei, så fins det nok av teknologiske løsninger hun og mannen sikkert allerede har tenkt på, og det skjønner jeg da godt. Tenk det hylekoret som kommer til å spamme ned bloggen dersom hun ikke poster et innlegg 1.desember...

Litt forskjell på å være bortreist og å være nybakt mor

Skrevet

Litt forskjell på å være bortreist og å være nybakt mor

Når det gjelder forhåndsskriving av blogginnlegg? På hvilken måte da?

• Liker 2
Skrevet

Når det gjelder forhåndsskriving av blogginnlegg? På hvilken måte da?

Skal hun forhåndsskrive innlegg for mange måneder, mener du? Hun uttaler selv at hun skal blogge hver dag, hun sier ikke at hun skal la være å jobbe. I en ukes tid skal hun ha forhåndsskrevne innlegg, så er det tilbake til jobb. Jeg vet ikke om du har barn selv, men om du har kan du jo selv tenke tilbake til de første månedene. Det er en grunn til at kvinner flest tar permisjon i en kortere eller lengre periode etter en fødsel. Det er slitsomt å amme, man får som regel mindre og avbrutt søvn og generelt har man ganske lite å gi. Sier ikke at man må dasse rundt k joggebuksa i tre måneder, men jobbe fem timer hver dag om ikke mer? (baserer meg da på LKs uttalelse om at hun skal ha 50 % permisjon og at bloggingen tar ti timer per dag).

• Liker 4
Skrevet

Skal hun forhåndsskrive innlegg for mange måneder, mener du? Hun uttaler selv at hun skal blogge hver dag, hun sier ikke at hun skal la være å jobbe. I en ukes tid skal hun ha forhåndsskrevne innlegg, så er det tilbake til jobb. Jeg vet ikke om du har barn selv, men om du har kan du jo selv tenke tilbake til de første månedene. Det er en grunn til at kvinner flest tar permisjon i en kortere eller lengre periode etter en fødsel. Det er slitsomt å amme, man får som regel mindre og avbrutt søvn og generelt har man ganske lite å gi. Sier ikke at man må dasse rundt k joggebuksa i tre måneder, men jobbe fem timer hver dag om ikke mer? (baserer meg da på LKs uttalelse om at hun skal ha 50 % permisjon og at bloggingen tar ti timer per dag).

Kan jo hende det ikke går akkurat som hun har planlagt, men det er ikke så mye vits i å spekulere i det på forhånd heller? Lisbeth Osnes blogger jo stort sett daglig med en nyfødt; det samme tror jeg Rannveig Heitmann gjør uten at jeg følger bloggen hennes så nøye. Og så vidt jeg har skjønt det, skal LKE gjør alle de andre oppgavene i tilknytning til firmaet. Hvis hun i tillegg får seg en personlig assistent, bør det jo være mulig å få det til.

Skrevet

Jeg spekulerer da ikke når jeg svarer en annen debattant og gjengir hva FF og mannen selv sier de planlegger? Er all diskusjon om FF enten spekulasjoner eller mobbing?

• Liker 4
Skrevet

Lizbeth Osnes og Rannveig Heitmann har ikke millioner i omsetning og et selvpålagt press om tre daglige innlegg med tilhørende bildebehandling, stylingnog å kle seg opp. De blogger på langt nær like ofte som FF gjør og bruker neppe tre timer på hvert i innlegg de poster. Skal man sammenligne FF med andre mammabloggere var vel ikke de to de beste eksemplene. Osloinchanel er vel mer naturlig å sammenligne FF med sånn sett.

• Liker 1
Skrevet

Det gikk flere dager mellom innleggene til Lizbeth Osnes da hennes datter var nyfødt. Og Rannveig Heitmann blogger absolutt ikke daglig. Så disse to mammabloggerne er i en helt annen kategori enn FF.

Anonymous poster hash: 6058e...db5
  • Liker 1
Skrevet

Virker som folk snakker litt forbi hverandre her.. Tror de som snakker om forhåndsskrevne innlegg snakker om at FF kan (og sannsynligvis vil) gjøre klar en del forhåndsskrevne innlegg, som kan postes rundt fødselen. Slik merker ikke alle umiddelbart at hun er på føden, noe jeg forstår godt om hun ikke ønsker at alle skal vite med en gang. Muligens gjør hun også klar en del innlegg til første uken, det er ingen som tror hun skal forhåndsskrive innlegg til flere måneder..

Jeg ser FF skriver at hun bruker timesvis på hvert innlegg men det tror jeg faktisk ikke på, mange av hverdagsinnleggene er nok rimelig kjappe å knote ned, og kan fint gjøres mens bebisen tar en liten lur. Kanskje får hun en sovebebis og kan blogge masse, hvem vet.

• Liker 7
Skrevet

Jeg spekulerer da ikke når jeg svarer en annen debattant og gjengir hva FF og mannen selv sier de planlegger? Er all diskusjon om FF enten spekulasjoner eller mobbing?

Den diskusjonen som foregår nå om hvorvidt FF kan/bør opprettholde bloggingen rett etter fødselen er da spekulasjoner? Det er det det kalles når man forsøker å gjette hva som vil skje. Hvorfor reagerer du på det? Vi spekulerer om hva som vil skje med bloggingen ifm fødselen. Hvis det får deg til å føle deg bedre, så anser jeg mine innlegg i den forbindelse som en del av dette. Mobbing har iallfall ikke jeg sett eller nevnt nå.

Enig i at hun er i en annen kategori enn Lisbeth Osnes og Rannveig Heitmann, men poenget er at når selv de greier å blogge, så er det sannsynlig at hun vil greie det også, hun som har god hjelp. LO hadde ikke forhåndsprogrammerte innlegg ifm fødselen, men det tipper jeg at FF har, evt at LKE eller noen andre legger ut for henne.

Skrevet

Så bra jeg kikker innom bloggen maks en gang pr 3. mnd da. Bilder og diskusjoner dukker opp her, så er ok for meg. Jeg forlanger ikke at ukebladene skal komme ut 3 ganger daglig, så det presset med 3 innlegg hver dag har hun lagt på seg selv. Og helt enig, barseltiden er hellig. Man er nybakt mot til en person som er helt avhengig av deg, den skal ha mat minst hver 3.time døgnet rundt og skal ha kos, bleieskift, søvn og slik går døgnene. Man får mindre tid til seg selv og til å ta huset. Husker vi ikke så igjen stuebordet hos oss, for det var fult med post, gaver, kort, blomster og diverse rot. Jeg klarte ikke rydde og vaske skikkelig før etter 3 mnd, pga kolikk, ammeproblemer, lave jernverdier der jeg svimlet bare jeg gikk over gulvet. Jeg var helt mørbanket etter en vanlig fødsel uten bedøvelse. Husker det verket i muskler jeg ikke hadde. Så de kunne ikke plassert meg i en jobb etter 3 mnd nei, og de nettene var våkenetter pga kolikk og gråting. Nydelig tid, men veldig hektisk og kjempefokus kun på babyen.

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...