Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Til AB 5cd; FF bruker Photoshop intensivt ja, hun sier jo selv at hun bruker lang tid på bilderedigeringer ved hvert innlegg. I tillegg ser hun helt annerledes ut på samtlige bilder tatt av andre/publisert andre steder. OG nei; påsatte negler og påsatt, dødt hår er ingen "normalitet" som du her påstår. Det er en vensensforskjell mellom det å være ren, pen og velstelt og til å gå til det punkt hvor du må ikle deg dødt kvinnehår fra mennesker på andre siden av kloden og støpe på seg negler som knapt tåler en real oppvask. Poenget mitt var ikke at FF er alene om det, det er helt garantert andre rosabloggere som redigerer i like stor stil og de har kanskje gått enda lengre mtp fysiske "forbedringer" som f eks silikonimplantater. Spørsmålet mitt var ikke ment som kritikk ift at hun gjør det - enkelte vet ikke bedre og FF står fritt til å leve det livet hun selv ønsker. Jeg tenkte mer på hvordan det psykologisk er mulig å bli så "rørt" og "prissette" all rosen når det er skjønnmaling og så langt fra naturlige tilstander som man kan komme. Dypt nede vet man jo at dette ikke er ekte - men man søker likevel disse bekreftelsene. Rent mentalt må dette fremstå som en apoptotisk prosess av den selvtilliten man en gang hadde.

Anonymous poster hash: 4d333...730

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ikke det ser ut som om de er redigerte jeg. På bilde 1 ser muren ujven ut men den starter også å "bule" utover fra og med høyden rett over magen og den "buler" ut hele veien ned.

Og bilde 1 er tatt lengre unna enn bilde 3. For ryggen ser jo også mindre ut i forhold til bilde 3. Ryggen; altså området hvor svaien er.

Alt virker større på bilde 3 enn på bilde 1 synes nå jeg..så tenker det må ha noe med distansen å gjøre.

Føler meg helt flau over å sitte å granske bildene såpass men jeg tror nemlig på en mer naturlig forklaring :)

Man ser nå uansett at det er ganske naturlig at det er en viss forskjell på bildene 1 og 3, man trenger ikke å studere dem mer nøye enn at man ser hvordan hun holder kameraet på bildene...

Skrevet

Så trist hun føler hun ligger etter hvis hun sover til 8.30. Hva går hun glipp av da egentlig? Hun kan styre dagene dine selv, og pengene, gavene og resten strømmer inn uansett. ( måtte klikke meg inn på bloggen, flere mnd siden sist nå. Så kun hennes siste innlegg. Hun er ikke liten, men normal og fin gravid. Ingenting å si på det. Spent på om hun får en flott fødsel grunnet all treningen.

Anonymous poster hash: cf5ef...056
  • Liker 3
Skrevet (endret)

Man ser nå uansett at det er ganske naturlig at det er en viss forskjell på bildene 1 og 3, man trenger ikke å studere dem mer nøye enn at man ser hvordan hun holder kameraet på bildene...

Hehe, nei..var bare det at jeg tok meg selv i å sitte med nesa trykt opp i skjermen for å finne "feil" :P

Edit: ser også nå at den "bulen" i muren vises på bilde 2. og det er jo ingen grunn til at hun skulle ha redigert der på frontbilde.

Endret av Salmonella
  • Liker 1
Gjest pausemusikk
Skrevet

Jeg stilte et spørsmål om hvorfor veggen bak var så bulkete, da jeg trykket publiser kom dette opp:

"Maria says:

Your comment is awaiting moderation.

October 21, 2013 at 14:37

Du er så utrolig flott! :D"

Dette er jo ikke det jeg skrev eller min kommentar. Noen som har opplevd dette?

Anonymous poster hash: 1f9dd...a66

Har opplevd det nesten hver gang jeg har kommentert :)

Skrevet

Hun har jo ingen liten mage?! Den er jo stor og fin, jeg skjønner faktisk ikke kommentarene.

• Liker 4
Skrevet

Hun har jo ingen liten mage?! Den er jo stor og fin, jeg skjønner faktisk ikke kommentarene.

Folk her inne på forumet har elsket å snakke drit om fotballfrua i flere år! Trenger ikke være noen spesiell grunn, da de finner en grunn til drittslenging uansett :-)

Anonymous poster hash: ebf84...51d

• Liker 4
Skrevet

Psykologisk spørsmål; hvordan er det mulig å ta til seg ros og positive bemerkninger om eget utseende når man bruker photoshop så intensivt, samt at hår, negler mm er påsatt/falskt?

For meg fremstår dette veldig merkelig.

Anonymous poster hash: 4d333...730

Ikke så merkelig som at folk skriver de blir "frustrert" over at hun alltid løfter den ene benet på bilder (??) og at når en bruker skriver at fotballfrue ikke er pen, så får det hauger og lass med plusser. Bor vi på samme planet, egentlig?

Anonymous poster hash: 52cf5...7a8

• Liker 3
Skrevet

Forklar gjerne med hva du mener med "mm" Gjør/bruker hun noe annet, eller skrev du det for å overdrive? Og bruker photoshop så intensivt? Skulle tro hun var ekstrem på det punktet, men det tviler jeg sterkt på.

Om det er slik så kan de færreste kvinner ta til seg ros og komplimenter når vi farger håret og ikke minst bruker sminke. Påstøpte negler er helt vanlig nå om dagen, samme med hårforlengelse. Ser virklelig ikke hva som er så kunstig og falskt med det.

Greit å være kritisk, men kom nå med noe konstruktivt istedet. Det skinner så igjennom at dette er kun for å "ta" henne.

Anonymous poster hash: d1ced...5cd

Hva med at leppene er forstørret? Det er da ikke naturlig utseende? Og så er det jo bleking av tenner og selvbruningskrem på huden. Sminke er det jo noen og hver som bruer, men ikke så mange lag som FF har for å få en fin hud. Er det å være naturlig pen?

Anonymous poster hash: 029f0...1d9

• Liker 3
Skrevet

Det er viktig å huske på at magekritikken har delt seg inn i to uavhengige skoler :)

Den første skolen mener at magen er for liten og er bekymret for at barnet er underernært. Anoreksia og alt det der.

Den andre skolen mener derimot at magen ikke er for liten. Etter deres syn er det Fotballfrue som forsøker å innbille folk at magen er liten hver gang hun svarer på spørsmål fra tilhengere av den første skolen ved å si "ja, beklager at magen min er liten, men det er ikke noe jeg kan noe for". Anoreksia og alt det der.

Det er foreløpig ikke avklart hvilken av de to skolene som kommer til å vinne kampen om ettermælet, men det ser ut til at skole nr. 2 pr tiden øker i tilslutning.

Noe som i alle tilfelle er klart, er at Fotballfrue ikke kan vinne uansett hva hun gjør.

• Liker 6
Skrevet

Når til og med FFs største fan, Lizbeth Osnes, som har gått fra å kommentere flere ganger daglig på bloggen hennes, til å bli så skeptisk, så er det ikke bare noe med LK, men FF også.

Og du over glemte den 3. gruppen, vi som ikke bryr oss så mye om størrelsen på magen, men som synes det er for ille at hun redigerer den mindre.

• Liker 13
Skrevet

Syns det er mer fascinerende at skuldrene er lengre bak enn rompa i profil, jeg da..

• Liker 6
Skrevet

Det er viktig å huske på at magekritikken har delt seg inn i to uavhengige skoler :)

Den første skolen mener at magen er for liten og er bekymret for at barnet er underernært. Anoreksia og alt det der.

Den andre skolen mener derimot at magen ikke er for liten. Etter deres syn er det Fotballfrue som forsøker å innbille folk at magen er liten hver gang hun svarer på spørsmål fra tilhengere av den første skolen ved å si "ja, beklager at magen min er liten, men det er ikke noe jeg kan noe for". Anoreksia og alt det der.

Det er foreløpig ikke avklart hvilken av de to skolene som kommer til å vinne kampen om ettermælet, men det ser ut til at skole nr. 2 pr tiden øker i tilslutning.

Noe som i alle tilfelle er klart, er at Fotballfrue ikke kan vinne uansett hva hun gjør.

Selvfølgelig er det FF som viner tilslutt. Hun kommer til å få et velskapt barn og magen blir like flat som før, på rekordtid, fordi hun har tatt vare på kroppen sin, også i disse svangerskapsmånedene:-)

• Liker 3
Skrevet

Når til og med FFs største fan, Lizbeth Osnes, som har gått fra å kommentere flere ganger daglig på bloggen hennes, til å bli så skeptisk, så er det ikke bare noe med LK, men FF også.

Og du over glemte den 3. gruppen, vi som ikke bryr oss så mye om størrelsen på magen, men som synes det er for ille at hun redigerer den mindre.

Etter som jeg forstod Lizbeth Osnes, reagerte hun negativt på en kommentar fra selvutnevnt fysiologiekspert LKE om hvor mye en kvinne bør legge på seg under graviditeten. Det var naturlig nok ikke særlig mye, og Lizbeth la på seg mer enn det. LKE finner en salat å sette foten i uansett hvor han går, så det kom ikke som noen overraskelse. Han er så klossete at han får meg til å føle meg taktfull, og det sier litt :)

Tror du seriøst at hun redigerer magen? Det tror ikke jeg, og noen buer på veggen i bakgrunnen får meg ikke til å tenke annerledes. Hvis man tar bilder med vidvinkelkamera, buer veggen i bakgrunnen seg alltid, det trenger ikke være mer mystisk enn det.

• Liker 5
Skrevet

Syns det er mer fascinerende at skuldrene er lengre bak enn rompa i profil, jeg da..

Mener du bokstavelig talt at du er fascinert av det?

Anonymous poster hash: 52cf5...7a8

• Liker 7
Skrevet

Selvfølgelig er det FF som viner tilslutt. Hun kommer til å få et velskapt barn og magen blir like flat som før, på rekordtid, fordi hun har tatt vare på kroppen sin, også i disse svangerskapsmånedene:-)

:) Sant nok, så akkurat på magebildene og tenkte at den magen kommer til å smekke tilbake som en buestreng så fort ungen er ute. Den ser superdefinert ut selv nå når hun er høygravid, flinke jenta.

• Liker 2
Gjest vilma2000
Skrevet

Jeg tror ikke at de nyeste bildene er redigert, men det er jo tydelig at hun lener deg bakover samtidig som hun svaier ryggen for at den skal se mindre ut. Bare prøv å stå sånn selv så ser du at magen ser utrolig mye mer flat ut. Og til de som sier at man ikke kan trekke inn magen som gravid, så er det feil. Man kan faktisk gjøre den utrolig liten om man går inn for det. Uansett, bildene er fine og hun ser godt ut. Helt tydelig at hun kler de ekstra kiloene. Er kanskje ekkelt å si det, men er spent på å se hvordan hun blir seende ut etter fødsel og amming. Håper hun ikke blir like tynn som før graviditeten, men alle jeg kjenner ble syltynne av amming så ff blir sikkert det hun også.

• Liker 4
Skrevet

Dagen hennes i dag: Neglfiksing, café og gravidyoga.

Er det liksom en del av jobben hennes, siden hun gjør det på dagtid? :klo:

Anonymous poster hash: 69561...8d6
  • Liker 7
Skrevet

Dagen hennes i dag: Neglfiksing, café og gravidyoga.

Er det liksom en del av jobben hennes, siden hun gjør det på dagtid? :klo:

Det er jo nettopp det som er så kjekt for de som driver på egen hånd, de kan bestemme dagene stort sett selv :) Fritid på dagen, jobbing på kvelden, eller kanskje jobbing på morgenen og så fri på kvelden, mulighetene er mange ;)

• Liker 3
Skrevet

Det er jo nettopp det som er så kjekt for de som driver på egen hånd, de kan bestemme dagene stort sett selv :) Fritid på dagen, jobbing på kvelden, eller kanskje jobbing på morgenen og så fri på kvelden, mulighetene er mange ;)

Ja, sant det :) Jeg er bare ikke vant til det selv, så klarer ikke se for meg en slik hverdag.

Over til noe annet:

-Tror dere at vi kommer til å få se noe av babyen på bloggen?

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...