AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2013 #4661 Skrevet 20. oktober 2013 Tror du virkelig ikke at noen i denne tråden er misunnelig på Caroline? Jeg tror at de aller fleste i denne tråden er oppegående nok til at de ikke ville levd i noe som ligner ‹‹The Truman Show››. Anonymous poster hash: db348...34d 9
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2013 #4662 Skrevet 20. oktober 2013 Tror du virkelig ikke at noen i denne tråden er misunnelig på Caroline? De fleste som har gitt sitt kritiske syn her i tråden fokuserer jo på bloggen og det synet hun viser i den. Å koke det ned til at man er misunnelig på damen bak bloggen er litt søkt tror jeg. Du må prøve å skille mellom bedriften og personen her, hun må jo bare leve akkurat som hun vil selvfølgelig, det er jo ringvirkningene og den skjulte reklameringen vi kritiserer. Det går jo dypere enn "skulle ønske jeg hadde sånn mage" liksom.. Anonymous poster hash: 1fad1...4db 8
Rosenrød Skrevet 20. oktober 2013 #4663 Skrevet 20. oktober 2013 Dersom jeg skulle vært misunnelig på en blogger eller to, hadde det blitt Camilla Pihl og evnt. Nette Nestea, som jeg synes er både vakre og oppgående. Jeg må med hånden på hjertet si at jeg ikke synes Caroline er vakker, i mine øyne er hun helt vanlig utseendemessig. Jeg ville heller ikke hatt huset hennes på landet, interiøet hennes eller ektemannen! 16
Gjest Anomali Skrevet 20. oktober 2013 #4664 Skrevet 20. oktober 2013 Tror du virkelig ikke at noen i denne tråden er misunnelig på Caroline? Ja, jeg er feit, bitter og misunnelig. ALLE som ikke hyller FF er selvsagt det. Få det for guds skyld ut av systemet nå da.
Salmonella Skrevet 20. oktober 2013 #4665 Skrevet 20. oktober 2013 (endret) Ja, jeg er feit, bitter og misunnelig. ALLE som ikke hyller FF er selvsagt det. Få det for guds skyld ut av systemet nå da. Nå nevnte han vel bare misunnelig og at det gjaldt for noen, ikke alle. Det er litt artig at du hevder du forholder deg saklig til debatten, Anomali, når du har gåttt løs på mot-debattanter opptil flere ganger, både som anonymbruker ( ja, de som var inne her før tråden ble moderert så jo hvem du er som anonym) og under nick. Uansett. Dette med reklameinnlegg: jeg tror nok at FF ser på reklameinnlegg litt annerledes enn mange andre gjør. Når hun hevder hun har 2-3 reklameinnlegg i uken mener hun nok de som er rene reklameinnlegg. De innleggene med annonselenker er noe annet (i hennes øyne). Tror det er mange som misforstår dette med annonselenker. Det betyr ikke at hun får penger for å vise frem klærne av leverandøren/nettbutikken, heller ikke at hun får klærne gratis. Hun (og mange andre) bruker et program/nettside slik at når andre kjøper får de provisjon. Dette kan alle gjøre. Man trenger ikke egen avtale med nettbutikken for å gjøre dette. Selvsagt er det jo en form for reklame, og ja, hun kan tjene penger på det, men det er fortsatt ikke rene annonser- man betaler for klærne selv. Du kom meg i forkjøpet med den, enig med du Vil bare si noe om påstanden om at de har lurt mindreårige til å kjøpe dyre smykker. På hvilken måte har de lurt dem? De gjør vel ikke stort annet enn hva andre smykkeforretninger gjør, selger smykker som man kan få billig på ebay, til en mye høyere sum. Det er helt frivillig å kjøpe smykker. Jeg kan forstå at enkelte jenter vil ha smykker som hun selger men det er jo ingen tvang. Foreldre bør nesten være litt på vakt om 14åringen i huset plutselig kjøper ett smykke til flere tusen på nett. Og uansett så er jo dette ett gammelt kapittel i boka. Endret 20. oktober 2013 av Salmonella 3
Gjest Anomali Skrevet 20. oktober 2013 #4666 Skrevet 20. oktober 2013 (endret) Nå nevnte han vel bare misunnelig og at det gjaldt for noen, ikke alle. Du kom meg i forkjøpet med den, enig med du Vil bare si noe om påstanden om at de har lurt mindreårige til å kjøpe dyre smykker. På hvilken måte har de lurt dem? De gjør vel ikke stort annet enn hva andre smykkeforretninger gjør, selger smykker som man kan få billig på ebay, til en mye høyere sum. Det er helt frivillig å kjøpe smykker. Jeg kan forstå at enkelte jenter vil ha smykker som hun selger men det er jo ingen tvang. Foreldre bør nesten være litt på vakt om 14åringen i huset plutselig kjøper ett smykke til flere tusen på nett. Jeg leste bloggen i den perioden da FF presenterte sine 'eksklusive nyheter' i smykkebutikken. Det er slett forretningsmoral å selge smykker til totusen kroner til en fjortenåring og late som om det er høy kvalitet på dem når innkjøpsprisen er ti kroner. Mulig dette ikke er galt i dine øyne, men du finner nok få andre som er enig i det. Endret 20. oktober 2013 av Anomali 2
Salmonella Skrevet 20. oktober 2013 #4667 Skrevet 20. oktober 2013 (endret) Jeg leste bloggen i den perioden da FF presenterte sine 'eksklusive nyheter' i smykkebutikken. Det er slett forretningsmoral å selge smykker til totusen kroner til en fjortenåring når inn kjøpsprisen er ti kroner. Mulig dette ikke er galt i dine øyne, men du finner nok få andre som er enig i det. Nå er det vel ikke bare 14åringer som leser bloggen hennes. Det er jo ikke slik at markedsføringen har vært; alle tenåringsjenters drømmesmykke! Hadde de drevet med markedsføring for smykkesalg kun til tenåringer hadde jeg nok reagert. Men nei, jeg ser ikke noe mer galt i det de har gjort enn hva handelstanden mer eller mindre alltid har gjort og gjør. Og det at kanskje ikke mange er så enige med meg har veldig lite å si for min del Endret 20. oktober 2013 av Salmonella 2
Sophia Skrevet 20. oktober 2013 #4668 Skrevet 20. oktober 2013 Nå var det heller ikke slik at de solgte smykker for 2000 kr som var verdt 10 kr. Men ja, de overpriset smykkene, det gjorde de. Men ikke så ekstremt. 3
Gjest Anomali Skrevet 20. oktober 2013 #4669 Skrevet 20. oktober 2013 Nå er det vel ikke bare 14åringer som leser bloggen hennes. Det er jo ikke slik at markedsføringen har vært; alle tenåringsjenters drømmesmykke! Hadde de drevet med markedsføring for smykkesalg kun til tenåringer hadde jeg nok reagert. Men nei, jeg ser ikke noe mer galt i det de har gjort enn hva handelstanden mer eller mindre alltid har gjort og gjør. Og det at kanskje ikke mange er så enige med meg har veldig lite å si for min del Ok. Kudos for at du klarte å skrive et noenlunde saklig innlegg. De fleste her mangler den evnen. Som sagt fulgte jeg bloggen da hun hver uke presenterte 'eksklusive nyheter' i smykkebutikken og det var ikke rent få mindreårige tilbedere som lovet å kjøpe smykker bare de fikk ukelønna si ... Usmakelig var det. 2
Gjest Anomali Skrevet 20. oktober 2013 #4670 Skrevet 20. oktober 2013 Nå var det heller ikke slik at de solgte smykker for 2000 kr som var verdt 10 kr. Men ja, de overpriset smykkene, det gjorde de. Men ikke så ekstremt. Jo, det var så ekstremt. Da en blogger la ut innkjøpsprisen på smykkene de hadde priset til flere tusen klikket LK og truet med advokat. 4
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2013 #4671 Skrevet 20. oktober 2013 Kan vi ikke heller diskutere hva navnet til den lille blir? Jeg har (desverre) en knapp på Linea. Har redigert bildene hun la ut i dag til å få sterkere kontraster, og syns jeg ser en N, I, E og såklart A som hun viste frem. Anonymous poster hash: 7877d...590 2
Gjest Anomali Skrevet 20. oktober 2013 #4672 Skrevet 20. oktober 2013 Kan vi ikke heller diskutere hva navnet til den lille blir? Jeg har (desverre) en knapp på Linea. Har redigert bildene hun la ut i dag til å få sterkere kontraster, og syns jeg ser en N, I, E og såklart A som hun viste frem. Anonymous poster hash: 7877d...590 Får håpe det blir Linnea med to n-er. Jeg holder en knapp Elina eller Celina.
Sophia Skrevet 20. oktober 2013 #4673 Skrevet 20. oktober 2013 Kan vi ikke heller diskutere hva navnet til den lille blir? Jeg har (desverre) en knapp på Linea. Har redigert bildene hun la ut i dag til å få sterkere kontraster, og syns jeg ser en N, I, E og såklart A som hun viste frem. Anonymous poster hash: 7877d...590 Jeg tipper Johanne etter "Mimmi". Kanskje et navn til
Gjest Vampen Skrevet 20. oktober 2013 #4674 Skrevet 20. oktober 2013 Jo, det var så ekstremt. Da en blogger la ut innkjøpsprisen på smykkene de hadde priset til flere tusen klikket LK og truet med advokat. Nå må du slutte å overdrive. Mange av smykkene kostet noen hundrelapper. Det var ikke så mye som kostet 1000 kr+. Fortsatt latterlig overpriset, men ikke så mye som du skal ha det til. 1
Gjest Anomali Skrevet 20. oktober 2013 #4675 Skrevet 20. oktober 2013 (endret) Nå må du slutte å overdrive. Mange av smykkene kostet noen hundrelapper. Det var ikke så mye som kostet 1000 kr+. Fortsatt latterlig overpriset, men ikke så mye som du skal ha det til. JO! Det var flere smykkesett som var priset til flere tusen kroner. Nå får du gi deg! Greit at de var raske med å sette ned prisene da det ble avslørt, men flere av settene kostet flere tusen kroner frem til en årvåken blogger la ut innkjøpsprisen. Det ble diskutert her på KG da det skjedde. Endret 20. oktober 2013 av Anomali
Sophia Skrevet 20. oktober 2013 #4676 Skrevet 20. oktober 2013 De smykkesettene som var priset til flere tusen tror jeg var Hasla? Som jo ikke er "juggel" de hadde kjøpt på ebay for 5 kr, men et ordentlig merke. 4
Gjest Anomali Skrevet 20. oktober 2013 #4677 Skrevet 20. oktober 2013 De smykkesettene som var priset til flere tusen tror jeg var Hasla? Som jo ikke er "juggel" de hadde kjøpt på ebay for 5 kr, men et ordentlig merke. Nei, dette var to år før de tok inn Hasla-smykker. Det var rent juggel som var priset fra ett til totusen kroner. Da det ble avslørt ble prisene satt ned, men de hadde altså juggel til flere tusen i noen måneder. 1
Gjest vilma2000 Skrevet 20. oktober 2013 #4678 Skrevet 20. oktober 2013 Nei, dette var to år før de tok inn Hasla-smykker. Det var rent juggel som var priset fra ett til totusen kroner. Da det ble avslørt ble prisene satt ned, men de hadde altså juggel til flere tusen i noen måneder. Hvilken blogger avslørte dem?
Gjest Vampen Skrevet 20. oktober 2013 #4679 Skrevet 20. oktober 2013 JO! Det var flere smykkesett som var priset til flere tusen kroner. Nå får du gi deg! Det er flere av de av oss du beskylder for å være fans, som var med i en ganske lang tråd som kritiserte nettopp Treasures. Mange av smykkene som ble brukt som eksempel den gangen, var type sykkel, saksofon og andre svadasmykker, som kostet 1,50 eller noe fra AliBaba. De ble solgt til rundt 299, pluss/minus en hundrelapp. De større statementjuggelkjedene lå fra 799 og oppover, med noen i prisklassen 1000+. Men det var ikke slik at mange smykker ble solgt til "mange tusen". Fjortiser er forøvrig sjelden i målgruppa for juggelsmykker til mange tusen. De kastet nok i større grad bort noen hundrelapper på smykker til en verdi av 2 kr. Det er nok av ting rundt Treasures som var kritikkverdig, som overprising kombinert med en svulstig og tvilsom markedsføring. Treasures by Caroline fikk det feks til å fremstå som noe mer personlig og eksklusivt enn kvantumkjøp fra Kina faktisk er. Det er ingen grunn til å overdrive, da er det ikke lenger seriøs kritikk. 13
Gjest Anomali Skrevet 20. oktober 2013 #4680 Skrevet 20. oktober 2013 (endret) Hvilken blogger avslørte dem? En mindreårig blogger som ble truet med advokat av LK. Heldigvis var hun smart nok til å ikke la seg skremme av dette profitthungrige ekteparet. Endret 20. oktober 2013 av Anomali 4
Fremhevede innlegg