Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Aha! Så jeg går utifra at barnet til dette paret, maten de spiser, treningsvanene, frisyren, "spiseforstyrrelsen", den harry klestilen, facebookprofilen/instagremet, kommentarfeltet, familie, venner, fortiden hennes ++ har alt med bedriften å gjøre?

Anonymous poster hash: d1ced...5cd

Skal vi se..

Jeg har kommentert hva jeg tror navnet til barnet blir.

Jeg har sikkert kommentert mengden mat FF spiser ift mett at jeg triller/ruller utsagn.

Jeg har kommentert det atFF skriver hun må trene ennå hardere - siden det ikke ble så mye trening forrige uke utsagn.

Jeg har sikkert kommentert frisyren mtp kommentarer om hvor fantastisk flott hår hun har, når håret er extentions og ikke hennes eget.

Jeg har sikkert kommentert at FF virker å ha et anstrengt forhold til mat utfra inntrykket FF gir i bloggen.

Jeg har kommentert klær jeg ikke mener har vært kledelig.

Jeg har kommentert at det virker å være FF onde tvilling som opererer i kommentarfeltet.

Jeg har ikke kommentert familie, men et bilde med FF, moren og søstera som jeg syntes så redigert ut.

Jeg har kommentert at det over en lang periode ikke virket som FF og mannen sosialiserte.

Ang. fortiden til FF har jeg kommentert påstander om karakterer, bereist-utsagn bl.a.

Hva dette har med bedriften til FF å gjøre?

Alt som er nevnt ovenfor er ting som FF har publisert på bloggen sin eller andre sosiale medier som bedriften benytter seg av, som igjen er diskutert her.

Å belyse andre synspunkter enn de som kommer frem i kommentarfeltet til FF synes jeg er helt legitimt. Bloggen til FF er ifølge CBE et livstilsmagasin på nett som CBE og LKE tjener gode penger på (noe som overhode ikke plager meg). Bloggen drar inn 50-60.000,- i mnd på affilate linker, 5-15.000,- for et innlegg og opp mot 100.000,- hver mnd på annonser.

De synes det er uredelig av store bedrifter å sende ut produkter i hytt og gevær i håp om å få gratisreklame (ref. LKE på dn.no).

De driver en svært profesjonell bedrift nå hvor FF er produktet/merkevaren, og da er det helt legitimt å både stille kritiske spørsmål, belyse og diskutere aspekt ved det de leverer.

Kan hende jeg mistet tråden i min forklaring, men bær over med det.

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beklager, men du refererer ikke til min oppførsel nå. Det er stort sett avsporinger fra 'de som er imot mobbing' som gjør at mod må rydde.

Det er ikke før i det siste folk har kommet på banen og reagert på hvordan enkelte holder på her inne slik jeg ser det. Ser ikke på dette som "for" eller "imot" Det jeg reagerer på er hvorfor tråder blir opprettet igjen og igjen når det har vist seg gang på gang at det ikke er mulig å diskutere dette på et saklig og konstruktivt nivå. Det gikk så langt at det i en periode ikke var lov til å nevne ordet Fotballfrue på KG. Likevel popper det opp tråder der det brytes med retningslinjene. For min del er jeg veldig glad for at folk reagerer på den type oppførsel, om det så er fotballfrue, Tone Damli, eller den vanlige personen i gata.

• Liker 4
Gjest Anomali
Skrevet

Det er ikke før i det siste folk har kommet på banen og reagert på hvordan enkelte holder på her inne slik jeg ser det. Ser ikke på dette som "for" eller "imot" Det jeg reagerer på er hvorfor tråder blir opprettet igjen og igjen når det har vist seg gang på gang at det ikke er mulig å diskutere dette på et saklig og konstruktivt nivå. Det gikk så langt at det i en periode ikke var lov til å nevne ordet Fotballfrue på KG. Likevel popper det opp tråder der det brytes med retningslinjene. For min del er jeg veldig glad for at folk reagerer på den type oppførsel, om det så er fotballfrue, Tone Damli, eller den vanlige personen i gata. Anonymous poster hash: d1ced...5cd

Har du reflektert over hvorfor nettopp FF er så kontroversiell? Personlig er jeg hundre ganger mer misunnelig på Maria Bonnevie, men hun gjør ikke noe som gjør at jeg gidder å diskutere eller kritisere henne.

• Liker 2
Skrevet

Skal vi se..

Jeg har kommentert hva jeg tror navnet til barnet blir.

Jeg har sikkert kommentert mengden mat FF spiser ift mett at jeg triller/ruller utsagn.

Jeg har kommentert det atFF skriver hun må trene ennå hardere - siden det ikke ble så mye trening forrige uke utsagn.

Jeg har sikkert kommentert frisyren mtp kommentarer om hvor fantastisk flott hår hun har, når håret er extentions og ikke hennes eget.

Jeg har sikkert kommentert at FF virker å ha et anstrengt forhold til mat utfra inntrykket FF gir i bloggen.

Jeg har kommentert klær jeg ikke mener har vært kledelig.

Jeg har kommentert at det virker å være FF onde tvilling som opererer i kommentarfeltet.

Jeg har ikke kommentert familie, men et bilde med FF, moren og søstera som jeg syntes så redigert ut.

Jeg har kommentert at det over en lang periode ikke virket som FF og mannen sosialiserte.

Ang. fortiden til FF har jeg kommentert påstander om karakterer, bereist-utsagn bl.a.

Hva dette har med bedriften til FF å gjøre?

Alt som er nevnt ovenfor er ting som FF har publisert på bloggen sin eller andre sosiale medier som bedriften benytter seg av, som igjen er diskutert her.

Å belyse andre synspunkter enn de som kommer frem i kommentarfeltet til FF synes jeg er helt legitimt. Bloggen til FF er ifølge CBE et livstilsmagasin på nett som CBE og LKE tjener gode penger på (noe som overhode ikke plager meg). Bloggen drar inn 50-60.000,- i mnd på affilate linker, 5-15.000,- for et innlegg og opp mot 100.000,- hver mnd på annonser.

De synes det er uredelig av store bedrifter å sende ut produkter i hytt og gevær i håp om å få gratisreklame (ref. LKE på dn.no).

De driver en svært profesjonell bedrift nå hvor FF er produktet/merkevaren, og da er det helt legitimt å både stille kritiske spørsmål, belyse og diskutere aspekt ved det de leverer.

Kan hende jeg mistet tråden i min forklaring, men bær over med det.

Uansett om man har bedrift eller "Hun er offentlig, hun bør tåle det" som argument så er det en dårlig unnskyldning for å spekulere i vekt og diskutere henne kun negativt. Men om det rettferdiggjør det for deg så finnes det vel alltid unnskyldninger for å snakke dritt om andre, for man klarer jo ikke å styre seg selv, og da er det den som blir hetset som har skylden. Det henger ikke helt på greip for min del.

Hadde denne tråden enda vært konstruktiv, så tviler jeg på at de ville blitt stengt og at folk ville protestert.

Føler du deg litt bedre etter alt du har skrevet om denne kvinnen?

• Liker 3
Skrevet

Nei, la hos heller diskutere hennes nye favoritter i søndagsannonsen hvor hun er så snill å dele ut rabattkode til leserne!

• Liker 9
Skrevet

Nei, la hos heller diskutere hennes nye favoritter i søndagsannonsen hvor hun er så snill å dele ut rabattkode til leserne!

Ja, utrolig så mange 'favoritter' den dama har altså! :daane:

• Liker 8
Gjest Anomali
Skrevet

Morsomt at alle favorittene er produkter fra sponsorer. Sikkert tilfeldig.

• Liker 9
Skrevet

Uansett om man har bedrift eller "Hun er offentlig, hun bør tåle det" som argument så er det en dårlig unnskyldning for å spekulere i vekt og diskutere henne kun negativt. Men om det rettferdiggjør det for deg så finnes det vel alltid unnskyldninger for å snakke dritt om andre, for man klarer jo ikke å styre seg selv, og da er det den som blir hetset som har skylden. Det henger ikke helt på greip for min del.

Hadde denne tråden enda vært konstruktiv, så tviler jeg på at de ville blitt stengt og at folk ville protestert.

Føler du deg litt bedre etter alt du har skrevet om denne kvinnen?

La meg spørre tilbake..

Føler du deg bedre etter å ha skrevet dette innlegget og satt deg på din hvite hest (for å bruke ordlyd som er brukt tidligere i dag om emnet)?

• Liker 1
Skrevet

Du vet, konstruktiv debatt er ikke ensbetydende med å rose personen og å være fan..?

Nei, nå har jeg vært inne i denne negative bobla for lenge, på tide å komme meg ut og gjøre noe som er litt mer givende og positivt. Kos dere! :)

• Liker 1
Gjest Anomali
Skrevet

Selvinnsikt er det da ikke noe poeng i? Man er jo mot MOBBING, er det som teller. Lurer på om folk er helt hjernevasket av mobbekampanjene i grunnskolen? Kritikk er visst ikke lengre et begrep.

• Liker 2
Skrevet

Haha, skjønner at jeg må ha feilet som kvinne siden selvbruning ikke er et produkt jeg har et tvingende behov for. Har aldri opplevd noen som er så opptatt av selvbruning som FF gir uttrykk for å være.

Anonymous poster hash: 6195d...bdd

• Liker 6
Skrevet

La meg spørre tilbake..

Føler du deg bedre etter å ha skrevet dette innlegget og satt deg på din hvite hest (for å bruke ordlyd som er brukt tidligere i dag om emnet)?

Nei, egentlig ikke. Det blir litt kaos for min del, min intensjon var bare å si fra hva jeg mente om den type oppførsel som herjer denne tråden, jeg har ingen interesse av denne bloggeren så da holder jeg meg som regel fint unna. Det er ganske enkelt, dere burde forsøke en gang.

• Liker 2
Gjest Anomali
Skrevet

Fra mandag og til søndag denne uka har jeg talt 12 innlegg med reklame.

Jeg trodde FF kun hadde to slike i uka?

• Liker 7
Skrevet

Nei, egentlig ikke. Det blir litt kaos for min del, min intensjon var bare å si fra hva jeg mente om den type oppførsel som herjer denne tråden, jeg har ingen interesse av denne bloggeren så da holder jeg meg som regel fint unna. Det er ganske enkelt, dere burde forsøke en gang.

Kan du sitere 5-6 innlegg av den type oppførsel som herjer denne tråden fra de siste dagene, sånn at jeg skjønner hva du refererer til?

Da siden dette har utgangspunkt i ditt forrige innlegg som refererer til man som ikke klarer å styre seg selv, snakke dritt om andre bl.a.

• Liker 4
Gjest Anomali
Skrevet (endret)

Jeg skal være skremmende nok til å telle antall reklameinnlegg i FFs blogg i en måneds tid og se hva tallet blir.

Endret av Anomali
  • Liker 4
Skrevet

Ja, utrolig så mange 'favoritter' den dama har altså! :daane:

Det kan nok virke litt komisk siden det er ett ansikt og en person som fronter disse favorittene. Men om man ser dette ifra ett kommersielt bedriftssyn så er det jo ikke så merkelig. Jeg kan forstå at det ikke er så enkelt for en 14åring å se likhetene mellom hva ens favorittblogger anbefaler og hva en bedrift/selskap anbefaler. Altså, da tenker jeg på metodene for å selge, ikke selve produktene.

Hun gjør jo ikke noe ulovlig (ikke at du påsto det) så lenge hun husker å merke innleggene riktig. Men at det spiller på en slags fortolighet som oppstår mellom leser og blogger, det gjør det utvilsomt. Jeg mener å ha lest at hun velger ut produktene og samarbeidspartnere med omhu så jeg håper hun snakker sant der iallefall. Og det tror jeg nok også for hun holder seg vel til de samme bedriftene. Mener å huske at det varierte mer imellom produktene før, nå virker det som om hun holder seg mer til de samme produktene.

Uansett, tror det er utrolig viktig å påpeke for barn og ungdommer at det er greit å være kritisk og at bloggere er folk med bedrifter som er ute etter å tjene penger.

• Liker 4
Skrevet

Lange og personlige svar fra mange av leserne tyder nok på at de ser på henne mer som en venninne enn som en salgsekspeditør.

• Liker 9
Skrevet

Det er veldig greit å lære barn og unge å være kritisk. Det er også greit å lære barn og unge at det aldri er greit å snakke ned et annen menneske (også kalt mobbing, hets, ryktespredning) pga utseende, penger, stil, familie, hudfarge, religion, valg av venner/partner osv. Det kan se ut som det ikke bare er barn og unge som trenger å lære dette.

(Og be meg gjerne om å holde kjeft en gang ting fordi jeg ikke har greie på dette. Tastaturet mitt får dere aldri :) Jeg har heller ikke gått til angrep på noen her personlig.)

• Liker 6
Skrevet

Lange og personlige svar fra mange av leserne tyder nok på at de ser på henne mer som en venninne enn som en salgsekspeditør.

Ja, ikke sant? og det er jo heller ikke så rart tenker jeg. Samtidig så er det foreldre og media sitt ansvar til å påpeke at en av de største motivatorene for bloggerne er jo penger, noe som heller ikke er så rart på ett vis.

Men tror ikke f.eks at fotballfrue er helt kald heller altså. Hun finner sikkert tonen kanskje ekstra godt med noen av leserne.

Skrevet

Ja, ikke sant? og det er jo heller ikke så rart tenker jeg. Samtidig så er det foreldre og media sitt ansvar til å påpeke at en av de største motivatorene for bloggerne er jo penger, noe som heller ikke er så rart på ett vis.

Men tror ikke f.eks at fotballfrue er helt kald heller altså. Hun finner sikkert tonen kanskje ekstra godt med noen av leserne.

Det tviler jeg ikke på, iom at leserne for det meste er mellom fjorten og tjue år.

• Liker 3
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...