Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Lurer på om FF noen gang reflekterer over at hun har tynt hår fordi hun sulter seg? Søsteren, som er normalvektig, trenger jo ikke å sette på løshår.

Anonymous poster hash: 6195d...bdd

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer vel tydelig frem at skremmende er synonym til sykelig i denne sammenhengen.

Dette er jo det FF-fans skriver gjennom hele tråden. "Åja, du likte ikke antrekket hennes i dag? Skremmende at der bryr dere sånn om denne bloggeren. Mobbere hele gjengen! Netthets!"

Osv osv

Er dere totalt blinde? Alt dere skriver er netthets og mobbing. Og det er faktisk ikke akkurat antrekkene hun har på seg som er det verste for å si det slik. Det er en grunn for at dere blir sett på som sykelig opphengt i/besatt av denne kvinnen og er beryktet flere steder på nettet og et eksempel på hvor bitre kvinner kan oppføre seg mot hverandre når man kommer i "flokk" og kremeksempel på nettmobbing, Dere må virkelig være stolte! Dere evner ikke selv å se hva dere driver med. Man blir vel litt blind og "bitterfitte" dersom man fokuserer på det negative hele tiden.Og det triste er vel at dere bruke så mye av fritiden deres på noen dere ikke engang liker.

Men godt forsøk på å snu det ved å nevne disse tingene selv.

Anonymous poster hash: d1ced...5cd

• Liker 5
Skrevet

Er dere totalt blinde? Alt dere skriver er netthets og mobbing. Og det er faktisk ikke akkurat antrekkene hun har på seg som er det verste for å si det slik. Det er en grunn for at dere blir sett på som sykelig opphengt i/besatt av denne kvinnen og er beryktet flere steder på nettet og et eksempel på hvor bitre kvinner kan oppføre seg mot hverandre når man kommer i "flokk" og kremeksempel på nettmobbing, Dere må virkelig være stolte! Dere evner ikke selv å se hva dere driver med. Man blir vel litt blind og "bitterfitte" dersom man fokuserer på det negative hele tiden.Og det triste er vel at dere bruke så mye av fritiden deres på noen dere ikke engang liker.

Men godt forsøk på å snu det ved å nevne disse tingene selv.

Jeg leste innlegget ditt flere ganger, men jeg fant ingenting annet enn omtaler om brukere og deres psyke. Er ikke dette da også netthets og mobbing?

Eller er det bare forsvar mot netthets og mobbing - som alt annet i denne sjangeren?

• Liker 6
Gjest Anomali
Skrevet

Jeg leste innlegget ditt flere ganger, men jeg fant ingenting annet enn omtaler om brukere og deres psyke. Er ikke dette da også netthets og mobbing?

Eller er det bare forsvar mot netthets og mobbing - som alt annet i denne sjangeren?

FF-kritikere er fritt vilt, det må du da forstå. For å diskutere en blogger er 'mobbing' uansett hva diskusjonen går ut på. Fasit er satt av FF-fansen, som selv kun makter personangrep i den diskusjonen de skal leke mobbepoliti i. Det er rett ut kostelig hvor blottet for selvinnsikt fansen til FF er.

Nesten så jeg ler av hysteriet til enkelte her inne. Nevner man noe om dagens antrekk er man feit og bitter, kommenterer man oppførselen til herr Eriksen er man feit og bitter, om man poster skjermdump av outing og diverse annet for å unngå at FF-fansen fornekter at hun skriver det hun skriver, ja da er man jammen feit og bitter mobber da også.

• Liker 7
Skrevet

Noen evner ikke å forstå med mindre de får tilbake med samme medisin. Mobbing er det heller ikke. Mobbing er en negativ handling som skjer over tid og som er i hensikt å svekke et annet menneske. Men om du opplever dette som netthets og mobbing så er det opp til deg. Da burde du ta en titt på de 233 sidene her, pluss de haugevis med trådene som er stengt der ei kvinne som ikke har gjort dere noe som helst får et lass med stygge innlegg. Det er en stor forskjell der skjønner du.

• Liker 4
Skrevet

FF-kritikere er fritt vilt, det må du da forstå. For å diskutere en blogger er 'mobbing' uansett hva diskusjonen går ut på. Fasit er satt av FF-fansen, som selv kun makter personangrep i den diskusjonen de skal leke mobbepoliti i. Det er rett ut kostelig hvor blottet for selvinnsikt fansen til FF er.

Nesten så jeg ler av hysteriet til enkelte her inne. Nevner man noe om dagens antrekk er man feit og bitter, kommenterer man oppførselen til herr Eriksen er man feit og bitter, om man poster skjermdump av outing og diverse annet for å unngå at FF-fansen fornekter at hun skriver det hun skriver, ja da er man jammen feit og bitter mobber da også.

Uenig!

I dag er skremmende og fascinerende mye brukt.

Skrevet

Noen evner ikke å forstå med mindre de får tilbake med samme medisin. Mobbing er det heller ikke. Mobbing er en negativ handling som skjer over tid og som er i hensikt å svekke et annet menneske. Men om du opplever dette som netthets og mobbing så er det opp til deg. Da burde du ta en titt på de 233 sidene her, pluss de haugevis med trådene som er stengt der ei kvinne som ikke har gjort dere noe som helst får et lass med stygge innlegg. Det er en stor forskjell der skjønner du.

Ahh.. så å ta tilbake med samme mynt er greit og ikke netthets eller mobbing.

Sånn til opplysning, bloggen det kritiseres er en bedrift som omsatte for nærmere 4 millioner i 2012, ikke en personlig dagbok til Caroline Berg Eriksen.

• Liker 11
Gjest Anomali
Skrevet (endret)

Noen evner ikke å forstå med mindre de får tilbake med samme medisin. Mobbing er det heller ikke. Mobbing er en negativ handling som skjer over tid og som er i hensikt å svekke et annet menneske. Men om du opplever dette som netthets og mobbing så er det opp til deg. Da burde du ta en titt på de 233 sidene her, pluss de haugevis med trådene som er stengt der ei kvinne som ikke har gjort dere noe som helst får et lass med stygge innlegg. Det er en stor forskjell der skjønner du. Anonymous poster hash: d1ced...5cd

Nå tror jeg du surrer veldig. Det Lille Snupp (med rette) påpeker er at dere som hyler om mobbing skriver innlegg som kan betegnes som netthets - hele tiden.

Hva vet du om at FF ikke har gjort noe mot noen av de som kritiserer henne? Min venn fikk en meget grov mld på FB og det er det andre her inne som også har opplevd. Mulig mange av de hun har outet deltar i debatten? Kanskje det er noen her som har betalt totusen for et juggelsmykke som hadde ti kroner i innkjøpspris? Eller kanskje noen av de mange bloggerne som har blitt hetset og truet av herr og fru er innom?

Så lenge kritikerne er saklige er folk i sin fulle rett til å diskutere firmaet Treasures, merkenavnet Fotballfrue eller andre aspekter ved bloggen. Lev med det.

Endret av Anomali
  • Liker 5
Skrevet

Haha! "FF-kritikerne" "FF-fansen" ?! Hvor gammel er du egentlig?

Har personlig ingen interesse av denne bloggen.

Om du lar være å kommentere stygt om andre mennesker så kanskje du slipper å få stygge meldinger tilbake også. What goes around, comes around.

• Liker 5
Skrevet

Sånn til opplysning, bloggen det kritiseres er en bedrift som omsatte for nærmere 4 millioner i 2012, ikke en personlig dagbok til Caroline Berg Eriksen.

Ja, egentlig. Det blir litt sånn som det er på skolen. Om en gjeng mobber en som ikke har gjort noen noe som helst så fortjener de jo tyn tilbake. Eller skal dere hetse en annen person, og sitte på deres høye hest selv?

• Liker 2
Gjest Anomali
Skrevet

Ja, egentlig. Det blir litt sånn som det er på skolen. Om en gjeng mobber en som ikke har gjort noen noe som helst så fortjener de jo tyn tilbake. Eller skal dere hetse en annen person, og sitte på deres høye hest selv? Anonymous poster hash: d1ced...5cd

Å ha en diskusjon om en blogg er ikke automatisk hets av vedkommende som driver bloggen.

• Liker 6
Skrevet

Ellevill har jo kun bidratt med diskusjon om andre debattanter så langt. Nesten så man kan lure på det mentale nivået når hun etter så mange oppfordringer om saklighet velger å fortsette å drite seg ut med personangrep.

Og ja, det var usaklig skrevet av meg, men jeg har da heller ikke avsporet tråden med å gå løs på Ellevill og andre FF-fans i lengre tid slik hun har. Lurer på når budskapet skal synke inn.

Trenger man å være fan av FF for å være i mot mobbing da?

Jeg er ikke fan av f.eks Justin Bieber, sant? Og når jeg ikke er fan av han så bare ignorerer jeg nyheter og annet om han. Jeg går ikke rundt og hater en person jeg ikke kjenner og hetser han i en tråd på KG. Og det er helt greit å si at det er dumt at han røyker hasj på grunn av at da er han et dårlig forbilde osv, men det er ikke greit at jeg sier at han er stygg, alt for tynn og at jeg f.eks sier at han har spiseforstyrrelser når det kun er spekulasjoner.

Skjønner du hvor jeg vil? Det kan ikke være helt normale folk som sitter dag ut og dag inn i en tråd på KG og hetser en blogger. Vanlige folk som ikke er fans bryr seg ikke om hvilket outfit hun har på seg og hvor mye hun tjener.

Anonymous poster hash: 216b9...370

• Liker 3
Skrevet

Aha! Så jeg går utifra at barnet til dette paret, maten de spiser, treningsvanene, frisyren, "spiseforstyrrelsen", den harry klestilen, facebookprofilen/instagremet, kommentarfeltet, familie, venner, fortiden hennes ++ har alt med bedriften å gjøre?

• Liker 5
Gjest Anomali
Skrevet (endret)

La oss liste opp noen av årsakene til at FF og bloggen diskuteres:

- manglende forretningsmoral, eksempler på dette er å la være å merke annonseinnlegg eller 'glemme' det og gjøre det noen dager etterpå, lure mindreårige til å kjøpe juggelsmykker til flere tusen kroner, sende ut prisliste til forlag for bokomtaler, ha skjult reklame i innleggene

- manglende folkeskikk, eksempler på dette er måten disse to svarer i eget og andres kommentarfelt, oppsøke folk på FB og sende hetsmeldinger, oute folk som kommenterer i bloggen, kalle navngitte journalister skjellsord, komme med trusler mot andre bloggere

- gjentatte løgner, eksempelvis FFs løgn om karakteren hun fikk i 1. avdeling juss, lyve om karakterer på videregående, lyve om å ha drevet en pro-ana-blogg før sin nåværende blogg, lyve om å ha brukt restylane og hevde det skyldes leppestiften hun reklamerer for, pluss en rekke andre små og store løgner

- et fokus på mat, kropp og vekt som er noe ekstremt mtp lesergruppen og FFs fortid som anorektiker, absolutt null ydmykhet ifht dette og påstander om at FFs blogg har hjulpet mange lesere ut av spiseforstyrrelsene sine (...), et stadig mas om små størrelser i klær, smal midje og dårlig samvittighet hvis man av en eller annen grunn ikke har løpt en mil den aktuelle dagen

- et vanvittig fokus på forbruk og materiell lykke

Endret av Anomali
  • Liker 13
Gjest Anomali
Skrevet

Trenger man å være fan av FF for å være i mot mobbing da? Jeg er ikke fan av f.eks Justin Bieber, sant? Og når jeg ikke er fan av han så bare ignorerer jeg nyheter og annet om han. Jeg går ikke rundt og hater en person jeg ikke kjenner og hetser han i en tråd på KG. Og det er helt greit å si at det er dumt at han røyker hasj på grunn av at da er han et dårlig forbilde osv, men det er ikke greit at jeg sier at han er stygg, alt for tynn og at jeg f.eks sier at han har spiseforstyrrelser når det kun er spekulasjoner. Skjønner du hvor jeg vil? Det kan ikke være helt normale folk som sitter dag ut og dag inn i en tråd på KG og hetser en blogger. Vanlige folk som ikke er fans bryr seg ikke om hvilket outfit hun har på seg og hvor mye hun tjener. Anonymous poster hash: 216b9...370

Det meste a kontroversen rundt FF handler ikke om hva hun har på seg.

• Liker 3
Gjest Anomali
Skrevet (endret)

Aha! Så jeg går utifra at barnet til dette paret, maten de spiser, treningsvanene, frisyren, "spiseforstyrrelsen", den harry klestilen, facebookprofilen/instagremet, kommentarfeltet, familie, venner, fortiden hennes ++ har alt med bedriften å gjøre? Anonymous poster hash: d1ced...5cd

Det man velger å gå ut med offentlig og ha som levebrød må man tåle at andre har en mening om. Nettopp derfor velger oppegående mennesker å ikke eksponere barna sine i en blogg fra de er nyfødte.

Igjen, alt dette kan diskuteres saklig. Man er ikke en mobber bare fordi man har en mening om en person og vedkommendes oppførsel.

Endret av Anomali
  • Liker 4
Skrevet (endret)

Tråden er ryddet iht reglene:

Du kan ikke poste innlegg som inneholder:

* Krenkende eller injurierende utsagn. Det er ikke tillatt å spre rykter gjennom vårt forum, eller spekulere rundt årsaks-sammenhenger man ikke kjenner, når dette vurderes å være til skade for den omtalte part.

* Persondebatt, trakassering

Spørsmål til moderering skal tas enten direkte til moderator eller på ris og ros.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 6
Skrevet

Å ha en diskusjon om en blogg er ikke automatisk hets av vedkommende som driver bloggen.

En diskusjon har ingenting med å fremme en side av saken og sitte å gjøre alt for å skyve ned vedkommende i dritten ved å komme med små stikk hele tiden etterfulgt av flere " :fnise: :ler:" . En diskusjon er konstruktiv og ser saken fra flere sider. Om dette var en konstruktiv diskusjonstråd så ville ikke tråder bli stengt i fleng.

• Liker 3
Gjest Anomali
Skrevet

En diskusjon har ingenting med å fremme en side av saken og sitte å gjøre alt for å skyve ned vedkommende i dritten ved å komme med små stikk hele tiden etterfulgt av flere " :fnise: :ler:" . En diskusjon er konstruktiv og ser saken fra flere sider. Om dette var en konstruktiv diskusjonstråd så ville ikke tråder bli stengt i fleng. Anonymous poster hash: d1ced...5cd

Beklager, men du refererer ikke til min oppførsel nå. Det er stort sett avsporinger fra 'de som er imot mobbing' som gjør at mod må rydde.

• Liker 1
Skrevet

Men du leser den ikke? Du har jo ikke forutsetninger for å kommentere det som blir diskutert.

Anonymous poster hash: 19be2...6b6

Hvor i all verden har du det fra?

Det er stort sett avsporinger fra 'de som er imot mobbing' som gjør at mod må rydde.

Nei, det er det ikke.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...