Salmonella Skrevet 19. oktober 2013 #4481 Skrevet 19. oktober 2013 De er så hårsåre: Marte on October 19, 2013 at 12:26 said: Hei. Jeg har lenge lurt litt på hvorfor søsteren din ser utenlandsk ut? Du er vel helt norsk, eller du ser i hvert fall norsk ut? Kan du forklare det, for skjønner ikke det helt? :-) Reply ↓ Fotballfrue on October 19, 2013 at 13:00 said: Du synes hun ser utelandsk ut fordi hun har mørkt hår? Hun er helt lik min mormor, faktisk Hun har blå øyne og vi har mange like trekk, vi to. Hun sitter her og sier du skal slutte og være så fordomsfull, da hun ikke satt pris på kommentaren din. Ingen er helt like. For en utrolig tåpelig kommentar fra Marte.. Hva er det å forklare? Hva er hun egentlig ute etter? 6
Gjest vilma2000 Skrevet 19. oktober 2013 #4482 Skrevet 19. oktober 2013 For en utrolig tåpelig kommentar fra Marte.. Hva er det å forklare? Hva er hun egentlig ute etter? Hvorfor er den tåplig??? Er det noe galt i å være utenlandsk??? Vi er tre søstre og hun yngste er mye brunere i huden enn oss andre og håret er mørkere. At mange spør om hun er utenlandsk tar hun som et kompliment, ikke at personen er dømmende/fordomsfull. Uansett så ser de to søstrene veldig forskjellige ut og at søstern til ff tolker slike spørsmål som negative tolker jeg som at hun har visse komplekser... Får være makan til å ta ting på verst mulig måte da... 18
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2013 #4483 Skrevet 19. oktober 2013 Hvorfor er den tåplig??? Er det noe galt i å være utenlandsk??? Vi er tre søstre og hun yngste er mye brunere i huden enn oss andre og håret er mørkere. At mange spør om hun er utenlandsk tar hun som et kompliment, ikke at personen er dømmende/fordomsfull. Uansett så ser de to søstrene veldig forskjellige ut og at søstern til ff tolker slike spørsmål som negative tolker jeg som at hun har visse komplekser... Får være makan til å ta ting på verst mulig måte da... Når hun får så mange negative kommentarer kamuflert som uskyldige spørsmål, så skjønner jeg henne faktisk. Anonymous poster hash: d1ced...5cd 8
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2013 #4484 Skrevet 19. oktober 2013 Hvorfor er den tåplig??? Er det noe galt i å være utenlandsk??? Vi er tre søstre og hun yngste er mye brunere i huden enn oss andre og håret er mørkere. At mange spør om hun er utenlandsk tar hun som et kompliment, ikke at personen er dømmende/fordomsfull. Uansett så ser de to søstrene veldig forskjellige ut og at søstern til ff tolker slike spørsmål som negative tolker jeg som at hun har visse komplekser... Får være makan til å ta ting på verst mulig måte da... Det ting er å si at noen ser utenlandsk ut, det er noe annet å spørre hvorfor noen ser utenlandske ut. Det høres ut som en slags beskyldning. Anonymous poster hash: dc3ea...576 10
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2013 #4485 Skrevet 19. oktober 2013 Hvorfor er den tåplig??? Er det noe galt i å være utenlandsk??? Vi er tre søstre og hun yngste er mye brunere i huden enn oss andre og håret er mørkere. At mange spør om hun er utenlandsk tar hun som et kompliment, ikke at personen er dømmende/fordomsfull. Uansett så ser de to søstrene veldig forskjellige ut og at søstern til ff tolker slike spørsmål som negative tolker jeg som at hun har visse komplekser... Får være makan til å ta ting på verst mulig måte da... Og hvorfor gå inn på kommentarfeltet hennes for å lete etter feil..? Anonymous poster hash: d1ced...5cd 6
Gjest vilma2000 Skrevet 19. oktober 2013 #4486 Skrevet 19. oktober 2013 Og hvorfor gå inn på kommentarfeltet hennes for å lete etter feil..?Anonymous poster hash: d1ced...5cd Hvorfor gå inn på denne tråden for å finne noen å kjefte på? Fra spøk til alvor: jeg ligger langeflat og sykmeldt pga komplikasjoner i svangerskapet så jeg har alt for mye tid og alt for lite å gjøre. Har også lært at underholdningen på ff sin blogg er i kommentarfeltet, ikke i selve teksten. 12
Salmonella Skrevet 19. oktober 2013 #4487 Skrevet 19. oktober 2013 (endret) Hvorfor er den tåplig??? Er det noe galt i å være utenlandsk??? Vi er tre søstre og hun yngste er mye brunere i huden enn oss andre og håret er mørkere. At mange spør om hun er utenlandsk tar hun som et kompliment, ikke at personen er dømmende/fordomsfull. Uansett så ser de to søstrene veldig forskjellige ut og at søstern til ff tolker slike spørsmål som negative tolker jeg som at hun har visse komplekser... Får være makan til å ta ting på verst mulig måte da... Selvfølgelig er det ikke noe galt i å være utenlandsk!! Hvordan du klarte å tolke det dit hen at det var kanskje det jeg mente fatter jeg ikke.. Jeg synes det er en merkelig kommentar fordi søsken kan ofte se ut som dag og natt. Er jo ikke noe å "spekulere" i. Forklare hvorfor søsteren ser utenlandsk ut imens Caroline ser helt norsk ut..Det er for meg ett snodig spørsmål, akkurat som om det forventes at det må ligge noe merkelig bak. Endret 19. oktober 2013 av Salmonella 7
Gjest vilma2000 Skrevet 19. oktober 2013 #4488 Skrevet 19. oktober 2013 Selvfølgelig er det ikke noe galt i å være utenlandsk!! Hvordan du klarte å tolke det dit hen at det var kanskje det jeg mente fatter jeg ikke.. Jeg synes det er en merkelig kommentar fordi søsken kan ofte se ut som dag og natt. Er jo ikke noe å "spekulere" i. Forklare hvorfor søsteren ser utenlandsk ut imens Caroline ser helt norsk ut..Det er for meg ett snodig spørsmål, akuurat som om det forventes at det må ligge noe merkelig bak. Nå er det ikke gitt at hun som stilte spørsmålet vet alt om caroline og hennes familie, kan godt hende at hun trodde de ikke har felles far f.eks. Når min søster får spørsmålet svarer hun at vi har felles foreldrene alle tre, men vår oldemor er halvt spansk og hennes gener poppet litt frem i henne, men ikke i oss andre. Å lure på om hvorfor noen søsken ser annerledes ut er ikke ensbetydende med at det er negativt, det er jo fordi man blir nysgjerrig. Å få muligheten til å fortelle om vår spanske oldemor er bare hyggelig. Om de i ff sin slekt kun er norske kunne hun sagt "du syntes sikkert det siden hun har mørkt hår og ofte reiser og blir brun. Men hun har faktisk blå øyne og er helt lik min mor"... 6
Salmonella Skrevet 19. oktober 2013 #4489 Skrevet 19. oktober 2013 Nå er det ikke gitt at hun som stilte spørsmålet vet alt om caroline og hennes familie, kan godt hende at hun trodde de ikke har felles far f.eks. Når min søster får spørsmålet svarer hun at vi har felles foreldrene alle tre, men vår oldemor er halvt spansk og hennes gener poppet litt frem i henne, men ikke i oss andre. Å lure på om hvorfor noen søsken ser annerledes ut er ikke ensbetydende med at det er negativt, det er jo fordi man blir nysgjerrig. Å få muligheten til å fortelle om vår spanske oldemor er bare hyggelig. Om de i ff sin slekt kun er norske kunne hun sagt "du syntes sikkert det siden hun har mørkt hår og ofte reiser og blir brun. Men hun har faktisk blå øyne og er helt lik min mor"... Hadde aldri falt meg inn å spørre om slike private ting. Som noen nevner lengre her oppe; en ting er å bemerke at de er veldig ulike. En annen ting er å stille spørsmål ved det. Spesielt når det er til folk man ikke kjenner. 3
Hjarte Skrevet 19. oktober 2013 #4490 Skrevet 19. oktober 2013 (endret) Hadde aldri falt meg inn å spørre om slike private ting. Som noen nevner lengre her oppe; en ting er å bemerke at de er veldig ulike. En annen ting er å stille spørsmål ved det. Spesielt når det er til folk man ikke kjenner. Det er fryktelig spesielt ja. Det høres nesten ut som en slags beskyldning av typen: "Hø hø, har mora di hatt seg med en spanjol eller? hø hø". Endret 19. oktober 2013 av Hjarte 8
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2013 #4491 Skrevet 19. oktober 2013 Synes det er litt fascinerende om hva mennesker skal kreve av folk de ikke engang kjenner eller møtt. "Hun bør ikke gjort det, om hun derimot gjorde slik... Istedet for å svare på en slik måte så... Hun trener for mye etter min smak" Ingen har vel strengt tatt noe med hvordan andre mennesker lever sitt liv. Anonymous poster hash: d1ced...5cd 6
Gjest vilma2000 Skrevet 19. oktober 2013 #4492 Skrevet 19. oktober 2013 Synes det er litt fascinerende om hva mennesker skal kreve av folk de ikke engang kjenner eller møtt. "Hun bør ikke gjort det, om hun derimot gjorde slik... Istedet for å svare på en slik måte så... Hun trener for mye etter min smak" Ingen har vel strengt tatt noe med hvordan andre mennesker lever sitt liv. Anonymous poster hash: d1ced...5cd Absolutt ikke, men nå har jo fotballfruemannen flere ganger påpekt at deres livsstil er den riktige. Er jo derfor folk blir provosert. Jeg er rimelig sikker på at han er en stor grunn til at ff blir misslikt av så mange. Han har innoversjarm. 6
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2013 #4493 Skrevet 19. oktober 2013 Absolutt ikke, men nå har jo fotballfruemannen flere ganger påpekt at deres livsstil er den riktige. Er jo derfor folk blir provosert. Jeg er rimelig sikker på at han er en stor grunn til at ff blir misslikt av så mange. Han har innoversjarm. Ser gjerne en link der han direkte sier at deres måte å leve på er den eneste riktige. Jeg er ikke enig med mannen i alt jeg har vært vitne til, men hva har det med at han har sine meninger med å gjøre at folk skal diktere hvordan de skal leve? Alle har rett til sin mening uansett hvor uenig man er, det er ingen unnskyldning for å latterligjøre. Å gå med lupe, sjekke bloggen, sjekke kommentarfeltet til noen man ikke engang liker (en man forakter), kun i den hensikt å plukke på alt som er "galt". Anonymous poster hash: d1ced...5cd 5
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2013 #4494 Skrevet 19. oktober 2013 De er så hårsåre: Marte on October 19, 2013 at 12:26 said: Hei. Jeg har lenge lurt litt på hvorfor søsteren din ser utenlandsk ut? Du er vel helt norsk, eller du ser i hvert fall norsk ut? Kan du forklare det, for skjønner ikke det helt? :-) Reply ↓ Fotballfrue on October 19, 2013 at 13:00 said: Du synes hun ser utelandsk ut fordi hun har mørkt hår? Hun er helt lik min mormor, faktisk Hun har blå øyne og vi har mange like trekk, vi to. Hun sitter her og sier du skal slutte og være så fordomsfull, da hun ikke satt pris på kommentaren din. Ingen er helt like. Jeg synes det er Marte som er fullstendig teit her.Anonymous poster hash: 75b76...30c 2
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2013 #4495 Skrevet 19. oktober 2013 Er negativt å kalle folk utlendinger når de er ifra landet, er sånn hillbillisene er. Anonymous poster hash: 82b99...11e 2
Gjest Vampen Skrevet 19. oktober 2013 #4496 Skrevet 19. oktober 2013 De er så hårsåre: Marte on October 19, 2013 at 12:26 said: Hei. Jeg har lenge lurt litt på hvorfor søsteren din ser utenlandsk ut? Du er vel helt norsk, eller du ser i hvert fall norsk ut? Kan du forklare det, for skjønner ikke det helt? :-) Reply ↓ Fotballfrue on October 19, 2013 at 13:00 said: Du synes hun ser utelandsk ut fordi hun har mørkt hår? Hun er helt lik min mormor, faktisk Hun har blå øyne og vi har mange like trekk, vi to. Hun sitter her og sier du skal slutte og være så fordomsfull, da hun ikke satt pris på kommentaren din. Ingen er helt like. For et fantastisk idiotisk spørsmål. Jeg tror jeg skal begynne å gå bort til ukjente mennesker på gata å spørre dem om noe slikt. "Hei hei damen, hvorfor ser du sånn ut? Jeg forstår det ikke! Kan du forklare meg det? Dette har jeg noe med, nemlig.". Eventuelt ikke, da jeg har et snev av sosial intelligens. 8
Gjest Runforit Skrevet 19. oktober 2013 #4497 Skrevet 19. oktober 2013 Synes ikke det er frekt å spørre om. Er mange norske familier som har utenlandske gener langt tilbake i tid som slår ut generasjoner etter. Typen min ser utenlandsk ut og det er mange som spør om han og broren virkelig er brødre da broren er lys, blond og blåøyd mens typen er gyllen med mørkebrunt hår og har brune øyne. De ligner ikke for fem flate øre. Jeg synes også søsteren ser ut som om hun har utenlandske trekk. Er da ikke frekt å synes det. 10
Gjest Vampen Skrevet 19. oktober 2013 #4498 Skrevet 19. oktober 2013 Synes ikke det er frekt å spørre om. Er mange norske familier som har utenlandske gener langt tilbake i tid som slår ut generasjoner etter. Typen min ser utenlandsk ut og det er mange som spør om han og broren virkelig er brødre da broren er lys, blond og blåøyd mens typen er gyllen med mørkebrunt hår og har brune øyne. De ligner ikke for fem flate øre. Jeg synes også søsteren ser ut som om hun har utenlandske trekk. Er da ikke frekt å synes det. Å be ukjente mennesker forklare hvorfor slektninger ser ut som de gjør, er frekt. Med mindre man er oppvokst i et fjøs, og mangler alt av sosiale antenner, da tror man sikkert det er innafor. 5
Gjest Runforit Skrevet 19. oktober 2013 #4499 Skrevet 19. oktober 2013 Å be ukjente mennesker forklare hvorfor slektninger ser ut som de gjør, er frekt. Med mindre man er oppvokst i et fjøs, og mangler alt av sosiale antenner, da tror man sikkert det er innafor. Forklare? " Undskyld meg? Har du utenlandske gener? Synes det ser ut som du har noe spansk blod eller noe?" Ja om jeg spør om det så må jeg virkelig være en budeie.... Alle jeg kjenner som ser ut som om de har noe snev av eksotisk blir spurt om dette. Er det samme som om å spørre om hva kant av landet er en fra. Om du synes det er frekt så er du nok i overkant sensitiv. 10
Gjest Vampen Skrevet 19. oktober 2013 #4500 Skrevet 19. oktober 2013 Forklare? " Undskyld meg? Har du utenlandske gener? Synes det ser ut som du har noe spansk blod eller noe?" Ja om jeg spør om det så må jeg virkelig være en budeie.... Alle jeg kjenner som ser ut som om de har noe snev av eksotisk blir spurt om dette. Er det samme som om å spørre om hva kant av landet er en fra. Om du synes det er frekt så er du nok i overkant sensitiv. I kommentaren ber neket (Marthe) om at FF skal -forklare- hvorfor søsteren ser ut som hun gjør, ja. Og å gå rundt å spørre mennesker om de har spansk blod og utenlandske gener er bare flaut. 2
Fremhevede innlegg