Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har ikke skrevet at det har gått galt for dem, jeg skrev at det kan lett gjøre det når man ikke vet hva man gjør. De fleste som starter uten å snøring på hva de driver med, får ikke en suksessbedrift, de går konkurs.

Anonymous poster hash: db348...34d

Var derfor jeg skrev i parantes at jeg var usikker på om det var du som nevnte det eller ei (vanskelig å skille alle AB).

Uansett så var poenget mitt i forhold til noen som skrev at han gjør ting han ikke har peiling på. Må jo ha litt peiling ettersom det går såpass greit som det går. Og noen småsteiner snubler vel alle i i slike prosesser uten at det trenger å gi noen nevneverdige skrubbsår for firmaet/bedriften/AS.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min teori er at Fotballfrue har mistet menstruasjonen fordi hun er gravid, ikke fordi hun trener for mye :idesmil:

• Liker 19
Skrevet

Synes søsteren hennes er så pen og søt! Nå så vi ikke ansiktet hennes i det siste innlegget men. Noen som vet hva hun jobber med? Virker mer bohemsk og avslappet i stilen:)

• Liker 1
Skrevet

Var derfor jeg skrev i parantes at jeg var usikker på om det var du som nevnte det eller ei (vanskelig å skille alle AB).

Uansett så var poenget mitt i forhold til noen som skrev at han gjør ting han ikke har peiling på. Må jo ha litt peiling ettersom det går såpass greit som det går. Og noen småsteiner snubler vel alle i i slike prosesser uten at det trenger å gi noen nevneverdige skrubbsår for firmaet/bedriften/AS.

Det var meg og det står jeg fortsatt ved. At det har godt bra skyldes en solid posjon flaks og samt produktet, dvs. fotballfrue. LKE er stort sett en hemsko for henne.

• Liker 1
Skrevet

Synes søsteren hennes er så pen og søt! Nå så vi ikke ansiktet hennes i det siste innlegget men. Noen som vet hva hun jobber med? Virker mer bohemsk og avslappet i stilen:)

Søstra hennes er den rake motsetningen, utseendemessig og stilmessig. Utrolig naturlig vakker. Ikke at FF ikke er det, men de 10 lagene med sminke ødelegger liksom litt. Hun jobber på Café. Mormors i Gamlebyen i Fredrikstad. Var ihvertfall der hun jobbet før.:)

• Liker 1
Skrevet

Poenget er ikke at andre har en annen livsstil, men at når man løper en mil hver dag så er man ikke naturlig slank. Jeg sykler mange mil i uka både som transport og fordi jeg liker det, og som en følge av det er jeg ganske slank. Hadde jeg kuttet ut syklinga og fortsatt med det matinntaket jeg har i dag så hadde jeg ikke vært like slank som jeg er nå, altså er jeg ikke naturlig slank. Akkurat det samme gjelder for venninnen din, bekjentskapet ditt, Fotballfrue og alle andre som lever (med mindre de har problemer med stoffskiftet eller andre sykdommer/tar medisiner som påvirker forbrenningen). Man kan prate om at man har en livsstil som gjør det enkelt å holde seg slank, f.eks. at man liker veldig godt å trene eller at man spiser sunt fordi man synes det smaker best.

For øvrig er det ikke bare fordeler med å trene, man kan bli skadet, overtrent, få et usunt forhold til kropp, trening og mat, osv., men det er en annen diskusjon.

Men hva er da naturlig? Å sitte på rumpa hele dagen? Å trene er da like naturlig som noe annet. Når ble fysisk aktivitet noe unaturlig?

Ikke rart folk blir tykkere og tykkere om dette er holdningen.

• Liker 6
Skrevet

De jeg kjenner som trener masse har alltid vært slanke, lenge før de begynte med aktiv trening.

Å dra fram Grete Waitz i dette er helt bak mål - hun døde av kreft og vet du at det har en sammenheng med idretten hennes?

De bakdelene du kommer med når ikke engang litt opp på skalaen over alle ulempene det er å ikke trene, å ikke være aktiv i hverdagen. Problemene i den vestlige verden i dag er i hvert fall ikke at folk trener for mye - det er at folk trener for lite. Det er ikke mer enn en dag eller to siden det roptes varsko fordi unge mennesker i dag omtrent kun sitter inne og "sosialiserer" seg via internett.

Jeg hører nesten daglig foreldre uroe seg fordi barna deres er for lite aktive, fordi de sitter ved PC`en omtrent fra de kommer inn dørene og til de legger seg.

Barn kan foreldre sette strengere grenser til for PC-bruk - det er verre med større barn og ungdommer - man risikerer at de blir mobbeofre om foreldrene holder for streng linje der.

Jeg kjenner sannsynligvis ikke de menneskene du uttaler deg om, så jeg kan ikke si noe fra eller til om hvorvidt de var slanke før de begynte å være i aktivitet. Men det jeg kan si, med samme bakrunn som deg, nemlig observasjon, er at de fleste starter med div. aktiviteter i barne- og ungdomsårene. De fleste barn og unge er fortsatt slanke (selv om media roper ut om fedmeepidemien som brer om seg), spesielt i puberteten, hvor man har høyere forbrenning fordi kroppen er i vekst. Da er det ganske naturlig at de som allerede er slanke hiver seg i gang med aktiviteter som utfordrer dem fysisk fordi de er vante med å ha lette og raske kropper. Er man litt lubben, med de hemninger som kan følge, både fysiske og psykiske, har man kanskje ikke like lyst til å drive med fysisk aktivitet. Dette er bare synsing fra min side, men kan være en av mange forklaringer på hvorfor slanke holder seg slanke.

Jeg har ikke nevnt Grete Waitz. Jeg tenkte mer på f.eks. fotballspillere på guttelaget som er stive som stokker og skader ankler, knær og føtter titt og ofte. Eller ballett- eller turnjenter som får høre at de er for tunge og prøver å bli lettere på usunt vis, og selv om de når seriøs undervekt så fortsetter de å slanke seg. Eller folk som trener på treningssenter og får senebetennelse her og der. Eller vektløftere som stagnerer og tror at de må dope seg for å bli sterkere eller få større muskler. Eller mosjonister som løper på asfalt i for dårlige sko, med dårlig teknikk og får vondt i ankler og knær og hofter.

Som kroppsøvingslærer in spe er jeg absolutt bevisst alt det du nevner, men jeg synes det er feil å si at det kun finnes fordeler med trening, for det finnes absolutt ulemper med å trene. Jeg nevnte ingenting om hvorvidt ulempene utkonkurrerer fordelene, jeg bare nevnte at de fantes.

Sånn ellers er jeg veldig for at folk flest skal være mer i fysisk aktivitet. De behøver ikke engang trene, men å ta trappa framfor heisen, løpe etter ungene sine i parken, dra på akebrett-tur om vinteren, svømme, leke, gå i fjellet og nyte naturen - kose seg mens de bruker kroppen uten å tenke på kalorier forbrent eller at de må drikke en shake etterpå for å bygge opp musklene. Jeg tror det at man ikke trene så lenge man bruker kroppen på noe vis er noe av det viktigste man kan lære unger om kropp.

Men hva er da naturlig? Å sitte på rumpa hele dagen? Å trene er da like naturlig som noe annet. Når ble fysisk aktivitet noe unaturlig?

Ikke rart folk blir tykkere og tykkere om dette er holdningen.

Jeg vet ikke hva "folk" synes om trening, kosthold eller fysisk aktivitet eller hva andre synes er naturlig. Jeg synes iallfall ikke noen burde sitte på rumpa hele dagen. Det kan diskuteres om moderne trening er naturlig. Er det ikke litt rart å stille seg på et treningssenter og løfte på vekter, dra i strikker og løfte på traktordekk? Eller å løpe bare for å løpe? I riktig gamle dager løftet og løp mennesker for å utføre et arbeid.

Uansett om moderne trening er naturlig eller ikke; min mening om å være naturlig slank er at om man aktivt går inn for å holde seg slank (implisitt ligger det altså at man må ha vært slank fra man var liten), enten gjennom kosthold eller trening (eller begge deler), så er man ikke naturlig slank. Det vil si at det etter min definisjon er få av oss i dag som er naturlig slanke. Det er in å trene og å spise riktig (uansett om "riktig" er lavkarbo, paleo, husmannskost, south beach eller hva som helst), det er in å ha en sterk, slank og funksjonell kropp og veldig mange både spiser og trener på et spesielt vis for å holde vekta på riktig plass og å forme kroppen sin.

Jeg tror ikke det er noen her inne som virkelig mener at Fotballfrue trener kun fordi hun liker å løpe helt uten å tenke på de utseendemessige fordelene hun får av å løpe. Jeg sier ikke at det er noe galt i det, jeg innrømmer gjerne at jeg liker at jeg får (det jeg mener er) en finere kropp av å trene, men jeg synes det er rart å si at noen er naturlig slank når de gjør store endringer i livet sitt som påvirker kroppen - som det å spise lavkarbo og å løpe en mil om dagen gjør.

• Liker 8
Skrevet

Fantastisk at dere FF-fans er tankelesere til enhver tid og kan vite hva vi mener og ikke minst hva vi kan komme til å mene. Jøsses.Anonymous poster hash: 6195d...bdd Anonymous poster hash: 6195d...bdd

Like fantastisk som at dere vet nøyaktig hva som vil skje etter at hun føder, vet at hun er ulykkelig, har spiseforstyrrelse, kan spå fremtiden om hva hun og ektemannen vil gjøre. Det jeg leser er at uansett hva hun gjør så er det feil, dammed if you do, dammed if you don't.

PS. Man trenger ikke å være "fan" for å si fra at folk går langt over streken på hva som er normal oppførsel. Likeså at man ikke trenger å være fan av en "kjendis" fordi man synes det er tåpelig at de skal bli utsatt for hets og anonym nettmobbing kun fordi de er offentlige personer.

Anonymous poster hash: d1ced...5cd

• Liker 6
Gjest Conradine
Skrevet

Jeg kjenner sannsynligvis ikke de menneskene du uttaler deg om, så jeg kan ikke si noe fra eller til om hvorvidt de var slanke før de begynte å være i aktivitet. Men det jeg kan si, med samme bakrunn som deg, nemlig observasjon, er at de fleste starter med div. aktiviteter i barne- og ungdomsårene. De fleste barn og unge er fortsatt slanke (selv om media roper ut om fedmeepidemien som brer om seg), spesielt i puberteten, hvor man har høyere forbrenning fordi kroppen er i vekst. Da er det ganske naturlig at de som allerede er slanke hiver seg i gang med aktiviteter som utfordrer dem fysisk fordi de er vante med å ha lette og raske kropper. Er man litt lubben, med de hemninger som kan følge, både fysiske og psykiske, har man kanskje ikke like lyst til å drive med fysisk aktivitet. Dette er bare synsing fra min side, men kan være en av mange forklaringer på hvorfor slanke holder seg slanke.

Jeg har ikke nevnt Grete Waitz. Jeg tenkte mer på f.eks. fotballspillere på guttelaget som er stive som stokker og skader ankler, knær og føtter titt og ofte. Eller ballett- eller turnjenter som får høre at de er for tunge og prøver å bli lettere på usunt vis, og selv om de når seriøs undervekt så fortsetter de å slanke seg. Eller folk som trener på treningssenter og får senebetennelse her og der. Eller vektløftere som stagnerer og tror at de må dope seg for å bli sterkere eller få større muskler. Eller mosjonister som løper på asfalt i for dårlige sko, med dårlig teknikk og får vondt i ankler og knær og hofter.

Som kroppsøvingslærer in spe er jeg absolutt bevisst alt det du nevner, men jeg synes det er feil å si at det kun finnes fordeler med trening, for det finnes absolutt ulemper med å trene. Jeg nevnte ingenting om hvorvidt ulempene utkonkurrerer fordelene, jeg bare nevnte at de fantes.

Sånn ellers er jeg veldig for at folk flest skal være mer i fysisk aktivitet. De behøver ikke engang trene, men å ta trappa framfor heisen, løpe etter ungene sine i parken, dra på akebrett-tur om vinteren, svømme, leke, gå i fjellet og nyte naturen - kose seg mens de bruker kroppen uten å tenke på kalorier forbrent eller at de må drikke en shake etterpå for å bygge opp musklene. Jeg tror det at man ikke trene så lenge man bruker kroppen på noe vis er noe av det viktigste man kan lære unger om kropp.

Jeg vet ikke hva "folk" synes om trening, kosthold eller fysisk aktivitet eller hva andre synes er naturlig. Jeg synes iallfall ikke noen burde sitte på rumpa hele dagen. Det kan diskuteres om moderne trening er naturlig. Er det ikke litt rart å stille seg på et treningssenter og løfte på vekter, dra i strikker og løfte på traktordekk? Eller å løpe bare for å løpe? I riktig gamle dager løftet og løp mennesker for å utføre et arbeid.

Uansett om moderne trening er naturlig eller ikke; min mening om å være naturlig slank er at om man aktivt går inn for å holde seg slank (implisitt ligger det altså at man må ha vært slank fra man var liten), enten gjennom kosthold eller trening (eller begge deler), så er man ikke naturlig slank. Det vil si at det etter min definisjon er få av oss i dag som er naturlig slanke. Det er in å trene og å spise riktig (uansett om "riktig" er lavkarbo, paleo, husmannskost, south beach eller hva som helst), det er in å ha en sterk, slank og funksjonell kropp og veldig mange både spiser og trener på et spesielt vis for å holde vekta på riktig plass og å forme kroppen sin.

Jeg tror ikke det er noen her inne som virkelig mener at Fotballfrue trener kun fordi hun liker å løpe helt uten å tenke på de utseendemessige fordelene hun får av å løpe. Jeg sier ikke at det er noe galt i det, jeg innrømmer gjerne at jeg liker at jeg får (det jeg mener er) en finere kropp av å trene, men jeg synes det er rart å si at noen er naturlig slank når de gjør store endringer i livet sitt som påvirker kroppen - som det å spise lavkarbo og å løpe en mil om dagen gjør.

Vel, jeg ser på mennesker som alltid har vært slanke som naturlig slank.

Her bedriver du flisespikkeri som jeg hverken har tid eller lyst til å utbrodere.

• Liker 3
Skrevet

Her bedriver du flisespikkeri som jeg hverken har tid eller lyst til å utbrodere.

Jeg synes det var et godt begrunnet resonnement vedrørende "naturlig slank". Overhodet ikke flisespikkeri.

Noen ganger evner du ikke å ta til deg logiske slutninger.

Anonymous poster hash: 09884...69f

• Liker 12
Skrevet

Enig! Det er latterlig.

Anonymous poster hash: 75b76...30c

• Liker 1
Skrevet

Hun ser normal ut som gravid. Burde hun ikke lagt ut et magebilde nå, rett frem og i profil. Så mye skylder hun sine trofaste lesere etter så mye gratis ting hun får. Men jeg tror ikke hun tør, for nå har magen vokst mye siden sist. Noe hun selvsagt nekter for, eller vil retusjere den mindre.

Anonymous poster hash: cf5ef...056
  • Liker 5
Skrevet (endret)

Hun ser normal ut som gravid. Burde hun ikke lagt ut et magebilde nå, rett frem og i profil. Så mye skylder hun sine trofaste lesere etter så mye gratis ting hun får. Men jeg tror ikke hun tør, for nå har magen vokst mye siden sist. Noe hun selvsagt nekter for, eller vil retusjere den mindre.

:sjokkert: Du synes virkelig at hun skylder leserne sine å vise frem magen??!

Er det noe man aldri skylder noen, så er det å vise deler av kroppen...

Endret av Salmonella
  • Liker 9
Skrevet

Du tuller...? Når man trodde at denne ikke tråden kunne bli mer sprø. Ingen vel bevarte mennesker krever noe slikt. Nå begynner besettelsen å gå litt vel langt.

• Liker 7
Gjest Conradine
Skrevet

Jeg synes det var et godt begrunnet resonnement vedrørende "naturlig slank". Overhodet ikke flisespikkeri.

Noen ganger evner du ikke å ta til deg logiske slutninger.

Anonymous poster hash: 09884...69f

Du om det - innlegget var helt bak mål etter mine begreper, jeg forstår rett og slett ikke hva hun (du) vil fram til.

Skrevet

Du om det - innlegget var helt bak mål etter mine begreper, jeg forstår rett og slett ikke hva hun (du) vil fram til.

Bare for å ha det sagt så er det ikke jeg som skriver som AB i #4470. Jeg er selvsagt enig i det som står først i innlegget, men jeg ser ikke poenget i å drive med personangrep. Det er heldigvis ikke obligatorisk svarplikt her, så om du ikke har lyst til å svare så gidder ikke jeg å forfølge deg.

Og sånn uten at jeg er enig i at innlegget mitt er flisespikkeri, men er ikke hele denne tråden tuftet på flisespikkeri? ;)

• Liker 1
Skrevet

Du tuller...? Når man trodde at denne ikke tråden kunne bli mer sprø. Ingen vel bevarte mennesker krever noe slikt. Nå begynner besettelsen å gå litt vel langt.

Lenge siden hun viste magen nå. Og jeg synes jo hun er fin med magen, hun kler å ikke være så skrapa tynn, men det kler vel egentlig ikke noen. Jo leserene hennes maser hele tiden på magebilder, men hun skrev at hun ikke orket det pga pes med at magen var for liten. Men hvis jeg var henne så ville jeg vist den i all sin prakt og vært skikkelig stolt. Men jeg tror ikke hun våger det pga størrelsen er for stor for henne, hun er jo kjent for sin smale midje.

• Liker 2
Skrevet

De fleste som starter uten å snøring på hva de driver med, får ikke en suksessbedrift, de går konkurs.

Synes du er litt bombastisk når det gjelder dette. Har du noe belegg for at de som ikke har satt seg inn i skatteregler og regnskapsførsel på forhånd, som regel mislykkes?

Så vidt jeg har lest av diverse gründerhistorier, er det mange gründere som ikke hadde snøring på regnskap og denslags da de begynte. Å gründe en suksessbedrift handler ofte om visjoner, og det er mange som starter i det små og lærer seg ting underveis, noe Fotballfrue er et godt eksempel på.

Jeg har startet min egen bedrift og har måttet sette meg inn i relevante lover og regler underveis; det var ikke noe jeg hadde full kontroll over da jeg begynte. Det har da gått fint likevel. Å starte opp handler først og fremst om å ha en idé. Det blir mye prøving og feiling, men det er idéen som hele tiden driver prosjektet fremover.

• Liker 2
Gjest vilma2000
Skrevet

De er så hårsåre:

Marte on October 19, 2013 at 12:26 said:

Hei. Jeg har lenge lurt litt på hvorfor søsteren din ser utenlandsk ut? Du er vel helt norsk, eller du ser i hvert fall norsk ut? Kan du forklare det, for skjønner ikke det helt? :-)

Reply ↓

Fotballfrue on October 19, 2013 at 13:00 said:

Du synes hun ser utelandsk ut fordi hun har mørkt hår? Hun er helt lik min mormor, faktisk :) Hun har blå øyne og vi har mange like trekk, vi to. Hun sitter her og sier du skal slutte og være så fordomsfull, da hun ikke satt pris på kommentaren din. Ingen er helt like.

• Liker 6
Skrevet

De er så hårsåre:

Marte on October 19, 2013 at 12:26 said:

Hei. Jeg har lenge lurt litt på hvorfor søsteren din ser utenlandsk ut? Du er vel helt norsk, eller du ser i hvert fall norsk ut? Kan du forklare det, for skjønner ikke det helt? :-)

Reply ↓

Fotballfrue on October 19, 2013 at 13:00 said:

Du synes hun ser utelandsk ut fordi hun har mørkt hår? Hun er helt lik min mormor, faktisk :) Hun har blå øyne og vi har mange like trekk, vi to. Hun sitter her og sier du skal slutte og være så fordomsfull, da hun ikke satt pris på kommentaren din. Ingen er helt like.

Hva faen? Er det mulig å være så hårsår?? Det var ingenting negativt i den kommentaren, jeez.

Anonymous poster hash: 1977e...ce7

• Liker 14
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...