Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Selvfølgelig, men når du starter et AS så driver du ikke for egen regning og risiko, det vil si at hvis går åt skogen så går det ikke først og fremst ut over en selv, men kreditorene. Derfor bør elementere ting være på plass før man starter slik at man ikke skaffer seg ‹‹verdifulle›› erfaringer på andres bekostning.

Anonymous poster hash: db348...34d

Jeg er enig i denne vurderingen dersom vi snakker om et firma med store investerings- og driftskostnader. Ikke at jeg skal spekulere, men drift av en blogg (slik det var i starten før de begynte å selge smykker) genererte nok ikke de store kostnadene. Hvertfall ikke slik at det medførte drift på kreditorenes regning. Man hadde fremdeles krav om aksjekapital på minimum 100 000 da de startet selskap, såvidt jeg vet.

Anonymous poster hash: 13417...5a3

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror kanskje dere misforsto poenget ;) Det var på ingen måte ment som kritikk av fotballfrue.

• Liker 1
Skrevet

...så poenget mitt er at jeg fremdeles synes dere overdriver kritikken av LK Eriksen en god del. :)

Skrevet

Jeg er enig i denne vurderingen dersom vi snakker om et firma med store investerings- og driftskostnader. Ikke at jeg skal spekulere, men drift av en blogg (slik det var i starten før de begynte å selge smykker) genererte nok ikke de store kostnadene. Hvertfall ikke slik at det medførte drift på kreditorenes regning. Man hadde fremdeles krav om aksjekapital på minimum 100 000 da de startet selskap, såvidt jeg vet.

Treasures er vel et NUF.
  • Liker 2
Skrevet

Tror kanskje dere misforsto poenget ;) Det var på ingen måte ment som kritikk av fotballfrue.

Hva var det ment som da?

Skrevet

Treasures er vel et NUF.

Det aner jeg ikke. Gir blaffen i det. Man kan vel uansett si at det er et ganske solid firma idag.

Skrevet

Hun har også innrømmet å ha hatt en spiseforstyrrelse og å ha drevet en pro-ana-blogg tidligere. Så 'naturlig tynn' er vel feil å bruke.

Anonymous poster hash: 6195d...bdd

Hvor lenge skal dette brukes imot henne? Hadde dette fortsatt vært tilfelle tviler jeg på at kroppen hadde klart å bære frem en baby.

Anonymous poster hash: b60c4...03b

• Liker 3
Skrevet (endret)

Selvfølgelig, men når du starter et AS så driver du ikke for egen regning og risiko, det vil si at hvis går åt skogen så går det ikke først og fremst ut over en selv, men kreditorene. Derfor bør elementere ting være på plass før man starter slik at man ikke skaffer seg ‹‹verdifulle›› erfaringer på andres bekostning.

Og, ja, i noen tilfeller blir begge deler galt, det er ikke slemt, det er objektive faktum.

Det er jo klart. Men de fleste som starter opp for seg selv, og som ikke har noen erfaring med det, vil jo ha en prosess som består av prøving og litt feiling og mye læring underveis. Det har jo ikke gått så veldig galt for dem så det er jo ingen grunn til å si at han driver med ting han ikke kan som om at det går skikkelig dårlig for dem (Vet ikke om det var du som nevnte det men jeg tar det opp allikevel her).

Tror de fleste som har startet for seg selv uten erfaring garantert har begått feil underveis i prosessen. Er jo slik de har lært og kommet seg videre og opplever eventuelt suksess.

Endret av Salmonella
Gjest Bloggleseren
Skrevet

Du trenger ikke å bli ufin. Var jeg ufin med min kommentar? Jeg er ikke en av dem som er ute etter å "ta" henne for alt mulig, og er min første kommentar her. Jeg sa bare min mening om toppbloggere generelt og at JEG synes det blir lite troverdig, og jeg har ikke tenkt over det du nevnte her at kanskje man får tilsendt flere for å ta fine bilder. Så jeg trenger ikke å "finne en annen spiker å koke suppe på", takk.

Selv om noen stiller seg kritisk til noe angående en blogger, betyr det ikke at de er internett troll og mobbere. JEg kom med en personlig mening, som ikke var stygg.

Anonymous poster hash: d4e4a...38d

Jeg mente ikke å være ufin. Jeg overså den første kommentaren din, men da du gjentok det enda en gang, virket du var så opptatt av dette at det var greit å komme med en forklaring. Det var rimelig åpenbart i mine øyne at hun hadde en egen palett til fotografering, og jeg synes også det var en bagatellmessig ting å henge seg opp i.

Skrevet

Går hun allerede tur med stelleveska? Er ikke ugla fremdeles stuck inni der? Eller har hun to ganske like vesker? :vetikke:

Enten går hun tur med stelleveska (iiik så teit hun er!) eller så har hun to like vesker (iiik for et sykt forbruk hun har!). Eller kan det være mulig at den rett og slett er tatt med som tilbehør på en fotoshoot?

Anonymous poster hash: 52cf5...7a8

• Liker 3
Gjest Bloggleseren
Skrevet

Jaha? Hvorda vet du hva jeg mente? Jeg har jo fått med meg hvordan bloggen startet, for å si det sånn.

Anonymous poster hash: 6195d...bdd

Ok, så poenget ditt var at hun er unøyaktig (eller løgner for å bruke dine ord) når hun omtaler seg selv som selvstendig næringsdrivende - hun burde heller si at hun driver sitt eget AS?

I den grad hun har brukt det uttrykket, har hun nok brukt det på samme måte som jeg gjorde, altså om en person som driver sitt eget firma. Det er en ganske "folkelig" feil. Det var neppe noe forsøk fra hennes side på å late som hun drev enkeltmannsforetak (eller ansvarlig selskap) fremfor AS. Eller tror du det?

Skrevet

Min venninne er tynnere enn Caroline - hun er en ivrig maraton-løper og når hun trener så løper hun flere mil. En bekjent av meg trener ski på snø om vinteren og rulleski hele sommeren, hun er minst like slank som fotballfruen ... så trening gjør masse bra for folk, man holder seg slanke, man får mer overskudd, man blir gladere og man blir friskere - det er faktisk bare fordeler med å trene.

Jeg kan ikke fatte og begripe at dere skal dra fram negativt med absolutt ALT den damen foretar seg.

Er det virkelig så provoserende at det finnes mennesker (veldig mange) som lever annerledes enn dere selv?

Poenget er ikke at andre har en annen livsstil, men at når man løper en mil hver dag så er man ikke naturlig slank. Jeg sykler mange mil i uka både som transport og fordi jeg liker det, og som en følge av det er jeg ganske slank. Hadde jeg kuttet ut syklinga og fortsatt med det matinntaket jeg har i dag så hadde jeg ikke vært like slank som jeg er nå, altså er jeg ikke naturlig slank. Akkurat det samme gjelder for venninnen din, bekjentskapet ditt, Fotballfrue og alle andre som lever (med mindre de har problemer med stoffskiftet eller andre sykdommer/tar medisiner som påvirker forbrenningen). Man kan prate om at man har en livsstil som gjør det enkelt å holde seg slank, f.eks. at man liker veldig godt å trene eller at man spiser sunt fordi man synes det smaker best.

For øvrig er det ikke bare fordeler med å trene, man kan bli skadet, overtrent, få et usunt forhold til kropp, trening og mat, osv., men det er en annen diskusjon.

• Liker 12
Skrevet

For øvrig er det ikke bare fordeler med å trene, man kan bli skadet, overtrent, få et usunt forhold til kropp, trening og mat, osv., men det er en annen diskusjon.

All respekt til henne, men Grete Waitz er vel et slikt eksempel.

Anonymous poster hash: 09884...69f

Gjest Conradine
Skrevet

Poenget er ikke at andre har en annen livsstil, men at når man løper en mil hver dag så er man ikke naturlig slank. Jeg sykler mange mil i uka både som transport og fordi jeg liker det, og som en følge av det er jeg ganske slank. Hadde jeg kuttet ut syklinga og fortsatt med det matinntaket jeg har i dag så hadde jeg ikke vært like slank som jeg er nå, altså er jeg ikke naturlig slank. Akkurat det samme gjelder for venninnen din, bekjentskapet ditt, Fotballfrue og alle andre som lever (med mindre de har problemer med stoffskiftet eller andre sykdommer/tar medisiner som påvirker forbrenningen). Man kan prate om at man har en livsstil som gjør det enkelt å holde seg slank, f.eks. at man liker veldig godt å trene eller at man spiser sunt fordi man synes det smaker best.

De jeg kjenner som trener masse har alltid vært slanke, lenge før de begynte med aktiv trening.

Å dra fram Grete Waitz i dette er helt bak mål - hun døde av kreft og vet du at det har en sammenheng med idretten hennes?

De bakdelene du kommer med når ikke engang litt opp på skalaen over alle ulempene det er å ikke trene, å ikke være aktiv i hverdagen. Problemene i den vestlige verden i dag er i hvert fall ikke at folk trener for mye - det er at folk trener for lite. Det er ikke mer enn en dag eller to siden det roptes varsko fordi unge mennesker i dag omtrent kun sitter inne og "sosialiserer" seg via internett.

Jeg hører nesten daglig foreldre uroe seg fordi barna deres er for lite aktive, fordi de sitter ved PC`en omtrent fra de kommer inn dørene og til de legger seg.

Barn kan foreldre sette strengere grenser til for PC-bruk - det er verre med større barn og ungdommer - man risikerer at de blir mobbeofre om foreldrene holder for streng linje der.

• Liker 1
Skrevet

De jeg kjenner som trener masse har alltid vært slanke, lenge før de begynte med aktiv trening.

Å dra fram Grete Waitz i dette er helt bak mål - hun døde av kreft og vet du at det har en sammenheng med idretten hennes?

De bakdelene du kommer med når ikke engang litt opp på skalaen over alle ulempene det er å ikke trene, å ikke være aktiv i hverdagen. Problemene i den vestlige verden i dag er i hvert fall ikke at folk trener for mye - det er at folk trener for lite. Det er ikke mer enn en dag eller to siden det roptes varsko fordi unge mennesker i dag omtrent kun sitter inne og "sosialiserer" seg via internett.

Jeg hører nesten daglig foreldre uroe seg fordi barna deres er for lite aktive, fordi de sitter ved PC`en omtrent fra de kommer inn dørene og til de legger seg.

Barn kan foreldre sette strengere grenser til for PC-bruk - det er verre med større barn og ungdommer - man risikerer at de blir mobbeofre om foreldrene holder for streng linje der.

Jeg dro frem henne fordi hun selv har sagt at hun trente så mye/spiste lite at hun mistet menstruasjonen og aldri var i stand til å få barn pga dette.

Kreften har ikke med dette å gjøre.

• Liker 4
Gjest Conradine
Skrevet

Jeg dro frem henne fordi hun selv har sagt at hun trente så mye/spiste lite at hun mistet menstruasjonen og aldri var i stand til å få barn pga dette.

Kreften har ikke med dette å gjøre.

Det å miste menstruasjonen er noe svært mange toppidrettsutøvere gjør. Ingrid Kristiansen som løp maraton på samme tid som Grete Waits mistet også menstruasjonen, men det hindret henne ikke i å bli gravid. Ingrid løp blant annet Houston Marathon og vant på 80-tallet da hun var 3 måneder på vei med sitt første barn. Hun visste ikke engang at hun var gravid - nettopp pga at hun ikke hadde menstruasjon lenger.

Folk som mosjonerer (ja, det å løpe 1 mil til dagen er mosjon - ikke toppidrett) mister ikke menstruasjon pga treningen.

• Liker 2
Skrevet

Det å miste menstruasjonen er noe svært mange toppidrettsutøvere gjør. Ingrid Kristiansen som løp maraton på samme tid som Grete Waits mistet også menstruasjonen, men det hindret henne ikke i å bli gravid. Ingrid løp blant annet Houston Marathon og vant på 80-tallet da hun var 3 måneder på vei med sitt første barn. Hun visste ikke engang at hun var gravid - nettopp pga at hun ikke hadde menstruasjon lenger.

Folk som mosjonerer (ja, det å løpe 1 mil til dagen er mosjon - ikke toppidrett) mister ikke menstruasjon pga treningen.

"Så lenge du får i deg nok og riktig næring vil ikkje mye eller hard trening få deg til å miste menstruasjonen.Om du ikkje har regelmessig menstruasjon er det viktig at du tar dette opp med trener, foreldre, helsesøster eller fastlegen din. Dersom du er ung kan det hende du ikkje har fått regelmessig menstruasjon enda, men dersom du mister menstruasjonen når du øker treningsmengden bør dette sjekkes!Når østrogennivået blir så lavt at du ikke får menstruasjon, går dette utover beinmineraltettheten og det kan føre til tidlig utvikling av benskjørhet. Unge utøvere som mister menstruasjonen i lange perioder, risikerer å ikke oppnå forventet maksimal benmasse. Dermed har de mindre benmasse «å gå på» når det aldersbestemte bentapet som skjer med oss alle, setter inn fra slutten av 20-årene.Dersom du bare får menstruasjon sporadisk, ikke har fått den i det hele tatt og har fylt 14 år, eller mister den helt i flere måneder (uten at det ligger andre ting bak, som for eksempel graviditet), kan dette være et tegn på at du presser kroppen for hardt."

SUNT er det ikke å trene så hardt at man mister menstruasjonen.

• Liker 2
Skrevet

Det er jo klart. Men de fleste som starter opp for seg selv, og som ikke har noen erfaring med det, vil jo ha en prosess som består av prøving og litt feiling og mye læring underveis. Det har jo ikke gått så veldig galt for dem så det er jo ingen grunn til å si at han driver med ting han ikke kan som om at det går skikkelig dårlig for dem (Vet ikke om det var du som nevnte det men jeg tar det opp allikevel her).

Tror de fleste som har startet for seg selv uten erfaring garantert har begått feil underveis i prosessen. Er jo slik de har lært og kommet seg videre og opplever eventuelt suksess.

Jeg har ikke skrevet at det har gått galt for dem, jeg skrev at det kan lett gjøre det når man ikke vet hva man gjør. De fleste som starter uten å snøring på hva de driver med, får ikke en suksessbedrift, de går konkurs.

Gjest Conradine
Skrevet

"Så lenge du får i deg nok og riktig næring vil ikkje mye eller hard trening få deg til å miste menstruasjonen.Om du ikkje har regelmessig menstruasjon er det viktig at du tar dette opp med trener, foreldre, helsesøster eller fastlegen din. Dersom du er ung kan det hende du ikkje har fått regelmessig menstruasjon enda, men dersom du mister menstruasjonen når du øker treningsmengden bør dette sjekkes!Når østrogennivået blir så lavt at du ikke får menstruasjon, går dette utover beinmineraltettheten og det kan føre til tidlig utvikling av benskjørhet. Unge utøvere som mister menstruasjonen i lange perioder, risikerer å ikke oppnå forventet maksimal benmasse. Dermed har de mindre benmasse «å gå på» når det aldersbestemte bentapet som skjer med oss alle, setter inn fra slutten av 20-årene.Dersom du bare får menstruasjon sporadisk, ikke har fått den i det hele tatt og har fylt 14 år, eller mister den helt i flere måneder (uten at det ligger andre ting bak, som for eksempel graviditet), kan dette være et tegn på at du presser kroppen for hardt."

SUNT er det ikke å trene så hardt at man mister menstruasjonen.

Men kjære deg - det du referer til over her er ikke beskjed til folk som mosjonerer - det er til aktive idrettsutøvere ... og ja, de mister ofte menstruasjonen.

Jeg tviler veldig sterkt på at det å miste menstruasjon er et stort problem for mosjonister.

• Liker 1
Skrevet

Så når man gjør ting, er det aldri en læringsprosess? Man skal kunne kan alt til fingerspissene på alt man gjør? Man gjør seg ikke verdifulle erfaringer underveis ved å feile?

Når de påstår hardnakket at de gjør alt korrekt så er det galt. Innrømmer de at de har gjort noen feil, ja så er det galt det også.

Ser dere ikke at mange av dere snur på ting her som det passer dere for at det skal se dårligst mulig ut for dette paret? (og dette er ikke ett forsøk på person/brukerdiskusjon! Kun en kommentar til ettertanke..Tror tråden hadde blitt sett på som litt mer seriøs om man viste litt mer "raushet" og lyst til å tenke litt på andre muligheter enn kun de verste).

Enig. fotballfrue.no er en stor suksess, og det skal ingen ta fra ekteparet Eriksen. De virker å ha gjort veldig mye riktig allerede fra start. At urutinerte gründere/etablerere ikke har absolutt alt på stell fra dag én, er vel snarere regelen enn unntaket. Jeg tror ekteparet Eriksen har hatt god kontroll fra ganske tidlig i etableringsfasen, hvis ikke, hadde ikke resultatet vært så bra. Vi snakker om en resultatgrad på over 50%! Det er utrolig bra!

Anonymous poster hash: 9c4e4...247

• Liker 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...