AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2013 #4421 Skrevet 18. oktober 2013 I den ideelle verden burde det selvsagt være slik, men sånn er det nok sjelden i praksis. Både fordi det er store og relativt uoversiktlige områder å tilegne seg kunnskap om, men også fordi overgangen mellom "hobby" og "næring" for mange er glidende. Hvordan det var for ekteparet vet jeg ikke, men ofte dreier det seg om det, tror jeg. Og dermed kommer ikke den nødvendige kunnskapen om alle de praktiske tingene på plass så raskt som ønskelig. Men dette er en stor avsporing, poenget mitt var at jeg ikke tror LK Eriksen er den eneste som går i noen av de mange og velkjente etablererfellene. Anonymous poster hash: 13417...5a3 Det er vel mye av grunnen til at mange nystartede bedrifter går konkurs og dette går ikke kun utover eierne, dessverre. Så nei, det er ikke uvanlig, men det betyr ikke at det er greit på noen som helst måte. Ok, du har rett. Hun driver sin egen bedrift, men hun er ikke selvstendig næringsdrivende i ordets rettslige forstand, nei. Imidlertid tror jeg ikke det var den nyanseforskjellen AB...bdd var ute etter da hun sa "FF er forresten ikke selvstendig næringsdrivende, hun er ansatt. Virker som om mange tror hun er selvstendig." CBE og LKE driver jo definitivt sin egen bedrift og er ikke bare ansatte. Det er det da ingen som har påstått heller, men hun er ikke selvstendig næringsdrivende. Anonymous poster hash: db348...34d 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2013 #4422 Skrevet 18. oktober 2013 Jeg tror bloggingen har gått helt til hode på dem. De melker den for alt i verden. Når barnet er født så kan hun ende i stor depresjon pga hun ikke kan blogge 10 timer daglig da. Blir jo som en nettavhengighet. Og det må være veldig vanskelig å slutte, eller trappe ned virker det som. Anonymous poster hash: cf5ef...056 6
Sol79 Skrevet 18. oktober 2013 #4423 Skrevet 18. oktober 2013 Beklager, blandet deg visst med hun som snakket om formue og skattelister. Det lønner seg faktisk å ha gjeld rent skattemessig, så uansett om her og fru har noen millioner oppspart allerede vil et huslån på mer enn formuen gjøre at denne ikke står i skattelistene. På samme måte som alle mulige slags fradrag har litt å si. Tenk bare på hvor ofte hun kan redusere skatten på lønna med reisefradrag, hun er jo i Oslo i embeds medfør ukentlig om ikke oftere. Osv osv.Anonymous poster hash: 6195d...bdd Du vet det at så lenge Caroline er ansatt og Treasures har kontor i Siljan, så får ikke hun trukket noen Osloreiser fra sin lønnsinntekt. Imidlertid kan hun få utbetalt kjøregodtgjørelse fra firmaet, som altså Treasures får skattemessig fradrag for. Du må skille mellom Carolines inntekt og Treasures omsetning og resultat. 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2013 #4424 Skrevet 18. oktober 2013 Hun har selvsagt én palett hun bruker selv og en annen hun tar bilder av. De har nok sendt henne en ny palett til reklame. Bildene skal selge, og da bør paletten være delikat og ikke mye brukt. Som du selv sier, blir den fort stygg. Er ikke verre enn det, finn en annen spiker å koke suppe på. Du trenger ikke å bli ufin. Var jeg ufin med min kommentar? Jeg er ikke en av dem som er ute etter å "ta" henne for alt mulig, og er min første kommentar her. Jeg sa bare min mening om toppbloggere generelt og at JEG synes det blir lite troverdig, og jeg har ikke tenkt over det du nevnte her at kanskje man får tilsendt flere for å ta fine bilder. Så jeg trenger ikke å "finne en annen spiker å koke suppe på", takk. Selv om noen stiller seg kritisk til noe angående en blogger, betyr det ikke at de er internett troll og mobbere. JEg kom med en personlig mening, som ikke var stygg. Anonymous poster hash: d4e4a...38d 5
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2013 #4425 Skrevet 18. oktober 2013 Må bare plukke på meg. Jeg er ikke perfekt, langt der i fra, men prøver ikke være det heller. Er meget avslappet til at årene går, rynkene kommer, kroppen siger litt og man blir faktisk ikke yngre med årene. Må være fryktelig slitsomt å hige så etter ungdomstiden hele tiden at en løper, sprayer seg brun, fyller innpå med botox og restylane for å unngå alderdommen. Nei jeg eldes med verdighet. Anonymous poster hash: cf5ef...056 Nei, uff. At noen forsøker å ta vare på seg selv i en alder av 26(?) er jo grusomt. Bare å la seg forfalle med en gang og la kiloene komme på og kritisere de som velger annerledes. Må man hige etter ungdomstiden for å like å se bra ut og trene? Godt alle er forskjellige sier nå jeg. Anonymous poster hash: d1ced...5cd 5
Gjest BabyBlue Skrevet 18. oktober 2013 #4426 Skrevet 18. oktober 2013 Går hun allerede tur med stelleveska? Er ikke ugla fremdeles stuck inni der? Eller har hun to ganske like vesker?
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2013 #4427 Skrevet 18. oktober 2013 Jeg tror bloggingen har gått helt til hode på dem. De melker den for alt i verden. Når barnet er født så kan hun ende i stor depresjon pga hun ikke kan blogge 10 timer daglig da. Blir jo som en nettavhengighet. Og det må være veldig vanskelig å slutte, eller trappe ned virker det som. Anonymous poster hash: cf5ef...056 Blir nok vanskelig å ikke få 50 kommentarer om hvor pen,søt,fin, stilig du er ja.. Anonymous poster hash: 16e7d...36e 1
Lea2 Skrevet 19. oktober 2013 #4428 Skrevet 19. oktober 2013 Personlig har jeg mer respekt for den som har klart å skape sitt eget levebrød av noe han/hun liker å holde på med enn personer som bruker store deler av dagen sin på å lete etter ting i nevnte blogg å kritisere eller sette fingeren på, for så å poste mer eller mindre ondskapsfulle kommentarer i bloggen og spre det litt rundt i diverse forum. DET kan det da ikke bli mye penger av? 8
Salmonella Skrevet 19. oktober 2013 #4429 Skrevet 19. oktober 2013 (endret) Den viser kun at han stort sett gjør ting han ikke kan. Anonymous poster hash: db348...34d Så når man gjør ting, er det aldri en læringsprosess? Man skal kunne kan alt til fingerspissene på alt man gjør? Man gjør seg ikke verdifulle erfaringer underveis ved å feile? Når de påstår hardnakket at de gjør alt korrekt så er det galt. Innrømmer de at de har gjort noen feil, ja så er det galt det også. Ser dere ikke at mange av dere snur på ting her som det passer dere for at det skal se dårligst mulig ut for dette paret? (og dette er ikke ett forsøk på person/brukerdiskusjon! Kun en kommentar til ettertanke..Tror tråden hadde blitt sett på som litt mer seriøs om man viste litt mer "raushet" og lyst til å tenke litt på andre muligheter enn kun de verste). Endret 19. oktober 2013 av Salmonella 4
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2013 #4430 Skrevet 19. oktober 2013 Ok, du har rett. Hun driver sin egen bedrift, men hun er ikke selvstendig næringsdrivende i ordets rettslige forstand, nei. Imidlertid tror jeg ikke det var den nyanseforskjellen AB...bdd var ute etter da hun sa "FF er forresten ikke selvstendig næringsdrivende, hun er ansatt. Virker som om mange tror hun er selvstendig." CBE og LKE driver jo definitivt sin egen bedrift og er ikke bare ansatte. Jaha? Hvorda vet du hva jeg mente? Jeg har jo fått med meg hvordan bloggen startet, for å si det sånn. Anonymous poster hash: 6195d...bdd
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2013 #4431 Skrevet 19. oktober 2013 Sikkert mange som kjøper lolita parfymen nå ja. Tilbake til lavkarbo. Kim Karadshian gikk ned 15-20 kg på den dietten. Ja det er jo en diett. Det er kjempebra at man kan kikkstarte slankingen med denne dietten og kiloene raser av. Men når man da har nådd målet og faktisk er kjempetynn ala Fruen, og hun trener jo kjempemye i tilegg, så hadde hun ikke trengt å gått på den dietten. De som trener mindre eller 0 trening derimot kan gjerne gå på den, men å følge den stramt slik paret gjør tror jeg ikke er bra. Mannen ser veldig tynn og slapp ut, han har store ringer under øynene og ser ut som han mangler jern. Er den dietten sunn for superslanke da? Bra for de som MÅ mye ned i vekt, men ikke for skrapa anorektiske folk. Mener jeg. Tror ikke Kim K trener like mye som fruen heller. Så fotballfrue kan virkelig unne seg både soft is, sjokolade og ekte bakst UTEN å være på lavkarbo diett :) Anonymous poster hash: cf5ef...056 Jeg spiser lavkarbo, og jeg kommer nok til å gjøre det resten av livet. Kroppen har aldri hatt mindre plager, magen har det så bra (endelig), og jeg kan endelig spise alt jeg faktisk liker. Så nei, det er ikke en diett. Kim Kardashian brukte jo Atkins, som er EN form, og mange bruker erstatningsmåltider (barer) på den, og pulver drikker. "Lavkarbo" i den form som jeg følger, og som de fleste jeg vet om følger (også FF), går ut på å gå tilbake til naturen, til det som kroppen vil ha. Spis det som er naturlig. Grønnsaker, kjøtt, fisk, melkeprodukter i naturlig versjon og spis normalt. Bruk olivenolje og kos deg med det. Selvfølgelig koser man seg med litt Pepsi Max eller litt sjokolade en gang i blant, men å spise mest mulig naturlig er nøkkelen. Ingen ferdigprodukter. Min mor har spist middag når hun har vært på besøk hos meg og sier at hun opplever at kroppen føles annerledes, etter bare noen dager. Hun har mer energi, hun sover bedre og hun føler seg rett og slett bedre generelt. Det samme som jeg merket. Mange spiser "lavkarbo" fordi de føler seg bedre, og det må vel snart være lov? BTW, kroppen stabiliserer seg og holder den vekten som er naturlig. Caroline har alltid vært tynn, og så lenge hun holder seg i form, så kommer hun alltid til å være det. Kroppen hennes er sånn. Anonymous poster hash: e50a2...3a1 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2013 #4432 Skrevet 19. oktober 2013 Fantastisk at dere FF-fans er tankelesere til enhver tid og kan vite hva vi mener og ikke minst hva vi kan komme til å mene. Jøsses.Anonymous poster hash: 6195d...bdd Anonymous poster hash: 6195d...bdd 5
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2013 #4433 Skrevet 19. oktober 2013 Blant annet er noe av poenget med å nevne at hun er en ansatt i firmaet at hun jo skal omfattes av AML. Man har i grunnen ikke lov til å jobbe 70 timer i uka slik hun sier hun gjør om ikke firmaet har en eller annen disp. for overtid, og uansett finnes det en timegrense da også. Nå har jo selvsagt ikke Treasures en slik disp. uansett og jeg tviler veldig på de oppgitte tidsbruken, men. Lovstridig er det å la en ansatt jobbe så mye. Anonymous poster hash: 6195d...bdd 5
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2013 #4434 Skrevet 19. oktober 2013 Jeg spiser lavkarbo, og jeg kommer nok til å gjøre det resten av livet. Kroppen har aldri hatt mindre plager, magen har det så bra (endelig), og jeg kan endelig spise alt jeg faktisk liker. Så nei, det er ikke en diett. Kim Kardashian brukte jo Atkins, som er EN form, og mange bruker erstatningsmåltider (barer) på den, og pulver drikker. "Lavkarbo" i den form som jeg følger, og som de fleste jeg vet om følger (også FF), går ut på å gå tilbake til naturen, til det som kroppen vil ha. Spis det som er naturlig. Grønnsaker, kjøtt, fisk, melkeprodukter i naturlig versjon og spis normalt. Bruk olivenolje og kos deg med det. Selvfølgelig koser man seg med litt Pepsi Max eller litt sjokolade en gang i blant, men å spise mest mulig naturlig er nøkkelen. Ingen ferdigprodukter. Min mor har spist middag når hun har vært på besøk hos meg og sier at hun opplever at kroppen føles annerledes, etter bare noen dager. Hun har mer energi, hun sover bedre og hun føler seg rett og slett bedre generelt. Det samme som jeg merket. Mange spiser "lavkarbo" fordi de føler seg bedre, og det må vel snart være lov? BTW, kroppen stabiliserer seg og holder den vekten som er naturlig. Caroline har alltid vært tynn, og så lenge hun holder seg i form, så kommer hun alltid til å være det. Kroppen hennes er sånn. Anonymous poster hash: e50a2...3a1 Hun har også innrømmet å ha hatt en spiseforstyrrelse og å ha drevet en pro-ana-blogg tidligere. Så 'naturlig tynn' er vel feil å bruke. Anonymous poster hash: 6195d...bdd 8
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2013 #4435 Skrevet 19. oktober 2013 Det går an å drive en populær og profesjonell blogg og samtidig være mer avslappet, det er Ulrikke Lund og Nettenesta to gode eksempleier på. Nå er de også to flotte jenter, men de fronter ikke perfeksjonisme og de har en mye kulere og mer laidback stil. De får dermed ikke den samme kritikken som FF. De fleste jenter i dag skjønner at det ikke er rosenrødt å være ung alenemor, trenden har jo snudd i stor grad på dette, spesielt når det gjelder å få barn tidlig. Nå er gjennomsnittsalderen på å få barn 30 år. Vet at en del unge jenter velger å få barn og gjerne flere barn fordi de ikke vet hva de skal gjøre med livet sitt, men det er en helt annen diskusjon. De største bloggene i Norge drives jo ikke av unge alenemødre, det er ikke det som er trenden. Men trenden har beveget seg i den retning at desto mer velfrisert, tynn og trent du er, desto lykkeligere blir du. Da må jeg heller si fuck perfect. Man er god nok som man er. Det er et helt sykt kroppsideal som mange jenter ikke klarer å leve opp til og leger som er eksperter på spiseforstyrrelser går ut i media og sier at FF sin blogg trigger. De har fått inn mange jenter som har blitt trigget av FF. Så sier jeg det igjen, kommentarfeltet renner over av uhemmet skryt til FF, skryt er ikke galt i seg selv, men den er over the top. Så kan det jo selvfølgelig diskuteres til hvor stor ansvar FF selv skal ta for dette, folk som leser bloggen må jo selv ta ansvar for hva de leser. Det er i grunn ikke nødvendigvis henne jeg er ute etter å "ta". Jeg syns dermed det er interessant å diskutere det og hennes store påvirkningskraft. Hun skriver jo selv at hun vet hun har stor påvirkningskraft. UL har også typ den kjedeligste bloggen. Når noen sier at de har blitt trigget av FF, så er jo dette også jenter som er syke. Mange andre bloggere trener også (Monique, Cathinthecity, idawulff, Belinda Jakobsen), skal de også slutte å skrive om den sunne delen av livet sitt i sin livsstils-/hverdagsblogg? Hva som helst kunne trigget disse jentene, dessverre, det var tilfeldigvis bare det at de leste FF. For å sett dette på spissen; skal Manuela legge ned sin bakeblogg fordi hun lager muffins og kaker, og noen kan bli overvektige etter å ha prøvd alle hennes oppskrifter, og forelsket seg i å bake? Skal man stenge butikken hvis noen går i luksusfellen, fordi de ikke klarer å styre seg? Nei. Er man så syk at man utvikler spiseforstyrrelser, så trenger man behandling for dette. Jeg blir inspirert av bloggere som velger å være sunne forbilder (som f.eks Monique Lund, Cathinthecity og Belinda Jakobsen også er). De har ulike grunner for å trene, men de trener ihvertfall, og de prøver å være gode mennesker, og velger å fokusere for det meste, på det positive i livet. Det finnes faen nok av negativitet i livet ellers. Blogger leser man for å få inspo, og se noe annet enn sitt eget liv. Jeg har blitt inspirert av flere store bloggere, mer til å bli enda mer meg selv, ikke til å bli ... de. Man kan finne dårlige sider hos alle, du kan sikkert finne hundre hos meg, men jeg ville aldri delt alt på en blogg, og jeg håper også at alle ikke går rundt å dømmer meg fordi jeg ikke bretter vasken med en gang eller fordi jeg liker å rydde (ryddings med podcast på øret er jo det beste som fins, terapi!). Blogger har påvirkningskraft, men det har aviser og TV også. Det følger med ansvar når man driver en stor blogg, en avis eller lager et TV program, men man har også et ansvar som "forbruker" eller titter/leser, til å ta ansvar for sitt liv. Hvis man ikke kan det, så må man rett og slett unngå det. Blir man dårlig av å drikke alkohol, så må man la være å drikke. Anonymous poster hash: e50a2...3a1 3
Sol79 Skrevet 19. oktober 2013 #4436 Skrevet 19. oktober 2013 (endret) De fleste av oss hadde vel vært naturlig tynne om vi jogga 1 mil 6 dager i uka. Endret 19. oktober 2013 av Sol79 13
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2013 #4437 Skrevet 19. oktober 2013 Så når man gjør ting, er det aldri en læringsprosess? Man skal kunne kan alt til fingerspissene på alt man gjør? Man gjør seg ikke verdifulle erfaringer underveis ved å feile? Når de påstår hardnakket at de gjør alt korrekt så er det galt. Innrømmer de at de har gjort noen feil, ja så er det galt det også. Ser dere ikke at mange av dere snur på ting her som det passer dere for at det skal se dårligst mulig ut for dette paret? (og dette er ikke ett forsøk på person/brukerdiskusjon! Kun en kommentar til ettertanke..Tror tråden hadde blitt sett på som litt mer seriøs om man viste litt mer "raushet" og lyst til å tenke litt på andre muligheter enn kun de verste). Selvfølgelig, men når du starter et AS så driver du ikke for egen regning og risiko, det vil si at hvis går åt skogen så går det ikke først og fremst ut over en selv, men kreditorene. Derfor bør elementere ting være på plass før man starter slik at man ikke skaffer seg ‹‹verdifulle›› erfaringer på andres bekostning. Og, ja, i noen tilfeller blir begge deler galt, det er ikke slemt, det er objektive faktum. Anonymous poster hash: db348...34d 4
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2013 #4438 Skrevet 19. oktober 2013 Blant annet er noe av poenget med å nevne at hun er en ansatt i firmaet at hun jo skal omfattes av AML. Man har i grunnen ikke lov til å jobbe 70 timer i uka slik hun sier hun gjør om ikke firmaet har en eller annen disp. for overtid, og uansett finnes det en timegrense da også. Nå har jo selvsagt ikke Treasures en slik disp. uansett og jeg tviler veldig på de oppgitte tidsbruken, men. Lovstridig er det å la en ansatt jobbe så mye.Anonymous poster hash: 6195d...bdd Men kjære vene, tror du virkelig det er sånn at en gründer som starter et firma ikke tillater seg selv å jobbe utover det AML bestemmer? Da er du virkelig, virkelig naiv. Og kommer heller aldri til å lykkes med egne prosjekter. Anonymous poster hash: 13417...5a3 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2013 #4439 Skrevet 19. oktober 2013 De fleste av oss hadde vel vært naturlig tynne om vi jogga 1 mil 6 dager i uka. Det er ingen som hindrer deg i det, dersom du har lyst til å komme i form og bli slank og veltrent. Anonymous poster hash: 13417...5a3 2
Gjest Conradine Skrevet 19. oktober 2013 #4440 Skrevet 19. oktober 2013 De fleste av oss hadde vel vært naturlig tynne om vi jogga 1 mil 6 dager i uka. Min venninne er tynnere enn Caroline - hun er en ivrig maraton-løper og når hun trener så løper hun flere mil. En bekjent av meg trener ski på snø om vinteren og rulleski hele sommeren, hun er minst like slank som fotballfruen ... så trening gjør masse bra for folk, man holder seg slanke, man får mer overskudd, man blir gladere og man blir friskere - det er faktisk bare fordeler med å trene. Jeg kan ikke fatte og begripe at dere skal dra fram negativt med absolutt ALT den damen foretar seg. Er det virkelig så provoserende at det finnes mennesker (veldig mange) som lever annerledes enn dere selv? 6
Fremhevede innlegg