Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har flere ganger spurt henne i kommentarfeltet om hun kan forklare hva det betyr at et produkt er sponset, f.eks har hun fått det gratis eller en rabatt? har hun selv tatt initiativet til samarbeidet? etc.

Ingen av disse kommentarene har noen gang blitt publisert. Det er nok til at hun har mistet troverdigheten fullstendig for meg.

Anonymous poster hash: 8d577...257
  • Liker 17
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor sitter hun alltid med bena opp under seg i stoler? Det ser så barnslig ut! I babyshoweren satt alle gjestene ordentlig, men frua hadde selvfølgelig deisa seg oppi stolen. Er ikke det litt dårlig stil når det er selskap og man har på seg kjole?

Anonymous poster hash: da83e...4e1

Og noen av gjestene satt på gulvet! Sikkert pågrunn av den negative påvirkningskraften av Fotballfruens dårlige sittevaner. Huff, fikk helt vondt av å se på. Ser jo så ufattelig dumt, flaut, teit, sykelig og slitsomt ut å sitte på gulvet.

Anonymous poster hash: 9660a...bff

• Liker 6
Skrevet (endret)

Hvorfor sitter hun alltid med bena opp under seg i stoler? Det ser så barnslig ut! I babyshoweren satt alle gjestene ordentlig, men frua hadde selvfølgelig deisa seg oppi stolen. Er ikke det litt dårlig stil når det er selskap og man har på seg kjole?

Om hun satt pertentelig så ville alle gått bananas. Se på henne da, klarer ikke å slappe av i sin babyshower engang, herregud!

Anonymous poster hash: d1ced...5cd

Innlegget er ryddet for personangrep.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 17
Gjest Atheena
Skrevet

Hun er helt klart ikke det beste forbildet "der ute", men hun er likevel et langt bedre forbilde enn svært mange av disse rosabloggerne som dras frem til stadighet (det er garantert mange flere enn dem, som i tillegg er bedre forbilder enn Frua, da). Ungjentene sukker i beundring for "alle" disse rosa ungmødrene, som igjen fronter et lignende forbruk som Frua (i mindra skala), og dermed gir et inntrykk av at det er topp å være alenemor.

Ja, mange jenter velger nå å vente med barn. Samtidig er det mange som ikke gjør det. Det beste man kan gjøre for sine barn, er å følge med på hva de eksponeres for, og å lære dem å håndtere at de får informasjon de i mange tilfeller ikke er modne nok til å forstå godt nok.

Man bør forklare ungene at de ikke skal strebe etter å få en kropp som ser ut som Fruas, men at de heller skal strebe etter å få en sunn kropp. Å lære ungene å bruke informasjonen de får fra verden utenfor hjemmet, på en konstruktiv måte.

I denne data-alderen får barn tilgang på uhorvelig mye mer informasjon i mye yngre alder enn i "hine, hårde dager", og det kreves mer av foreldrene å skulle passe på hvordan denne informasjonen forstås av, og påvirker barna våre.

Ansvaret bør ikke skyves over på bloggeren i den grad at bloggeren skal føle seg forpliktet til å endre seg, for eksempel.

Det betyr ikke at de ikke bør tenke over hva de velger å fronte, og hvilken måte de gjør det på. Frua klarer det egentlig ganske greit. Selv om man kan peke på mange elementer ved bloggen hennes og kalle dem "uheldige", er det faktisk ikke så ille dersom man selv gjør den ekstra innsatsen ved å forklare sine unge håpefulle hvordan de skal "lese" informasjonen de får fra henne. Det er langt verre å forklare noen hvordan de skal lese om de fantastiske livene til de purunge mødrene. Der i alle fall én i senere tid ble fratatt sitt barn...

Jeg er veldig enig med deg i at holdninger bør komme fra hjemmet, men når jenter kommer i en viss alder har eksponeringen fra venner og samfunnet (blogger, blader, tv osv) langt større påvirkningskraft enn hva mor og far sier. Jeg syns trenden i dag er usunn, perfeksjonisme bør ingen strebe etter. En ting er å fortelle barna sine at det viktigste er sunn kropp, men nå er det ikke slik at unge jenter bare vil ha en sunn kropp, de vil være tynne og de vil helst se ut som supermodeller.

Jeg tror ikke alenemødre bloggene har så stor påvirkningskraft som FF. De fleste oppegående jenter i dag skjønner at det er vanskelig å få selvrealisert seg selv som ung alenemor. De aller fleste vet at utdannelse er viktig og at de pengene man får ved å være alenemor ikke gir et jetset liv. Langt derifra.

Derimot tror jeg at mange jenter tror de blir lykkeligere av å være tynne og ha merkeklær. Vi får jo ikke se medaljents bakside av FF sin blogg, men den er der garantert.

Hele ansvaret er ikke FF sitt og jeg er enig i at man ikke kan kreve at hun skal endre seg. En ting som er sikkert er at hun har endret seg i løpet av bloggperioden. Hun higer stadig mer perfeksjonisme. Jeg tror på mange måter at bloggen henne også gjøre noe med henne som ikke ensbetydende er bra. Ja hun får penger og popularitet, men kravene til seg selv for å holde på leserne sine kan være en høy pris å betale til syvende og sist.

Skrevet

"Jeg har jo tidligere nevnt at jeg ikke ønsket den klassiske stellevesken, men heller en stelleveske som også kan brukes etter perioden som nettopp stelleveske, og dermed falt valget på en Louis Vution Totally."

Blir svimmel av setningene hennes av og til, gitt.

Anonymous poster hash: c59df...7d5
  • Liker 13
Skrevet

Nei men, ærlig talt. Skal man kommentere dette også nå? Man må da vel få sitte som man ønsker i eget hjem? Jeg sitter også med føttene opp sånn, synes det er komfortabelt :) Gjør ikke det på besøk, selvfølgelig.

• Liker 8
Skrevet

Jeg er veldig enig med deg i at holdninger bør komme fra hjemmet, men når jenter kommer i en viss alder har eksponeringen fra venner og samfunnet (blogger, blader, tv osv) langt større påvirkningskraft enn hva mor og far sier. Jeg syns trenden i dag er usunn, perfeksjonisme bør ingen strebe etter. En ting er å fortelle barna sine at det viktigste er sunn kropp, men nå er det ikke slik at unge jenter bare vil ha en sunn kropp, de vil være tynne og de vil helst se ut som supermodeller.

Jeg tror ikke alenemødre bloggene har så stor påvirkningskraft som FF. De fleste oppegående jenter i dag skjønner at det er vanskelig å få selvrealisert seg selv som ung alenemor. De aller fleste vet at utdannelse er viktig og at de pengene man får ved å være alenemor ikke gir et jetset liv. Langt derifra.

Derimot tror jeg at mange jenter tror de blir lykkeligere av å være tynne og ha merkeklær. Vi får jo ikke se medaljents bakside av FF sin blogg, men den er der garantert.

Hele ansvaret er ikke FF sitt og jeg er enig i at man ikke kan kreve at hun skal endre seg. En ting som er sikkert er at hun har endret seg i løpet av bloggperioden. Hun higer stadig mer perfeksjonisme. Jeg tror på mange måter at bloggen henne også gjøre noe med henne som ikke ensbetydende er bra. Ja hun får penger og popularitet, men kravene til seg selv for å holde på leserne sine kan være en høy pris å betale til syvende og sist.

Den største utfordringen som forelder, er å skulle klare å være en motvekt til en påvirkning som er til de grader sterk, og kommer fra så mange retninger som i dag. Det er en nesten umulig jobb.

Nå leser jeg ikke bloggen hennes annet enn når noen her mener hun går over alle grenser. Men jeg har vært innom en og annen gang i løpet av det siste par (?) årene (omtrent det, tror jeg), og jeg har også sett en utvikling.

På den ene siden fremstår hun noe modnere, og også mer profesjonell i sin håndtering av kommentarer (som andre også har påpekt).

På den andre siden synes jeg både bilder og tekst virker mindre personlig (dog kan det hende det bare er min innbilling; har ikke gått tilbake for å sammenligne henne) og mer reklamerettet.

Det får meg til å tenke at hun har mer og mer gått vekk fra å gi av seg selv, og konstruerer heller noe for leserne. Slik vil eventuelt Caroline kunne beskyttes fra "kritikerne" (ikke de som faktisk kritiserer, men de mer "ytterliggående", så det er klart) til Frua.

Og da kan det hende hun ikke er så til de grader perfeksjonistisk som hun gir unntrykk av. Om hun bruker noe tid på å "sette scenen" for bildetaking, betyr ikke det at ting nødvendigvis blir værende sånn etterpå.

Det er jo et veldig godt eksempel fra da hun tok bilder av barnerommet. Noen her hang seg litt opp i en bukett roser som ble med på masser av bilder. Det sier seg selv at de ble plassert hit og dit, for å få bildet til å se pent ut. Samme med noen poser fra et eller annet klesmerke, som også ble flyttet "inn" på et bilde og to. Ingen av oss vet hvor de rosene, eller de posene står nå som fotoshooten er over.

Så det er helt klart at hun er blitt mer bevisst på at hun er en slags levende reklamefigur. Men spørsmålet er vel hvor mye av det som påvirker henne privat. Og det tror jeg ikke vi vil få vite på en stund enda, om noensinne. Jeg er ikke nødvendigvis sikker på at den utviklingen vi ser nå er utelukkende negativ. Dog utelukker jeg det heller ikke.

• Liker 4
Gjest vilma2000
Skrevet

"Jeg har jo tidligere nevnt at jeg ikke ønsket den klassiske stellevesken, men heller en stelleveske som også kan brukes etter perioden som nettopp stelleveske, og dermed falt valget på en Louis Vution Totally."

Blir svimmel av setningene hennes av og til, gitt.

Anonymous poster hash: c59df...7d5

Går på journalistikk, og jeg kan ikke forstå at ff har tatt samme utdannelse. Det stilles store krav til skriveferdigheter, korrektur osv og jeg ser ikke disse kvalitetene hos henne. Har ikke hun påstått at hun fikk toppkarakterer? Nå går jeg på høyskolen i Oslo da og hun tok det privat, så mulig det ikke stilles like høye krav der.

• Liker 8
Skrevet

Så i en av kommentarene at hun var invitert på reunion til skolen hun gikk på i morgen. Da svarte fruen at hun ikke hadde sett invitasjonen, og at hun bare er i Oslo på dagtid. Tror hun ikke tør å dra, jeg.

• Liker 8
Skrevet

Går på journalistikk, og jeg kan ikke forstå at ff har tatt samme utdannelse. Det stilles store krav til skriveferdigheter, korrektur osv og jeg ser ikke disse kvalitetene hos henne. Har ikke hun påstått at hun fikk toppkarakterer? Nå går jeg på høyskolen i Oslo da og hun tok det privat, så mulig det ikke stilles like høye krav der.

At man har toppkarakterer betyr ikke nødvendigvis at man skriver perfekt. En god karakter i norsk på videregående betyr naturlig nok ikke at man er den fødte skribent, noe mange journalister ser ut til å mene. I går tok jeg meg i å reagere på at en journalist på VG-nett skrev komplement...

Hun har vært åpen om at hun studerte på NKF, men jeg vil ikke si at det er skolen man går på som avgjør om man er dyktig. Har sett mange flinke folk fra NKF (og selvfølgelig også middelmådige), men det samme gjelder også studenter fra HioA.

Anonymous poster hash: b1f5e...800

• Liker 1
Skrevet

Det står en ganske god artikkel om fotballfrue.no i Dagens Nærlingsliv i dag, om noen er interessert. Der får man forklart hvordan de tjener penger på bloggen etc, for de som lurer på hvordan det fungerer.

Blant annet tar de mellom 5000 og 15000 kroner for et reklameinnlegg. Ganske interessant lesning om man er interessert i blogging og økonomi.

Ganske forfriskende å lese om noe annet enn skandaler og sladder også. :)

Anonymous poster hash: 92ec2...6ec

• Liker 2
Skrevet

Det står en ganske god artikkel om fotballfrue.no i Dagens Nærlingsliv i dag, om noen er interessert. Der får man forklart hvordan de tjener penger på bloggen etc, for de som lurer på hvordan det fungerer.

Blant annet tar de mellom 5000 og 15000 kroner for et reklameinnlegg. Ganske interessant lesning om man er interessert i blogging og økonomi.

Har du link?

Anonymous poster hash: e2db1...3e8

Skrevet

Har du link?

Nei dessverre, leste det i papirutgaven.

Skrevet

Det hadde vært litt godt! Håper den blir lagt ut i løpet av dagen :)

Skrevet

Nei dessverre, leste det i papirutgaven.

Du leser avisen tidlig ;) men da kommer det kanskje på nett senere :)

Skrevet

Har du meldinga fremdeles? :P

For en god stund tilbake kommenterte jeg på Fotballfrues blogg. Innlegget handlet om at bestemoren hennes var død. Jeg skrev en kommentar, som på ingen måte var krenkende eller ufin. Bare poengterte at jeg synes det var på kanten å legge ut bilder fra begravelse/minnestund, da jeg anser dette som noe svært personlig. Fikk ikke kommentaren godkjent, og fikk en stygg melding av henne i innboken min på facebook.

Anonymous poster hash: 902c5...2e5

Skrevet

At man har toppkarakterer betyr ikke nødvendigvis at man skriver perfekt. En god karakter i norsk på videregående betyr naturlig nok ikke at man er den fødte skribent, noe mange journalister ser ut til å mene. I går tok jeg meg i å reagere på at en journalist på VG-nett skrev komplement... Hun har vært åpen om at hun studerte på NKF, men jeg vil ikke si at det er skolen man går på som avgjør om man er dyktig. Har sett mange flinke folk fra NKF (og selvfølgelig også middelmådige), men det samme gjelder også studenter fra HioA. Anonymous poster hash: b1f5e...800

Dt er helt greit at FF tok to år ved NKF (som alle vet er kvaliteten på det de tilbyr langt under pari), men det jeg og mange andre har reagert på er hennes gjentatte uttalelser i kommentarfeltet om kvaliteten på eget skriftspråk.

Ifølge FF selv skriver hun feilfritt og alle feil er enten 'lek med ord' eller så er det autokorrekturen som har skylden. Selvfølgelig skjønner alle at man ikke er den fødte skribent selv om man fikk toppkarakterer på videregående, men det man må kunne for å oppnå 6 i norsk er å være grundig og lese korrektur. De aller fleste feilene FF har er såpass banale at det er vanskelig å tro at hun i det hele tatt leser over før hun poster. Hun bruker ikke ordboka og både idiomer og andre ting skrives feil. Hun har rett og slett ikke et godt språk og det blir ikke bedre av alle de skjemmende småfeilene hun så enkelt kunne unngått. Så har hun jo også løyet om sin ksrakter på 1. avdeling juss, troverdigheten hennes er svært lav mht uttalelser om karakterer og resultater.

Anonymous poster hash: 6195d...bdd

• Liker 8
Skrevet

Jeg synes de to siste antrekkene hennes har vært veldig fine. Personlig kan jeg styre meg for gensere med motiv, men hun ser flott ut i dagens innlegg. Gårsdagens var knallpent!

Anonymous poster hash: 6195d...bdd

• Liker 1
Skrevet

Artikkelen i DN handlet om økonomi, og der la de ut om antall ukentlige treff, priser per annonse osv. Det var ingen kritisk journalistikk, men et blikk på en vellykket bedrift, sett med økonomiske øyne. Og vellykket er den i stor grad, pengene renner inn. Men til hvilken pris? Jeg river meg i håret over hvor grådige folk blir etter å tjene penger og hvor langt man er villige til å gå. FF er slettes ikke alene, men hun blottlegger seg mye mer og tar en betydelig større, personlig risiko. De håver inn opp mot 60 000 kr/mnd bare på adlinks, det sier litt om landets damer, haha :-) Jeg lo nå godt. FF, kos deg med pengene!

Anonymous poster hash: 4d333...730

• Liker 9
Skrevet

Ja det er en form for prostitusjon det og. Både menn og kvinner som utleverer hele livet sitt på internett for 60 000 mnd. Ikke rart unge jenter vil droppe skolen og begynne blogge. Hvem vil vel ikke gå til frisør, spa, fylle på botox flere ganger i mnd OG få det gratis, OG tjene mye penger på det. Men er det marked for annenhver jente som vil leve i sus og dus med blogging??

Anonymous poster hash: cf5ef...056
  • Liker 7
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...