AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #4281 Skrevet 17. oktober 2013 Jeg er tynn selv, kanskje ikke fotballfrue tynn, men bmi på 19 og veier 56 kg. Men jeg skryter ikke over det, eller legger bilder av meg selv ut i bikini, eller andre klær. Jeg mosjonerer, ikke hardtrener og synes det funker for meg. De fleste superflinke perfekte mammaer går på en smell en gang, og mange advarer mot det. Man er ikke supermenneske som kan fikse alt, så en mellomting hadde vært fint Anonymous poster hash: cf5ef...056 Hvordan mener du at FF skryter? Det finnes mange bloggere med former, som ikke er så tynn som FF. Skryter de hver gang de legger ut bilde av seg selv i bikini? Eller er det bare de som er trente og tynne som ikke har lov til å legge ut bilder? Anonymous poster hash: c11a5...131 7
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #4282 Skrevet 17. oktober 2013 Hva slags grusomme ting har hun gjort mot deg personlig? Og hva ille gjør hun mot andre..? Har jeg skrevet at hun har gjort noe mot meg personlig? Hvor har jeg skrevet det? Link, vær så snill. Problemet er blant annet; - at hun klikker i vinkel på uskyldige spørsmål i kommentarfeltet, at hun fremmer et svært usunt kroppsideal - at hun fremmer et forbruk som er etisk og miljømessig forkastelig - at hun lyver igjen og igjen uten at det skjer noe annet enn at hun feier det bort når det avsløres - at hun hevder at hun er dyrevenning, men fremmer produkter fra produsenter som er verstinger i sin bransje - at hun lar mannen forsvare henne på en måte som ikke ligner grisen, bare for å nevne noe. Anonymous poster hash: db348...34d 17
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #4283 Skrevet 17. oktober 2013 Klinisk ernæringsfysiologi ved universitetet er et fulltidsstudium som i mange tilfeller fører til mastergrad innenfor emnet. Når man tar en litt mer lettvint bachelorgrad virker det merkelig å bruke et år på tema som er svært lite relevante for emnet og som sammenfaller mer med 2BI/3Bi enn ren klinisk fysiologi. Anonymous poster hash: 4d333...730 Det er sånn det er. 2BI/3BI er ikke obligatorisk for studie, og det er nødvendig å kunne for å være ernæringsfysiolog. Man må vite hvordan kroppen fungerer for å vite hva kroppen trenger. Anonymous poster hash: dc3ea...576
Nebel86 Skrevet 17. oktober 2013 #4284 Skrevet 17. oktober 2013 Har jeg skrevet at hun har gjort noe mot meg personlig? Hvor har jeg skrevet det? Link, vær så snill. Problemet er blant annet; - at hun klikker i vinkel på uskyldige spørsmål i kommentarfeltet, at hun fremmer et svært usunt kroppsideal - at hun fremmer et forbruk som er etisk og miljømessig forkastelig - at hun lyver igjen og igjen uten at det skjer noe annet enn at hun feier det bort når det avsløres - at hun hevder at hun er dyrevenning, men fremmer produkter fra produsenter som er verstinger i sin bransje - at hun lar mannen forsvare henne på en måte som ikke ligner grisen, bare for å nevne noe. Anonymous poster hash: db348...34d Har ikke skrevet at hun har gjort deg noe personlig, men lurte på om hun har gjort det siden du føler så sterkt for å kritisere henne. - Etter å ha sikkert fått tusenvis av negative kommentarer så tror jeg nok hun leser kjapt mellom linjene om hvem som er spydig mot henne eller ei. Og de som er det må hun så klart få lov til å svare for seg. Gi meg gjerne en link der hun "klikker i vinkel" for et uskyldig spørsmål som ikke er en undertone av hets. Hun er trent, spiser sunt, trener ofte, og det er tvert i mot dårlig kroppsideal. Bloggen handler ofte om oppskrifter og (sunn) mat. -Hva slags forbruk driver hun med som er etisk og miljømessig forkastelig? -Om hun har lyst til å lyve skader ingen andre bortsett fra henne selv, og veldig naive mennesker (men da blir de uansett påvirket av andre ting) Kom gjerne med kilder på dette også? - Jeg er totaltmotstander av pels, men spiser fortsatt kjøtt. Dobbeltmoralsk er man uansett hvor hardt man prøver, enten om det dreier seg om menneskerettigheter eller dyrs rettigheter. Man bør være glad for at hun i det hele tatt bryr seg, eller er dette også feil? - Så mye dritt de får servert så forstår jeg det meget godt. 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #4285 Skrevet 17. oktober 2013 Har ikke skrevet at hun har gjort deg noe personlig, men lurte på om hun har gjort det siden du føler så sterkt for å kritisere henne. - Etter å ha sikkert fått tusenvis av negative kommentarer så tror jeg nok hun leser kjapt mellom linjene om hvem som er spydig mot henne eller ei. Og de som er det må hun så klart få lov til å svare for seg. Gi meg gjerne en link der hun "klikker i vinkel" for et uskyldig spørsmål som ikke er en undertone av hets. Hun er trent, spiser sunt, trener ofte, og det er tvert i mot dårlig kroppsideal. Bloggen handler ofte om oppskrifter og (sunn) mat. -Hva slags forbruk driver hun med som er etisk og miljømessig forkastelig? -Om hun har lyst til å lyve skader ingen andre bortsett fra henne selv, og veldig naive mennesker (men da blir de uansett påvirket av andre ting) Kom gjerne med kilder på dette også? - Jeg er totaltmotstander av pels, men spiser fortsatt kjøtt. Dobbeltmoralsk er man uansett hvor hardt man prøver, enten om det dreier seg om menneskerettigheter eller dyrs rettigheter. Man bør være glad for at hun i det hele tatt bryr seg, eller er dette også feil? - Så mye dritt de får servert så forstår jeg det meget godt. Dette vil jeg også se. Anonymous poster hash: c11a5...131
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #4286 Skrevet 17. oktober 2013 -Hva slags forbruk driver hun med som er etisk og miljømessig forkastelig? Et sykelig overkonsum med en urovekkende materialisme som selges til unge jenter er ikke et problem? Å bruke et klesplagg en gang er ikke normalt. Å eie 200 par sko er ikke normalt. Å kjøpe 10 ny plagg (inkl) tilbehør i uken er ikke normalt. Anonymous poster hash: 4d333...730 18
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #4287 Skrevet 17. oktober 2013 Har ikke skrevet at hun har gjort deg noe personlig, men lurte på om hun har gjort det siden du føler så sterkt for å kritisere henne. - Etter å ha sikkert fått tusenvis av negative kommentarer så tror jeg nok hun leser kjapt mellom linjene om hvem som er spydig mot henne eller ei. Og de som er det må hun så klart få lov til å svare for seg. Gi meg gjerne en link der hun "klikker i vinkel" for et uskyldig spørsmål som ikke er en undertone av hets. Hun er trent, spiser sunt, trener ofte, og det er tvert i mot dårlig kroppsideal. Bloggen handler ofte om oppskrifter og (sunn) mat. -Hva slags forbruk driver hun med som er etisk og miljømessig forkastelig? -Om hun har lyst til å lyve skader ingen andre bortsett fra henne selv, og veldig naive mennesker (men da blir de uansett påvirket av andre ting) Kom gjerne med kilder på dette også? - Jeg er totaltmotstander av pels, men spiser fortsatt kjøtt. Dobbeltmoralsk er man uansett hvor hardt man prøver, enten om det dreier seg om menneskerettigheter eller dyrs rettigheter. Man bør være glad for at hun i det hele tatt bryr seg, eller er dette også feil? - Så mye dritt de får servert så forstår jeg det meget godt. Har du noen gang lest bloggen? Anonymous poster hash: db348...34d 7
Raven Emerald Skrevet 17. oktober 2013 #4288 Skrevet 17. oktober 2013 Dette kan virkelig disukteres. Fotballfrue fronter en perfekt tilværelse og er en typisk "flink pike" og petimeter av dimensjoner. Nå snakker jeg om bloggen Fotballfrue, kan godt være at Caroline er noe mer avslappet i det virkelige liv enn hun gir uttrykk for på bloggen. Jeg har lest bloggen hennes en god stund og dette er noe hun har innrømmet tidligere, men nå som hun er mer profesjonell har hun ikke lenger slike innrømmelser. De fleste unge jenter klarer ikke å leve opp til et slik ideal, mange av de lidenskapene som FF dyrker er i og for seg gode idealer hvis man tar de fra hverandre men samlet sett mener jeg at det er et usunt ideal. Bak fasaden så er det jo også tydelig at det redigeres, ikke bare bildene som vises, men hun viser et glanset innsyn i sitt liv hvor bare det positive og perfekte får spalteplass. Mange av leserne av bloggen gudedyrer henne, det er meget tydelig fra kommentarfeltet. Nå skal hun jo bli mamma for første gang, jeg er selv mor og hadde skyhøye ambisjoner. Jeg klarte ikke å være alt det jeg ville være og jeg vet at det er mange nybakte mødre som har/hadde og vil få det likt som meg. Når det gjelder FF så kommer hun til å fortsette som før også etter at hun blir mamma og mange vordende og nybakte mammaer komme til å følge bloggen og ikke klare å leve like prikkfritt og rosenrødt som henne naturlig nok. Jeg skulle ønske at hun kunne roet dette ned litt, vært litt mer avslappet rett og slett og også fronte at man er vell så god selv om ikke håret er perfekt gredd eller at hjemmet er prikkfritt. Men så må man ha i bakhodet at hun driver en blogg. Selvsagt hadde det vært enda bedre om hun hadde fremstått mer avslappet. Og det hadde vært bedre om hun viste mer av akkurat det. Men kanskje det har en sammenheng med at hun har blitt mer profesjonell? Jeg kan på sett ikke klandre henne for å velge å ta bort en bit av seg selv fra bloggen. Jo mer hun viser av seg selv, jo mer sårbar blir hun. Og jo mer utidig kritikk hun får, jo "flinkere" blir hun. Så det er jo klart at det folk driver med i kommentarfelt, og forsåvidt her inne, kan være ødeleggende. Men at hun ikke er et bedre forbilde enn disse unge alenemødrene, er jeg ikke enig i. Man må uansett forklare ungene at disse bloggerne bare deler en liten del av sine liv. Men jeg synes det er mest bekymringsverdig at unge jenter fremstiller tilværelsen som alenemor som noe lukrativt. Som forelder skal man prøve å balansere den informasjonen barna får fra skole og internett. Og jeg tror det er lettere å forklare barna at Frua bare viser glimt fra sitt liv, som kan brukes til å inspirere andre, enn det er å overbevise barna om at det ikke er kult å være alenemamma. 3
Gjest Kaida Skrevet 17. oktober 2013 #4289 Skrevet 17. oktober 2013 Et sykelig overkonsum med en urovekkende materialisme som selges til unge jenter er ikke et problem? Å bruke et klesplagg en gang er ikke normalt. Å eie 200 par sko er ikke normalt. Å kjøpe 10 ny plagg (inkl) tilbehør i uken er ikke normalt. Anonymous poster hash: 4d333...730 Jeg kunne vært enig med deg i dette dersom du lot være å overdrive mengden og brukte mer nøytrale ordelag. Om forbruket hennes er sykelig kan jo hverken du eller jeg avgjøre med den informasjonen vi har.
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #4290 Skrevet 17. oktober 2013 Men nå kan det jo hende hun faktisk bruker 1 palett pr. dag. Anonymous poster hash: b60c4...03b Jeg trodde poenget mitt kom klart frem her. Dette er et av mange eksempler jeg kunne kommet med. Jeg har paletten sselvog vet at det holder seg ikke så fint etter bruk hun har hatt det over et år og det ser fortsatt nytt ut. Derfor tviler jeg sterkt på at det er brukt fler enn maks et par ganger. Hvordan kan hun da stå for at en palett med ti farger er perfeksjon? Det er det som gjør henne og andre toppbloggere lite troverdige. Det virker som de skriver om det med en gang de har fått det tilsendt. Hvordan kan man da tro på alt hun sier er "perfeksjon" er fantastisk? Når hun har såvidt brukt det? Jeg kunne tipset om paletten og sagt den var bra, nevnt favorittfarger og fargene som ikle er så bra. De lyseste drysser mye og vises svært dårlig på øyelokket, med mindre man bruker primer som minner om lim. Gjerne tips om gode produkter, men test de ut en stund da, så blir man mer troverdig og kan stå for det man sier. Anonymous poster hash: 2d10a...054 3
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #4291 Skrevet 17. oktober 2013 Men så må man ha i bakhodet at hun driver en blogg. Selvsagt hadde det vært enda bedre om hun hadde fremstått mer avslappet. Og det hadde vært bedre om hun viste mer av akkurat det. Men kanskje det har en sammenheng med at hun har blitt mer profesjonell? Jeg kan på sett ikke klandre henne for å velge å ta bort en bit av seg selv fra bloggen. Jo mer hun viser av seg selv, jo mer sårbar blir hun. Og jo mer utidig kritikk hun får, jo "flinkere" blir hun. Så det er jo klart at det folk driver med i kommentarfelt, og forsåvidt her inne, kan være ødeleggende. Men at hun ikke er et bedre forbilde enn disse unge alenemødrene, er jeg ikke enig i. Man må uansett forklare ungene at disse bloggerne bare deler en liten del av sine liv. Men jeg synes det er mest bekymringsverdig at unge jenter fremstiller tilværelsen som alenemor som noe lukrativt. Som forelder skal man prøve å balansere den informasjonen barna får fra skole og internett. Og jeg tror det er lettere å forklare barna at Frua bare viser glimt fra sitt liv, som kan brukes til å inspirere andre, enn det er å overbevise barna om at det ikke er kult å være alenemamma. Hvis en skal prøve å forklare barna at FF bare viser en liten del av livet sitt, hva skal en da svare hvis de spør om hun har ENDA mer klær, sko, sminke osv. som hun ikke viser? Tro det er dette de veldig unge jentene beundrer og ønsker seg, ikke sunn livsstil, for det er jo gratis og kan oppnås om de ønsker det, men å klikke hjem alt en ønsker seg fra nettbutikker er ikke for alle. Hvordan forklare dette? Er det inspirasjon, mener du? Anonymous poster hash: 029f0...1d9 3
Raven Emerald Skrevet 17. oktober 2013 #4292 Skrevet 17. oktober 2013 Hvis en skal prøve å forklare barna at FF bare viser en liten del av livet sitt, hva skal en da svare hvis de spør om hun har ENDA mer klær, sko, sminke osv. som hun ikke viser? Tro det er dette de veldig unge jentene beundrer og ønsker seg, ikke sunn livsstil, for det er jo gratis og kan oppnås om de ønsker det, men å klikke hjem alt en ønsker seg fra nettbutikker er ikke for alle. Hvordan forklare dette? Er det inspirasjon, mener du? Anonymous poster hash: 029f0...1d9 Da svarer man at man ikke vet. Og så får man forklare ungene at de må få seg en utdannelse og en jobb. Heller det, enn å tro de kan få seg inntekt ved hjelp av et barn. 1
Anglofil Skrevet 17. oktober 2013 #4293 Skrevet 17. oktober 2013 Tråden er ryddet for personangrep og avsporinger. Yvonne (mod)
Gjest Atheena Skrevet 17. oktober 2013 #4294 Skrevet 17. oktober 2013 Men så må man ha i bakhodet at hun driver en blogg. Selvsagt hadde det vært enda bedre om hun hadde fremstått mer avslappet. Og det hadde vært bedre om hun viste mer av akkurat det. Men kanskje det har en sammenheng med at hun har blitt mer profesjonell? Jeg kan på sett ikke klandre henne for å velge å ta bort en bit av seg selv fra bloggen. Jo mer hun viser av seg selv, jo mer sårbar blir hun. Og jo mer utidig kritikk hun får, jo "flinkere" blir hun. Så det er jo klart at det folk driver med i kommentarfelt, og forsåvidt her inne, kan være ødeleggende. Men at hun ikke er et bedre forbilde enn disse unge alenemødrene, er jeg ikke enig i. Man må uansett forklare ungene at disse bloggerne bare deler en liten del av sine liv. Men jeg synes det er mest bekymringsverdig at unge jenter fremstiller tilværelsen som alenemor som noe lukrativt. Som forelder skal man prøve å balansere den informasjonen barna får fra skole og internett. Og jeg tror det er lettere å forklare barna at Frua bare viser glimt fra sitt liv, som kan brukes til å inspirere andre, enn det er å overbevise barna om at det ikke er kult å være alenemamma. Det går an å drive en populær og profesjonell blogg og samtidig være mer avslappet, det er Ulrikke Lund og Nettenesta to gode eksempleier på. Nå er de også to flotte jenter, men de fronter ikke perfeksjonisme og de har en mye kulere og mer laidback stil. De får dermed ikke den samme kritikken som FF. De fleste jenter i dag skjønner at det ikke er rosenrødt å være ung alenemor, trenden har jo snudd i stor grad på dette, spesielt når det gjelder å få barn tidlig. Nå er gjennomsnittsalderen på å få barn 30 år. Vet at en del unge jenter velger å få barn og gjerne flere barn fordi de ikke vet hva de skal gjøre med livet sitt, men det er en helt annen diskusjon. De største bloggene i Norge drives jo ikke av unge alenemødre, det er ikke det som er trenden. Men trenden har beveget seg i den retning at desto mer velfrisert, tynn og trent du er, desto lykkeligere blir du. Da må jeg heller si fuck perfect. Man er god nok som man er. Det er et helt sykt kroppsideal som mange jenter ikke klarer å leve opp til og leger som er eksperter på spiseforstyrrelser går ut i media og sier at FF sin blogg trigger. De har fått inn mange jenter som har blitt trigget av FF. Så sier jeg det igjen, kommentarfeltet renner over av uhemmet skryt til FF, skryt er ikke galt i seg selv, men den er over the top. Så kan det jo selvfølgelig diskuteres til hvor stor ansvar FF selv skal ta for dette, folk som leser bloggen må jo selv ta ansvar for hva de leser. Det er i grunn ikke nødvendigvis henne jeg er ute etter å "ta". Jeg syns dermed det er interessant å diskutere det og hennes store påvirkningskraft. Hun skriver jo selv at hun vet hun har stor påvirkningskraft.
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #4295 Skrevet 17. oktober 2013 Et sykelig overkonsum med en urovekkende materialisme som selges til unge jenter er ikke et problem? Å bruke et klesplagg en gang er ikke normalt. Å eie 200 par sko er ikke normalt. Å kjøpe 10 ny plagg (inkl) tilbehør i uken er ikke normalt. Anonymous poster hash: 4d333...730 Helt enig og jeg synes det er skryt. Anonymous poster hash: cf5ef...056 4
Raven Emerald Skrevet 17. oktober 2013 #4296 Skrevet 17. oktober 2013 Men nå kan det jo hende hun faktisk bruker 1 palett pr. dag. Anonymous poster hash: b60c4...03b Eller at hun kjøpte en reserve, slik at hun kunne ta bilder av den, i stedet for å ta bilder av en skitten en. 8
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #4297 Skrevet 17. oktober 2013 Hvorfor sitter hun alltid med bena opp under seg i stoler? Det ser så barnslig ut! I babyshoweren satt alle gjestene ordentlig, men frua hadde selvfølgelig deisa seg oppi stolen. Er ikke det litt dårlig stil når det er selskap og man har på seg kjole? Anonymous poster hash: da83e...4e1 4
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #4298 Skrevet 17. oktober 2013 Hvorfor sitter hun alltid med bena opp under seg i stoler? Det ser så barnslig ut! I babyshoweren satt alle gjestene ordentlig, men frua hadde selvfølgelig deisa seg oppi stolen. Er ikke det litt dårlig stil når det er selskap og man har på seg kjole? Dette klarer jeg ikke ta seriøst, det blir for dumt- som om du har enerett på hvordan mennsker skal sitte i en stol ta deg en runde rundt lokalet, og dere moderatorer bør lukke slike tråder, det er mobbing. Anonymous poster hash: d8ba3...30b 6
Raven Emerald Skrevet 17. oktober 2013 #4299 Skrevet 17. oktober 2013 (endret) Det går an å drive en populær og profesjonell blogg og samtidig være mer avslappet, det er Ulrikke Lund og Nettenesta to gode eksempleier på. Nå er de også to flotte jenter, men de fronter ikke perfeksjonisme og de har en mye kulere og mer laidback stil. De får dermed ikke den samme kritikken som FF. De fleste jenter i dag skjønner at det ikke er rosenrødt å være ung alenemor, trenden har jo snudd i stor grad på dette, spesielt når det gjelder å få barn tidlig. Nå er gjennomsnittsalderen på å få barn 30 år. Vet at en del unge jenter velger å få barn og gjerne flere barn fordi de ikke vet hva de skal gjøre med livet sitt, men det er en helt annen diskusjon. De største bloggene i Norge drives jo ikke av unge alenemødre, det er ikke det som er trenden. Men trenden har beveget seg i den retning at desto mer velfrisert, tynn og trent du er, desto lykkeligere blir du. Da må jeg heller si fuck perfect. Man er god nok som man er. Det er et helt sykt kroppsideal som mange jenter ikke klarer å leve opp til og leger som er eksperter på spiseforstyrrelser går ut i media og sier at FF sin blogg trigger. De har fått inn mange jenter som har blitt trigget av FF. Så sier jeg det igjen, kommentarfeltet renner over av uhemmet skryt til FF, skryt er ikke galt i seg selv, men den er over the top. Så kan det jo selvfølgelig diskuteres til hvor stor ansvar FF selv skal ta for dette, folk som leser bloggen må jo selv ta ansvar for hva de leser. Det er i grunn ikke nødvendigvis henne jeg er ute etter å "ta". Jeg syns dermed det er interessant å diskutere det og hennes store påvirkningskraft. Hun skriver jo selv at hun vet hun har stor påvirkningskraft. Hun er helt klart ikke det beste forbildet "der ute", men hun er likevel et langt bedre forbilde enn svært mange av disse rosabloggerne som dras frem til stadighet (det er garantert mange flere enn dem, som i tillegg er bedre forbilder enn Frua, da). Ungjentene sukker i beundring for "alle" disse rosa ungmødrene, som igjen fronter et lignende forbruk som Frua (i mindra skala), og dermed gir et inntrykk av at det er topp å være alenemor. Ja, mange jenter velger nå å vente med barn. Samtidig er det mange som ikke gjør det. Det beste man kan gjøre for sine barn, er å følge med på hva de eksponeres for, og å lære dem å håndtere at de får informasjon de i mange tilfeller ikke er modne nok til å forstå godt nok. Man bør forklare ungene at de ikke skal strebe etter å få en kropp som ser ut som Fruas, men at de heller skal strebe etter å få en sunn kropp. Å lære ungene å bruke informasjonen de får fra verden utenfor hjemmet, på en konstruktiv måte. I denne data-alderen får barn tilgang på uhorvelig mye mer informasjon i mye yngre alder enn i "hine, hårde dager", og det kreves mer av foreldrene å skulle passe på hvordan denne informasjonen forstås av, og påvirker barna våre. Ansvaret bør ikke skyves over på bloggeren i den grad at bloggeren skal føle seg forpliktet til å endre seg, for eksempel. Det betyr ikke at de ikke bør tenke over hva de velger å fronte, og hvilken måte de gjør det på. Frua klarer det egentlig ganske greit. Selv om man kan peke på mange elementer ved bloggen hennes og kalle dem "uheldige", er det faktisk ikke så ille dersom man selv gjør den ekstra innsatsen ved å forklare sine unge håpefulle hvordan de skal "lese" informasjonen de får fra henne. Det er langt verre å forklare noen hvordan de skal lese om de fantastiske livene til de purunge mødrene. Der i alle fall én i senere tid ble fratatt sitt barn... Endret 17. oktober 2013 av Raven Emerald 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #4300 Skrevet 17. oktober 2013 Hvorfor sitter hun alltid med bena opp under seg i stoler? Det ser så barnslig ut! I babyshoweren satt alle gjestene ordentlig, men frua hadde selvfølgelig deisa seg oppi stolen. Er ikke det litt dårlig stil når det er selskap og man har på seg kjole? Anonymous poster hash: da83e...4e1 Ja, kanskje redd for at lårene skal se svære ut, ha ha. Anonymous poster hash: 82b99...11e 1
Fremhevede innlegg