Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Akkurat det der har jeg aldri forstått. Det er liksom greit å skrive hva som helst til bloggere, legge seg opp i alt som har med deres private liv, helse, økonomi, utseende osv (som virkelig sjeldent blir sagt på en pen måte), men at bloggere svarer og setter dem på plass, DET skal vi liksom ikke ha noe av. Da blir de stemplet som aggressive og frekke. Mens den som kommenterte i utgangspunktet bare "ga kritikk, liksom". Det går an å skrive ting på en ordentlig måte dersom man har et sterkt behov for å kritisere eller påpeke noe, men jeg ser omtrent aldri en slik kommentar uten diverse banning og/eller nedlatende tone. I hvert fall ikke på FF eller LD. Det er jeg så utrolig lei av!

Jeg har lest så utrolig mye rart på KG når det kommer til bloggere som svarer på kommentarer. Det blir postet samtaler mellom leser og blogger hvor leser helt tydelig går over streken, og likevel er det svaret til bloggeren som blir slått ned på, selv om det i virkeligheten ikke var ille i det hele tatt! Det er helt vanlige svar, som hverken er hyggelige ELLER aggressive. Det er jo helt på sin plass!

Bloggerne må jo sette inn smileyer og si "Ja, du har helt rett" for ikke å bli sitert og omtalt som lite hyggelig. Ikke forvent et ordentlig svar dersom man ikke kan skrive det man har å si på en ordentlig måte.

Anonymous poster hash: c11a5...131

Mulig vi snakker litt forbi hverandre. Jeg er helt enig i det du sier over.

Dog syntes jeg tidligere at FF var overdrevent defensiv. Ikke først og fremst ift frekke kommentarer - som jeg er enig i at det florerer av - men hun tok seg også nær av kommentarer som ikke var frekke. Og det synes jeg også LD og Bycelina har gjort seg skyldige i.

Men jeg må presisere at budskapet mitt i den kommentaren du svarte på, er at jeg nå synes FF er blitt veldig flink. Det er år og dag siden sist jeg så en kommentar fra henne som var over kanten. Til og med de fleste av de frekke kommentarene svarer hun hyggelig på. En gang iblant blir hun streng, men da er det på sin plass, sånn som i går. Det virker ikke defensivt lenger, nå vet hun når hun skal si fra og ikke. Det tolker jeg dithen at hun er blitt mye mer sikker på seg selv, og jeg synes som sagt hun blir stadig mer profesjonell over hele linja.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hva skal hun gjøre for at enkelte blir fornøyd da? Legge seg ned, kutte ut all treningen, spise kake hver dag? Skrive på bloggen at hun lengter så innmari etter å bli kjempestoooor? Hva vil dere?

Anonymous poster hash: 9660a...bff

Vel talt.

• Liker 2
Skrevet

Hva hun skal gjøre? Hun trenger ikke skryte hver dag om sine små str i klær, sin smale midje og lave vekt. Jenter fra 11 år nileser boggen hennes og dyrker henne som den reneste gudinnen. Hun har mange unge lesere som blir påvirket feil vei. De sliter og kan utvikle spiseforstyrrelser og lavt selvbilde. Kan hun ikke bare ignorere spm om str, vekt og midjemål da? Nei, hun ELSKER slike uttalelser og elsker at alle synes hun er verdens tynneste dame, gravid og ikke gravid.

Anonymous poster hash: cf5ef...056
  • Liker 15
Skrevet

Hva hun skal gjøre? Hun trenger ikke skryte hver dag om sine små str i klær, sin smale midje og lave vekt. Jenter fra 11 år nileser boggen hennes og dyrker henne som den reneste gudinnen. Hun har mange unge lesere som blir påvirket feil vei. De sliter og kan utvikle spiseforstyrrelser og lavt selvbilde. Kan hun ikke bare ignorere spm om str, vekt og midjemål da? Nei, hun ELSKER slike uttalelser og elsker at alle synes hun er verdens tynneste dame, gravid og ikke gravid.

Jeg synes du overdriver en god del.

Skryter hver dag? Du får det til å fremstå som om hun lager blogginnlegg om dette.

Hun skryter jo ikke, hun svarer på spørsmål fra lesere. De spør ofte om hvilke størrelse er det på det og det plagget fordi de ønsker muligens å bestille selv. Hun oppgir størrelsen, og noen ganger oppgri hun om de er store i størrelsen. Er jo greit å vite når man først skal bestille noe og eventuelt har samme kroppsbygning som henne.

Noen ganger nevnes størrelsen uoppfordret i ett innlegg men det er jo fordi hun vet hun får spørsmål om dette. Og dette skjer langt ifra hver dag.

Angående smal midje så er det jo svært sjeldent at hun skriver noe om midjem. Som jeg nevnte tidligere så var det ett motsvar til noen som var ganske påpasselig med å nevne at hun har veldig liten gravidmage. Selvfølgelig drar hun opp midjemålet sitt da. Lesere har lov til å bemerke kroppen hennes men hun får ikke lov til å komme med svar?

Noen etterlyser kommentarer som også ikke bare er skryt. Der postet hun en kommentar som absolutt ikke er skryt og da må hun jo nesten få forsvare seg på den også. Det var leseren som kommenterte kroppen hennes til å begynne med, ikke fotballfrue som tok det opp.

Og lav vekt? Hun nevner ikke hva hun veier. At enkelte sitter å regne den ut med hjelp av bmi og forbrenningstall og slikt, fatter jeg ikke...Da er man jo en smule opphengt selv tenker jeg.

Ja, det er tenåringer som leser bloggen. Men det kan ikke bli slik at om man er slank så får man ikke lov til å svare på spørsmål fra leserne angående størrelser fordi noen kan få ett dårlig selvbilde. Det kan ikke bli slik at folk får bemerke kroppen hennes uten at hun får bemerke kroppen tilbake fordi da kan noen få dårlig selvbilde.

Hvorfor er det bare folk med litt ekstra på kroppen som skal få lov til å oppgi slikt?

Jeg synes du tolker henne litt vel negativt. Og jeg finner ingen gode begrunnelser i innlegget ditt, bare overdrivelser for å få frem ett ellers noe lite poeng. Og du vet selv at du overdriver når du skriver at dette gjør hun hver dag.

• Liker 13
Skrevet

Hun er jo seg selv. Det er bare du som ikke liker den hun er.

Anonymous poster hash: dc3ea...576

Jeg håper virkelig ikke FF forventer dette av datteren (man ser jo på moren hvem FF tar etter) og at LK gjemmer fordommene sine mot folk som har noen kilo ekstra litt bedre.

Hilsen en som har hatt en overfladisk mor som ble påvirket selv

Anonymous poster hash: b1f5e...800

• Liker 3
Skrevet

Nå har frua lagt ut oppskrift på 4 oster-pizza, og tror selv hun har kommet med noe revolusjonerende...

Anonymous poster hash: 1f9dd...a66

• Liker 5
Skrevet

Nå har frua lagt ut oppskrift på 4 oster-pizza, og tror selv hun har kommet med noe revolusjonerende...

Nå har jeg lest teksten to-tre ganger, og jeg finner ikke hvor hun skriver dette. Det eneste jeg finner, er at hun ikke kan skjønne at hun ikke har tenkt på å lage denne retten tidligere. Kan du sitere der hun skriver at hun tror hun har kommet med noe revolusjonerende?

Eller kanskje det bare er du som prøver å gjøre narr av henne ved å tillegge henne tanker hun ikke har. I så fall er det deg selv du latterliggjør, ikke henne.

• Liker 17
Skrevet

Nå har jeg lest teksten to-tre ganger, og jeg finner ikke hvor hun skriver dette. Det eneste jeg finner, er at hun ikke kan skjønne at hun ikke har tenkt på å lage denne retten tidligere. Kan du sitere der hun skriver at hun tror hun har kommet med noe revolusjonerende?

Eller kanskje det bare er du som prøver å gjøre narr av henne ved å tillegge henne tanker hun ikke har. I så fall er det deg selv du latterliggjør, ikke henne.

"Altså, hjelp! Håper det er ok å skryte litt av egen innsats på kjøkkenet i blant, for denne oppskriften er helt sinnsyk! At jeg ikke har tenkt på alle mine favorittoster samlet på middagsfatet tidligere, sånn bortsett fra til ost- og rødvinsaften. Dette kommer vi garantert til å lage igjen og igjen, og det håper jeg du også kommer til å gjøre."

Hun skriver det jo som dette er noe helt nytt i matveien, mens de fleste spiser da en sånn type pizza i ny og ne...

• Liker 12
Skrevet

"Altså, hjelp! Håper det er ok å skryte litt av egen innsats på kjøkkenet i blant, for denne oppskriften er helt sinnsyk! At jeg ikke har tenkt på alle mine favorittoster samlet på middagsfatet tidligere, sånn bortsett fra til ost- og rødvinsaften. Dette kommer vi garantert til å lage igjen og igjen, og det håper jeg du også kommer til å gjøre."

Hun skriver det jo som dette er noe helt nytt i matveien, mens de fleste spiser da en sånn type pizza i ny og ne...

Hun skriver at dette var noe nytt i matveien for dem....Ikke generelt for matveien globalt sett.

• Liker 17
Skrevet

Jeg leste det, men det står ingen ting om at hun tror hun har kommet med noe revolusjonerende. Dét er din tolkning.

Det er noe helt nytt i matveien for henne, og hun syntes åpenbart det var fantastisk godt. Da blir man gjerne begeistret. Denne begeistringen tar du, og gjør til noe negativt. Og det er direkte lavmål å tilegne andre tanker, følelser og meninger de ikke har gitt uttrykk for, for så å gjøre narr og latterliggjøre dem for det.

• Liker 15
Skrevet

Ikke så uvanlig å oppleve at mat er revolusjonerende god når man er gravid - spesielt når det dreier seg om pizza med alskens mykoster og muggost som man ikke har hatt gleden av å smake på månedsvis ;)

Kanskje heller et tegn på at fruen ikke er så fri for cravings likevel, og tydeligvis i fullgod stand til virkelig å nyte mat?

• Liker 7
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger, krangling, regelbrudd.

Mvh

Kosemose, mod

• Liker 1
Skrevet

Åh, den pizzaen så deilig ut! Mmm, ble sulten jeg nå :)

• Liker 1
Skrevet

Hvordan vet du det?

Skrevet

Er det virkelig så unge lesere som leser bloggen hennes? Kan ikke helt skjønne hvilken interesse de skal ha av en slik blogg.

• Liker 1
Gjest Magdalene
Skrevet

også var det klar for ukens leserspørsmål igjen da.. Som tilfeldigvis var om parfymer denne gangen, med en haug med linker...

• Liker 10
Skrevet

Men ungene påvirkes ikke feil av denne tråden? Herlighet! Stakkars ungene til de som slenger så mye drit her, gud forby at de klikker seg inn her og ser alt det mamma har skrevet om et annet menneske.

Men, et spørsmål til dere kritikere:

Hvorfor kan ikke hun bare blogge om det perfekte livet hennes? Ingen som tenker at det faktisk finnes folk der ute som ikke har lyst å lese om livet til vanlige Kari Nordmann som bare sitter på ræva forran TVen og serverer Grandiosa til ungene sine 3 kvelder i uken mens hun klager over hvor vondt det er med hemoroider?

Og nei, jeg er ikke blodfan, aner ikke hvorfor jeg klikket meg inn på denne tråden.

Anonymous poster hash: 42a26...d8f

• Liker 4
Skrevet

Er det virkelig så unge lesere som leser bloggen hennes? Kan ikke helt skjønne hvilken interesse de skal ha av en slik blogg.

Her er i hvertfall en ung frøken, kommentaren ligger under innlegget "Sport Couture":

ingerid says:

du har såå utrolig fin stil! jeg er bare 13år, men er veldig interessert i mote og sånn:)

elsker bloggen diiiiin!

Anonymous poster hash: 029f0...1d9

• Liker 5
Skrevet

Det skadeligste for unger som følger med bloggen er etter min mening at de ser at "voksne" mennesker lirer ut av seg usmaklige ting i kommentarene og at de derfor tror det er en ok ting å gjøre.

• Liker 7
Skrevet

Her er i hvertfall en ung frøken, kommentaren ligger under innlegget "Sport Couture":

ingerid says:

du har såå utrolig fin stil! jeg er bare 13år, men er veldig interessert i mote og sånn:)

elsker bloggen diiiiin!

Anonymous poster hash: 029f0...1d9

Men er det verre for en på 13 å følge fotballfrue enn andre rosabloggere?

• Liker 3
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...