Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Til dere som har litt mer peiling på dette enn meg: Er uggs dyrevennlig? Har hørt mye rart om hvordan de behandler sauene.

Anonymous poster hash: 51dce...95d

Mener å ha hørt det samme.. Tror det ble skrevet en del om det nå nylig, at sauene ble veldig dårlig behandlet osv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til dere som har litt mer peiling på dette enn meg: Er uggs dyrevennlig? Har hørt mye rart om hvordan de behandler sauene.

Anonymous poster hash: 51dce...95d

Leste noe om at pelsen ble skåret av på en måte som skader sauen. Gå inn i uggs-tråden under motedelen av forumet. Der står det noe om det.

Anonymous poster hash: 0fad0...e80

Skrevet

overhode ikke. Jeg tror ikke noe på at hun er frisk fra spiseforstyrrelsene sine. Det er vanlig at tidligere anorektiske jenter går over i ortoreksi med ett lavkarbokosthold i bunnen fordi det stort sett inneholder trygg mat. Flere av mine venninner i spiseforstyrrelsesmiljøet påstår at de er friske fra anoreksien sin men spiser man rundt dem ser de at de har de gamle vanene fremdeles. Karbohydrater er lsfarlige og lavkarbomaten er visstnok så fet at de er så mette at de ruller etter 3 munnfuller.i

Anonymous poster hash: 4d816...e3d

• Liker 13
Skrevet

Skummet nettopp gjennom det nyeste kommentarfeltet hos FF, og nok en gang slo det meg hvor mye flinkere hun har blitt til å svare profesjonelt på kritiske kommentarer. For et par år siden fremstod hun som ekstremt nærtagende og defensiv og kunne finne på å overreagere skikkelig i kommentarfeltet. På den tiden orket jeg ikke å lese kommentarene i det hele tatt, for stemningen var så dårlig. Det er for øvrig noe hun hadde felles med en del andre bloggere, som Livingdoll og Bycelina. Alle disse tre kunne finne på å svare aggressivt på kommentarer som åpenbart var godt ment fordi de misforstod intensjonen, noe som trakk helthetsinntrykket av bloggen veldig ned.

Men dette har FF lagt bak seg. Riktignok er hun streng i dagens kommentarfelt, men det er helt på sin plass tatt i betraktning graden av idioti i kommentaren hun svarer på, og nå er hun streng på en mer avslappet, voksen måte. Synes det er så bra at hun har greid å endre på dette, da det er mye hyggeligere å lese bloggen nå. I mine øyne blir hun bare mer og mer profesjonell i alt hun gjør. Tenker det handler om at hun har blitt voksen og fått mer selvtillit; da er det ikke lengre nødvendig å gå rett i forsvarsposisjon for den minste ting. Kudos til deg for det, FF! (regner med Treasures monitorerer denne tråden med jevne mellomrom ;))

Akkurat det der har jeg aldri forstått. Det er liksom greit å skrive hva som helst til bloggere, legge seg opp i alt som har med deres private liv, helse, økonomi, utseende osv (som virkelig sjeldent blir sagt på en pen måte), men at bloggere svarer og setter dem på plass, DET skal vi liksom ikke ha noe av. Da blir de stemplet som aggressive og frekke. Mens den som kommenterte i utgangspunktet bare "ga kritikk, liksom". Det går an å skrive ting på en ordentlig måte dersom man har et sterkt behov for å kritisere eller påpeke noe, men jeg ser omtrent aldri en slik kommentar uten diverse banning og/eller nedlatende tone. I hvert fall ikke på FF eller LD. Det er jeg så utrolig lei av!

Jeg har lest så utrolig mye rart på KG når det kommer til bloggere som svarer på kommentarer. Det blir postet samtaler mellom leser og blogger hvor leser helt tydelig går over streken, og likevel er det svaret til bloggeren som blir slått ned på, selv om det i virkeligheten ikke var ille i det hele tatt! Det er helt vanlige svar, som hverken er hyggelige ELLER aggressive. Det er jo helt på sin plass!

Bloggerne må jo sette inn smileyer og si "Ja, du har helt rett" for ikke å bli sitert og omtalt som lite hyggelig. Ikke forvent et ordentlig svar dersom man ikke kan skrive det man har å si på en ordentlig måte.

Anonymous poster hash: c11a5...131

• Liker 3
Skrevet

Ser ikke helt hva så som er galt med svaret.. Hadde jo vært verre om hun påsto at midjen er stor og at hun er kjemperedd for at magen skal bli diger.

Er det bare vi andre som har lov til å kommentere at hun har smal midje og at hun sikkert ikke kommer til å legge på seg? Med en gang hun sier det selv så blir det betraktet som sykelig? Eller er det rett og slett ikke sosialt akseptert at vi sier slikt om vår egen kropp?

Anonymous poster hash: 9660a...bff

• Liker 4
Skrevet

Leste noe om at pelsen ble skåret av på en måte som skader sauen. Gå inn i uggs-tråden under motedelen av forumet. Der står det noe om det.

Anonymous poster hash: 0fad0...e80

Det stemmer. Australske nerinosauer blir utsatt for mulesing. Jeg har aldri sett video av det, har ikke turt. Har bare lest om det. Uansett, Uggs er boikottet av PETA pga mulesingen.

Jeg strikker en del, og har valgt å kun gå for garnprodusenter som kan garantere at ulla er mulesing-fritt. Jeg er ellers ikke veldig opptatt av om produkter er dyretestet (selv om jeg burde være det).

Anonymous poster hash: 23b15...bbb

• Liker 2
Skrevet

Akkurat det der har jeg aldri forstått. Det er liksom greit å skrive hva som helst til bloggere, legge seg opp i alt som har med deres private liv, helse, økonomi, utseende osv (som virkelig sjeldent blir sagt på en pen måte), men at bloggere svarer og setter dem på plass, DET skal vi liksom ikke ha noe av. Da blir de stemplet som aggressive og frekke. Mens den som kommenterte i utgangspunktet bare "ga kritikk, liksom". Det går an å skrive ting på en ordentlig måte dersom man har et sterkt behov for å kritisere eller påpeke noe, men jeg ser omtrent aldri en slik kommentar uten diverse banning og/eller nedlatende tone. I hvert fall ikke på FF eller LD. Det er jeg så utrolig lei av!

Jeg har lest så utrolig mye rart på KG når det kommer til bloggere som svarer på kommentarer. Det blir postet samtaler mellom leser og blogger hvor leser helt tydelig går over streken, og likevel er det svaret til bloggeren som blir slått ned på, selv om det i virkeligheten ikke var ille i det hele tatt! Det er helt vanlige svar, som hverken er hyggelige ELLER aggressive. Det er jo helt på sin plass!

Bloggerne må jo sette inn smileyer og si "Ja, du har helt rett" for ikke å bli sitert og omtalt som lite hyggelig. Ikke forvent et ordentlig svar dersom man ikke kan skrive det man har å si på en ordentlig måte.

Anonymous poster hash: c11a5...131

Grunnen til at folk som oftest ikke kan gi konstruktiv kritikk på en skikkelig måte er vel mest sannsynlig fordi de i utgangspunket ikke er ute etter et svar, men etter å sverte/provosere/såre bloggeren. Hvis man oppriktig talt lurer på noe, eller virkelig vil gi konstruktiv kritikk, vil man vel helst ordlegge seg best mulig for å oppnå det en ønsker; et ordentlig svar. En skal i hvert fall være rimelig forvirret dersom man tror at en blogger får lyst til å gi brukbar respons til en som fremstår som overlegen og hatefull.

Synes det er fint at FF ikke finner seg i å bli snakket til på alle mulige måter, og synes hun (og flere) ufortjent er blitt stemplet som en som ikke er hyggelig i kommentarfeltet. Blir helt satt ut over hvordan lesernes åpenbare spydige og stygge kommentarer blir sett på helt ukritisk.

Er også lei av hvordan folk hopper på bloggerne med en gang de har svart på en mindre fin kommentar. Det blir alltid vinklet til at bloggeren er "aggressiv"...

• Liker 4
Skrevet (endret)

Er omsentingen til bloggen Fotballfrue på 2 mill?

Da kan vi jo si det slik da; Du med dine ansatte = 26 stk. Fotballfrue + mann = 2 stk.

Omsetning fordelt på hvem som utfører arbeidsopggavene; 20/26 = 0,769.

2/2= 1.

Tja...personalansvar har mange sider ved seg som kan være svært krevende. Det er ikke sånn at fler medarbeidere = mindre arbeid på sjefen. Tro det eller ei

Endret av Lula
  • Liker 2
Skrevet

Kan du fortelle meg hvorfor det er galt å presisere at man har en smal midje og magemuskler?

Jeg skjønner ikke hva du skal ta henne på her?

Spesielt ikke med tanke på at dette er noe kritikerne tidligere har påpekt over en lav sko. Da er det jo ekstra rart at det reageres på at hun åpenbart vet det selv.

• Liker 1
Skrevet

Kan du fortelle meg hvorfor det er galt å presisere at man har en smal midje og magemuskler?

Jeg skjønner ikke hva du skal ta henne på her?

Fremming av et usunt kroppsbilde.

Anonymous poster hash: db348...34d

• Liker 9
Skrevet

Fremming av et usunt kroppsbilde.

Hva er usunt med å ha en smal midje og magemuskler?

Dette er helt, helt sprøtt.

Om hun har en spiseforstyrrelse eller ikke, har jeg ingen forutsetning for å mene noe om. Men at hun skriver entusiastisk og med glede om trening, ser jeg ikke noe galt i. Og det er supert at hun opprettholder dette gjennom graviditeten. Jeg skulle ønske jeg hadde samme iveren selv. Jeg er til sammenligning utrent og sidrumpa, men kan likevel se at hun har en sunnere innstilling til trening enn meg og jeg skjønner ikke hvorfor treningen skal kritiseres.

Kan noen forklare meg hvorfor det er galt av henne å trene før og under svangerskapet - uten å vri og vende på det hun faktisk skriver? (Setninger som at hun står opp kl 5 og løper en mil, eller er hysterisk dagen etter baby-selskapet er jo bare tull!)

Hun er også matglad. Hun lager gjerne mat og spiser gjerne mat. Hun sier ofte at hun er mett. Hun sier også enkelte dager (under svangerskapet) at hun er sulten og "aldri blir mett". Hun sier hun ikke teller kalorier. Hun følger et kosthold med visse regler mht sammensetning karbohydrater og fett.

Viser hun med dette et usunt forhold til mat?

Hun er slank og spe - og hun vet det selvfølgelig selv. Noen klær må sys inn for å passe. Hun forteller hvilken størrelse hun bruker hvis noen spør. Hvorfor er dette kritikkverdig?

Jeg har aldri sett hun har kritisert andre for overvekt? Jeg synes det virker som om hun alltid forteller om sine tanker rundt kropp, mat og trening med utgangspunkt i egen kropp. Og at hun i tillegg til å ha et sterkt ønske om å holde seg slank, også fokuserer på sunnhet og livsglede.

• Liker 9
Skrevet

Ser ikke noe galt i kommentaren hennes,bortsett fra at hun ikke er helt velinformert. Jeg har også veldig sterke magemuskler.Magen kom riktignok litt sent,men du verden så stor den ble! Mange spurte til og med om vi ventet tvillinger.

Anonymous poster hash: f27d7...d34

• Liker 2
Skrevet

Hva er usunt med å ha en smal midje og magemuskler?

Dette er helt, helt sprøtt.

Om hun har en spiseforstyrrelse eller ikke, har jeg ingen forutsetning for å mene noe om. Men at hun skriver entusiastisk og med glede om trening, ser jeg ikke noe galt i. Og det er supert at hun opprettholder dette gjennom graviditeten. Jeg skulle ønske jeg hadde samme iveren selv. Jeg er til sammenligning utrent og sidrumpa, men kan likevel se at hun har en sunnere innstilling til trening enn meg og jeg skjønner ikke hvorfor treningen skal kritiseres.

Kan noen forklare meg hvorfor det er galt av henne å trene før og under svangerskapet - uten å vri og vende på det hun faktisk skriver? (Setninger som at hun står opp kl 5 og løper en mil, eller er hysterisk dagen etter baby-selskapet er jo bare tull!)

Hun er også matglad. Hun lager gjerne mat og spiser gjerne mat. Hun sier ofte at hun er mett. Hun sier også enkelte dager (under svangerskapet) at hun er sulten og "aldri blir mett". Hun sier hun ikke teller kalorier. Hun følger et kosthold med visse regler mht sammensetning karbohydrater og fett.

Viser hun med dette et usunt forhold til mat?

Hun er slank og spe - og hun vet det selvfølgelig selv. Noen klær må sys inn for å passe. Hun forteller hvilken størrelse hun bruker hvis noen spør. Hvorfor er dette kritikkverdig?

Jeg har aldri sett hun har kritisert andre for overvekt? Jeg synes det virker som om hun alltid forteller om sine tanker rundt kropp, mat og trening med utgangspunkt i egen kropp. Og at hun i tillegg til å ha et sterkt ønske om å holde seg slank, også fokuserer på sunnhet og livsglede.

Hun bør jo ikke være fornøyd med egen kropp, og i alle fall ikke si det. Du må huske på at ikke alle har en sånn kropp som henne. Ved å uttrykke at hun trives kroppen sånn som den er, sier hun jo indirekte at alle andre er feite, og at de ikke har grunn til å være fornøyde med seg selv.

Lat som om det er et sarkasme-flagg her, dog tror jeg du vet at jeg er enig med deg. =)

• Liker 4
Skrevet

Saken er vel det at det provoserer så mye den skrytinga.

Anonymous poster hash: cf5ef...056
  • Liker 1
Skrevet

Saken er vel det at det provoserer så mye den skrytinga.

Anonymous poster hash: cf5ef...056

Nei, overhode ikke. Kutt stråmannsargumentasjonen. Det er ikke skrevet av noen som har et normalt kroppsbilde. Når noen prøver så hardt å overbevise andre, så prøver man vel helst å overbevise seg selv.

• Liker 4
Skrevet

Nei, overhode ikke. Kutt stråmannsargumentasjonen. Det er ikke skrevet av noen som har et normalt kroppsbilde. Når noen prøver så hardt å overbevise andre, så prøver man vel helst å overbevise seg selv.

Prøver hardt å overbevise andre..? Nærmest samtlige her sier jo også at hun har smal midje og liten mage, hvem er det hun trenger å overbevise?

Så, det er galt av henne å innbille seg noe annet enn at hun er veldig slank. Folk får si at hun er tynn og har liten mage.

Sier hun det selv så er det bare ett forsøk på å overbevise andre og i tillegg er det sykelig.

Jeg ønsker veldig gjerne svar på dette altså. Hvorfor det er greit at dere sier det men det er ikke greit av frua å si det, hvorfor blir det stemplet som sykelig og ett forsøk på å overbevise?

I forhold til den kommentaren som var gjengitt så var det jo ett motsvar til noen som antyder veldig sterkt at gravidmagen er alt for liten..skjønner godt at dette er veldig provoserende og slitsomt å få høre så da svarer man vel gjerne litt konkret tilbake om at magen ikke blir diger og at midjen alltid har vært smal.

Hva skal hun gjøre for at enkelte blir fornøyd da? Legge seg ned, kutte ut all treningen, spise kake hver dag? Skrive på bloggen at hun lengter så innmari etter å bli kjempestoooor? Hva vil dere?

• Liker 4
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...