Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hun har sikkert nydelig bæsj også, hun som lever så sunt, håper hun har kjøpt mykere toalett papir for å tørke den lille stumpen.

Anonymous poster hash: 82b99...11e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun har sikkert nydelig bæsj også, hun som lever så sunt, håper hun har kjøpt mykere toalett papir for å tørke den lille stumpen.

Anonymous poster hash: 82b99...11e

Akkurat når man ikke trodde det var mulig for tråden å synke dypere ned i gjørma...

Anonymous poster hash: 52cf5...7a8

• Liker 19
Skrevet

Man kan til info være frisk fra spiseforstyrrelser og ha en BMI på 18. Det er mange flere enn du tror som har BMI på 18, og en BMI er som sagt en indikator og ikke noe man skal følge slavisk. Som sagt så har jeg også en relativt lav BMI, men det betyr ikke at jeg er syk på noen måte. Normal fettprosent har jeg også. Som utdannet vernepleier er dette noe du bør vite.

Anonymous poster hash: 4b42e...93a

Men hvis man har hatt spiseforstyrrelse, regnes man for helt frisk hvis BMI er 18?

Anonymous poster hash: 029f0...1d9

Skrevet

ÅÅååå, det var så skjønt! :balltre:

''Men det var så fint likevel. ''

Typisk å bruke slike ''fraser'', når en egentlig har svært lite å si angående det som har skjedd. Kanskje ikke veldig overraskende med tanke på at innleggene er kjedelige.

Anonymous poster hash: 91a7d...972
Skrevet

Men hvis man har hatt spiseforstyrrelse, regnes man for helt frisk hvis BMI er 18?

Nå er jeg ingen ekspert men vil tro at andre faktorer spiller inn også.

Å være kvitt en spiseforstyrrelse vil jeg tro er litt som å være tørrlagt alkohiliker; man har det fremdeles i bakhodet, og mangel på alkohol gjør at man erstatter avhengigheten med noe annet. Som for eksempel overdreven fokus på trening og kosthold som erstatning for å sulte seg.

Anonymous poster hash: 09884...69f

• Liker 5
Skrevet

AlkohOliker

Skrevet

Å være kvitt en spiseforstyrrelse vil jeg tro er litt som å være tørrlagt alkohiliker; man har det fremdeles i bakhodet, og mangel på alkohol gjør at man erstatter avhengigheten med noe annet. Som for eksempel overdreven fokus på trening og kosthold som erstatning for å sulte seg.

Ok, det var jo en grei sammenligning. En tørrlagt alkoholiker står jo alltid i fare for å falle tilbake, det gjelder kanskje også for en med tidligere spiseforstyrrelse. Å sy inn allerede smale klær er kanskje ikke et godt tegn. På den annen side, hvis en vil skjule spiseforstyrrelse er det vel best å ikke vise frem hvor tynn en egentlig er?

Skrevet

Ok, det var jo en grei sammenligning. En tørrlagt alkoholiker står jo alltid i fare for å falle tilbake, det gjelder kanskje også for en med tidligere spiseforstyrrelse. Å sy inn allerede smale klær er kanskje ikke et godt tegn. På den annen side, hvis en vil skjule spiseforstyrrelse er det vel best å ikke vise frem hvor tynn en egentlig er?

Ikke hvis man allerede har proklamert at man er frisk, at man nå har en "sunn livsstil" og er "naturlig slank".

Man klarer vel heller ikke å se hvor tynn man egentlig er, og tilbakemeldingene man får om at man er for tynn gir bare et boost i selvtilliten.

• Liker 7
Skrevet

Hun er da ikke kjempetynn nå da, men leser hun det så blir det nok hardtrening enda mer, slik hun skrev for noen uker siden. Da var målet henens og trene ENDA hardere. Da tenker jeg: skal hun være med i et løp, i en maraton? I et OL for gravide??

Anonymous poster hash: cf5ef...056
  • Liker 4
Skrevet (endret)

Blir du aldri ferdig med persondiskusjon? Jeg har oppfordret deg til å prøve mange ganger nå.

Prøv med argumenter. Jeg er sikker på at du får det til om du konsentrerer deg.

Anonymous poster hash: 6195d...bdd

Da anbefaler jeg deg å konsentrere deg litt, for denne tråden begynner å bli festlig på dine vegne. Endret av Arch
  • Liker 3
Skrevet

Skummet nettopp gjennom det nyeste kommentarfeltet hos FF, og nok en gang slo det meg hvor mye flinkere hun har blitt til å svare profesjonelt på kritiske kommentarer. For et par år siden fremstod hun som ekstremt nærtagende og defensiv og kunne finne på å overreagere skikkelig i kommentarfeltet. På den tiden orket jeg ikke å lese kommentarene i det hele tatt, for stemningen var så dårlig. Det er for øvrig noe hun hadde felles med en del andre bloggere, som Livingdoll og Bycelina. Alle disse tre kunne finne på å svare aggressivt på kommentarer som åpenbart var godt ment fordi de misforstod intensjonen, noe som trakk helthetsinntrykket av bloggen veldig ned.

Men dette har FF lagt bak seg. Riktignok er hun streng i dagens kommentarfelt, men det er helt på sin plass tatt i betraktning graden av idioti i kommentaren hun svarer på, og nå er hun streng på en mer avslappet, voksen måte. Synes det er så bra at hun har greid å endre på dette, da det er mye hyggeligere å lese bloggen nå. I mine øyne blir hun bare mer og mer profesjonell i alt hun gjør. Tenker det handler om at hun har blitt voksen og fått mer selvtillit; da er det ikke lengre nødvendig å gå rett i forsvarsposisjon for den minste ting. Kudos til deg for det, FF! (regner med Treasures monitorerer denne tråden med jevne mellomrom ;))

• Liker 4
Gjest BabyBlue
Skrevet

Jeg tror alle bloggere faker forskjellige ting for å male tilværelsen sin rosenrød.

Mest sannsyneligvis trener hun ikke "dødshardt" nå som hun er gravid, men det vet ikke de som leser bloggen...

Skrevet

Synes det er rart hvordan noen av dere i tråden kan nekte for at FF har noen som helst form for spiseforstyrrelse. Vet dere hva hun spiser hver dag? Hvor mye hun trener? Hvor mye hun veier? Hva hun tenker? Hvordan kan dere uttale dere om hennes helse med mindre dere er legen hennes eller noe? Ingen av dere kan si at hun er helt frisk, for det vet dere faktisk ikke. Det går begge veier, men de som sier hun er syk for høre det nok som det er allerede.

Anonymous poster hash: da433...5cc
  • Liker 6
Gjest Chloe87
Skrevet

Å være kvitt en spiseforstyrrelse vil jeg tro er litt som å være tørrlagt alkohiliker; man har det fremdeles i bakhodet, og mangel på alkohol gjør at man erstatter avhengigheten med noe annet. Som for eksempel overdreven fokus på trening og kosthold som erstatning for å sulte seg. Anonymous poster hash: 09884...69f

Jeg har hatt spiseforstyrrelser så jeg kan bekrefte at dette stemmer. Hvertfall for min del.
Skrevet

Synes det er rart hvordan noen av dere i tråden kan nekte for at FF har noen som helst form for spiseforstyrrelse. Vet dere hva hun spiser hver dag? Hvor mye hun trener? Hvor mye hun veier? Hva hun tenker? Hvordan kan dere uttale dere om hennes helse med mindre dere er legen hennes eller noe? Ingen av dere kan si at hun er helt frisk, for det vet dere faktisk ikke. Det går begge veier, men de som sier hun er syk for høre det nok som det er allerede.

Anonymous poster hash: da433...5cc

Enig. Og for ei som har innrømmet anoreksi og nå lever under et ekstremt treningsregime så er det nærliggende å tro at hun fortsatt sliter. Samtidig er hun gift med et nek av en mann som mener Beyoncé og Kim Kardashian veier 15-20 kilo for mye. Kan ikke se at det kan hjelpe mot spiseforstyrrelser å måtte tilfredsstille idealene til en slik mann.

Det gjør meg opprørt.

• Liker 14
Skrevet

Jeg har hatt spiseforstyrrelser så jeg kan bekrefte at dette stemmer. Hvertfall for min del.

Jeg har gått i gruppeterapi og kan bekrefte at det samme gjelder for flere av oss.

Synes mye av hetsen mot FF er idiotisk, men å fronte en livsstil med et underliggende spiseproblem i bunnen er livsfarlig for de leserne som ser opp til henne.

• Liker 6
Skrevet

Fordi de som leser bloggen får med seg det meste hun skriver. Og hva skriver hun om daglig: jo dagens treneøkt, stod opp 5 og løp 1 mil, så svare på mail, så dusje, så ut med hundene, så spise, så frisør, bilder dagens out fit. Og sånn går nu dagan. Ikke rart leserene synes dette blir så mye, og for mye repetisjon.

Anonymous poster hash: cf5ef...056
  • Liker 5
Skrevet

Jeg kommenterte i dag på bloggen hennes at jeg syntes den var blitt lite spennende. At det er litt mye repetering.

Jeg sa intet mer - intet mindre. Og den ble ikke godkjent. Da kan man jo lure hvor sinnssykt hun sensurerer i det kommentarfeltet sitt. Bare skrytekommentarer som kommer igjennom, bortsett fra en og annen kritiker som skriver en kommentar som er ett for frua og fansen og "ta". Helt utrolig hvor selvdigger man kan bli.

Anonymous poster hash: 99d50...ca5
  • Liker 16
Skrevet

Mente LETT å ta, ikke ett.

Anonymous poster hash: 99d50...ca5
Skrevet

Til dere som har litt mer peiling på dette enn meg: Er uggs dyrevennlig? Har hørt mye rart om hvordan de behandler sauene.

Anonymous poster hash: 51dce...95d
  • Liker 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...