Gå til innhold

Fotballfrue

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For å bli erklært som frisk fra anoreksi medisinsk sett er et av kravene å komme opp i normalvekt. FF var undervektig da hun ble gravid.

Anonymous poster hash: 6195d...bdd

Anoreksi kjennetegnes vet at man er alvorlig undervektig. Fotballfrue er ikke alvorlig undervektig. Jeg har ikke sett at hun har skrevet vekta si før hun ble gravid, men alle kan se at hun ikke er alvorlig undervektig. Jeg vet om mange som har en BMI på rundt 18 og da er i følge BMI undervektig, men det er deres normalvekt. Min normalvekt er på 50 kilo som er under 20 i BMI og er da ikke normalvektig, men jeg er sunn og frisk og har ikke på noen måte spiseforstyrrelser.

Du skjønner det at BMI er kun en indikator, og ikke noe man skal følge slavisk. Legen min sier at jeg ikke skal gå opp i vekt selv om jeg har en BMI på under 20, for det er bare sånn jeg er.

Så har du diskutert ferdig denne spiseforstyrrelse-greia di? For hun har ikke spiseforstyrrelser, og det må du snart bare akseptere.

Anonymous poster hash: 4b42e...93a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Øh, unnskyld meg, men...

Du kjefter på meg for noe og gjøre det samme selv minuttet etterpå?

Nei. Jeg skrev til henne at hun ikke fikk respons med å oppføre deg passivt-aggressivt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anoreksi kjennetegnes vet at man er alvorlig undervektig. Fotballfrue er ikke alvorlig undervektig. Jeg har ikke sett at hun har skrevet vekta si før hun ble gravid, men alle kan se at hun ikke er alvorlig undervektig. Jeg vet om mange som har en BMI på rundt 18 og da er i følge BMI undervektig, men det er deres normalvekt. Min normalvekt er på 50 kilo som er under 20 i BMI og er da ikke normalvektig, men jeg er sunn og frisk og har ikke på noen måte spiseforstyrrelser. Du skjønner det at BMI er kun en indikator, og ikke noe man skal følge slavisk. Legen min sier at jeg ikke skal gå opp i vekt selv om jeg har en BMI på under 20, for det er bare sånn jeg er. Så har du diskutert ferdig denne spiseforstyrrelse-greia di? For hun har ikke spiseforstyrrelser, og det må du snart bare akseptere. Anonymous poster hash: 4b42e...93a

Her tar du feil. Mange med spiseforstyrrelser har normal vekt. Det er ikke et av kriteriene i det hele tatt.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er som sagt ikke interessert i din persondebatt om brukere. Oppfatt det.

Men du tror vi er interessert i dine synspunkter om andre brukere?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke mann og barn (kanskje ikke så rart?).

Og jeg trenger egentlig ikke respons. Men det er jo høflig å svare når noen snakker til en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er som sagt ikke interessert i din persondebatt om brukere. Oppfatt det.

Jeg er heller ikke interessert i din hetsing av fotballfrue. Og det at du lyver om utdanning. Så du er både psyk sykepleier og grunder og har hatt 25 ansatte? Du skjønner vel at det er ganske lett å tvile på hva du sier?

Så med en gang du slutter å lyve og hetse henne, så skal jeg slutte å ta deg på det. :)

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm, med 25 ansatte? Prøv å starte en bedrift (f.eks som norges største blogger) UTEN noen ansatte.. ;) Som norges største blogger får man sikkert utrolig mange forespørsler via mail om samarbeid og oppdrag. Å gå igjennom alle mailene, vurdere, opprette kontakt, lage kontrakter og avtale møter og samarbeide med ulike firmaer og folk tror jeg tar mye mer tid enn hva man kan ane. Kanskje ikk tungt arbeid, men uansett veldig tidkrevende. Anonymous poster hash: 9660a...bff

Så hadde min bedrift en omsetning på tjue millioner, ikke to.

Som nevbt flere ganger nå, de er to stykker og bedriften har ikke ekstremt høy omsetning ifht arbeidsmengde man kan fordele på to stykker. Langt derifra.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du tror vi er interessert i dine synspunkter om andre brukere?

Jeg poster ikke innlegg om andre brukere . Jeg ber dem forsøke å droppe persondebatt og holde seg til tema, en oppfordring jeg ogsp gir deg np som du tydeligvis skal diskutere meg

Forstått?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tar du feil. Mange med spiseforstyrrelser har normal vekt. Det er ikke et av kriteriene i det hele tatt.

Du sa akkurat at man må være normalvektig for å bli frisk fra spiseforstyrrelser medisinsk sett. Dette er feil. Anoreksi kjennetegnes faktisk ved at man er alvorlig undervektig medisinsk sett, noe FF ikke er. Og du ødela akkurat argumentet ditt, for du sa at du vet at hun har spiseforstyrrelser fordi at hun er undervektig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg poster ikke innlegg om andre brukere . Jeg ber dem forsøke å droppe persondebatt og holde seg til tema, en oppfordring jeg ogsp gir deg np som du tydeligvis skal diskutere meg

Forstått?

Du holder deg ikke til tema når du hetser henne. Ikke forvent at andre skal holde seg til tema da heller. Så om du slutter å hetse, så får du ikke reaksjoner på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevbt flere ganger nå, de er to stykker og bedriften har ikke ekstremt høy omsetning ifht arbeidsmengde man kan fordele på to stykker. Langt derifra.Anonymous poster hash: 6195d...bdd

Jeg var daglig leder, ikke grunder. Utdannelsen som VERNEPLEIER med master i ettertid tok jeg i voksen alder.

Kanskje du skal holde tunga rett i munnen når du skal referere til hva jeg har skrevet før? Eller enda bedre, fokusere på tema og ikke alle du diskuterer med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstått?

Hmm... du beskyldte meg for hersketeknikker uten at jeg hadde sagt noe som helst om din person. Jeg forsøkte å diskutere Fotballfrue. Da er det vel du som starter persondebatten og ikke omvendt?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var daglig leder, ikke grunder. Utdannelsen som VERNEPLEIER med master i ettertid tok jeg i voksen alder.

Kanskje du skal holde tunga rett i munnen når du skal referere til hva jeg har skrevet før? Eller enda bedre, fokusere på tema og ikke alle du diskuterer med?

Beklager, vernepleier da. Og daglig leder er ikke akkurat så sykt big deal at det har noe å si. Det er ganske stor forskjell på å være daglig leder og å være gründer....

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du sa akkurat at man må være normalvektig for å bli frisk fra spiseforstyrrelser medisinsk sett. Dette er feil. Anoreksi kjennetegnes faktisk ved at man er alvorlig undervektig medisinsk sett, noe FF ikke er. Og du ødela akkurat argumentet ditt, for du sa at du vet at hun har spiseforstyrrelser fordi at hun er undervektig. :)Anonymous poster hash: 4b42e...93a

Når man har duagnosen er et av kriteriene for å bli erklært frsk at man oppnår normal vekt, men man kan fint ha en spiseforstyrrelse og være normalvektig.

FF hadde en BMI på rundt 18 frem til hun ble gravid

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kaklehøner som er så opptatt av å diskutere brukere får nesten starte en egen tråd?

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man har duagnosen er et av kriteriene for å bli erklært frsk at man oppnår normal vekt, men man kan fint ha en spiseforstyrrelse og være normalvektig.

FF hadde en BMI på rundt 18 frem til hun ble gravid

Man kan til info være frisk fra spiseforstyrrelser og ha en BMI på 18. Det er mange flere enn du tror som har BMI på 18, og en BMI er som sagt en indikator og ikke noe man skal følge slavisk. Som sagt så har jeg også en relativt lav BMI, men det betyr ikke at jeg er syk på noen måte. Normal fettprosent har jeg også. Som utdannet vernepleier er dette noe du bør vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beklager, vernepleier da. Og daglig leder er ikke akkurat så sykt big deal at det har noe å si. Det er ganske stor forskjell på å være daglig leder og å være gründer.... Anonymous poster hash: 4b42e...93a

Si meg, er du helt tett? Det er du som stadig vekk forfølger meg og skal diskutere meg som person. Jeg synes du bør starte en egen tråd om min cv opptar deg sånn.

Bedriften hsr ikke en omsetning som tilsier at FF er overarbeidet i det daglige . Det er meningen min . Kan du angripe den og ikke alle andre aspekter ved meg som person? Får du det til?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevbt flere ganger nå, de er to stykker og bedriften har ikke ekstremt høy omsetning ifht arbeidsmengde man kan fordele på to stykker. Langt derifra.

Er omsentingen til bloggen Fotballfrue på 2 mill?

Da kan vi jo si det slik da; Du med dine ansatte = 26 stk. Fotballfrue + mann = 2 stk.

Omsetning fordelt på hvem som utfører arbeidsopggavene; 20/26 = 0,769.

2/2= 1.

Anonymous poster hash: 9660a...bff

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan til info være frisk fra spiseforstyrrelser og ha en BMI på 18. Det er mange flere enn du tror som har BMI på 18, og en BMI er som sagt en indikator og ikke noe man skal følge slavisk. Som sagt så har jeg også en relativt lav BMI, men det betyr ikke at jeg er syk på noen måte. Normal fettprosent har jeg også. Som utdannet vernepleier er dette noe du bør vite. Anonymous poster hash: 4b42e...93a

For å bli erklært frisk har man, om man er undervektig, som kriterie å komme opp til en normal vekt. Det er baresånn det er i bbehandlingen, det betyr ikke at alle med lav BMI har en spiseforstyrrelse.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er omsentingen til bloggen Fotballfrue på 2 mill? Da kan vi jo si det slik da; Du med dine ansatte = 26 stk. Fotballfrue + mann = 2 stk. Omsetning fordelt på hvem som utfører arbeidsopggavene; 20/26 = 0,769.2/2= 1. Anonymous poster hash: 9660a...bff

Ikke så enkelt, men ok. Jeg hadde fjorten på deltid i varierende grad. Totalt 16 årsverk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...