LilleSnupp Skrevet 13. oktober 2013 #3941 Skrevet 13. oktober 2013 .. og hver gang man motsier lover som forsøkes vedtatt, så blir de usaklige innleggene trukket frem som bevis. Blir litt matt av debatteknikken her til tider.. Så.. om man ikke offentlig går ut her å tar avstand fra hets o.l., så støtter man det? Holder det ikke at man lar være å mate trollene? Tull og tøys å forsøk å henge slike merkelapper på brukere her! Synes også at brukere her som ikke har kommentert ditt eller datt ikke skal trenge å forsvare disse innleggene - uansett syn på FF. 3
Bloggleseren Skrevet 13. oktober 2013 #3942 Skrevet 13. oktober 2013 Så.. om man ikke offentlig går ut her å tar avstand fra hets o.l., så støtter man det? Holder det ikke at man lar være å mate trollene? Tull og tøys å forsøk å henge slike merkelapper på brukere her! Jeg bare sier at de som forsøker å fremstå som seriøse, hadde vunnet på å ta avstand fra hetsen, ikke at de må gjøre det. Jeg forstår det som at noen mener at vi som er kritiske til denne tråden bør holde oss unna. Det ville vi sikkert ha gjort, dersom det som foregikk her, var seriøs kritikk. For øvrig holder det ikke å la være å mate trollene, de mater jo hverandre i denne tråden. 2
LilleSnupp Skrevet 13. oktober 2013 #3943 Skrevet 13. oktober 2013 Jeg bare sier at de som forsøker å fremstå som seriøse, hadde vunnet på å ta avstand fra hetsen, ikke at de må gjøre det. Jeg forstår det som at noen mener at vi som er kritiske til denne tråden bør holde oss unna. Det ville vi sikkert ha gjort, dersom det som foregikk her, var seriøs kritikk. For øvrig holder det ikke å la være å mate trollene, de mater jo hverandre i denne tråden. Det samme argumentet kan man jo bruke mot de som kritiserer de som kritiserer. Dersom de hadde vedkjent seg at det faktisk finnes kritikkverdige forhold med FF, hadde disse fremstått som seriøse. You see.. 3
Tabris Skrevet 13. oktober 2013 #3944 Skrevet 13. oktober 2013 Det samme argumentet kan man jo bruke mot de som kritiserer de som kritiserer. Dersom de hadde vedkjent seg at det faktisk finnes kritikkverdige forhold med FF, hadde disse fremstått som seriøse. You see.. Det er da mange av oss som har kritisert denne lavmåls sladringen som gjentatte ganger har sagt at det definitivt er flere kritikkverdige forhold med FF-bloggen. 7
Lea2 Skrevet 13. oktober 2013 #3945 Skrevet 13. oktober 2013 (endret) Om man kan få bare EN person til å tenke seg om en eksta gang, så er det verd det for meg. En ting er å ikke fore trollene, men akkurat her synes jeg det er en viktig sak (ikke på grunn av denne omtalte bloggen og personen bak, men generelt). Jeg tror også at "trollene" klarer å fore seg selv her. Men om en hel tråd er bare negativ og full av mobbing/hets/skitkasting, så vil jeg tro at en del bare tar dette som en sannhet. Noen på et forum sa at den og den er falsk/dum/stygg osv. så da er det sikkert sant. I tillegg.. hva om den omtalte bloggeren ser denne tråden (det er ikke helt umulig). Er det ikke da greit for dem å se at noen tar avstand fra alt dette? For meg er dette sak og ikke person. Jeg har ikke noe forhold til bloggeren eller bloggen, men jeg har et forhold til mobbing og hets og ryktespredning. Endret 13. oktober 2013 av Lea2 1
Bloggleseren Skrevet 13. oktober 2013 #3946 Skrevet 13. oktober 2013 Det samme argumentet kan man jo bruke mot de som kritiserer de som kritiserer. Dersom de hadde vedkjent seg at det faktisk finnes kritikkverdige forhold med FF, hadde disse fremstått som seriøse. You see.. No, I don't see. Som jeg skrev like over, mener jeg det med skjult reklame er et eksempel på berettiget kritikk... Har også sett mange andre kritikere av denne tråden gi eksempler på legitim kritikk. 2
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #3947 Skrevet 13. oktober 2013 Det samme argumentet kan man jo bruke mot de som kritiserer de som kritiserer. Dersom de hadde vedkjent seg at det faktisk finnes kritikkverdige forhold med FF, hadde disse fremstått som seriøse. You see.. Men vi vedkjenner det jo alle sammen. Det er mye som kan kritiseres. Men hets er ikke ok, og det er det mye av her inne. Anonymous poster hash: dc3ea...576 2
Salmonella Skrevet 13. oktober 2013 #3948 Skrevet 13. oktober 2013 (endret) Det samme argumentet kan man jo bruke mot de som kritiserer de som kritiserer. Dersom de hadde vedkjent seg at det faktisk finnes kritikkverdige forhold med FF, hadde disse fremstått som seriøse. You see.. Nå svarer jeg for meg selv. Og dette har jeg sagt hele tiden; Selvfølgelig er det kritikkverdige forhold med bloggen til ff! Jeg bare synes ikke det at håret ser ut som en sirupskake, at det er for mange ugler på barneværelse eller at babygymmen har feil farge er kritikkverdige forhold. Dette og ordlyden mange velger å benytte blir for meg noe helt annet (håning og hetsing) enn saklig kritikk. Og igjen; helt greit å ikke like klærne, interiøret og slike ting. Men om man først skal bemerke det, så er det mulig å si det på en ordentlig måte. Hvorfor skal all folkeskikk fordufte bare fordi man sitter bak en skjerm og misliker den aktuelle personen? Gå nå frem som ett godt eksempel iallefall! (snakker ikke om deg nå, Lillesnupp ) Endret 13. oktober 2013 av Salmonella 4
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #3949 Skrevet 13. oktober 2013 Å skrive at moren går med for korte skjørt og at mannen er en dårlig fotballspiller har da ikke noe med merkevaren og forretningen Fotballfrue å gjøre? Jeg reagerer ikke på de (få) innleggene som inneholder saklig kritikk, som f eks bruk av skjult reklame, men de aller fleste innleggene her inne er jo ren drittslenging. De som eventuelt ønsker å fremstå som seriøse kritikere av FF, ville vunnet mye på å ta kraftig avstand fra all hetsen, men det er det fint lite av. Å kommentere moren hennes er selvfølgelig ikke greit, men å kommentere mannens fotballferdigheter eller rettere sagt manglen på sådanne er selvfølgelig helt innenfor. Ingen fotballspiller, ingen fotballfrue. Anonymous poster hash: db348...34d 8
Raven Emerald Skrevet 13. oktober 2013 #3950 Skrevet 13. oktober 2013 Å kommentere moren hennes er selvfølgelig ikke greit, men å kommentere mannens fotballferdigheter eller rettere sagt manglen på sådanne er selvfølgelig helt innenfor. Ingen fotballspiller, ingen fotballfrue. Anonymous poster hash: db348...34d Synes du det er greit å kritisere utviklingen til ungen til en mammablogger? Sånn eksempelvis. Siden "ingen unge, ingen mamma"? 3
LilleSnupp Skrevet 13. oktober 2013 #3951 Skrevet 13. oktober 2013 Gå nå frem som ett godt eksempel iallefall! (snakker ikke om deg nå, Lillesnupp ) Tenker jeg går motstrøms i forhold til normalen i denne tråden og ikke tolker det i verste mening.. .. og skulle jeg ta feil, så får du heller korrigere meg, Salmonella 2
Lea2 Skrevet 13. oktober 2013 #3952 Skrevet 13. oktober 2013 Jeg synes det er ok å kommentere det som blir blogget på en vennlig og kontruktiv måte. "Æsj den var skikkelig stygg!" og "Har du lagt på deg eller?" Er ikke kontruktivt. "Ungen din ser ut til å være litt treg." er heller ikke kontruktivt. Hvorfor trenger man å kommentere en bloggpost i det hele tatt om man ikke har noe kontruktivt (helst når bloggeren spør: "Hva syes dere?") eller hyggelig å komme med? Evt kan man si at det ikke er ens egen smak, men at bildet er flott f.eks. Og det bør jo helst ha noe med bloggposten å gjøre. Å kritisere pupper og lår har da ikke noe med barnets utvikling eller den nye jakka å gjøre. Om man ser en jakke man ikke liker i et utstillingsvindu, så går man da ikke inn og sier til de som står bak disken "Du, den jakka der er skikkelig stygg altså!". Jeg synes også at folk kan bli flinkere til å si "Min personlige mening er...." eller "Jeg synes....." i stedet for "Du/den/det er stygg/stygt!". "Jeg synes den var litt for rød!." "Den der er ikke noe for meg." For det er tross alt din mening.. ikke noe som hele verden mener. Smak og behag! 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #3953 Skrevet 13. oktober 2013 Til mitt forsvar, er anonym nr 056. Jeg har aldri sagt at hun er stygg, feit eller har stygge klær. Jeg skriver aldri om det pga jeg mener ikke at hun er det, eller har det. Jeg diskuterer hennes holdninger og hva hun fronter og står for. Og det er denne evige shoppingen, og den evige jakten etter å se mest mulig perfekt ut både med og uten hjelp. Har jo gjentatt tusen ganger nå hva som er uekte her: restylane, fillere, botox, løshår, løsnegler, løsvipper, mulig silikon ( kanskje ikke nå, men senere???) Og alle de tusen og femti skoparene, veskene, kjolene og toppene. At hun pakkaer i ukesvis før en reise osv. Det blir for stivt for meg, og skulle så gjerne ønske hun kunne slappet av. Men ingen har sagt hun er stygg? Hun er jo ikke det, og hun trenger virkelig ikke all den sminken. Men det bilde som hun egentlig var før, man kan jo ikke se at det er hun. Hun er jo totalt forandret. Og det er litt skremmende at man faktisk kan operer eller fylle inn her og der slik at man blir helt ugjenkjennelig. Dette har ikke de på 14 råd til heller, de har ikke råd til all sminken, kremene, håret, spa-produktene, klærne og skoene hun reklamerer for. Den livstilen hun har må ha veldig mye penger for å følge, og det er ikke de i kategorien 14 åringer. Og de vet nok ikke at alt hun skriver om er sponset og FÅTT. Ergo så kjøper hun ikke så mye selv. Anonymous poster hash: cf5ef...056 5
LilleSnupp Skrevet 13. oktober 2013 #3954 Skrevet 13. oktober 2013 Men vi vedkjenner det jo alle sammen. Det er mye som kan kritiseres. Men hets er ikke ok, og det er det mye av her inne. Anonymous poster hash: dc3ea...576 Nemlig.. For enkelte er all kritikk hets og/eller mobbing - uansett måte det er fremlagt på. F.eks. jeg kommenterte en hvit bukse hun hadde på seg som jeg ikke syntes var fin og la ved to linker. For det første var det usaklig kritikk - til tross for at ingenting gikk på personen Caroline, men snittet i buksa. Så ble de spekulert i hvorfor det ble lagt ut to linker - med hentydning til at man måtte være besatt siden man kunne oppdrive to linker/innlegg med samme bukse. Når årsaken ikke var verre enn at snittet var like lite pent gravid som ikke-gravid. Det samme går igjen dersom noen kommenterte at det bildet fra ferien brøt med resten av interiørstilen. And the list goes on.. 4
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #3955 Skrevet 13. oktober 2013 Lurer på om hun vil skrive rosenrødt når babyen også er født. Vri litt om, så alt høres perfekt ut. Feks: "I dag sov lille lenge, hun har en fantastisk døgnrytme" "Hun er utrolig snill, griner omtrent aldri" Eller når det gjelder fødselen..hun kommer sikkert ikke til å fortelle hvis hun revner, har tisseproblemer etter fødselen ovs... Anonymous poster hash: 1617b...0b2 4
Lea2 Skrevet 13. oktober 2013 #3956 Skrevet 13. oktober 2013 Men det er da ingen som har noe med hvilken vei hun henger dorullen eller om hun bruker løshår eller ha botox eller silikon. Om hun blogger om at hun har vært å tatt botox, så fritt fram, men om hun blogger et antrekk eller en oppskrift eller om dagen sin, så har det ingenting der å gjøre. Dette går alt på hennes personlige valg. Henne som person. Om du leser en artikkel om Ola Nordmann i avisen der han viser frem den store laksen har har fisket, så må man da ikke kommentere hvordan Ola ser ut og hva han har på seg? Eller om han har satt opp teltet i bakgrunnen på riktig måte! 1
Raven Emerald Skrevet 13. oktober 2013 #3957 Skrevet 13. oktober 2013 Lurer på om hun vil skrive rosenrødt når babyen også er født. Vri litt om, så alt høres perfekt ut. Feks: "I dag sov lille lenge, hun har en fantastisk døgnrytme" "Hun er utrolig snill, griner omtrent aldri" Eller når det gjelder fødselen..hun kommer sikkert ikke til å fortelle hvis hun revner, har tisseproblemer etter fødselen ovs... Anonymous poster hash: 1617b...0b2 Og hva hvis lille faktisk får en flott døgnrytme, eller aldri griner? Skal hun ikke få si det, da? Og det er faktisk svært så vanlig å ikke fortelle om eventuell revning og/ eller urinlekkasjer. Mange synes det er alt for intimt til å dele med andre. Og det er helt legitimt. Eller er det hennes plikt som blogger å fortelle om det, dersom dette er noe hun opplever? Regner du med hun og mannen har et dårlig sexliv, siden hun ikke skriver om det (helst i detaljer) på bloggen (så vidt jeg vet)? Eller har du forståelse for at dette blir for intimt til å dele med andre? 10
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2013 #3958 Skrevet 13. oktober 2013 Ting jeg reagerer på i siste innlegg, dvs jeg undrer meg over at hun synes det er så viktig at hun velger å skrive det. -hun må presisere at de gikk i to timer effektivt, og at de hadde en time pause. Hun må dokumentere at de drikker slankekakao. -deretter må hun presisere (slik hun ofte gjør etter besøk) at det er utrolig mye å rydde og vaske i etterkant. Noen ganger så sutres det også om all eposten og arbeidet hun. Må ta igjen de gangene hun har fx har journalistbesøk. Antar det er panisk trening idag. Siden det ikke ble trening i går, (evt om det er trening hun prøver å overbevise oss om at "fjell"turen deres var. )Anonymous poster hash: 0105d...32d 9
Bloggleseren Skrevet 13. oktober 2013 #3959 Skrevet 13. oktober 2013 (endret) Har jo gjentatt tusen ganger nå hva som er uekte her: restylane, fillere, botox, løshår, løsnegler, løsvipper, mulig silikon ( kanskje ikke nå, men senere???) Anonymous poster hash: cf5ef...056 Jeg er ikke enig i at paret Eriksen fronter et urealistisk forbruk etter dagens målestokk, siden det meste av det de kjøper og reklamerer for, er såpass billig. Sannheten er at de fleste kidsa i dag har råd til å kjøpe så mye klær de vil på H&M, Nelly og Gina Tricot, og de bor sikkert i like store og fine hus som Eriksens. Det er tross alt et billig hus på landet. Det er også vanlig å ha to biler når man bor på landet. Man kan mene hva man vil om dette, men livsstilen til FF er definitivt oppnåelig for den jevne nordmann (kanskje med unntak av de sponsede reisene). (Men siden jeg og andre blir beskyldt for å være fanatiske forsvarere av FF ute av stand til å se noe negativt, kan jeg godt gi til kjenne noen av mine personlige synspunkter her en gang for alle: Jeg personlig synes billige paljettkjoler og logovesker er harry, jeg synes det er altfor mye overforbruk i Vesten, og interessesfæren til FF fremstår som overfladisk. Som feminist synes jeg dessuten kjønnsrollene hos paret Eriksen er altfor stereotype og konservative, og veslejenta skal tydeligvis oppdras som en rosa drøm, noe jeg personlig ikke er tilhenger av. Men dette er mine personlige synspunkter, og jeg bidrar ikke til norsk offentlig debatt på noen konstruktiv måte ved å diskutere dem her. Det er heller ikke saklig kritikk av merkevaren Fotballfrue, fordi det rett og slett handler om mine verdier, som er subjektive og ikke normative. FF har sine verdier, de er andre enn mine, og det respekterer jeg.) Jeg synes for øvrig at det verken er saklig eller legitimt å spekulere i om hun at skaffet seg silikonbryster nok en gang (det var vel du som gjorde det lenger bak også?). Derimot mener jeg det er legitimt å kritisere forhold som skjult reklame (som produktplasseringen i det innlegget med bilde av Costume for et par dager siden), og jeg mener også det er helt greit å diskutere parets holdninger til kroppsidealer. Og noe som faktisk nesten kunne vært interessant, var om "debattantene" i denne tråden hadde diskutert hvorfor folk har behov for å fremstille seg selv som perfekte i sosiale media, og bare hadde brukt FF som ett av flere eksempler. Men det er ingen her som evner (eller ønsker?) å diskutere langs prinsipielle linjer. Endret 13. oktober 2013 av Bloggleseren 7
Lea2 Skrevet 13. oktober 2013 #3960 Skrevet 13. oktober 2013 Jepp.. mye bedre om hun hadde postet enda et antrekk i stedet med en liste over forhandlere under. Eller bare postet bilder og sagt: "Fjelltur! God helg!" (Finner fortsatt ikke ironiflagget)
Fremhevede innlegg