Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Lurer på hvilket språk de skal lære ugla jeg. :klaske: Virkelig.

Anonymous poster hash: b60c4...03b

... Og dette var da ment som en tull, serr. ;)

Anonymous poster hash: b60c4...03b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du ser ikke at det faller på sin egen urimelighet når du da kritiserer ting som faktisk ikke stemmer? Dumt å kritisere at hun aldri skriver at hun har en dårlig dag og at hun aldri skriver noe negativt når mange av de siste innleggene har handlet om hvor sliten hun er, foreksempel.

Nei det kan jeg jo ikke vite, det er sant :) Innrømmer hun at hun er sliten? Det må jeg si er noe nytt. Og jeg tror hun må komme med noe nyt snart, fordi bloggen er veldig repeat. I dag er det søndag og da er det reklamedagen. De sier her at det alltid kommer mye reklame på søndagne. Og de er fryktelig kjedelig å lese om. Så hvorfor er hun sliten tro? For mye trening, for mye fokus på se perfekt ut, for mye å gjøre?? Shoppet for mye, styrt for mye på? Hun bør roe ned ja,hun er gravid i snart 8. mnd og bør jo lade opp til fødsel og nattevåk når den tid kommer. Eller tror hun babyen sover fra 18-09.00 uten mat mellom?? Alt skal jo skinne der i huset, og det er DET som irriterer leserene hennes.

Anonymous poster hash: cf5ef...056

• Liker 2
Skrevet

Så hvorfor er hun sliten tro? For mye trening, for mye fokus på se perfekt ut, for mye å gjøre?? Shoppet for mye, styrt for mye på?

Ha ha, her bekrefter du bare innlegget til Ellevill om at det er umulig for FF å skrive noe som ikke blir kritisert her inne. Først påstår du (feilaktig) at hun aldri innrømmer at hun er sliten, og når hun gjør det - voila, da blir det galt også.

• Liker 14
Skrevet

Ikke så veldig vanskelig å få med seg fruens blogg, den består kun av tre ting: out fits, trening og skryting av hvor tynn og hvor små klær hun bruker. Media har da skrevet om henne også + jeg så Dama til programmet, og fikk med meg hvor hysterisk hun ble da Leo byttet ut bildene hennes og erstattet de med gamle, de matchet ikke fruas og panikken kom. Fikk også med meg musespisinga hennes på den restaurangen, der hun syns risporsjonen var DIGER. Så nei, det er ikke vanskelig å ikke lese om denne fruen, men trenger ikke gå innom bloggen for det.

Du mener Typen til..? Så vi det samme programmet? Hun åpnet døren iført pysj, synes det ga ett ganske avslappende inntrykk. Jeg så ikke noe til panikken du nevner når Leo hang opp bildene, ja , de ble tatt ned etterhvert men fremdeles så jeg ingen panikk..Musespising? De viste litt av måltidet så hvor mye hun faktisk spiste ble (heldigvis) ikke vist, Og ærlig talt, hadde jeg funnet fiskebein i en lammerett hadde jeg nok vært småspist jeg også, synes hun taklet det på en veldig fin måte.Og porsjonen med ris var jo stor. Men selvfølgelig, når det er ff som nevner det, det er jo det som er galt.

• Liker 11
Skrevet

Dere som prater om babyshowers, det er ikke sånn i USA at normen er at det skal være overraskelsesgreie.. Ja noen ganger er det det, men ofte er det også arrangert i samarbeid med den gravide, noen ganger er det familien til den gravide som arrangerer, noen ganger er det den gravide selv som inviterer til det. Så det er ikke slik at venninner "skal" fikse dette som en overraskelsesting.. Det er forøvrig mest vanlig at man har det bare første gang man er gravid.

Skrevet

Du mener Typen til..? Så vi det samme programmet? Hun åpnet døren iført pysj, synes det ga ett ganske avslappende inntrykk. Jeg så ikke noe til panikken du nevner når Leo hang opp bildene, ja , de ble tatt ned etterhvert men fremdeles så jeg ingen panikk..Musespising? De viste litt av måltidet så hvor mye hun faktisk spiste ble (heldigvis) ikke vist, Og ærlig talt, hadde jeg funnet fiskebein i en lammerett hadde jeg nok vært småspist jeg også, synes hun taklet det på en veldig fin måte.Og porsjonen med ris var jo stor. Men selvfølgelig, når det er ff som nevner det, det er jo det som er galt.

Du virker jo sykelig besatt av denne dama. Det er jo ikke normalt å dedikere så mye tid til å forsvare en random blogger. Dette gjelder flere av dere som er aktiv i denne tråden.

Anonymous poster hash: 0fad0...e80

• Liker 10
Skrevet

Nei det kan jeg jo ikke vite, det er sant :) Innrømmer hun at hun er sliten? Det må jeg si er noe nytt. Og jeg tror hun må komme med noe nyt snart, fordi bloggen er veldig repeat. I dag er det søndag og da er det reklamedagen. De sier her at det alltid kommer mye reklame på søndagne. Og de er fryktelig kjedelig å lese om. Så hvorfor er hun sliten tro? For mye trening, for mye fokus på se perfekt ut, for mye å gjøre?? Shoppet for mye, styrt for mye på? Hun bør roe ned ja,hun er gravid i snart 8. mnd og bør jo lade opp til fødsel og nattevåk når den tid kommer. Eller tror hun babyen sover fra 18-09.00 uten mat mellom?? Alt skal jo skinne der i huset, og det er DET som irriterer leserene hennes.

Kanskje hun bare benytter sjansen til å få gjort slike ting nå mens hun har den? Kan hende hun tar høyde for at det ikke kommer til å bli gjort så mye sånt etter fødselen. Og jeg tror ikke hun tror ungen kommer til å sove 15 timer i strekk. Tror du selv hun tror det, sånn egentlig?

Det er ikke uvanlig å bli sliten mot slutten av et svangerskap. Det betyr ikke at man nødvendigvis må roe ned det man gjør (selv om enkelte også trenger det, så klart). Det er ikke nødvendigvis sammenheng mellom det man gjør og når man blir sliten og trøtt. Hovedsaken er at hun tar kroppens signaler alvorlig, noe jeg vil tro hun gjør om hun legger seg tidligere enn vanlig, fordi hun er trøtt.

Mye av det som diskuteres her, er så til de grader usaklig. Det virker ikke som om alle innser at folk gjør ting på forskjellige måter. At ulike kropper gir ulike signaler til ulike ting, fordi ulike kropper ofte har ulike behover. Og Fruas måte å gjøre ting på, er ikke rett for deres liv. Men deres måte å gjøre ting på, er ikke rett for Fruas liv, heller.

De stakkars kritikerne som faktisk gjør en innsats for å prøve å komme med saklige innlegg, drukner helt i latterlige oppheng i at Frua gir uttrykk for at hun synes en genser er stor i størrelse (den er størrelse small, men jeg kunne godt hatt den mindre), eller at hun er fornøyd med magen som den er, selv om andre vil ha det til at hun ikke er det. Hva er kritikkverdig med å svare en leser om hvordan størrelsen er?

Til orientering: "Dere" i denne sammenhengen, er siktet til dem som leter med lupe i håp om å finne noe å "ta" henne på, som klarer å vinkle alt hun gjør og ikke gjør til noe negativt, som på ingen måte klarer å følge opp saklig kritikk ved å fortsette på den saklige linja, men som heller flytter fokuset over på hvor galt det er at dama liker å trene (eksempelvis), og som rett og slett ikke tåler å få høre at andre mener de er utidige.

Til dere som klarer å styre unna ting som går mer på person; hvor mye man skal spise før man blir mett (dette er faktisk individuelt), hvor mye man trives med å trene, hvor mye extensions man synes er fint, hvilken innredning man synes er fint, hvilke klær som er fine, og lignende: Keep up the good work.

Bare sånn for å ha det sagt: Selvsagt skal man kunne si noe om klærne. Men å si at "hun har altså sååå dårlig klessmak, og hun kler seg i alle fall ikke klassisk", eller "hun spiser såååå lite, ingen kan da vel bli mett på det der", eller "hun trener sååååå mye, ingen som gjør det om de ikke har et forstyrret kroppsyn", er faktisk ikke kritikk. Noen mener faktisk hennes stil faller under "klassisk". Mulig det ikke er det, men da får dere vel diskutere det på et generelt grunnlag, siden dette ikke er hennes oppfatning alene. Jeg liker ikke klessmaken hennes selv, men så lenge hun faktisk er i stand til å finne klær som er noenlunde matchende, tør jeg påstå at hun har noenlunde sans for stil likevel.

Hva gjelder mat og trening, så er det vel individuelle behover blandet med hva kroppen er vant til og trives med. Det blir for dumt å kritisere henne for å dekke sin kropps behov.

Forbanna irriterende tråd...

• Liker 10
Skrevet

Du virker jo sykelig besatt av denne dama. Det er jo ikke normalt å dedikere så mye tid til å forsvare en random blogger. Dette gjelder flere av dere som er aktiv i denne tråden.

Det er faktisk mer normalt å gå i forsvar for noen en mener blir behandlet dårlig, enn det er å sitte med lupe for å granske hver piksel på et bilde i håp om å triumferende kunne si at "HUN HAR REDIGERT DET!!!!"

Jeg vet i alle fall hvilken mennesketype jeg håper jeg ikke har i omgangskretsen min...

• Liker 13
Skrevet

Det er faktisk mer normalt å gå i forsvar for noen en mener blir behandlet dårlig, enn det er å sitte med lupe for å granske hver piksel på et bilde i håp om å triumferende kunne si at "HUN HAR REDIGERT DET!!!!"

Jeg vet i alle fall hvilken mennesketype jeg håper jeg ikke har i omgangskretsen min...

Dere er like ille alle sammen. Like besatt. Hadde vært skremt om jeg hadde vært ff.

• Liker 5
Skrevet

Det er i hvert fall langt mer normalt å dedikere tid til å forsvare noen man liker, enn til å finlese en blogg man hater på leting etter feil og mangler.

Anonymous poster hash: 52cf5...7a8

• Liker 7
Skrevet

Det er i hvert fall langt mer normalt å dedikere tid til å forsvare noen man liker, enn til å finlese en blogg man hater på leting etter feil og mangler.

Anonymous poster hash: 52cf5...7a8

Kanskje det, men denne tråden er jo ingenting annet en syk. Fanatiske ff-forsvarere og folk som zoomer inn på bilder for å finne "bevis" for at ff har redigert bildene. Jeg synes begge to framstår som like syke, og de gangene jeg har kikket inn i denne tråden, tenker jeg at de mest aktive i tråden burde vurdere å skaffe seg en hobby.

• Liker 3
Skrevet

Dere er like ille alle sammen. Like besatt. Hadde vært skremt om jeg hadde vært ff.

Mulig det. Men jeg mener fortsatt det er bedre å prøve å ta tak i det som ikke er annet enn hets. Det hjelper selvsagt ikke, men...

Og jeg tror ikke det er så mange andre enn "lupe-leserne" som er besatte. Jeg ser mange her inne som kritiserer henne, men jeg har ikke følt behov for å svare deres kritikk, da jeg ikke mener Frua på noen måte er feilfri. Det er når folk begynner å hetse henne, jeg føler et behov for å si noe. Jeg er nemlig en av dem som mener at det faktisk er mulig å mobbe også offentlige mennesker. Og mobbing er intet annet enn en uting. Uavhengig av hvem både mobber og mobbeoffer er.

• Liker 4
Skrevet

------ 8< ---- 8< ------

Til orientering: "Dere" i denne sammenhengen, er siktet til dem som leter med lupe i håp om å finne noe å "ta" henne på, som klarer å vinkle alt hun gjør og ikke gjør til noe negativt, som på ingen måte klarer å følge opp saklig kritikk ved å fortsette på den saklige linja, men som heller flytter fokuset over på hvor galt det er at dama liker å trene (eksempelvis), og som rett og slett ikke tåler å få høre at andre mener de er utidige.

Til dere som klarer å styre unna ting som går mer på person; hvor mye man skal spise før man blir mett (dette er faktisk individuelt), hvor mye man trives med å trene, hvor mye extensions man synes er fint, hvilken innredning man synes er fint, hvilke klær som er fine, og lignende: Keep up the good work.

Bare sånn for å ha det sagt: Selvsagt skal man kunne si noe om klærne. Men å si at "hun har altså sååå dårlig klessmak, og hun kler seg i alle fall ikke klassisk", eller "hun spiser såååå lite, ingen kan da vel bli mett på det der", eller "hun trener sååååå mye, ingen som gjør det om de ikke har et forstyrret kroppsyn", er faktisk ikke kritikk. Noen mener faktisk hennes stil faller under "klassisk". Mulig det ikke er det, men da får dere vel diskutere det på et generelt grunnlag, siden dette ikke er hennes oppfatning alene. Jeg liker ikke klessmaken hennes selv, men så lenge hun faktisk er i stand til å finne klær som er noenlunde matchende, tør jeg påstå at hun har noenlunde sans for stil likevel.

Hva gjelder mat og trening, så er det vel individuelle behover blandet med hva kroppen er vant til og trives med. Det blir for dumt å kritisere henne for å dekke sin kropps behov.

Forbanna irriterende tråd...

Akkurat dette kan jeg ikke unngå å måtte kommentere.

Ser du forsøker å styre hva som er akseptert å diskutere, og da mener du at..

- mengde mat før man triller/ruller ikke er det

- treningsmengde når man MÅ trene hardere/en ekstra gang siden -- putt inn årask --

- fiksing på utseende - samtidig som man fronter elsk deg selv

- interiøret - som er en del av bloggen

- klesstil - som er en stor del av bloggen

.. ikke er good work!

Jeg er uenig!

Å kommentere dette ufattelige (for meg) behovet for å poengtere hvor mett man ble/at man trillet er ikke normalt i min omgangskrets. Mulig dette er brukt som et uttrykk, men likevel ikke normalt å repetere seg selv så ofte på dette.

Å kommentere at treningsiveren virker mer manisk enn iver, når man skriver at man må trene hardere fordi blabla bla er heller ikke normalt i min omgangskrets hos gravide, de som ikke driver med konkurranseidrett eller har et normalt fokus på trening.

Å kommentere denne elsk deg selv, men fiks på alt du er misfornøyd med er heller ikke rart blir kommentert da det fremstår som hyklerisk (i mangel av bedre ord).

Å kommentere interiørstilen som er en del av bloggen ser jeg overhode ingenting galt i.

Å kommentere klesstilen og klær burde absolutt være lov da bloggen er ala et glanset magasin med fokus på trening, skjønnhet og klær.

Bortimot alt på bloggen kan sables ned som ikke akseptabelt å kommentere med begrunnelse at det går på person, så den synes jeg ikke holder da bloggen ikke er Caroline.

Dersom det kommenteres at hun har redigert det eller det bildet, da er man psyk og manisk opphengt i FF.

Dersom man ditt, så er man sjalu.

Dersom man datt, så er man misunnelig.

Dersom man ditt og datt, så er man mobber.

Dersom man skriver noe om Treasure sin økonomi (o.l.) er man manisk.

Hmm.. hva står igjen som lov å kommentere annet enn for et fantastisk forbilde hun er?

• Liker 15
Skrevet (endret)

- treningsmengde når man MÅ trene hardere/en ekstra gang siden -- putt inn årask --

.. ikke er good work!

Jeg er uenig!

Å kommentere dette ufattelige (for meg) behovet for å poengtere hvor mett man ble/at man trillet er ikke normalt i min omgangskrets. Mulig dette er brukt som et uttrykk, men likevel ikke normalt å repetere seg selv så ofte på dette.

Å kommentere at treningsiveren virker mer manisk enn iver, når man skriver at man må trene hardere fordi blabla bla er heller ikke normalt i min omgangskrets hos gravide, de som ikke driver med konkurranseidrett eller har et normalt fokus på trening.

Å kommentere denne elsk deg selv, men fiks på alt du er misfornøyd med er heller ikke rart blir kommentert da det fremstår som hyklerisk (i mangel av bedre ord).

Å kommentere interiørstilen som er en del av bloggen ser jeg overhode ingenting galt i.

Å kommentere klesstilen og klær burde absolutt være lov da bloggen er ala et glanset magasin med fokus på trening, skjønnhet og klær.

Bortimot alt på bloggen kan sables ned som ikke akseptabelt å kommentere med begrunnelse at det går på person, så den synes jeg ikke holder da bloggen ikke er Caroline.

Dersom det kommenteres at hun har redigert det eller det bildet, da er man psyk og manisk opphengt i FF.

Hmm.. hva står igjen som lov å kommentere annet enn for et fantastisk forbilde hun er?

Men om man mener at bloggen ikke gir det hele inntrykket av hvordan Caroline er...Hvorfor da kommentere på hvor unormalt det er med de punktene du ramser opp over? (Som jeg også har uthevet, orker ikke gjengi alle). Da burde man iallefall skjønne at, Ok, her vet vi mest sannsynlig ikke alt da Caroline ikke gjengir alt på bloggen, ergo livet hennes er sikkert mer variert enn hva bloggen gir uttrykk for...

Og om folk er klar over at FF ikke viser alt fra Carolines liv så skjønner jeg iallefall ikke hvordan man kan stemple henne som nevrotisk, sykelig og alt det der..

Og for min del så er det måten kritikken blir lagt frem på. Alle punktene du nevner må man gjerne si seg uenige som at; Jeg ville ikke valgt den hårfrisyren selv..Hvorfor må enkelte påpeke at hårfrisyren ser ut som en sirupskake?

Handler mye om hvordan folk ordlegger seg. Virker som om folk mister totalt hemningene med engang de sitter bak et brukernavn eller AB. Og DET irriterer meg. Det går an å føre en debatt UTEN å måtte slenge hånlige kommentarer.

Endret av Salmonella
  • Liker 2
Skrevet

Fanatiske ff-forsvarere og folk som zoomer inn på bilder for å finne "bevis" for at ff har redigert bildene.

Er man en fanatisk forsvarer av FF fordi man ønsker å slå ned på netthets av kvinner?

• Liker 6
Skrevet

.. ikke er good work!

Jeg er uenig!

Fascinerende svar.

For å holde meg til ett eksempel, for enkelhets skyld:

Frua skriver at hun spiste middag, og forteller hva og hvor mye hun spiste. Og at hun ble stappmett.

Reaksjoner hun gjerne får på slikt er i stor grad at hun spiste for lite, og at "ingen blir stappmett av så lite". Spiste for lite for hvem da? "Kritikerne"? Men spiser hun for deres skyld, eller for sin egen? Og hvem andre enn Frua selv kan si om hun føler seg stappmett eller ikke?

Man må gjerne diskutere henne på det nivået, men det er faktisk ikke saklig og/ eller konstruktivt. Det er mobbing og hets. Det er ikke det at man diskuterer hva og hvor mye folk reagerer på, i og for seg. Men hvordan det diskuteres. Noen legger seg på en linje der de spør seg om det er nødvendig å nevne hvor mye man spiser. Det er noe helt annet, og langt mer saklig. Den ene tilnærmingsmetoden fokuserer på bloggen, den andre på Frua som person. Klarer du å gjette hvilken som gjør hva?

Synes det er merkelig at det skal være så vanskelig å skille de to, jeg... Men jeg har større tro på at man ikke egentlig ønsker å skille dem, enn jeg har på at det er vanskelig...

• Liker 4
Skrevet

Men om man mener at bloggen ikke gir det hele inntrykket av hvordan Caroline er...Hvorfor da kommentere på hvor unormalt det er med de punktene du ramser opp over? (Som jeg også har uthevet, orker ikke gjengi alle). Da burde man iallefall skjønne at, Ok, her vet vi mest sannsynlig ikke alt da Caroline ikke gjengir alt på bloggen, ergo livet hennes er sikkert mer variert enn hva bloggen gir uttrykk for...

Og om folk er klar over at FF ikke viser alt fra Carolines liv så skjønner jeg iallefall ikke hvordan man kan stemple henne som nevrotisk, sykelig og alt det der..

Og for min del så er det måten kritikken blir lagt frem på. Alle punktene du nevner må man gjerne si seg uenige som at; Jeg ville ikke valgt den hårfrisyren selv..Hvorfor må enkelte påpeke at hårfrisyren ser ut som en sirupskake?

Handler mye om hvordan folk ordlegger seg. Virker som om folk mister totalt hemningene med engang de sitter bak et brukernavn eller AB. Og DET irriterer meg. Det går an å føre en debatt UTEN å måtte slenge hånlige kommentarer.

Nemlig.. det handler om hvordan man ordlegger seg!

Å definere alle interiør-, klesstil-, treningsiver-, extentionskommentarer som not-good-work er for meg hersketeknikk - og ikke greit.

Ang. kommentaren din om Caroline versus FF, så tror jeg det er FF som kommenteres her - ikke Caroline, og det må da være lov da FF er en merkevare og forretning.

• Liker 4
Skrevet

Ang. kommentaren din om Caroline versus FF, så tror jeg det er FF som kommenteres her - ikke Caroline, og det må da være lov da FF er en merkevare og forretning.

Å skrive at moren går med for korte skjørt og at mannen er en dårlig fotballspiller har da ikke noe med merkevaren og forretningen Fotballfrue å gjøre?

Jeg reagerer ikke på de (få) innleggene som inneholder saklig kritikk, som f eks bruk av skjult reklame, men de aller fleste innleggene her inne er jo ren drittslenging. De som eventuelt ønsker å fremstå som seriøse kritikere av FF, ville vunnet mye på å ta kraftig avstand fra all hetsen, men det er det fint lite av.

• Liker 6
Skrevet

Nemlig.. det handler om hvordan man ordlegger seg!

Å definere alle interiør-, klesstil-, treningsiver-, extentionskommentarer som not-good-work er for meg hersketeknikk - og ikke greit.

Om du mener jeg har definert "alle interiør-, klesstil-, treningsiver-, extentionskommentarer" som "dårlig jobba", tar du skammelig feil.

Er det saklig å diskutere klessmaken til dama på et "åååå, hun har så dårlig smak, og innbiller seg at hun har klassisk stil selv om den er såååå harry", mener du? Eller at "hun overpynter seg sååååå"?

For enkelte her ser det ut som at uavhengig av hva hun skriver om, er det hun som skal stå i fokus.

Ta denne baby-gymen hun laget. Noen diskuterte om denne var bra for barnet, og kom opp med relativt gode argumenter for sitt syn. Mens mesteparten diskuterte hvor latterlig hun var, som laget den selv, når hun kunne kjøpe. Kritikken gikk på at det var alt for rosa, for jentete, sikkert laget for å passe inn i resten av huset, dessuten var den ikke egentlig hjemmelaget, for hun hadde jo kjøpt stativ og pynt.

Så ja, det handler om ordlegging. Og den igjen påvirkes i stor grad av intensjon. Og intensjonene til enkelte her, virker ikke å være noe annet enn å forsøke å latterliggjøre henne.

• Liker 3
Skrevet

Er man en fanatisk forsvarer av FF fordi man ønsker å slå ned på netthets av kvinner?

Eller menn! Mennesker generelt. Mobbing/hets er ikke greit i det hele tatt.. noe sted!

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...