AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #3701 Skrevet 9. oktober 2013 Kan ikke dere som elsker fruen skrive til henne på bloggen heller, så kan vi som er kritiske til slikt hun fronter få skrive fra oss her? Anonymous poster hash: cf5ef...056 Det argumentet har jeg svart på her: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=768329&p=13334453 Anonymous poster hash: bdf3c...c3d
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #3702 Skrevet 9. oktober 2013 Hvor ble hun holdt ansvarlig i innlegget mitt? Her: Hvilke signaler sender dette til et lite jentebarn? "Jenta mi, du har like små pupper som din mor, jeg måtte kjøpe meg nye bryst men DU er selvfølgelig annerledes". Når du snakker om hva slags påvirkningskraft hun har på barn, holder du henne ansvarlig for denne påvirkningskraften. Å foreta inngrep som restylane er mikrokirurgi enten du liker det eller ei. Ro ro? Det var da plastisk kirurgi du snakket om. Men forstår jeg deg riktig at du mener at en person som har ikke-eksisterende overleppe og derfor tar restylane et par ganger i året, sender feil signaler til barn? Nei, du har ikke snakket om trening, men du sier hun sender feil signaler til barn. Derfor er det interessant å høre hvor grensen din går for hva man kan fikse på uten å sende feil signaler til barn. Den aller mest omfattende, dyreste og tidkrevende "fiksingen" av utseendet til FF er jo all treningen, er du ikke enig? Men trening er altså ok i din bok. Ellers har du nevnt "krigsmaling". Virkelig? Du mener FF bruker krigsmaling? Ok, fair enough, jeg bruker ikke sminke til vanlig heller, men jeg er da ikke raddis nok til å mene at kvinner som sminker seg daglig sender feil signaler til barn. (Det finnes andre gale signaler til barn jeg er mer bekymret for, slik som denne tråden...) Eller mener du at sminken hennes er grei, og treningen er grei? Sånn at det egentlig bare er restylanen som er problemet? Anonymous poster hash: bdf3c...c3d 2
Pearl2.0 Skrevet 9. oktober 2013 #3703 Skrevet 9. oktober 2013 Herregud, voks opp dere! Stinker sjalusi lang vei. Tenk å ha det så miserabelt at dere må sitte så mange å skrive drit om en person. Det hun har oppnått er suksess, og hun ser fantastisk ut! Skjønner ikke at så mange må sitte å rakke ned på en person de ikke engang kjenner, og som ikke har gjort dere noe vondt. Det er faktisk ikke alle her inne som "skriver drit" om Fotballfrue. Noen diskuterer bloggen saklig og uten å henge henne ut. Jeg begynner å bli litt lei denne typen innlegg som skriver dere og alle her inne. Vennligst presiser at dere henvender dere til AB-ene som ikke eier folkeskikk. 15
Djungelvrål Skrevet 9. oktober 2013 #3704 Skrevet 9. oktober 2013 Syns det er merkelig at hu nesten bestandig poserer med tærne mot hverandre på hvert bilde. Er ikke det slik barn gjerne står. Ser veldig rart ut. Vet det er fordi hun vil at mellomrommet mellom beina hennes skal se eeenda større ut. Og det er jo veldig viktig å framstå så tynn som mulig når man er 7 mnd på vei. 12
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #3705 Skrevet 9. oktober 2013 Her: Når du snakker om hva slags påvirkningskraft hun har på barn, holder du henne ansvarlig for denne påvirkningskraften. Ro ro? Det var da plastisk kirurgi du snakket om. Men forstår jeg deg riktig at du mener at en person som har ikke-eksisterende overleppe og derfor tar restylane et par ganger i året, sender feil signaler til barn? Nei, du har ikke snakket om trening, men du sier hun sender feil signaler til barn. Derfor er det interessant å høre hvor grensen din går for hva man kan fikse på uten å sende feil signaler til barn. Den aller mest omfattende, dyreste og tidkrevende "fiksingen" av utseendet til FF er jo all treningen, er du ikke enig? Men trening er altså ok i din bok. Ellers har du nevnt "krigsmaling". Virkelig? Du mener FF bruker krigsmaling? Ok, fair enough, jeg bruker ikke sminke til vanlig heller, men jeg er da ikke raddis nok til å mene at kvinner som sminker seg daglig sender feil signaler til barn. (Det finnes andre gale signaler til barn jeg er mer bekymret for, slik som denne tråden...) Eller mener du at sminken hennes er grei, og treningen er grei? Sånn at det egentlig bare er restylanen som er problemet? Anonymous poster hash: bdf3c...c3d Altså, selvfølgelig sender en mor ut signaler til sitt eget barn? Det var det jeg tenkte på og selvfølgelig er et barns foreldre ansvarlig for barnets oppdragelse og dertil fremtidig velbehag. FF og mannen står fritt til å gjøre akkurat som de vil, selvfølgelig. Ja. En "ikke-eksisterende overleppe" er fortsatt en overleppe. Hvor har du lært at smale lepper er en naturlig styggedom? Munnen har en hovedfunksjon som port for inntak til mat og drikke og til dels respirasjon. Tykkelsen på overleppen er helt uviktig. Du farer med stråmenn og bedriver begredelig diskusjonsteknikk. Å trene er en nødvendighet. Overdreven sminke, kirurgi, sykelig fokus på kropp og kosthold er ikke det. Jeg kan si FF i mot på så mangt, bunnlinjen er at jeg har et ganske annet verdisyn enn den kvinnen. Hovedproblemet er at hun ikke etterlever det hun selv forfekter - et nokså vanlig fenomen hos yngre kvinner i dag. Hun er ikke alene Anonymous poster hash: 4d333...730 4
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #3706 Skrevet 9. oktober 2013 Syns det er merkelig at hu nesten bestandig poserer med tærne mot hverandre på hvert bilde. Er ikke det slik barn gjerne står. Ser veldig rart ut. Vet det er fordi hun vil at mellomrommet mellom beina hennes skal se eeenda større ut. Og det er jo veldig viktig å framstå så tynn som mulig når man er 7 mnd på vei. Jeg vet ikke med FF, men jeg i hvert fall er født slik at jeg normalt står og går med føttene slik. Synes å huske ett bilde av FF som liten, der hun sitter med føttene på akkurat samme måten som poserer med... Men hvem bryr seg om hun gjør det med vilje eller ikke, eh... Anonymous poster hash: b60c4...03b
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #3707 Skrevet 9. oktober 2013 Her har vi det, gitt:http://fotballfrue.no/wp-content/uploads/2010/09/417543-7-1269696330322.jpg Anonymous poster hash: b60c4...03b
Djungelvrål Skrevet 9. oktober 2013 #3708 Skrevet 9. oktober 2013 Hadde føttene hatt de stillingen naturlig hadde hun gått og jogget slik også. 9
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #3709 Skrevet 9. oktober 2013 Hadde føttene hatt de stillingen naturlig hadde hun gått og jogget slik også. Prøv selv, tør gjette på at du ikke står oppreist så lenge da. Anonymous poster hash: b60c4...03b
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #3710 Skrevet 9. oktober 2013 Hadde føttene hatt de stillingen naturlig hadde hun gått og jogget slik også. Og dette vet du fordi?.. Anonymous poster hash: 216b9...370
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #3711 Skrevet 9. oktober 2013 Her har vi det, gitt:http://fotballfrue.no/wp-content/uploads/2010/09/417543-7-1269696330322.jpg Anonymous poster hash: b60c4...03b Alle barn sitter sånn. Anonymous poster hash: 686b2...36c 5
Djungelvrål Skrevet 9. oktober 2013 #3712 Skrevet 9. oktober 2013 Og dette vet du fordi?.. Anonymous poster hash: 216b9...370 Vel det er vel logisk, har man innovervendte tær når man står har man det når man går også.. Hvorfor skulle de plutselig vende seg innover når hun står?? 6
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #3713 Skrevet 9. oktober 2013 Vel det er vel logisk, har man innovervendte tær når man står har man det når man går også.. Hvorfor skulle de plutselig vende seg innover når hun står?? Hvorfor er dine føtter slik de er når du står da? Anonymous poster hash: b60c4...03b
Djungelvrål Skrevet 9. oktober 2013 #3714 Skrevet 9. oktober 2013 Hvorfor er dine føtter slik de er når du står da? Anonymous poster hash: b60c4...03b Mine tær peker rett frem når jeg står, slik det gjør på det fleste mennesker. Hvorfor er fordi jeg arvet en normal beinstilling genetisk fra min mor far. 3
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #3715 Skrevet 9. oktober 2013 Du farer med stråmenn og bedriver begredelig diskusjonsteknikk. Å trene er en nødvendighet. Overdreven sminke, kirurgi, sykelig fokus på kropp og kosthold er ikke det. Jeg kan si FF i mot på så mangt, bunnlinjen er at jeg har et ganske annet verdisyn enn den kvinnen. Hovedproblemet er at hun ikke etterlever det hun selv forfekter - et nokså vanlig fenomen hos yngre kvinner i dag. Hva slags stråmenn er det jeg farer med? Vis til konkrete eksempler. Vet du hva stråmannsargumentasjon er? Jeg har ikke sagt at en ikke-eksisterende overleppe er styggedom. Ikke legg ord i munnen på meg. Vent nå litt... hva var det, om ikke et eksempel på nettopp: stråmannsargumentasjon. Uansett: Selv om jeg ikke mener smale lepper er styggedom, så tror jeg at smal overleppe er en av årsakene til at hun bruker restylane. Ikke fordi det er noe galt med smale lepper (tenk Nicole Kidman, eller Lara Flynn Boyle før alle injeksjonene), men fordi dagens leppeideal er så gigantisk. Det kan ikke være lett å stå imot alt presset, spesielt ikke når man driver en skjønnhetsblogg hvor hver minste lille flik at utseendet blir kritisert. Tenk på alle daglige kommentarer hun får hvor utseendet hennes slaktes, ondskapsfulle drittkommentarer som vi slipper å se. Tror ikke vi skal uttale oss så bastant om hvor overfladisk det er å ha lyst til å forbedre utseendet sitt inntil vi har prøvd å leve med daglig dritt om utseendet vårt i årevis - ikke minst i denne Kvinneguiden. Akkurat nå er det fotstillingen hennes som diskuteres, ser jeg... For øvrig ser FF ut til å ha et mye mer reflektert, sobert forhold til kirurgi (ser du kommer trekkende med det ordet igjen, er det fortsatt restylanen du snakker om?) enn de fleste andre rosabloggere. Anonymous poster hash: bdf3c...c3d 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #3716 Skrevet 9. oktober 2013 Mine tær peker rett frem når jeg står, slik det gjør på det fleste mennesker. Hvorfor er fordi jeg arvet en normal beinstilling genetisk fra min mor far. Jaha, gratulerer. Anonymous poster hash: b60c4...03b 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #3717 Skrevet 9. oktober 2013 Grunnen til restylanen var fordi mange av leserne hennes hadde kritisert henne for den smale leppen. Det skrev hun for lenge siden, hun innrømmet hun ble påvirket og fylte på. Tydligvis likte hun store lepper og fortsatte. Anonymous poster hash: cf5ef...056 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2013 #3718 Skrevet 9. oktober 2013 Det kan ikke være lett å stå imot alt presset, spesielt ikke når man driver en skjønnhetsblogg hvor hver minste lille flik at utseendet blir kritisert. Tenk på alle daglige kommentarer hun får hvor utseendet hennes slaktes, ondskapsfulle drittkommentarer som vi slipper å se. Tror ikke vi skal uttale oss så bastant om hvor overfladisk det er å ha lyst til å forbedre utseendet sitt inntil vi har prøvd å leve med daglig dritt om utseendet vårt i årevis - ikke minst i denne Kvinneguiden. Anonymous poster hash: bdf3c...c3d Persondiskusjon kan vi ta på PM, bare gi meg lyd og du vil få melding. Jo, det er veldig enkelt - det eneste man trenger er selvrespekt og integritet. Fruen har selv valgt dette livet og virket sitt, hun er da vitterlig sine egne valg ansvarlig, akkurat som at hennes lesere er ansvarlig for deres egne valg likegyldig av påvirkninger. Det å la seg påvirke av en helt sykelig skjønnhetstrend og skjønnhetsindustri er bare svakt, det samme gjelder massekonsum, noe disse bloggerne fronter for fulle mugger. La meg understreke en viktig livslærdom; Alle har et valg. Og alle har et ansvar for våre egne valg. Problemet kommer når man begynner å late som noe annet. Anonymous poster hash: 4d333...730 1
Kosemose Skrevet 9. oktober 2013 #3719 Skrevet 9. oktober 2013 Tråd ryddet for avsporing, hets og spekulasjoner Kosemose, mod
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2013 #3720 Skrevet 10. oktober 2013 Det er faktisk ikke alle her inne som "skriver drit" om Fotballfrue. Noen diskuterer bloggen saklig og uten å henge henne ut. Jeg begynner å bli litt lei denne typen innlegg som skriver dere og alle her inne. Vennligst presiser at dere henvender dere til AB-ene som ikke eier folkeskikk. Hvor i innlegget finner du at denne personen har skrevet "alle her inne" ? Du overdriver jo like mye selv ved å skrive det. Jeg synes det er dumt at dere som diskuterer saklige ting her inne skal ta dere nær av det hver gang noen åpenbart reagerer på det som er usakligheter og mobbing! Anonymous poster hash: 17c2a...98e
Fremhevede innlegg