Gå til innhold

Fotballfrue

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hun her virker hakket mer oppegående enn Fruen. Hun er klar over at babyer liker leker i sterke farger. Fruen vil ha alt i duse pastellfarger. Sendte jo til og med tilbake uroen når den hadde for sterke farger ift resten av interiøret. Huff.

Anonymous poster hash: 3b3a2...481

Babyer liker ikke sterke farger spesielt, men de ser ikke pasteller og duse farger i starten for fargesynet er ikke skikkelig utviklet. Derfor bruker man gjerne sterke farger på uroer og leker til barn. Det siste jeg tenkte på var om lekene passet inn i interiøret mitt da min var liten! Men det er meg....

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet om en lignende sak (jobber ikke i bv eller lignende).

Barna fikk ikke lov til å leke ute, for der var det skittent. Måtte bytte klær hver dag etter skolen/butikktur/hente posten, for de klærne var jo skitne...

Støvsuging og vasking flere ganger om dagen. Det folk flest anser som "julevask" hvertfall en gang om uka.

Feriene var et mareritt, for halvparten av tiden ble brukt på å vaske hotellrommet/campinghytta. Kunne aldri dra lenger sør enn til Danmark for "de har det så skittent utenfor Skandinavia".

Veldig nøye på barnas personlige hygene, også etter puberteten.

Disse barna er voksne i dag.

Bra at de overlevde, da.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er grunnen til at Caroline Berg Eriksen er den mest diskutere personen på kvinneguiden? Noen som har noen teorier? Hadde vært et ganske interessant fordypningsprosjekt. :P

Anonymous poster hash: [acronym="Full hash:

91a7d4fe95dda2675efdf51d7f3f9972"] 91a7d...972

Jeg mener det er selvforskyldt. Altfor mange dumme uttalelser fra både herr og fru eriksen. I tillegg vil hun aldri innrømme noe. Tror hun ville vunnet mye på å være mer ekte og uperfekt. For min del blir ho rett og slett for mye.

Anonymous poster hash: c5526...c06

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vilma2000

Hun er jo ikke perfekt? Forstår ikke hvorfor folk til stadighet sier dette i denne tråden. Hun har et helt ordinært utseende, jobben hennes er å blogge og klærne hennes er for det meste billige Nelly- og Bik Bokklær! Hvis jeg skal tenke at noen er perfekte må det være en jente som er rik og har råd til drømmehuset (et hus på Siljan med interiørstil fra 2004 er ikke drømmehuset), hun må ha klær og vesker som jeg ikke har tilgang på, et utseende som er så vakkert og spesielt at alle missunner henne for det, en kjæreste som har humor, er inteligent, snill OG kjekk, og til slutt må hun ha drømmejobben. Å blogge er ikke drømmejobben! Kanskje for noen, men for meg vil drømmejobben være redaktør for et moteblad, sjefsdesigner for et klesmerke, journalist i VG...o.l. FF har ikke ett av disse kriteriene.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det er selvforskyldt. Altfor mange dumme uttalelser fra både herr og fru eriksen. I tillegg vil hun aldri innrømme noe. Tror hun ville vunnet mye på å være mer ekte og uperfekt. For min del blir ho rett og slett for mye.

Anonymous poster hash: c5526...c06

Hun får jo MANGE lesere av å være omdiskutert. Jeg hadde aldri lest fotballfruebloggen om det ikke var for denne tråden. Blir like fascinert over hva som har blitt lagt merke til hver gang :P

Anonymous poster hash: dc3ea...576

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De på jobben leser bloggen fordi det er som å kjøre forbi ei bilulykke, man vil ikke se, men man bare må.

Anonymous poster hash: 82b99...11e
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De på jobben leser bloggen fordi det er som å kjøre forbi ei bilulykke, man vil ikke se, men man bare må.

Anonymous poster hash: 82b99...11e

Åja, sånn har jeg det med denne tråden, he he.

Anonymous poster hash: bdf3c...c3d

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, sånn har jeg det med denne tråden, he he.

Anonymous poster hash: bdf3c...c3d

Jeg også :fnise:

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er jo ikke perfekt? Forstår ikke hvorfor folk til stadighet sier dette i denne tråden. Hun har et helt ordinært utseende, jobben hennes er å blogge og klærne hennes er for det meste billige Nelly- og Bik Bokklær! Hvis jeg skal tenke at noen er perfekte må det være en jente som er rik og har råd til drømmehuset (et hus på Siljan med interiørstil fra 2004 er ikke drømmehuset), hun må ha klær og vesker som jeg ikke har tilgang på, et utseende som er så vakkert og spesielt at alle missunner henne for det, en kjæreste som har humor, er inteligent, snill OG kjekk, og til slutt må hun ha drømmejobben. Å blogge er ikke drømmejobben! Kanskje for noen, men for meg vil drømmejobben være redaktør for et moteblad, sjefsdesigner for et klesmerke, journalist i VG...o.l. FF har ikke ett av disse kriteriene.

Et helt ordinært utseende? Tvert imot så har hun kanskje et utseende "som er så vakkert og spesielt at alle misunner henne for det"? Har du ikke lest på bloggen hvor mange kommentarer som går på utseende hennes, hvor vakker hun er og hvor mange som misunner henne det utseende, og som ønsker seg både utseende hennes og det livet hun lever?

Kanskje derfor hun diskuteres så heftig her, for hun må da ikke tro hun er penere enn oss vel? Vi er da ikke fjortiser, vi skjønner jo at bak fasaden så "har hun et helt ordinært utseende"?

Anonymous poster hash: 029f0...1d9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er grunnen til at Caroline Berg Eriksen er den mest diskutere personen på kvinneguiden? Noen som har noen teorier? Hadde vært et ganske interessant fordypningsprosjekt. :P

Anonymous poster hash: 91a7d...972

Vi kvinner elsker å ha noen å hate, noen å sladre om, noen som man innerst inne beundrer (men at man ikke tør å si dette av ulike grunner). Før hadde man Tone Damli. Fotballfruen ble vel kanskje diskutert da også, men etter at Elden begynte å passe på Damli var det kun Fruen som var interessant å diskutere da hun åpenbart ikke har noen advokat. Sannsynligheten er nok hakket større for at kun fotballmannen er her inne, samt fruens venninner. Tror ikke hun selv er her, og uansett om hun er det så tenker hun nok at diskusjonen er med på å opprettholde shoppingvanene hennes da dette sørger for at hun får flere klikk inn på bloggen sin.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje bloggen er drømmejobben for hennes del, selv om det ikke er det for deg?!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

(.....)

Når jeg ser meg rundt hjemme og ser små spor etter sølete støvler som har trasket over stua, leker som ligger rundt om kring, brødsmuler på bordet osv så tenker jeg at det er tegn på at gutten min har det fint, ryddingen kan vi ta når han har lagt seg så det ikke stjeler av tiden vår sammen med han :) skulle vi holdt det ryddig hele dagen så hadde vi jo ikke fått noe tid sammen med han, det er jo som å måke snø i snøstorm

(.....)

Jeg liker også å ha det ryddig rundt meg og ha rene klær på mitt barn, men her er det snakk om å prioritere rett.

Skal jeg løpe etter gutten min med støvsugeren eller skal jeg bruke tiden min på å leke med han og heller rydde når han er lagt?

Skal jeg nekte gutten min å leke ute der han kan bli møkkete eller nekte han å spise selv fordi han griser? Skal jeg skifte klær på han en gang i timen og vaske en hel maskin med barnetøy om dagen? Eller skal jeg la han være barn og heller skifte på han når møkka er til ubehag for han?

Sånn jeg ser det setter jeg barnet mitt forran mitt behov for å ha et glansbilde hjem. Det er ikke uvanlig at barn blir møkkete, det hadde du også blitt om du hadde rulla rundt i sandkassa.

Et pirkefritt hjem kan jeg ha når barnet mitt har blitt stort, akkurat nå er jeg småbarnsmamma og det er forståelig at ikke alt alltid er på stell og at jeg bruker tid på barnet mitt.

Vet du om noen som gjør dette? Som ikke lar barnet leke for at det ikke skal bli møkkete? Som støvsuger så mye at barnet blir forsømt?

Eller er dette bare en merkelig retorikk for å ta de som har ryddigere hjem enn deg? - eller kanskje rett og slett bare er flinkere til å ta bilder i vinkler der rotet ikke synes og når mor og barn er uthvilte og velkledde.

Er ikke snakk om bilder. Ab sier at h*n trives best med å ha det rent og ryddig rundt seg og barn med rene klær. Her er ikke det mulig uten å fly med støvsuger og mopp hele tiden og JEG velger da heller å vente med husarbeidet til kvelden og bruke tiden på barnet mens han er våken

Jeg forstår absolutt poenget. Hun mente at en ikke trenger å være supermamma, fordi det finnes viktigere ting i livet enn å se til at alt er perfekt 24/7. Hun drar ingen slutning om at den andre personen er en dårlig mor. Det er noe du fantaserer om i din svart-hvitt verden. Det går helt fint å være både renslig og ryddig selv om man har barn. Er du ikke enig? Det er faktisk du som kverrulerer og er vanskelig nå.

Skjønner ikke hva du snakker om, Annsme89. Ja, jeg er enig i at man kan være både renslig og ryddig selv om har barn. Vis meg hvor jeg har påstått noe annet.

Hvis du leser sitatene mine over så synes jeg det er ganske tydelig at Missy1 mener at rengjøring går på bekostning av barnets behov. Og det kan det selvfølgelig gjøre. Men jeg tenker at det er ikke forskjell fra person til person - hvor effektiv og ryddig man er for eksempel. Eller hvor lettstelt man har det. Har man det ekstremt ryddig før man får barn er det mye lettere å oppretthde det. Jeg klarte ikke å holde hjemmet mitt prikkfritt. Men kjenner andre som hadde det svært rent og ryddig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hørtes ikke perfekt ut for meg. Jeg har mine preferanser, du har dine. Og det er vel greit?

Kanskje FF skal få lov til å ha sine preferanser også.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest vilma2000

Et helt ordinært utseende? Tvert imot så har hun kanskje et utseende "som er så vakkert og spesielt at alle misunner henne for det"? Har du ikke lest på bloggen hvor mange kommentarer som går på utseende hennes, hvor vakker hun er og hvor mange som misunner henne det utseende, og som ønsker seg både utseende hennes og det livet hun lever?

Kanskje derfor hun diskuteres så heftig her, for hun må da ikke tro hun er penere enn oss vel? Vi er da ikke fjortiser, vi skjønner jo at bak fasaden så "har hun et helt ordinært utseende"?

Anonymous poster hash: 029f0...1d9

Grunnen til at hun diskuteres så heftig er ikke at hun er så slående vakker, men fordi hun er Norges mest leste blogger og lever et liv de færreste kan relatere seg til. Selv om hun blir hyllet i sitt kommentarfelt (som hun styrer) så blir hun faktisk veldig mye kritisert av seriøse aktører som kaller henne ureflektert og at bloggen fremmer en livsstil som ikke er sunn for unge jenter å leve opp til. Hun redigerer bildene sine til det ugjenkjennelige og hun pynter på sannheten så til de grader at det får andre til å føle seg utilstrekkelig fordi de ikke er like "bra". Som f.eks det med denne gravidemagen sin. Hun legger ut bilder av at hun trekker iHun skriver "i dag har jeg vært så utrolig lat, jeg sov helt til halv ni!!", det får andre til å føle seg som late siden de sov til klokken ti og måtte tvinge seg opp i søvne... Jeg har så mange eksempler på måten hun fremstiller seg selv på som får andre jenter og kvinner til å føle seg dårlige fordi man sammenligner seg med henne. Hun er kritikkverdig og det er DERFOR hun diskuteres IKKE fordi hun er slående vakker. Og ikke minst fordi mannen hennes tar del i doskusjonene om henne og viser sider av seg selv og di som ektepar som er... vel mindre heldige. Noen har sjarm, andre har innoversjarm. Endret av Bond
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært gravid ville jeg sørget for å gå tatt fine bilder med magen skikkelig i fokus, feks rett fra siden som mange gjør. Synes slike bilder er så koselig! For minnenes skyld.

Lurer på om Fotballfrue gjør det i det hele tatt, eller om hun bare ikke deler det.. Synes ikke hun fremstår stolt av å være gravid i forhold til andre kvinner.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at hun diskuteres så heftig er ikke at hun er så slående vakker, men fordi hun er Norges mest leste blogger og lever et liv de færreste kan relatere seg til. Selv om hun blir hyllet i sitt kommentarfelt (som hun styrer) så blir hun faktisk veldig mye kritisert av seriøse aktører som kaller henne ureflektert og at bloggen fremmer en livsstil som ikke er sunn for unge jenter å leve opp til. Hun redigerer bildene sine til det ugjenkjennelige og hun pynter på sannheten så til de grader at det får andre til å føle seg utilstrekkelig fordi de ikke er like "bra". Hun skriver "i dag har jeg vært så utrolig lat, jeg sov helt til halv ni!!", det får andre til å føle seg som late siden de sov til klokken ti og måtte tvinge seg opp i søvne... Jeg har så mange eksempler på måten hun fremstiller seg selv på som får andre jenter og kvinner til å føle seg dårlige fordi man sammenligner seg med henne. Hun er kritikkverdig og det er DERFOR hun diskuteres IKKE fordi hun er slående vakker. Og ikke minst fordi mannen hennes tar del i doskusjonene om henne og viser sider av seg selv og di som ektepar som er... vel mindre heldige. Noen har sjarm, andre har innoversjarm.

Hvorfor skal vi kvinner trykke hverandre ned?

Kan hun ikke få være flink til sine ting - som for eksempel å få mye ut av dagen - så kan vi andre være flink til andre ting. Hvorfor kan man ikke få lov til å fremheve seg selv litt. Jeg skulle gjerne vært flinkere til å få masse ut av dagen, trene mer og ha bedre rutiner på rydding/rengjøring. Jeg har ikke noe problem med at andre er flink på det området, og jeg synes jammen at de både skal få skryt og lov til å klappe seg selv litt på skulderern! Og jeg er flink med masse jeg også - skal jeg skamme meg fordi jeg får andre til å føle seg dårlig av den grunn? Jeg skjønner ikke argumentasjonen rundt dette. Verdenen vi lever i idag her i Norge/vestlige verden er et polert glansbilde. Vi er overfladiske på mange vis, materialistiske og grådige (ja, de alller, aller fleste). Reklame er alltid manipulert og produkter er sponset - dette er ikke noe nytt eller unikt. Vi kan gjerne diskutere om dette er en OK vei å gå med tanke på verdier og ressurser - men hvorfor blir fotballfruen liksom årsaken til all verdens jævelskap?

Og en annen ting: Jeg har vært gravid flere ganger. Jeg har aldri fremhevet magen ved hjelp av ettersittende klær eller tatt bilder av den der jeg poserer "med mage" (annet enn på ett bilde sammen med en person som sto meg nær og som hadde samme termindato som meg). Jeg følte ikke noe behov for det. Jeg gjemte faktisk heller magen litt bort (i den grad det var mulig, jeg ble gjerne på størrelse blåhval). Alle er vi forskjellige, men jeg tror en ting er felles for de aller fleste som skal bli mamma:

Man gleder (og bekymrer) seg, man elsker allerede den lille ufødte babyen og har håp og drømmer for fremtiden.

Kursen må kanskje justeres underveis, alt blir ikke helt som man hadde tenkt og man må rydde vekk det meste på barnerommet da det ikke funker IRL - går ikke alle førstegangsfødende gjennom dette i en eller annen grad? Jeg skal ihvertfall gjerne innrømme at jeg måtte det.

Endret av Bond
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde jeg vært gravid ville jeg sørget for å gå tatt fine bilder med magen skikkelig i fokus, feks rett fra siden som mange gjør. Synes slike bilder er så koselig! For minnenes skyld.

Lurer på om Fotballfrue gjør det i det hele tatt, eller om hun bare ikke deler det.. Synes ikke hun fremstår stolt av å være gravid i forhold til andre kvinner.

Knoter med nettverk og PC som ikke helt samarbeider, og klarer ikke endre nå, men mente egentlig å kommentere det du skriver her i innlegget mitt over (så les det, hvis du er interessert).

Jeg synes det er veldig trist at du ser på oss som ikke fremhever gravidmagen like stolte over graviditeten som andre gravide. Jeg var veldig glad og stolt - og jeg gledet meg. men jeg fremhevet aldri magen min.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke umulig at hun har slike bilder til privat bruk, jeg tror hun har det!

Men bloggen er ment å være komersiell, og da er det jo viktig at hun også treffer sin ikke-gravide målgruppe, og jeg har forståelse for at magen ikke er i fokus på disse bildene.

Anonymous poster hash: aefce...b69

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atheena

Det er jo ikke umulig at hun har slike bilder til privat bruk, jeg tror hun har det!

Men bloggen er ment å være komersiell, og da er det jo viktig at hun også treffer sin ikke-gravide målgruppe, og jeg har forståelse for at magen ikke er i fokus på disse bildene.

Anonymous poster hash: aefce...b69

Jeg er enig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er at magen ikke er i fokus på alle bilder, men på de bildene der hun hadde på sort bukse og hvit bluse så ser det jo ikke ut som hun har noen gravidmage i det hele tatt?? Den var der da vitterlig et par dager før? En ting er å kle seg for å fremheve magen og ikke, men det går da ikke an å se syltynn ut når man egentlig har en (om enn liten) gravidmage? Jeg skjønner ikkeno.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...