Gå til innhold

Fotballfrue

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er ikke snakk om bilder. Ab sier at h*n trives best med å ha det rent og ryddig rundt seg og barn med rene klær. Her er ikke det mulig uten å fly med støvsuger og mopp hele tiden og JEG velger da heller å vente med husarbeidet til kvelden og bruke tiden på barnet mens han er våken

Støver barnet ditt virkelig så mye?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og siden AB ønsker å ha det rent og ryddig - og gjennomfører det - selv med små barn, kan du spekulere i at hun ikke er en god mor??

Det har jeg da ikke sagt. Har ikke sagt at ab er en dårlig mor fordet.

Ab siterte mitt innlegg og jeg svarer med hvordan VI har det og hvorfor JEG velger å gjøre ting sånn. Barn er forskjellige, noen er rolige og liker best å sitte og tegne pent på et ark, noen barn er viltre og liker å rulle rundt i sandkassa og klatre i trær. Har man eksempel 2 så er det vanskeligere å holde alt pirkefritt hele tiden ift eksempel 1

Men om hva andre ser og syns er viktigere enn hvordan man har det og føler seg så får man et problem

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støver barnet ditt virkelig så mye?

Hehe. Vil ikke si han støver akkurat, men nå som det er vær for det så lar jeg barnet mitt gå inn og ut som han vil. Når han har vært en tur i hagen og lekt og plutselig kommer løpende inn så blir det fort litt sand og gress her og der. Han er ikke alltid like flink til å spise selv så det blir fort litt søl når han spiser, han som andre barn leker og da blir det fort litt leker utover gulvet osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og siden AB ønsker å ha det rent og ryddig - og gjennomfører det - selv med små barn, kan du spekulere i at hun ikke er en god mor??

Ikke vær så vanskelig. Forstår du ikke poenget her?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde vel strengt tatt ikke skrevet noe om det i det hele tatt.

Men hva så? Dette er vel ikke akkurat et vanlig problem.

Vi er vel alle forskjellige. Jeg kjenner enkelte som har fullstendig prikkfrie hjem - de tar seg dessuten også godt av barna. Andre prioriterer annerledes.

Er ikke noe brudd av taushetsplikt det. Så lenge det ikke er noen avslørende detaljer.

Anonymous poster hash: dc3ea...576

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atheena

Jeg blir litt nysgjerrig: hvorfor føler du for å diskutere hvorvidt samme bukett er brukt på flere bilder?

Jeg føler ikke for å diskutere den, jeg gir blanke f... i hvor hun setter den for å være ærlig. Det var bare et dårlig eksempel på å diskutere sak og ikke person, og det ble nevnt i mitt innlegg fordi det var innlegg om den blomsterbuketten rett før jeg skrev mitt. Det som er poenget er at mye legges til rette for at bildene skal bli fine og det brukes rekvisitter, ergo det trenger ikke å være slik det fremstilles på bildene i bloggen.

Det er tydelig at ting fremstilles mer perfekt enn det er i virkeligheten og at det legges opp en fasade. Det er i grunn ikke noe galt med det. Men disse perfekte fasadene kan være skumle og det er mange som prøver å leve opp til de. Her er ikke FF alene, vi ser det jo alle på eks. FB hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke vær så vanskelig. Forstår du ikke poenget her?

Jeg forstår poenget. Så absolutt. Gjør du?

Det er jo dere som skal granske, kverulere og dra de merkeligste slutninger i deres svart/hvitt-verden. Hvorfor blir dere så satt ut hvis noen spør om deres intensjoner?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atheena

Selvfølgelig skal det ikke fokuseres på gravidmagen på reklamebildene. Det er jo ikke mammaklær hun skal selge ;-)

Ja nettopp mitt poeng :-) Beleilig da at magen ikke ser så stor ut, så kan hun treffe både de gravide og ikke gradive ved behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atheena

Det er jo dere som skal granske, kverulere og dra de merkeligste slutninger i deres svart/hvitt-verden. Hvorfor blir dere så satt ut hvis noen spør om deres intensjoner?

Du kverulerer jo du også, du dro f. eks. en slutning ut av mitt innlegg som ikke var mitt poeng i det hele tatt. Jeg har forøvrig svart deg rett ovenfor her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår absolutt poenget. Hun mente at en ikke trenger å være supermamma, fordi det finnes viktigere ting i livet enn å se til at alt er perfekt 24/7. Hun drar ingen slutning om at den andre personen er en dårlig mor. Det er noe du fantaserer om i din svart-hvitt verden. Det går helt fint å være både renslig og ryddig selv om man har barn. Er du ikke enig? Det er faktisk du som kverrulerer og er vanskelig nå.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe brudd av taushetsplikt det. Så lenge det ikke er noen avslørende detaljer.

Anonymous poster hash: dc3ea...576

Tror jeg vet hvem du snakker om..

Anonymous poster hash: c195e...338

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg vet hvem du snakker om..

Anonymous poster hash: c195e...338

Jeg også...

Anonymous poster hash: bdf9e...b76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i barneverntjenesten, og jeg hadde faktisk en sånn type sak der foreldrene var overrenslige. Ungen måtte dusje med en gang etter barnehagen og kle av seg alle klærne for h*n fikk gå inn i huset, mor vasket og ryddet hver dag, og det var plasttrekk på omtrent alle møbler. Det ble så sykelig over tid at de dessverre mistet barnet. Er jo flere detaljer enn dette, men skriver ikke det pga taushetsplikt.

Anonymous poster hash: 1f9dd...a66

Nei, guri ... vasket og ryddet moren hver dag? Sannelig godt dere fikk fjernet barnet fra hjemmet.

Anonymous poster hash: 4e46a...62c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, guri ... vasket og ryddet moren hver dag? Sannelig godt dere fikk fjernet barnet fra hjemmet. Anonymous poster hash: 4e46a...62c

Kan ikke skrive i det vide og det brede her, men det er snakk om såpass mye og grundig vasking at det ble skadelig for barnet over tid, da det f.eks sluttet og si ifra at h*n måtte på do, og deretter gikk i buksen og forsøkte å skjule det for foreldrene til slutt, følte seg skitten og har fått mange psykiske senskader av dette.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke skrive i det vide og det brede her, men det er snakk om såpass mye og grundig vasking at det ble skadelig for barnet over tid, da det f.eks sluttet og si ifra at h*n måtte på do, og deretter gikk i buksen og forsøkte å skjule det for foreldrene til slutt, følte seg skitten og har fått mange psykiske senskader av dette.

Om det hadde vært sant så hadde nok barnet fått langt mer psykiske senskader av å bli hentet av barnevernet enn å vokse opp med en mor som vasket mye.

Anonymous poster hash: 4e46a...62c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det hadde vært sant så hadde nok barnet fått langt mer psykiske senskader av å bli hentet av barnevernet enn å vokse opp med en mor som vasket mye. Anonymous poster hash: 4e46a...62c

Har ingen behov for å skrive mer her for å bevise at det er sant, så viktig er det ikke for meg at folk skal skjønne hvor sykelig vasking kan bli. Det er som sagt kun denne saken jeg har vært borti i løpet av mine 13 år som saksbehandler som fikk så ekstreme konsekvenser pga vasking, så det er nok ikke så utbredt med sykelig vasking, heller det motsatte.

Men over til fotballfrue igjen :)

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og nå har du vel strengt tatt sagt for mye allerede, har du ikke? :eeeh:

Trodde det bare jobbet seriøse folk i barnevernet.

Anonymous poster hash: 13417...5a3

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

VG har fine artikler om dagen, om perfekte fasader, der barn blir oversett pga mors og fars bruk ac pc, ipad og facebook. Så kommer bloggerne utenom, der alt skal dokumenteres. Alt skal skinne og være perfekt. Barn skal være perfekte og skolelys +++++Hvor ender dette egentlig? Kjenner litt på presset selv.

Anonymous poster hash: cf5ef...056
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen behov for å skrive mer her for å bevise at det er sant, så viktig er det ikke for meg at folk skal skjønne hvor sykelig vasking kan bli. Det er som sagt kun denne saken jeg har vært borti i løpet av mine 13 år som saksbehandler som fikk så ekstreme konsekvenser pga vasking, så det er nok ikke så utbredt med sykelig vasking, heller det motsatte.

Men over til fotballfrue igjen :)

Jeg vet om en lignende sak (jobber ikke i bv eller lignende).

Barna fikk ikke lov til å leke ute, for der var det skittent. Måtte bytte klær hver dag etter skolen/butikktur/hente posten, for de klærne var jo skitne...

Støvsuging og vasking flere ganger om dagen. Det folk flest anser som "julevask" hvertfall en gang om uka.

Feriene var et mareritt, for halvparten av tiden ble brukt på å vaske hotellrommet/campinghytta. Kunne aldri dra lenger sør enn til Danmark for "de har det så skittent utenfor Skandinavia".

Veldig nøye på barnas personlige hygene, også etter puberteten.

Disse barna er voksne i dag.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv jeg som ikke vil ha barn/gå gravid synes bloggen til hun Marianne virket koselig! Joda, hun pynter nok litt på sanheten, men jeg synes likevel at den var ærlig og pakket inn på en passe skjønn og delikat måte.

Edit: får selv MEG, som ikke vil ha barn til å tenke meg litt ekstra om. DET sier sitt :fnise:

Endret av Gitte.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...