AnonymBruker Skrevet 24. september 2013 #2961 Skrevet 24. september 2013 Hvorfor aner jeg ikke, det må nesten en psykolog svare på. Det har blitt svart på utallige ganger før, men det ser dere FF-elskere visst ut til å glemme med jevne mellomrom. Anonymous poster hash: 258e9...5ae 10
annsme89 Skrevet 24. september 2013 #2962 Skrevet 24. september 2013 Synes ikke akkurat at tråden er noe mer konstruktiv nå, selv om jeg er enig i at det skrives mye fjas og pirk her. Dere som støtter FF har ikke kommet med noe annet enn "ååh, det er så jantelov å hakke på FF og kritisere alt hun gjør, skap deres egen lykke og la FF være". Skal dere bidra i tråden med noe konstruktivt, får dere begynne komme med noen innspill om bloggen hennes, annet enn å hakke ned på de som kritiserer henne. Tråden sporer av like mye med unødig pirking, som med kritisering av de som diskuterer FF. Fortell meg heller hvordan dere mener hun er et godt forbilde, så kan vi heller diskutere det? 14
Gjest Keljo Skrevet 24. september 2013 #2963 Skrevet 24. september 2013 Her påstår hun at ukens leserspørsmål er om sminke. I hennes godkjente kommentarfelt er det nok det, men av kommentarene som ikke slipper igjennom er det nok andre spørsmål som det kommer flere av. Har bare i de siste innleggene sett 3 som lurer på dette med sminke. http://fotballfrue.no/2013/09/24/ukens-lesersporsmal-6/#comments
Ellevill Skrevet 24. september 2013 #2964 Skrevet 24. september 2013 Synes ikke akkurat at tråden er noe mer konstruktiv nå, selv om jeg er enig i at det skrives mye fjas og pirk her. Dere som støtter FF har ikke kommet med noe annet enn "ååh, det er så jantelov å hakke på FF og kritisere alt hun gjør, skap deres egen lykke og la FF være". Skal dere bidra i tråden med noe konstruktivt, får dere begynne komme med noen innspill om bloggen hennes, annet enn å hakke ned på de som kritiserer henne. Tråden sporer av like mye med unødig pirking, som med kritisering av de som diskuterer FF. Fortell meg heller hvordan dere mener hun er et godt forbilde, så kan vi heller diskutere det? Jeg har aldri sagt at jeg mener at hun er et godt forbilde. Men det er jammen ikke dere heller - som hakker og sladrer om alt fra puppestørrelse til størrelse på huset, til utseende hennes og hennes evner som mor. Hvis jeg hadde måtte valgt forbilde til mine døtre ville jeg heller valgt Fotballfrue fremfor mennesker som velter seg i kverulerende og intetsigende - og dessuten til dels ondskapsfulle - ytringer anonymt på nett. For det er det som jeg og flere med meg (antar jeg) reagerer på i denne tråden. Hvis jeg skal fremheve hva jeg synes er positivt med FF vil jeg si det er at hun er målbevisst, disiplinert, kvalitetsbevisst/grundig og har et optimistisk syn på livet ("La oss feire hverdager", "Hurra for mandager"). Hun har bygget opp sin egen bedrift. Hun fremstår også som en respekterer og har omsorg for sin mann, sin famile og sine venner, og som ønsker å ha gode relasjoner til disse. Jeg synes dette er supre egenskaper. Hva jeg synes er negativt er overforbruket jeg antar hun har, med mindre hun er svært bevisst på å gi bort/selge det hun har i overflod. At hun fremhever sitt "perfekte liv" er vel ikke noe som bare gjelder henne? Selv forteller jeg heller fremmede om at jeg trives i jobben enn at jeg fikk sparken fra min forrige jobb. Eller at jeg elsker å gå i skogen, fremfor å si at jeg sist helg spiste godteri for 450,- og satt i pysj fra fredag kveld til søndag morgen (<-- tenkte eksempler). At det noen ganger blir diskusjoner i kommentarfeltet hennes synes jeg er veldig menneskelig - hvorfor skal hun ikke få forsvare seg?? Og, ja, det er sikkert masse teit hun gjør - akkurat som alle oss andre - men hvorfor finner dere en stor glede i å lete dem frem og skadefro videreformidle dem? Synes dere at dere er gode forbilder i så måte? Jeg bruker på ingen måte samme mengde tid og penger på mitt utseende. Men jeg tåler uten problemer at hun gjør det og at hun er stolt av det. Jeg er ingen stor beundrer av henne, jeg har hatt et ganske likegyldig forhold til henne og tittet innom bloggen hennes i ny og ne. Men etter å ha lest i denne tråden her liker jeg henne bare bedre og bedre for hvert tåpelige hatinnlegg som blir lagt inn. 17
annsme89 Skrevet 24. september 2013 #2965 Skrevet 24. september 2013 Jeg har aldri sagt at jeg mener at hun er et godt forbilde. Men det er jammen ikke dere heller - som hakker og sladrer om alt fra puppestørrelse til størrelse på huset, til utseende hennes og hennes evner som mor. Hvis jeg hadde måtte valgt forbilde til mine døtre ville jeg heller valgt Fotballfrue fremfor mennesker som velter seg i kverulerende og intetsigende - og dessuten til dels ondskapsfulle - ytringer anonymt på nett. For det er det som jeg og flere med meg (antar jeg) reagerer på i denne tråden. Hvis jeg skal fremheve hva jeg synes er positivt med FF vil jeg si det er at hun er målbevisst, disiplinert, kvalitetsbevisst/grundig og har et optimistisk syn på livet ("La oss feire hverdager", "Hurra for mandager"). Hun har bygget opp sin egen bedrift. Hun fremstår også som en respekterer og har omsorg for sin mann, sin famile og sine venner, og som ønsker å ha gode relasjoner til disse. Jeg synes dette er supre egenskaper. Hva jeg synes er negativt er overforbruket jeg antar hun har, med mindre hun er svært bevisst på å gi bort/selge det hun har i overflod. At hun fremhever sitt "perfekte liv" er vel ikke noe som bare gjelder henne? Selv forteller jeg heller fremmede om at jeg trives i jobben enn at jeg fikk sparken fra min forrige jobb. Eller at jeg elsker å gå i skogen, fremfor å si at jeg sist helg spiste godteri for 450,- og satt i pysj fra fredag kveld til søndag morgen (<-- tenkte eksempler). At det noen ganger blir diskusjoner i kommentarfeltet hennes synes jeg er veldig menneskelig - hvorfor skal hun ikke få forsvare seg?? Og, ja, det er sikkert masse teit hun gjør - akkurat som alle oss andre - men hvorfor finner dere en stor glede i å lete dem frem og skadefro videreformidle dem? Synes dere at dere er gode forbilder i så måte? Jeg bruker på ingen måte samme mengde tid og penger på mitt utseende. Men jeg tåler uten problemer at hun gjør det og at hun er stolt av det. Jeg er ingen stor beundrer av henne, jeg har hatt et ganske likegyldig forhold til henne og tittet innom bloggen hennes i ny og ne. Men etter å ha lest i denne tråden her liker jeg henne bare bedre og bedre for hvert tåpelige hatinnlegg som blir lagt inn. Ok. Jeg bare lurte. Forøvrig skrives det ikke bare dritt om frua her inne, mye saklig har kommet fram, som jeg mener er helt greit å diskutere. "Vi" blir dermed litt feil å si. Noen skriver fjas, men sånn vil det alltid være på et slikt forum. Tror de fleste som har skrevet konstruktivt her inne har forlatt tråden. Nå er den nærmest okkupert av de som elsker å finne feil med frua, og de som ser det veldig viktig å poengtere gang på gang hvor elendige mennesker førstnevnte er. Uansett har tråden dabbet helt ut i svada, og har mistet fokus der det burde. Frua er nærmest ferdig diskutert, for hun gjør jo desamme tingene hele tiden, uten noe nye innspill. Føler at alt går på repeat nå. Foruten graviditeten, da. Hadde vært fint om bloggen hennes kunne diskuteres saklig framover, ellers er det ikke mye vettugt igjen av denne tråden. 5
AnonymBruker Skrevet 24. september 2013 #2966 Skrevet 24. september 2013 Innrømmer jeg er spent på hvor lenge den varer, de vokser da til disse 14-isene som elsker henne der inne, så om 1-2 år er hun kanskje ikke så populær mer. Skriver man bare det samme hele tiden så må en jo gå lei. Anonymous poster hash: cf5ef...056 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2013 #2967 Skrevet 24. september 2013 Innrømmer jeg er spent på hvor lenge den varer, de vokser da til disse 14-isene som elsker henne der inne, så om 1-2 år er hun kanskje ikke så populær mer. Skriver man bare det samme hele tiden så må en jo gå lei.Anonymous poster hash: cf5ef...056 Jeg tror også at hvis hun blir veldig restrektiv på å vise frem datteren at mange vil rømme bloggen. Inkludert meg selv. Vil rett og slett føle det blir veldig lite personlig igjen av den bloggen da.Anonymous poster hash: e2db1...3e8
AnonymBruker Skrevet 24. september 2013 #2968 Skrevet 24. september 2013 Så UTROLIG mye sminke hun har! Er dette normalt?? Har den gjennomsnittlige norske kvinne så mye sminke? Eller er det bare jeg som er sær som har bare mascara og eyeliner..? Anonymous poster hash: d808d...74f 6
Junine Skrevet 24. september 2013 #2969 Skrevet 24. september 2013 Fordi mange synes hun fronter feil med tanke på døtre i pur ung alder som ser opp til henne. Ville ikke at mine døtre skal se opp til rosabloggere, som får alt sponset og som ikke har en skikkelig blogg. Rosabloggene lever ikke evig, de må ha noe å falle tilbake på. Hvem vi lese om en fallen rosastjerne som er bikket 40 år?? Hun kan gjøre som hun vil for meg, og jeg mener fortsatt at fokuset på shopping, sminke, klær og svadating ikke er noe fremtidige jenter kan bli rike av. Anonymous poster hash: cf5ef...056 Jeg ville heller at datteren min så opp til FF, enn mennesker som deg som mener mobbing er GREIT. Å respektere andre mennesker og at mobbing er grusomt uansett, det er noe å lære datteren sin! Ikke hvorvidt du mener shopping og sminke er overfladiske interesser. 5
Gjest iGirl Skrevet 24. september 2013 #2970 Skrevet 24. september 2013 Så UTROLIG mye sminke hun har! Er dette normalt?? Har den gjennomsnittlige norske kvinne så mye sminke? Eller er det bare jeg som er sær som har bare mascara og eyeliner..? Anonymous poster hash: d808d...74f umm jeg har mer enn fotballfrue... mye mer. 9
AnonymBruker Skrevet 24. september 2013 #2971 Skrevet 24. september 2013 Så UTROLIG mye sminke hun har! Er dette normalt?? Har den gjennomsnittlige norske kvinne så mye sminke? Eller er det bare jeg som er sær som har bare mascara og eyeliner..? Anonymous poster hash: d808d...74f Jeg har faktisk mer enn FF, så akkurat på det punktet er hun ikke så gæren altså... Anonymous poster hash: 8bb3c...8d3
Sol79 Skrevet 24. september 2013 #2972 Skrevet 24. september 2013 Jeg tror også at hvis hun blir veldig restrektiv på å vise frem datteren at mange vil rømme bloggen. Inkludert meg selv. Vil rett og slett føle det blir veldig lite personlig igjen av den bloggen da.Anonymous poster hash: e2db1...3e8 Jeg håper hun ikke kommer til å vise fram dattera på bloggen i det hele tatt. Jeg skjønner ikke at dette er noe de på tenke på en gang. Stakkars barn som vokser opp på blogger! 3
Salmonella Skrevet 24. september 2013 #2973 Skrevet 24. september 2013 (endret) Synes ikke akkurat at tråden er noe mer konstruktiv nå, selv om jeg er enig i at det skrives mye fjas og pirk her. Dere som støtter FF har ikke kommet med noe annet enn "ååh, det er så jantelov å hakke på FF og kritisere alt hun gjør, skap deres egen lykke og la FF være". Skal dere bidra i tråden med noe konstruktivt, får dere begynne komme med noen innspill om bloggen hennes, annet enn å hakke ned på de som kritiserer henne. Tråden sporer av like mye med unødig pirking, som med kritisering av de som diskuterer FF. Fortell meg heller hvordan dere mener hun er et godt forbilde, så kan vi heller diskutere det? Jeg tillater meg å svare på denne til tross for at det blir en liten avsporing. For det første; jeg støtter ikke ff. Jeg er hverken for eller imot den dama. Helt ærlig så bryr hun meg ikke så mye. MEN det er ufattelig irriterende at folk driver på som de gjør i denne tråden til tider, og derfor, og KUN derfor får man en enorm trang til å prøve å vise hvor skapet bør stå, om jeg kan si det slik. Helt greit å diskutere påvirkningskraft, kynismen og slikt. Helt helt helt greit. Derimot det å slenge med leppa bare fordi det er ff, det byr meg så totalt i mot og denne tråden er ekstrem på det punktet. Hadde denne debatten vært konstruktiv fra a til å hadde tråden vært spart for oss som reagerer på oppførselen. Jeg ser på det som en slags kjedereaksjon; Hittil; Man prøver å ha en konstruktiv debatt - noen føler for å slenge med leppa og viser null folkeskikk - brukere reagerer på dette, selvfølgelig, skulle bare mangle.. Den opprinnelige planen; Man har en konstruktiv debatt. Punktum, ferdig, Ingen innbaldning fra andre. Så alt i alt ser jeg på de som faktisk ønsker å debattere ff, at det er deres jobb å holde seg innefor regler og normal folkeskikk for å holde en fin diksusjon igang. At den blir ødelagt får de som sitter her og håner og mobber ta på sin kappe. Den dagen denne debatten er konstruktiv skal jeg fint holde kjeft. Jeg synes enkeltes oppførsel her inne er helt forklastelig og kjenner jeg blir skikkelig f*******t og provosert over at enkelte tror det er greit å lire av seg all mulig dritt fordi det er på nett og fordi det er en kjent person. Slik oppførsel synes jeg man må få bemerke og kritisere synlig! Avsporing ferdig. Endret 24. september 2013 av Salmonella 2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2013 #2974 Skrevet 24. september 2013 Jeg har faktisk mer enn FF, så akkurat på det punktet er hun ikke så gæren altså... Anonymous poster hash: 8bb3c...8d3 umm jeg har mer enn fotballfrue... mye mer. Haha, okei, da er det jeg som er sær Så utrolig mye sminke dere har! Når får dere tid til å bruke alt?! Og jeg regner med at dere (FF inkl.) ikke bruker alt på en gang..? Anonymous poster hash: d808d...74f 3
AnonymBruker Skrevet 24. september 2013 #2975 Skrevet 24. september 2013 Jeg er ingen stor beundrer av henne, jeg har hatt et ganske likegyldig forhold til henne og tittet innom bloggen hennes i ny og ne. Men etter å ha lest i denne tråden her liker jeg henne bare bedre og bedre for hvert tåpelige hatinnlegg som blir lagt inn. Helt enig, jeg var faktisk ganske kritisk til FF til jeg fant denne tråden, bl a syntes jeg hun fremstilte seg selv for perfekt og virket som hun hadde et anstrengt forhold til slankhet. Men denne tråden tvang meg til å ta et oppgjør med meg selv og mine mest grumsete meninger, og det gjorde meg til et bedre menneske. Jeg ante ikke at det fantes så smålige og ondskapsfulle kvinner i Norge, og nå liker jeg FF bare bedre og bedre for hver dag som går. Ja, hun har andre verdier enn meg, og ja, mannen hennes virker usympatisk og smaken harry, men det er flott at mennesker kan være forskjellige, og du verden så mye hun har fått til i så ung alder. Det står enorm respekt å av å ha greid å starte den bedriften, for ikke å snakke om den arbeids- og treningsdisiplinen hun har. Jeg synes også det virker som om hun er i stand til å ha svært gode og sunne relasjoner til menneskene rundt jeg, blant annet er lojaliteten mellom henne og mannen virkelig noe å beundre. Jo mer dritt jeg leser om henne her, desto mer motivert blir jeg til å støtte henne og finne positive egenskaper ved henne. Hun er en torn midt i den norske Jantelovens øye, og hun hadde ikke engang anstendighet nok til å bli feit da hun ble gravid, som så mange av dere gikk og håpet på. Denne tråden er faktisk beryktet langt utenfor KG, det er pinlig at det finnes slike kvinner som dere i Norge, og vi som har litt mer anstendighet og integritet har rett og slett en borgerplikt til å si dere imot. Anonymous poster hash: bdf3c...c3d 8
AnonymBruker Skrevet 24. september 2013 #2976 Skrevet 24. september 2013 Synes ikke akkurat at tråden er noe mer konstruktiv nå, selv om jeg er enig i at det skrives mye fjas og pirk her. Dere som støtter FF har ikke kommet med noe annet enn "ååh, det er så jantelov å hakke på FF og kritisere alt hun gjør, skap deres egen lykke og la FF være". Skal dere bidra i tråden med noe konstruktivt, får dere begynne komme med noen innspill om bloggen hennes, annet enn å hakke ned på de som kritiserer henne. Tråden sporer av like mye med unødig pirking, som med kritisering av de som diskuterer FF. Fortell meg heller hvordan dere mener hun er et godt forbilde, så kan vi heller diskutere det? Jeg kritiserer de som mobber FF. Og det er det MANGE her inne som har gjort. Det er ikke kritisering av FF å si at hun er så tynn at man kan ta rundt midjen hennes med en hånd, og si at hun er stygg og dum osv. Men selvsagt; de som mobber FF er som alle andre mobbere. De bortforklarer mobbingen med at det er kritisering osv. Minner meg om tidlig ungdomsskole-oppførsel. Anonymous poster hash: 216b9...370 3
Gjest avocadoen Skrevet 24. september 2013 #2977 Skrevet 24. september 2013 Haha, okei, da er det jeg som er sær Så utrolig mye sminke dere har! Når får dere tid til å bruke alt?! Og jeg regner med at dere (FF inkl.) ikke bruker alt på en gang..? Anonymous poster hash: d808d...74f Kjæresten min sier at jeg kunne vært Picasso med alle kostene mine Jeg bruker selvsagt ikke alt på en gang! Tvert i mot bruker jeg ganske lite sminke, men det betyr ikke at jeg ikke elsker sminke 1
*appifany* Skrevet 24. september 2013 #2978 Skrevet 24. september 2013 Det ER noe galt med bloggen når det kommer et innlegg som dette "ukens leserspørsmål" og alt jeg tenker at; "nok et sponseinnlegg" og så stusser jeg over at det ikke er markert som reklame... Men kanskje det er et reelt innlegg? 2
mrs.Kiara Skrevet 24. september 2013 #2979 Skrevet 24. september 2013 Fint det har blitt på utsiden av huset deres! Synd hvis de bare skal bo der i et år eller to til, men de har jo ikke gjort så mye annet. 2
Gjest Atheena Skrevet 24. september 2013 #2980 Skrevet 24. september 2013 (endret) Som jeg har sagt tidligere må det være lov å diskutere merkevaren fotballfrue uten å komme med hets, men å diskutere på et saklig grunnlag. Jeg syns også en del her som skal forsvare henne fremstiller seg selv som mor theresa, men samtidig kommer med sterke uttalelser og temmelige stygge kommentarer om både det ene og det andre kan sidestilles med hets og hersketeknikk. Dette er klippet fra kommentarfeltet hennes fra i går, tar hele så jeg ikke tar det ut av sammenheng, og nei jeg har ikke for vane for å klippe fra hennes kommentarfelt eller å finne ting å ta henne på. Men må jo si at jeg syns det er spesielt at hun skriver at bare 2 av 19 innlegg er reklame. La oss virkelig kalle en spade for en spade. Innlegget endret for kopiert innhold. Om man vil diskutere innhold på bloggen - bruk linker. Bond, adm Endret 24. september 2013 av Bond
Fremhevede innlegg