AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #2841 Skrevet 22. september 2013 Det er jo her vi har ett stort ansvar selv, både ovenfor oss selv og barna våre! Man kan bare ikke la selvtilliten sin gå til dundas pågrunn av denne unicorn-generasjonen som legger ut sine "perfekte" liv være seg på facebook eller blogger. Her må man la den sunne fornuften ta overhånd og si klart og tydelig ifra at dette er ett glansbilde og IKKE virkeligheten. Tillater man seg selv å være enten ulykkelig, nedfor eller la selvtilliten gå til dundas pågrunn av det glansbildet folk viser så har man seg selv å takke. Folk må bli litt mer kyniske og ikke bry seg så mye om hvordan andre fremstiller seg selv. Ta litt mer tak i sitt eget liv om man synes det er så ille. Jeg ble faktisk ulykkelig av å lese bloggen hennes en stund. Hun, og alt rundt var så perfekt at jeg i forhold ble utrolig "dårlig". Så ille at kjæresten måtte blokkere siden fra internettet mitt.. Det var så ille at jeg bare satt hjemme, og ikke var sosial, gikk på skolen, trente, eller noe. MEN, jeg fikk tilbake selvtillitt og fant meg selv igjen etter en stund. Sakte og sikkert. Derfor ser jeg nå litt forbi det "perfekte", og ser at hun nok har utfordringer som meg og deg. Men jeg mener, fordi jeg har opplevd det selv, at man kan får dårlig selvtillitt av å lese bloggen. Da må man slutte å lese. Men det er ikke så lett, ehentlig? :/ Anonymous poster hash: 7db15...8f6 5
Salmonella Skrevet 22. september 2013 #2842 Skrevet 22. september 2013 Jeg ble faktisk ulykkelig av å lese bloggen hennes en stund. Hun, og alt rundt var så perfekt at jeg i forhold ble utrolig "dårlig". Så ille at kjæresten måtte blokkere siden fra internettet mitt.. Det var så ille at jeg bare satt hjemme, og ikke var sosial, gikk på skolen, trente, eller noe. MEN, jeg fikk tilbake selvtillitt og fant meg selv igjen etter en stund. Sakte og sikkert. Derfor ser jeg nå litt forbi det "perfekte", og ser at hun nok har utfordringer som meg og deg. Men jeg mener, fordi jeg har opplevd det selv, at man kan får dårlig selvtillitt av å lese bloggen. Da må man slutte å lese. Men det er ikke så lett, ehentlig? :/ Anonymous poster hash: 7db15...8f6 Man kan ikke kontrollere hva andre folk legger ut på hverken facebook eller på bloggene sine (Utenom til en viss grad sånn innenfor visse regler og grenser) og derfor synes jeg heller ikke man kan skylde helt og holdent på hvordan livene deres fremstår. Altså, joda, det er greit at både bloggere og kjente personer som poster ting på facebook har i bakhodet at det jeg gjør kan påvirke en haug med folk, MEN mye av ansvaret synes jeg ligger på den enkelte leser (voksne) og tenåringers foreldre.Det er en ganske forskrudd verden vi lever i, om man ikke er forberedt på det og ikke forbereder barna sine på det så vil det bare fortsette i samme mølja. Nå snakker jeg generelt; Man kan ikke sitte å ta på seg en offerrolle jeg ble syk av facebookstatusene eller jeg ble syk av bloggen. Man har selv tillat seg å la det gå så langt. Jo, bloggerne har makt og facebooklivet har også en makt MEN til syvende og sist er det en selv som velger hvordan man vil bli påvirket av denne makten. Vi mennesker er jo ikke vesen som ikke har evne til å rasjonalisere ting eller evne til å tenke fornuftig. igjen; viktig at foreldre snakker med tenåringene sine. Vi kan jo ikke si ifra oss retten til å bestmme over egne liv, ta egne valg og vite det at jeg er den som bestemmer over hva jeg bryr meg om og ikke. Da kommer det virkelig til å gå galt med oss. 5
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #2843 Skrevet 22. september 2013 Jeg ble faktisk ulykkelig av å lese bloggen hennes en stund. Hun, og alt rundt var så perfekt at jeg i forhold ble utrolig "dårlig". Så ille at kjæresten måtte blokkere siden fra internettet mitt.. Det var så ille at jeg bare satt hjemme, og ikke var sosial, gikk på skolen, trente, eller noe. MEN, jeg fikk tilbake selvtillitt og fant meg selv igjen etter en stund. Sakte og sikkert. Derfor ser jeg nå litt forbi det "perfekte", og ser at hun nok har utfordringer som meg og deg. Men jeg mener, fordi jeg har opplevd det selv, at man kan får dårlig selvtillitt av å lese bloggen. Da må man slutte å lese. Men det er ikke så lett, ehentlig? :/ Anonymous poster hash: 7db15...8f6 Hun gjorde nok problemene dine verre, men tviler sterkt på at hun var grunnen til at du fikk problemer! Anonymous poster hash: dc3ea...576 12
Gjest SweetSunshine Skrevet 22. september 2013 #2844 Skrevet 22. september 2013 Jeg ble faktisk ulykkelig av å lese bloggen hennes en stund. Hun, og alt rundt var så perfekt at jeg i forhold ble utrolig "dårlig". Anonymous poster hash: 7db15...8f6 Det er slik de fleste mennesker er, ikke bare Caroline. Man skal forskjønne alt mulig og alt skal være så forbaska perfekt hele tiden! Vet ikke hva slags FB-venner du har, men på min feed så kommer det som regel bare opp reisebilder, middagsbilder, "Jeg eeeeelsker kjæresten min"-statuser og "Nettopp ferdig med å løpe maraton"-statuser. Man viser frem det man er stolt av, det man er fornøyd med og på den måte fremstår vi som perfekte, selv om virkeligheten tilsier noe annet.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #2845 Skrevet 22. september 2013 Jeg blir helt fasinert av at hun kler seg som om hun skal på nattklubb når de skal ut og ta seg en liten matbit sånn på ettermiddagen. Kanskje i NY, men ikke i Siljan vel. Er det mulig. Anonymous poster hash: b9607...1e2 7
Gjest Gresshoppesang Skrevet 22. september 2013 #2846 Skrevet 22. september 2013 Hun har en fantastisk evne til å få billige klær, sko og vesker til å se eksklusive og dyre ut. Det i seg selv er beundringsverdig. 9
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #2847 Skrevet 22. september 2013 Hun har en fantastisk evne til å få billige klær, sko og vesker til å se eksklusive og dyre ut. Det i seg selv er beundringsverdig. Jepp, bra jobbetAnonymous poster hash: b0974...258
Chloe- Skrevet 22. september 2013 #2848 Skrevet 22. september 2013 Hun har en fantastisk evne til å få billige klær, sko og vesker til å se eksklusive og dyre ut. Det i seg selv er beundringsverdig. Ikke enig. 11
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #2849 Skrevet 22. september 2013 Arm-diskusjonen er sikkert "so yesterday", men likevel: Det SER veldig rart ut. Visste ikke at skygger kan gjøre slikt, på den måten. Men det er sikkert en naturlig forklaring der, som det alltid er hos FF og mannen Anonymous poster hash: 23b15...bbb 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #2850 Skrevet 22. september 2013 Kan ikke noen bare poste det arm bildet her da, for Guds skyld, kjedelig å lese xantall sider diskusjon og ikke noe bilde, orker ikke innom bloggen. Anonymous poster hash: b0974...258
Salmonella Skrevet 22. september 2013 #2851 Skrevet 22. september 2013 Jeg blir helt fasinert av at hun kler seg som om hun skal på nattklubb når de skal ut og ta seg en liten matbit sånn på ettermiddagen. Kanskje i NY, men ikke i Siljan vel. Er det mulig. Anonymous poster hash: b9607...1e2 Hvorfor skulle ikke det være mulig? Selv om man bor på ett lite sted så må det vel være lov til å pynte seg? Bygdementalitet; peke på de som skiller seg ut. Smålig. 6
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #2852 Skrevet 22. september 2013 Kan ikke noen bare poste det arm bildet her da, for Guds skyld, kjedelig å lese xantall sider diskusjon og ikke noe bilde, orker ikke innom bloggen. Anonymous poster hash: b0974...258 Det ble gjort, men fjernet av mod da det er brudd på kopirett. Du kan søke "fotballfrue instagram" på Google. Da får du sett bildet uten å gå inn på bloggen.Anonymous poster hash: 1f9dd...a66
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #2853 Skrevet 22. september 2013 Det ble gjort, men fjernet av mod da det er brudd på kopirett. Du kan søke "fotballfrue instagram" på Google. Da får du sett bildet uten å gå inn på bloggen.Anonymous poster hash: 1f9dd...a66 Ser jo tydelig at det ikke er redigert med de armene, armen hennes er veldig under skygge, derfor ser det ut som det ikke går opp, men ser det jo fort om en ser etter. Anonymous poster hash: b0974...258 1
MarianneE Skrevet 22. september 2013 #2854 Skrevet 22. september 2013 Jeg blir helt fasinert av at hun kler seg som om hun skal på nattklubb når de skal ut og ta seg en liten matbit sånn på ettermiddagen. Kanskje i NY, men ikke i Siljan vel. Er det mulig. Anonymous poster hash: b9607...1e2 Hvorfor skulle ikke det være mulig? Selv om man bor på ett lite sted så må det vel være lov til å pynte seg? Bygdementalitet; peke på de som skiller seg ut. Smålig. Det ER faktisk ikke mulig. Rett og slett fordi det ikke er noen steder og gå ut i Siljan og spise. Med mindre du tar en burger på bensinstasjonen da såklart.... 4
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #2855 Skrevet 22. september 2013 Ja, halve overarmen til FF blir gjemt bak kjolen hennes, derfor ser det rart ut ved første øyekast. Lys skuder, overarmen gjemt bak den sorte kjolen og så har resten av armen skygge fra moren og ser derfor ut til å ha en "annen farge". Men når selv jeg kan se at det ikke er redigert, da kan de fleste som ikke VIL se noe annet gjøre det også. Anonymous poster hash: c5b40...d9f 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #2856 Skrevet 22. september 2013 Kan ikke noen bare poste det arm bildet her da, for Guds skyld, kjedelig å lese xantall sider diskusjon og ikke noe bilde, orker ikke innom bloggen. Anonymous poster hash: b0974...258 http://web.stagram.com/n/fotballfrue/ Her er instagramen hennes. Gir ingen bloggtrafikk.Anonymous poster hash: 0105d...32d
Gjest Squill Skrevet 22. september 2013 #2857 Skrevet 22. september 2013 Haha, det er faktisk bare en ting som bekymrer meg, og det er om den ungens sanser kommer til å utvikle seg. Babyer elsker sterke farger, det er jo det eneste de ser! Og her kommer frua og spraymaler ALT i dusrosa, Gud forby at noe kræsjer med interiøret:D Og for en upraktisk babygym hun har laget, ingenting ungen kan ta på, putte i munnen, lytte til og dra i. Jeg lurer på om hun tror hun har en dukke i magen som bare skal ligge og se på alle de fine tingene de har Ugleoverload har jeg også tenkt, hva skjer om noen kommer med en fargespraket elefant i gave? Vil den bli gjemt bort fordi den ikke passer stilen til babyen? Jeg synes seriøst det er helt hillarious hvordan det virker som hun har tenkt å designe den ungen, ikke utfordre den.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2013 #2858 Skrevet 22. september 2013 Skal innrømme jeg kan bli litt sjalu på alle statuser som trening, gourmetmiddager, sydenturer, parasolldrinker, bilder av føtter, bilder av perfekt stylet hus, bilder av perfekte stramme kropper osv. Har også blitt litt sjalu på den innover magen til Fruen, fordi hun viste den hele tiden og skrøt hele tiden av all treningen. Mulig jeg kunne trent så mye hvis jeg ikke hadde barn, full jobb, hus, mann, husdyr, aktiviteter barna skal på, venner, søskenmforeldre og besteforeldre, tantebarn osv, som også skal ha av tiden min. Jeg klemmer inn 2-3 ganger i uken en sykkeltur og gåtur da, men er ikke i nærheten av all treningen til Fruen. Så ja jeg skal innrømme slike perfekte liv påvirker meg, man føler seg dummere og mindre verdt, dessverre. Anonymous poster hash: cf5ef...056 2
Gjest Vampen Skrevet 22. september 2013 #2859 Skrevet 22. september 2013 Skal innrømme jeg kan bli litt sjalu på alle statuser som trening, gourmetmiddager, sydenturer, parasolldrinker, bilder av føtter, bilder av perfekt stylet hus, bilder av perfekte stramme kropper osv. Har også blitt litt sjalu på den innover magen til Fruen, fordi hun viste den hele tiden og skrøt hele tiden av all treningen. Mulig jeg kunne trent så mye hvis jeg ikke hadde barn, full jobb, hus, mann, husdyr, aktiviteter barna skal på, venner, søskenmforeldre og besteforeldre, tantebarn osv, som også skal ha av tiden min. Jeg klemmer inn 2-3 ganger i uken en sykkeltur og gåtur da, men er ikke i nærheten av all treningen til Fruen. Så ja jeg skal innrømme slike perfekte liv påvirker meg, man føler seg dummere og mindre verdt, dessverre. Anonymous poster hash: cf5ef...056 Det er jo rett og slett bare trist! 1
Salmonella Skrevet 22. september 2013 #2860 Skrevet 22. september 2013 (endret) Haha, det er faktisk bare en ting som bekymrer meg, og det er om den ungens sanser kommer til å utvikle seg. Babyer elsker sterke farger, det er jo det eneste de ser! Og her kommer frua og spraymaler ALT i dusrosa, Gud forby at noe kræsjer med interiøret:D Og for en upraktisk babygym hun har laget, ingenting ungen kan ta på, putte i munnen, lytte til og dra i. Jeg lurer på om hun tror hun har en dukke i magen som bare skal ligge og se på alle de fine tingene de har Ugleoverload har jeg også tenkt, hva skjer om noen kommer med en fargespraket elefant i gave? Vil den bli gjemt bort fordi den ikke passer stilen til babyen? Jeg synes seriøst det er helt hillarious hvordan det virker som hun har tenkt å designe den ungen, ikke utfordre den. Tror ikke du skal bekymre deg for det altså. Selv om de ikke gjør alt på den måten du ville ha gjort det så kan det faktisk hende at det går helt fint allikevel Og om du studerer den babygymmen litt nøye så henger det både elefanter og fugler og giraffer der så kommentaren din er jo egentlig ganske bort i natta. Skal innrømme jeg kan bli litt sjalu på alle statuser som trening, gourmetmiddager, sydenturer, parasolldrinker, bilder av føtter, bilder av perfekt stylet hus, bilder av perfekte stramme kropper osv. Har også blitt litt sjalu på den innover magen til Fruen, fordi hun viste den hele tiden og skrøt hele tiden av all treningen. Mulig jeg kunne trent så mye hvis jeg ikke hadde barn, full jobb, hus, mann, husdyr, aktiviteter barna skal på, venner, søskenmforeldre og besteforeldre, tantebarn osv, som også skal ha av tiden min. Jeg klemmer inn 2-3 ganger i uken en sykkeltur og gåtur da, men er ikke i nærheten av all treningen til Fruen. Så ja jeg skal innrømme slike perfekte liv påvirker meg, man føler seg dummere og mindre verdt, dessverre. Anonymous poster hash: cf5ef...056 Fatter ikke hvorfor du tillater deg selv å bli påvirket av slikt. Unnskyld altså, det er jo utrolig trist at folk lar seg bli så nedfor av slike ting. Hvorfor sier du ikke til deg selv at det der er piss? Folk må slutte å måle seg selv i alle andre, kjøre på med sin egen stil, si til seg selv at man duger såpass mye som man selv vil (forresten, denne tråden er jo egentlig ett sabla godt eksempel på hvorfor folk ikke tør å være seg selv, man blir jo slakta for å ha trua på seg selv...) Tror du mer på glansbildet bloggerne viser frem enn deg selv? Synes det er skremmende hvor utrolig tafatte folk er når det kommer til ansvar for egen lykke. Endret 22. september 2013 av Salmonella 4
Fremhevede innlegg