annsme89 Skrevet 18. september 2013 #2701 Skrevet 18. september 2013 Jeg ventet jo på at LK skulle vise til en studie som motbeviste anbefalingene vedr krybbedød, så det måtte jo komme.. Virker som han baserer alt han foretar seg på forskning. "Nei, du skjønner at forskning viser...!" 7
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #2702 Skrevet 18. september 2013 Det virker så kaldt og ha den lille babyen alene på eget rom, men men noen er sånn. Mange forandrer nok mening også.Anonymous poster hash: 82b99...11e 4
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #2703 Skrevet 18. september 2013 http://www.mammasilje.no/wp-content/uploads/2013/09/f%C3%B8dsel1.jpg Her kan dere se at alle mager er forskjellige! Helt normalt at FF har liten mage Anonymous poster hash: 53447...bfe 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #2704 Skrevet 18. september 2013 Hun har ikke liten mage, den er normal.Anonymous poster hash: 82b99...11e 15
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #2705 Skrevet 18. september 2013 http://www.mammasilje.no/wp-content/uploads/2013/09/f%C3%B8dsel1.jpg Her kan dere se at alle mager er forskjellige! Helt normalt at FF har liten mage Anonymous poster hash: 53447...bfe Med det samme vi snakker om små babymager: http://instagram.com/p/cv1HryvRK9/# Så lenge babyen har det bra er vel det meste av magestørrelser normalt Anonymous poster hash: 6c030...42a 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #2706 Skrevet 18. september 2013 http://www.huffingtonpost.com/2013/09/16/4th-trimester-bodies-project-ashlee-wells-jackson_n_3757793.html?utm_hp_ref=mostpopular LK, ikke klikk deg inn! Du kommer til å besvime! Anonymous poster hash: 164f3...7f4 3
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #2707 Skrevet 18. september 2013 http://www.huffingtonpost.com/2013/09/16/4th-trimester-bodies-project-ashlee-wells-jackson_n_3757793.html?utm_hp_ref=mostpopular LK, ikke klikk deg inn! Du kommer til å besvime! Anonymous poster hash: 164f3...7f4 Men altså.. De fleste kvinnene der var jo ganske godt lubne fra før av. Så klart kan man få hengehud, strekkmerker osv. om man er trent og tynn, men blir helt feil å sammenligne fotballfrue med noen som er godt lubne og overvektige. Anonymous poster hash: 74eae...2e5 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #2708 Skrevet 18. september 2013 Tror ikke det er lenge de orker å fly mellom sitt og barnerommet, når hun våkner å vil ha mat etter annet i løpet av natta. Anonymous poster hash: 95d1e...e18
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #2709 Skrevet 18. september 2013 Men altså.. De fleste kvinnene der var jo ganske godt lubne fra før av. Så klart kan man få hengehud, strekkmerker osv. om man er trent og tynn, men blir helt feil å sammenligne fotballfrue med noen som er godt lubne og overvektige. Anonymous poster hash: 74eae...2e5 Og hvem har sagt noe om at man må sammenligne med Fotballfrue?Anonymous poster hash: 164f3...7f4 3
Gjest RompeRusk Skrevet 18. september 2013 #2710 Skrevet 18. september 2013 Hvorfor i alle dager messer hun om "den lille magen"? Den er da slettes ikke liten til å være førstegangs? http://fotballfrue.no/wp-content/uploads/2013/09/DSC09006.jpg 7
Gjest Funky Punk Skrevet 18. september 2013 #2711 Skrevet 18. september 2013 Kan det tenkes at man bruker uttrykket "lille magen" som..ja, nettopp et uttrykk? Jeg kan fint si lille gullet mitt til ett av mine dyr, enda han veier mye mer og er mye større enn hva som er normalen for dette dyret. Hadde jeg vært gravid så hadde jeg sikkert sagt lille babyen, lille magen, lille klumpen osv også... 6
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #2712 Skrevet 18. september 2013 Syns magen er blitt stor og fin jeg, rund og god slik en gravid skal være Anonymous poster hash: cf5ef...056 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #2713 Skrevet 18. september 2013 Og hvem har sagt noe om at man må sammenligne med Fotballfrue?Anonymous poster hash: 164f3...7f4 Ehm.. du kanskje? (om det var du som postet linken. Den ble jo postet i den hensikt å mene at kroppen til FF kom til å forandre seg etter fødselen.. og så er det bare kvinnekroppen som har null likhet med FF sin.. hvilken mening gir det liksom.. Anonymous poster hash: 74eae...2e5 1
gjest:) Skrevet 18. september 2013 #2714 Skrevet 18. september 2013 Jeg ventet jo på at LK skulle vise til en studie som motbeviste anbefalingene vedr krybbedød, så det måtte jo komme..Eeh nei.. Han motsier ikke anbefalingene og studiene han viser til er nok de samme som helsedirektoratet bygger sine anbefalinger på. Helsedirektoratet sier at "La barnet sover i egen seng på foreldrenes soverom eller sørg for forsvarlig samsoving", og de utdyper også hva forsvarlig samsoving er. Virker som han baserer alt han foretar seg på forskning. "Nei, du skjønner at forskning viser...!" All medisinsk vitenskap baserer seg på forskning. (Skjønner godt at han viser til forskning når enkelte gir han "medisinske" råd basert på følelser og synsing). Han hadde vel begynt å argumentere mot jordmor også, han. For DE vet best. Uansett!"Alle råd mottas med takk, men uansett er jeg overbevist om det er jeg og Caroline som er best skikket til å vurdere hva som er best for vår datter."Anonymous poster hash: 1f9dd...a66 Snakk om å tolke noe i verste mening. Når han sier "dette finner vi ut av selv", så betyr ikke det nødvendigvis at man ikke rådfører seg med helsepersonell. Det er forskjell på det og å la anonyme blogglesere bestemme. 4
Gjest iGirl Skrevet 18. september 2013 #2715 Skrevet 18. september 2013 Det som gjør at det blir galt å basere livet sitt på forskningsrapporter er at ikke alle resultater av forskning blir publisert. Et forskerteam som prøver å påvise (eller motsatt) noe vil ikke publisere studien dersom resultatet ikke ble som ventet. 6
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #2716 Skrevet 18. september 2013 Jeg hadde også meninger om hvor babyen skulle sove. Det var på eget rom relativt tidlig. Vel, slik ble det altså ikke... Tror nok at de skifter mening etterhvert. Å måtte ut av senga og rommet x antall ganger i løpet av en natt, er slitsomt. Etterhvert ammer man kanskje liggende, og da er det vanskelig å gjennomføre "beinharde" rutiner med å gå tilbake til babyens rom. Da er det mye lettere å legge hun tilbake i egen seng og sovne der og da. Når man må ut å gå, tar det lenger tid å sovne enn når man gjør det i "koma".Anonymous poster hash: 6058e...db5
gjest:) Skrevet 18. september 2013 #2717 Skrevet 18. september 2013 (endret) Det som gjør at det blir galt å basere livet sitt på forskningsrapporter er at ikke alle resultater av forskning blir publisert. Et forskerteam som prøver å påvise (eller motsatt) noe vil ikke publisere studien dersom resultatet ikke ble som ventet. Jeg er ikke uenig med deg i at det av og til kan være et problem, men jeg tipper du også heller går til fastlegen din enn til snåsamannen, når du er syk;-) Og når det kommer til å identifisere risiko-faktorer for krybbedød, så tror jeg ikke det er så fryktelig mye viktig forskning som er tilbakeholdt. (Dette er basert bl.a. på det faktum at når kjente risikofatorer er luket bort, så er risikoen ekstremt lav.) Nå var forøvrig ikke poenget mitt hvorvidt det er greit å basere livet sitt på forskning eller ei, men at det er altfor mange her som kun er ute etter å kritisere. Alt Caroline eller Lars- Kristian sier er det jo noen her inne som tolker i verste mening. Endret 18. september 2013 av gjest:) 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #2718 Skrevet 18. september 2013 Stod det egentlig noe sted at de skulle ha babyen på eget rom fra dag 1? Det er da ikke spesielt unormalt å ordne i stand barnerommet før babyen kommer er det vel? Eller er det hele min omgangskrets som er snåle? Anonymous poster hash: e8705...ae5 3
Gjest iGirl Skrevet 18. september 2013 #2719 Skrevet 18. september 2013 (endret) Jeg er ikke uenig med deg i at det av og til kan være et problem, men jeg tipper du også heller går til fastlegen din enn til snåsamannen, når du er syk;-)Og når det kommer til å identifisere risiko-faktorer for krybbedød, så tror jeg ikke det er så fryktelig mye viktig forskning som er tilbakeholdt. (Dette er basert bl.a. på det faktum at når kjente risikofatorer er luket bort, så er risikoen ekstremt lav.) Nå var forøvrig ikke poenget mitt hvorvidt det er greit å basere livet sitt på forskning eller ei, men at det er altfor mange her som kun er ute etter å kritisere. Alt Caroline eller Lars- Kristian sier er det jo noen her inne som tolker i verste mening. Jeg skulle ønske du hadde rett her, men dessverre stemmer det ikke. Nå mener jeg ikke nødvendigvis akkurat SIDS, men mer på et generelt grunnlag kan forskning som kommer pasienter til gode, ofte aldri bli publisert. edti: beklager avsporingen, skal ikke gjenta seg Endret 18. september 2013 av iGirl
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #2720 Skrevet 18. september 2013 Jeg skulle ønske du hadde rett her, men dessverre stemmer det ikke. Nå mener jeg ikke nødvendigvis akkurat SIDS, men mer på et generelt grunnlag kan forskning som kommer pasienter til gode, ofte aldri bli publisert. edti: beklager avsporingen, skal ikke gjenta seg Jævla drøy avsporing. Anonymous poster hash: 2d607...8e8 3
Fremhevede innlegg