Gjest Atheena Skrevet 2. oktober 2013 #3381 Del Skrevet 2. oktober 2013 Hvorfor skal vi kvinner trykke hverandre ned? Kan hun ikke få være flink til sine ting - som for eksempel å få mye ut av dagen - så kan vi andre være flink til andre ting. Hvorfor kan man ikke få lov til å fremheve seg selv litt. Jeg skulle gjerne vært flinkere til å få masse ut av dagen, trene mer og ha bedre rutiner på rydding/rengjøring. Jeg har ikke noe problem med at andre er flink på det området, og jeg synes jammen at de både skal få skryt og lov til å klappe seg selv litt på skulderern! Og jeg er flink med masse jeg også - skal jeg skamme meg fordi jeg får andre til å føle seg dårlig av den grunn? Jeg skjønner ikke argumentasjonen rundt dette. Verdenen vi lever i idag her i Norge/vestlige verden er et polert glansbilde. Vi er overfladiske på mange vis, materialistiske og grådige (ja, de alller, aller fleste). Reklame er alltid manipulert og produkter er sponset - dette er ikke noe nytt eller unikt. Vi kan gjerne diskutere om dette er en OK vei å gå med tanke på verdier og ressurser - men hvorfor blir fotballfruen liksom årsaken til all verdens jævelskap? Og en annen ting: Jeg har vært gravid flere ganger. Jeg har aldri fremhevet magen ved hjelp av ettersittende klær eller tatt bilder av den der jeg poserer "med mage" (annet enn på ett bilde sammen med en person som sto meg nær og som hadde samme termindato som meg). Jeg følte ikke noe behov for det. Jeg gjemte faktisk heller magen litt bort (i den grad det var mulig, jeg ble gjerne på størrelse blåhval). Alle er vi forskjellige, men jeg tror en ting er felles for de aller fleste som skal bli mamma: Man gleder (og bekymrer) seg, man elsker allerede den lille ufødte babyen og har håp og drømmer for fremtiden. Kursen må kanskje justeres underveis, alt blir ikke helt som man hadde tenkt og man må rydde vekk det meste på barnerommet da det ikke funker IRL - går ikke alle førstegangsfødende gjennom dette i en eller annen grad? Jeg skal ihvertfall gjerne innrømme at jeg måtte det. Jeg tror seriøst ikke at det er noen som mener det du skriver der, det er ihvertfall bare et bittelite fåtall. Personlig så tror jeg perfekt pike syndrom har fått et komersielt ansikt i form av FF. Hun er norges største blogger og hun er tydelig interessant for mange, både på det positive og negative planet. Jeg er enig med deg at ikke kvinner burde trykke hverandre ned og jeg tror ikke de fleste her ønsker å gjøre det. Men hun leverer et produkt, et komersielt sådan. Bloggen er et nytt svar på et glossy magasin. Man kan på mange måter sammenligne kritikken med at man kritiserer motebladene for bare å bruke veldig tynne modeller. Forskjellen er i grunn ikke så stor, bortsett fra at bloggen omhandler en person og dermed er man i grenseland om man kritiserer enkeltperson eller produkt. Skille der er mer diffust siden bloggen også er personlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soloppgang Skrevet 2. oktober 2013 #3382 Del Skrevet 2. oktober 2013 Jeg synes det er veldig trist at du ser på oss som ikke fremhever gravidmagen like stolte over graviditeten som andre gravide. Jeg var veldig glad og stolt - og jeg gledet meg. men jeg fremhevet aldri magen min. Er mer det når hun legger ut så mange bilder der det for meg ser ut som hun forsøker å skjule den, også på bilder med overskrifter som har med graviditeten å gjøre, og vrir seg tydelig vekk.. Ikke som hos kvinner på gaten altså! Ikke ta deg nær av det slik. Det er jo ikke umulig at hun har slike bilder til privat bruk, jeg tror hun har det! Men bloggen er ment å være komersiell, og da er det jo viktig at hun også treffer sin ikke-gravide målgruppe, og jeg har forståelse for at magen ikke er i fokus på disse bildene.Anonymous poster hash: aefce...b69 Godt poeng. Håper hun har slike bilder for seg selv ihvertfall, det må være hyggelig å se tilbake på. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2013 #3383 Del Skrevet 2. oktober 2013 (endret) Grunnen til at hun diskuteres så heftig er ikke at hun er så slående vakker, men fordi hun er Norges mest leste blogger og lever et liv de færreste kan relatere seg til. Selv om hun blir hyllet i sitt kommentarfelt (som hun styrer) så blir hun faktisk veldig mye kritisert av seriøse aktører som kaller henne ureflektert og at bloggen fremmer en livsstil som ikke er sunn for unge jenter å leve opp til. Hun redigerer bildene sine til det ugjenkjennelige og hun pynter på sannheten så til de grader at det får andre til å føle seg utilstrekkelig fordi de ikke er like "bra". Hun skriver "i dag har jeg vært så utrolig lat, jeg sov helt til halv ni!!", det får andre til å føle seg som late siden de sov til klokken ti og måtte tvinge seg opp i søvne... Jeg har så mange eksempler på måten hun fremstiller seg selv på som får andre jenter og kvinner til å føle seg dårlige fordi man sammenligner seg med henne. Hun er kritikkverdig og det er DERFOR hun diskuteres IKKE fordi hun er slående vakker. Og ikke minst fordi mannen hennes tar del i doskusjonene om henne og viser sider av seg selv og di som ektepar som er... vel mindre heldige. Noen har sjarm, andre har innoversjarm. Hvem er de seriøse aktørene som kritiserer henne veldig mye? Det blir hevdet her at bloggen hennes kan sidestilles med et glossy magasin, med tynne modeller i redigerte bilder og masse reklame. Er det så mye værre enn bloggen hennes? Vi kan la være å kjøpe disse magasinene og vi kan la vær å lese bloggen, faktisk.Anonymous poster hash: 029f0...1d9 Endret 2. oktober 2013 av Bond 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bond Skrevet 2. oktober 2013 #3384 Del Skrevet 2. oktober 2013 Tråden ryddet for spekulasjoner. Bond, adm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2013 #3385 Del Skrevet 2. oktober 2013 Noe spennende og nytt som skjedde på føden i dag da? ( nekter å klikke meg innpå bloggen) Anonymous poster hash: cf5ef...056 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skyflakes Skrevet 2. oktober 2013 #3386 Del Skrevet 2. oktober 2013 Noe spennende og nytt som skjedde på føden i dag da? ( nekter å klikke meg innpå bloggen) Anonymous poster hash: cf5ef...056 Du vil vite hva hun driver med om dagene, men du vil ikke lese bloggen? Det gir jo ingen mening 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2013 #3387 Del Skrevet 2. oktober 2013 Føler FF kunne hatt behov for å lese denne artikkelen.http://osloinchanel.blogg.no/1380723079_en_mammakropp_i_foran.htmlAnonymous poster hash: 1f9dd...a66 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2013 #3388 Del Skrevet 2. oktober 2013 Fordi jeg ikke vil støtte henne med klikk og mer penger i kassa, hun får nok gratis som det er !! Anonymous poster hash: cf5ef...056 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skyflakes Skrevet 2. oktober 2013 #3389 Del Skrevet 2. oktober 2013 Fordi jeg ikke vil støtte henne med klikk og mer penger i kassa, hun får nok gratis som det er !! Anonymous poster hash: cf5ef...056 Ja, å tjene penger er fæle saker.. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bond Skrevet 2. oktober 2013 #3390 Del Skrevet 2. oktober 2013 Tåden ryddet for personangrep og injuriende utsagn. Ed/også ryddet for kopiering av innhold fra bloggen. Bond, adm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #3391 Del Skrevet 3. oktober 2013 Noe spennende og nytt som skjedde på føden i dag da? ( nekter å klikke meg innpå bloggen) Anonymous poster hash: cf5ef...056 Ingen fare, klikket meg inn 10 ganger på dine vegne. You're welcome! Anonymous poster hash: d1ced...5cd 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #3392 Del Skrevet 3. oktober 2013 Ingen fare, klikket meg inn 10 ganger på dine vegne. You're welcome! Anonymous poster hash: d1ced...5cd Med mindre du klikket fra 10 forskjellige pc'er så hjelper vel ikke akkurat det noe... Anonymous poster hash: b9607...1e2 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #3393 Del Skrevet 3. oktober 2013 Føler FF kunne hatt behov for å lese denne artikkelen.http://osloinchanel.blogg.no/1380723079_en_mammakropp_i_foran.htmlAnonymous poster hash: 1f9dd...a66 Den bloggen der er like patetisk som alle andre liksom-fashion/se-på-meg/thinspiration/later-som-om-det-er-noe-annet-enn-en-rosablogg. For øvrig er forfatteren en ivrig kommentator på FFs innlegg (i positivt ordlag vel og merke). Livet til disse damene dreier seg om shopping og et ekstremt konsum. Anonymous poster hash: 4d333...730 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #3394 Del Skrevet 3. oktober 2013 Føler FF kunne hatt behov for å lese denne artikkelen.http://osloinchanel.blogg.no/1380723079_en_mammakropp_i_foran.htmlAnonymous poster hash: 1f9dd...a66 Off topic, men hvorfor i all verden kaller hun bloggen for osloinchanel? Det ser da ut til å være en standard mammablogg, har fint lite med chanel å gjøre?? Anonymous poster hash: 245e3...235 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #3395 Del Skrevet 3. oktober 2013 Føler FF kunne hatt behov for å lese denne artikkelen.http://osloinchanel.blogg.no/1380723079_en_mammakropp_i_foran.htmlAnonymous poster hash: 1f9dd...a66 Det innlegget der er vel av de mer fornuftige hun har.. Stort sett dreier innleggene seg om trening (med reklame for diverse treningsklær), ekslusiv mat (aldri snakk om f.eks. vanlig taco..neida, her er det mannen som lager spesialsalsa med dyre ingredienser, hjemmelagde lefser etc etc), dyre reiser (Georgia, Cannes, Nice..) og dyre klær (kanskje derfor hun kaller Osloinchanel?! Til og med lillegutten hennes har Armanisko..). Veldig, veldig overfladisk. Anonymous poster hash: d808d...74f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #3396 Del Skrevet 3. oktober 2013 Altså, smokk fra Dior? Det har jeg aldri sett før. Anonymous poster hash: 6058e...db5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #3397 Del Skrevet 3. oktober 2013 En vakker dag når renta blir stuphøy, alle pengene folk låner på kreditt skal betales tilbake og mange mister jobbene sine, en dag det rett og slett blir dårlige tider, så er det disse bloggene som mister jobbene først. Ingen kan reklamere for dyre kremer da, når ingen har råd til å kjøpe dem. Eller bytte gardiner til hver sesong, eller puter, pynt, interiør osv. Folk vil ha knapt råd til mat. Jeg tror denne dagen vil komme, og hva gjør disse fisefine Fruene da, eller ungjentene-unge mødre som lever kun av å shoppe, shoppe og atter shoppe. ??? Anonymous poster hash: cf5ef...056 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Morgun Skrevet 3. oktober 2013 #3398 Del Skrevet 3. oktober 2013 En vakker dag når renta blir stuphøy, alle pengene folk låner på kreditt skal betales tilbake og mange mister jobbene sine, en dag det rett og slett blir dårlige tider, så er det disse bloggene som mister jobbene først. Ingen kan reklamere for dyre kremer da, når ingen har råd til å kjøpe dem. Eller bytte gardiner til hver sesong, eller puter, pynt, interiør osv. Folk vil ha knapt råd til mat. Jeg tror denne dagen vil komme, og hva gjør disse fisefine Fruene da, eller ungjentene-unge mødre som lever kun av å shoppe, shoppe og atter shoppe. ??? Anonymous poster hash: cf5ef...056 Er det mulig?! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #3399 Del Skrevet 3. oktober 2013 Så du er helt 100% at det ikke skjer?? Hvordan kan du være skråsikker på det? Ser du ikke hva som skjer i boligmarkedet nå, prisene stagnerer eller synker. Mange må selge under takst. Fortsetter det slik blir det ikke bra. Renteøkning har vi hørt om lenge nå. Hva om vi blir det nye Hellas?? Mitt råd: shopp mindre, spar pengene. Anonymous poster hash: cf5ef...056 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kattinka Skrevet 3. oktober 2013 #3400 Del Skrevet 3. oktober 2013 En vakker dag når renta blir stuphøy, alle pengene folk låner på kreditt skal betales tilbake og mange mister jobbene sine, en dag det rett og slett blir dårlige tider, så er det disse bloggene som mister jobbene først. Ingen kan reklamere for dyre kremer da, når ingen har råd til å kjøpe dem. Eller bytte gardiner til hver sesong, eller puter, pynt, interiør osv. Folk vil ha knapt råd til mat. Jeg tror denne dagen vil komme, og hva gjør disse fisefine Fruene da, eller ungjentene-unge mødre som lever kun av å shoppe, shoppe og atter shoppe. ??? Anonymous poster hash: cf5ef...056 Haha - sorry at jeg ler. Men dette ble veldig veldig urealistisk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg