Gå til innhold

Fotballfrue

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

(...) Så syns jeg det er rart at det ikke skal være lov å diskutere produktet FF på en saklig måte. En ting er å gå til angrep på Caroline i forhold til utseende, men når det gjelder bloggen som eks. disse blomstene som er brukt som rekvisitt på flere bilder syns jeg det er her helt legitimt.

Jeg blir litt nysgjerrig: hvorfor føler du for å diskutere hvorvidt samme bukett er brukt på flere bilder?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig er det kun for bildenes skyld, det er jo det hun sier. Skjønner ikke at du ikke forsto det?

Anonymous poster hash: da433...5cc

Jo, det forstod jeg. Det virket bare som om ikke andre forstod det siden de anså det som ett ork. Er jo ikke noe ork å dra med seg blomster inn på hvert rom når man gjør det kun for bildene.

Edit; Den jeg siterte skrev; At noen orker å lever sånn, angående de blomsterbildene. Da fikk jeg den følelsen av at personen oppfatter bildene som om de viser hvordan virkeligheten er.

Men vi vet da alle at bilder viser frem kun det beste og ikke viser halve sannheten. Så det å pynte på det man viser for bildene sin del er jo ikke så mye arbeid.

Endret av Salmonella
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det forstod jeg. Det virket bare som om ikke andre forstod det siden de anså det som ett ork. Er jo ikke noe ork å dra med seg blomster inn på hvert rom når man gjør det kun for bildene.

Edit; Den jeg siterte skrev; At noen orker å lever sånn, angående de blomsterbildene. Da fikk jeg den følelsen av at personen oppfatter bildene som om de viser hvordan virkeligheten er.

Men vi vet da alle at bilder viser frem kun det beste og ikke viser halve sannheten. Så det å pynte på det man viser for bildene sin del er jo ikke så mye arbeid.

Du tror fortsatt poenget var det fysiske arbeidet med å flytte rundt på en vase..?

Anonymous poster hash: 99d50...ca5

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at mye av det vi ser på bloggen er for syns skyld, men hun er vel litt sånn også?

Hun er jo tilogmed pynta når hun går i daffeklær. For meg er hun mer "barbie" enn noen av de andre rosabloggerene.

Leser bloggen (eller skumleser, mye av det som står der er ganske kjedelig å lese) fordi det er fascinerende. Kan ikke forstå at noen orker å opprettholde en sånn fasade, det må være forferdelig slitsomt.

Er utrolig spent på om hun klarer å opprettholde denne fasaden etter å ha blitt mamma, det vil iallefall kreve en del arbeid fra hennes side (om hu ikke ansetter hjelp da).

Jeg venter i spenning på å se hvordan bloggen blir etter at babyen er født, det virker for meg som om FF har et litt urealistisk syn på tilværelsen med baby/barn

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antrekkene hun poster med adlinks er stylet slik at man såvidt ser at hun er gravid.

Selvfølgelig skal det ikke fokuseres på gravidmagen på reklamebildene. Det er jo ikke mammaklær hun skal selge ;-)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at mye av det vi ser på bloggen er for syns skyld, men hun er vel litt sånn også?

Hun er jo tilogmed pynta når hun går i daffeklær. For meg er hun mer "barbie" enn noen av de andre rosabloggerene.

Leser bloggen (eller skumleser, mye av det som står der er ganske kjedelig å lese) fordi det er fascinerende. Kan ikke forstå at noen orker å opprettholde en sånn fasade, det må være forferdelig slitsomt.

Er utrolig spent på om hun klarer å opprettholde denne fasaden etter å ha blitt mamma, det vil iallefall kreve en del arbeid fra hennes side (om hu ikke ansetter hjelp da).

Jeg venter i spenning på å se hvordan bloggen blir etter at babyen er født, det virker for meg som om FF har et litt urealistisk syn på tilværelsen med baby/barn

Jeg kan tenke meg at bloggen hennes vil se ut som http://mariannebeate.com/ , en blogg Fotballfrue linket til i babyrominnlegget. Blir helt svett av hvor perfekt alt skal være. :fnise:

Anonymous poster hash: c59df...7d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du tror fortsatt poenget var det fysiske arbeidet med å flytte rundt på en vase..?

Anonymous poster hash: 99d50...ca5

Ut ifra innlegget som jeg siterte helt til å begynne med så kunne det virke det som om at det var akkurat dette med vasen som var så slitsomt og derfor satte jeg det på spissen og forsøkte å spøke litt (noe jeg ser jeg aldri skulle ha gjort for om man blir misforstått så blir det jo bare ball).

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan tenke meg at bloggen hennes vil se ut som http://mariannebeate.com/ , en blogg Fotballfrue linket til i babyrominnlegget. Blir helt svett av hvor perfekt alt skal være. :fnise:

Hun her virker hakket mer oppegående enn Fruen. Hun er klar over at babyer liker leker i sterke farger. Fruen vil ha alt i duse pastellfarger. Sendte jo til og med tilbake uroen når den hadde for sterke farger ift resten av interiøret. Huff.

Anonymous poster hash: 3b3a2...481

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, men nå brakk jeg meg litt :P

Det kan være utrolig slitsomt med baby til tider, skal ikke legge skjul på det, men det må være 10 ganger mer slitsomt å skulle dekke over at det er slitsomt å ha baby :P

For jeg tror ikke noe på at babyene til disse dukke-mammaene promper englestøv og gulper rosa marsmallows altså :P

Når jeg ser meg rundt hjemme og ser små spor etter sølete støvler som har trasket over stua, leker som ligger rundt om kring, brødsmuler på bordet osv så tenker jeg at det er tegn på at gutten min har det fint, ryddingen kan vi ta når han har lagt seg så det ikke stjeler av tiden vår sammen med han :) skulle vi holdt det ryddig hele dagen så hadde vi jo ikke fått noe tid sammen med han, det er jo som å måke snø i snøstorm

Mor har også lov å være litt bustete på håret og ha litt flekker på klærne, barnet dør heller ikke av å ha litt flekkete klær. Skulle jeg holdt han ren i tøyet hele dagen så ville jeg gått og skiftet på han hele tiden og hatt sinnsykt mye klesvask.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er grunnen til at Caroline Berg Eriksen er den mest diskutere personen på kvinneguiden? Noen som har noen teorier? Hadde vært et ganske interessant fordypningsprosjekt. :P

Anonymous poster hash: 91a7d...972
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er absolutt et genialt konsept. Så hun skal absolutt få æren for å ha utvikle dette konseptet helt ut til fingerspissen.

Det skal sies at bloggen ikke har noen som helst kredibilitet for min del. Jeg tror ikke at hun kan gå god for halvparten av det hun reklamerer for, men det tror jo selvfølgelig veldig mange som leser bloggen hennes. Det ser man jo ut i fra kommentarfeltet. Syns det er litt rart at folk er så naive. Så syns jeg det er rart at det ikke skal være lov å diskutere produktet FF på en saklig måte. En ting er å gå til angrep på Caroline i forhold til utseende, men når det gjelder bloggen som eks. disse blomstene som er brukt som rekvisitt på flere bilder syns jeg det er her helt legitimt.

Det jeg er litt spent på er om hun også kommer til å bruke babyen til "modell" for diverse adlinks og sponsorer. Hun har jo allerede beveget seg inn på babyutstyr markedet, der ligger det mye penger.

Dette synes jeg er helt legitim kritikk selv om den er streng og jeg ikke er enig i alt. Jeg trykket "liker" på denne selv om jeg er veldig kritisk til denne tråden og gir uttrykk for det titt og ofte. Hvis tråden hadde hatt sånne innlegg, ville den nok ikke vært så beryktet.

Ikke at det med flyttingen av blomsterbuketten betyr noe særlig, men siste avsnitt er jo interessant og berettiget.

Anonymous poster hash: bdf3c...c3d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, litt sukkersøt den Marianne Beate bloggen og. Tipper fruen leser mye i den. Hun er vakker da, og trener lite, så det er fullt mulig å være tynn uten skamtrening :)

Men det blir litt for søtt for meg altså, på kanten til for mye smågodt. Man får nok.

Anonymous poster hash: cf5ef...056
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, men nå brakk jeg meg litt :P

Det kan være utrolig slitsomt med baby til tider, skal ikke legge skjul på det, men det må være 10 ganger mer slitsomt å skulle dekke over at det er slitsomt å ha baby :P

For jeg tror ikke noe på at babyene til disse dukke-mammaene promper englestøv og gulper rosa marsmallows altså :P

Når jeg ser meg rundt hjemme og ser små spor etter sølete støvler som har trasket over stua, leker som ligger rundt om kring, brødsmuler på bordet osv så tenker jeg at det er tegn på at gutten min har det fint, ryddingen kan vi ta når han har lagt seg så det ikke stjeler av tiden vår sammen med han :) skulle vi holdt det ryddig hele dagen så hadde vi jo ikke fått noe tid sammen med han, det er jo som å måke snø i snøstorm

Mor har også lov å være litt bustete på håret og ha litt flekker på klærne, barnet dør heller ikke av å ha litt flekkete klær. Skulle jeg holdt han ren i tøyet hele dagen så ville jeg gått og skiftet på han hele tiden og hatt sinnsykt mye klesvask.

Godt alle er forskjellige... For min del liker jeg å ha det ryddig rundt meg og ha på meg rene klær selv med barn.

Anonymous poster hash: d1ced...5cd

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt alle er forskjellige... For min del liker jeg å ha det ryddig rundt meg og ha på meg rene klær selv med barn.

Anonymous poster hash: d1ced...5cd

Neeeei, da må du jo være hysterisk opptatt av fasade, ond, ikke forstå hva det innebærer å ha barn, forsømme barnet og tro at babyer promper englestøv (hva nå det er...).

Eller....?

Det virker slik her på KG, i alle fall. Her er alt svart/hvitt.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt alle er forskjellige... For min del liker jeg å ha det ryddig rundt meg og ha på meg rene klær selv med barn. Anonymous poster hash: d1ced...5cd

Jeg liker også å ha det ryddig rundt meg og ha rene klær på mitt barn, men her er det snakk om å prioritere rett.

Skal jeg løpe etter gutten min med støvsugeren eller skal jeg bruke tiden min på å leke med han og heller rydde når han er lagt?

Skal jeg nekte gutten min å leke ute der han kan bli møkkete eller nekte han å spise selv fordi han griser? Skal jeg skifte klær på han en gang i timen og vaske en hel maskin med barnetøy om dagen? Eller skal jeg la han være barn og heller skifte på han når møkka er til ubehag for han?

Sånn jeg ser det setter jeg barnet mitt forran mitt behov for å ha et glansbilde hjem. Det er ikke uvanlig at barn blir møkkete, det hadde du også blitt om du hadde rulla rundt i sandkassa.

Et pirkefritt hjem kan jeg ha når barnet mitt har blitt stort, akkurat nå er jeg småbarnsmamma og det er forståelig at ikke alt alltid er på stell og at jeg bruker tid på barnet mitt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker også å ha det ryddig rundt meg og ha rene klær på mitt barn, men her er det snakk om å prioritere rett.

Skal jeg løpe etter gutten min med støvsugeren eller skal jeg bruke tiden min på å leke med han og heller rydde når han er lagt?

Skal jeg nekte gutten min å leke ute der han kan bli møkkete eller nekte han å spise selv fordi han griser? Skal jeg skifte klær på han en gang i timen og vaske en hel maskin med barnetøy om dagen? Eller skal jeg la han være barn og heller skifte på han når møkka er til ubehag for han?

Sånn jeg ser det setter jeg barnet mitt forran mitt behov for å ha et glansbilde hjem. Det er ikke uvanlig at barn blir møkkete, det hadde du også blitt om du hadde rulla rundt i sandkassa.

Et pirkefritt hjem kan jeg ha når barnet mitt har blitt stort, akkurat nå er jeg småbarnsmamma og det er forståelig at ikke alt alltid er på stell og at jeg bruker tid på barnet mitt.

Vet du om noen som gjør dette? Som ikke lar barnet leke for at det ikke skal bli møkkete? Som støvsuger så mye at barnet blir forsømt?

Eller er dette bare en merkelig retorikk for å ta de som har ryddigere hjem enn deg? - eller kanskje rett og slett bare er flinkere til å ta bilder i vinkler der rotet ikke synes og når mor og barn er uthvilte og velkledde.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet du om noen som gjør dette? Som ikke lar barnet leke for at det ikke skal bli møkkete? Som støvsuger så mye at barnet blir forsømt?

Eller er dette bare en merkelig retorikk for å ta de som har ryddigere hjem enn deg? - eller kanskje rett og slett bare er flinkere til å ta bilder i vinkler der rotet ikke synes og når mor og barn er uthvilte og velkledde.

Er ikke snakk om bilder. Ab sier at h*n trives best med å ha det rent og ryddig rundt seg og barn med rene klær. Her er ikke det mulig uten å fly med støvsuger og mopp hele tiden og JEG velger da heller å vente med husarbeidet til kvelden og bruke tiden på barnet mens han er våken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i barneverntjenesten, og jeg hadde faktisk en sånn type sak der foreldrene var overrenslige. Ungen måtte dusje med en gang etter barnehagen og kle av seg alle klærne for h*n fikk gå inn i huset, mor vasket og ryddet hver dag, og det var plasttrekk på omtrent alle møbler. Det ble så sykelig over tid at de dessverre mistet barnet. Er jo flere detaljer enn dette, men skriver ikke det pga taushetsplikt.

Anonymous poster hash: 1f9dd...a66

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i barneverntjenesten, og jeg hadde faktisk en sånn type sak der foreldrene var overrenslige. Ungen måtte dusje med en gang etter barnehagen og kle av seg alle klærne for h*n fikk gå inn i huset, mor vasket og ryddet hver dag, og det var plasttrekk på omtrent alle møbler. Det ble så sykelig over tid at de dessverre mistet barnet. Er jo flere detaljer enn dette, men skriver ikke det pga taushetsplikt.

Anonymous poster hash: 1f9dd...a66

Du burde vel strengt tatt ikke skrevet noe om det i det hele tatt.

Men hva så? Dette er vel ikke akkurat et vanlig problem.

Vi er vel alle forskjellige. Jeg kjenner enkelte som har fullstendig prikkfrie hjem - de tar seg dessuten også godt av barna. Andre prioriterer annerledes.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke snakk om bilder. Ab sier at h*n trives best med å ha det rent og ryddig rundt seg og barn med rene klær. Her er ikke det mulig uten å fly med støvsuger og mopp hele tiden og JEG velger da heller å vente med husarbeidet til kvelden og bruke tiden på barnet mens han er våken

Og siden AB ønsker å ha det rent og ryddig - og gjennomfører det - selv med små barn, kan du spekulere i at hun ikke er en god mor??

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...