Gå til innhold

Fotballfrue

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hun skrøt da voldsomt da hun gikk gravifd at jo flere klikk jo mere penger. R.H altså. Jeg ler hele veien til banken, skrev hun....så noe inntekter må den bloggen hennes også innta da.

Anonymous poster hash: cf5ef...056

Hun mottok aldri permisjonspenger, men ovegangstønad som ble redusert i forhold til blogginntekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror dere virkelig ikke NAV gjør jobben sin? Hvis noen skal snylte på NAV er det vel neppe norges største blogger som gjør det i full offentlighet. Det er sikkert en komplisert prosess de skal gjennom for å fastsette hvordan de skal ta ut gradert permisjon og hvordan man skal regne ut hvor mange prosent Caroline jobber, men det finner de nok ut av. Jeg antar at Caroline får en maksgrense for hvor mange timer hun kan jobbe hver uke sett i sammenheng med hvor stor andel gradert permisjon hun har. Inntektene er det Treasures som får, så jeg vil ikke tro at hvor mye bloggen drar inn i denne perioden spiller noen rolle. Akkurat som en hvilken som helst annen ansatt som evt drar i land en stor deal mens man har gradert permisjon.

Og det er klart det er mye Caroline kan kutte ut i noen mnd. Hun kommer selvfølgelig til å prioritere å faktisk blogge noen ganger om dagen slik at hun beholder leserne sine, men kanskje droppe steg for steg oppskrifter og andre ting som tar mye tid. Hun kan kutte ut møter og mailkontakt med sponsorer og samarbeidspartnere en periode, tv-opptredner ala Det Nye-jenta som hun nettopp gjorde, andre prosjekter som kleskolleksjonen, styrearbeid i Kostreform og sikkert en masse som vi ikke vet at hun gjør fordi det er hemmelig eller ikke ender opp i noe resultat.

Det er ikke sånn at NAV deler ut permisjonspenger automatisk til alle som får barn, så dere kan være trygge på at de har kontroll på at ikke Fotballfrue får noe mer penger enn hun har krav på.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt hun har fanskaren der inne til å beskytte og støtte seg når andre påpeker hennes feil. Hun har jo mange som elsker henne høyt og de beskytter henne uansett hva hun skriver og gjør.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor står det at hun skal ha 50% permisjon?

Ingen stder og det var heller ikke det jeg skrev. Jeg ga deg bare et eksempel på hvordan man kan se om hub jibber redusert eller ikke og som nevnt, med to innlegg er hun langt over 50%. Poster hun tre på en dag må man kunne anta at hun har hatt en full arbeidsdag. Du kom med en påstand om at det var umulig å anslå tidsbruken basert på bloggen. 2.5*3=7.5 timer.

Anonymous poster hash: 9c234...2c9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen stder og det var heller ikke det jeg skrev. Jeg ga deg bare et eksempel på hvordan man kan se om hub jibber redusert eller ikke og som nevnt, med to innlegg er hun langt over 50%. Poster hun tre på en dag må man kunne anta at hun har hatt en full arbeidsdag. Du kom med en påstand om at det var umulig å anslå tidsbruken basert på bloggen. 2.5*3=7.5 timer.

Men vips så bruker hun ikke tid på å lage billedcollager og oppskriftsinnlegg, og så bruker hun plutselig mye mindre tid per innlegg.

For guds skyld, spam ned Nav med klagemailer, men jeg er ganske sikker på at saksbehandleren deres i Nav Siljan har betydelig større oversikt over permisjonsordningen og arbeidsbelastningen hennes enn det noen av oss kan se på bloggen. Vi kommer jo ikke til å vite om hun jobber 50% eller 20% engang.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vips så bruker hun ikke tid på å lage billedcollager og oppskriftsinnlegg, og så bruker hun plutselig mye mindre tid per innlegg.

For guds skyld, spam ned Nav med klagemailer, men jeg er ganske sikker på at saksbehandleren deres i Nav Siljan har betydelig større oversikt over permisjonsordningen og arbeidsbelastningen hennes enn det noen av oss kan se på bloggen. Vi kommer jo ikke til å vite om hun jobber 50% eller 20% engang.

Spørsmålet er hvorfor LK da var så negativ mot NAV på Twitter? Som hele denne diskusjonen startet med...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si at hun halverer tiden per innlegg. 1.5*3=4.5 timers jobb. Så regner jeg med hun svarer på noen mail og godkjenner kommentarer hver dag, si hun bruker to timer på dette. Det er allerede 6.5 timer på en dag.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun er vel ansatt i firmaet, ikke selvstendig næringsdrivende?

Hvilke arbeidsoppgaver tenker hun å redusere da? Dersom hun reduserer møter/mailing med sponsorer og samarbeidspartnere så vil vel det gå ut over inntekten? Dog kan hun jo tjene penger kun på adlinks.

Foreldrepenger er jo ikke noe man får i tillegg til normal inntekt, men en kompensasjon for at man ikke jobber og har inntekt - slik jeg har forstått det. Dog er det jo ikke ubegrenset oppad hvor mye man får utbetalt heller, så dersom ikke de har satt seg inn i reglene kan jeg ha forståelse for at det kom som et sjokk og gir utslag i negative ytringer.

Nå er jeg ikke inne på dagens regelverk for gradert uttak, men for et par år siden måtte man først ha full permisjon i 30 dager før man kunne ta ut gradert uttak. Kan jo være dette som slår inn, dersom reglene ikke er endret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun er vel ansatt i firmaet, ikke selvstendig næringsdrivende?

Hvilke arbeidsoppgaver tenker hun å redusere da? Dersom hun reduserer møter/mailing med sponsorer og samarbeidspartnere så vil vel det gå ut over inntekten? Dog kan hun jo tjene penger kun på adlinks.

Foreldrepenger er jo ikke noe man får i tillegg til normal inntekt, men en kompensasjon for at man ikke jobber og har inntekt - slik jeg har forstått det. Dog er det jo ikke ubegrenset oppad hvor mye man får utbetalt heller, så dersom ikke de har satt seg inn i reglene kan jeg ha forståelse for at det kom som et sjokk og gir utslag i negative ytringer.

Nå er jeg ikke inne på dagens regelverk for gradert uttak, men for et par år siden måtte man først ha full permisjon i 30 dager før man kunne ta ut gradert uttak. Kan jo være dette som slår inn, dersom reglene ikke er endret.

Hun er ansatt og hever lønn. Det betyr at hun må jobbe tilsvarende mye mindre som hun får utbetalt i permisjon, men jeg skjønner ikke helt hvorfor hun sier at bloggen fortsetter akkurat som før. Et sted må hun jo kutte ned for ikke å begå trygdesvindel. Som nevnt, hun har selv oppgitt tidsbruk på et innlegg og arbeidsoppgavene sine (alle relatert til bloggen).

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hun trent hardere denne uken slik hun sa hun skulle? Ikke at jeg skjønner hvorfor hun må trene hardere i uke 31 av et svangerskap liksom....

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...