AnonymBruker Skrevet 26. september 2013 #3101 Del Skrevet 26. september 2013 Saklig kritikk? Hvor står det at det som skal skrives her skal være "saklig kritikk av Fotballfrue"? Anonymous poster hash: 029f0...1d9 Ok, jeg vet ikke hvor mye du har fulgt med på disse beryktede Fotballfrue-trådene, men de har eksistert i årevis og har blitt stengt ned en etter en fordi brukerne ikke greier å holde tråden på et saklig nivå; det har etter hvert sklidd ut i så alvorlig hets og mobbing at moderatorene har stengt trådene hver gang. Så har det blitt åpnet nye tråder på det premiss at at den nye tråden kun skal holde "saklig kritikk" (noe som også går frem av åpningsposten her). Derfor er det en helt legitim innvendig mot denne tråden at kommentarene om morens utseende og fremtoning ikke er "saklig kritikk av Fotballfrue". For øvrig burde det ikke være nødvendig å forklare deg at all kritikk bør være saklig (det er nemlig en selvfølge for de fleste med normal folkeskikk) men det er nå en annen sak... Anonymous poster hash: bdf3c...c3d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2013 #3102 Del Skrevet 26. september 2013 Jeg har drømt om fotballfrue to ganger på en uke. Lurer på om jeg holder på å bli sprø. Anonymous poster hash: 2b0fd...23b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2013 #3103 Del Skrevet 26. september 2013 Ok, jeg vet ikke hvor mye du har fulgt med på disse beryktede Fotballfrue-trådene, men de har eksistert i årevis og har blitt stengt ned en etter en fordi brukerne ikke greier å holde tråden på et saklig nivå; det har etter hvert sklidd ut i så alvorlig hets og mobbing at moderatorene har stengt trådene hver gang. Så har det blitt åpnet nye tråder på det premiss at at den nye tråden kun skal holde "saklig kritikk" (noe som også går frem av åpningsposten her). Derfor er det en helt legitim innvendig mot denne tråden at kommentarene om morens utseende og fremtoning ikke er "saklig kritikk av Fotballfrue". For øvrig burde det ikke være nødvendig å forklare deg at all kritikk bør være saklig (det er nemlig en selvfølge for de fleste med normal folkeskikk) men det er nå en annen sak... Anonymous poster hash: bdf3c...c3d Jeg har ikke lest noen tidligere tråder om FF. Bestem deg nå, skulle denne tråden inneholde saklig kritikk som du skriver, eller saklig debatt som en annen her skriver? Eller sidestiller du det? Det var ikke morens utseende som ble nevnt, for hun er da en pen dame? Men du mener kanskje at det å mene at lårkort ikke er pent på middelaldrende damer (alle) ikke egner seg for debatt? Da eier man ikke folkeskikk hvis man mener det? Tror ikke det var ment som kritikk, bare uttrykk for en mening, og meninger kan vel debatteres. Kanskje det ble skrevet i feil forum? Anonymous poster hash: 029f0...1d9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2013 #3104 Del Skrevet 26. september 2013 Bestem deg nå, skulle denne tråden inneholde saklig kritikk som du skriver, eller saklig debatt som en annen her skriver? Eller sidestiller du det? ?? Hvorfor skal jeg bestemme meg for det? Du konfronterer meg altså med noe både jeg og en annen person har skrevet og sier at jeg må bestemme meg? Jeg er da ikke ansvarlig for hva andre skriver. Skal jeg konfrontere deg med noe en av de andre i denne tråden har skrevet og be deg bestemme deg? Dette henger ikke sammen. Du virker forvirret. Det var ikke morens utseende som ble nevnt, for hun er da en pen dame? Uttrykket "utseende og fremtoning", som jeg brukte, omfatter klesstil. Jeg tok med "fremtoning" med vilje, men det er mulig du ikke vet hva "fremtoning" betyr? Men du mener kanskje at det å mene at lårkort ikke er pent på middelaldrende damer (alle) ikke egner seg for debatt? Morens utseende og fremtoning kan aldri bli en del av en saklig debatt om Fotballfrue, nei. Det er likevel mulig at klesstil for middelaldrende kvinner kan være en del av en saklig debatt et eller annet annet sted. Hvis du ikke skjønner forskjellen på dette, tror jeg ikke jeg greier å forklare det for deg. du mener kanskje at det å mene at lårkort ikke er pent på middelaldrende damer (alle) ikke egner seg for debatt? Da eier man ikke folkeskikk hvis man mener det? Hallo? Ikke legg ord i munnen på meg. Jeg skrev: For øvrig burde det ikke være nødvendig å forklare deg at all kritikk bør være saklig (det er nemlig en selvfølge for de fleste med normal folkeskikk) all kritikk bør være saklig = en selvfølge for folk med normal folkeskikk Du får dette til å bli at jeg mener det er dårlig folkeskikk å ha meninger om skjørt på middelaldrende kvinner?? Jeg vet ikke om du misforstår meg med vilje, men jeg håper nesten det. Anonymous poster hash: bdf3c...c3d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 26. september 2013 #3105 Del Skrevet 26. september 2013 Bla bla bla.... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2013 #3106 Del Skrevet 26. september 2013 Hun ser utrolig sliten ut på de orientalsk kimono bildene, hovne øyne og dratt i ansiktet..Anonymous poster hash: 26e74...591 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2013 #3107 Del Skrevet 26. september 2013 Kanskje hun har grått? Har ikke sett bildene da Orker ikke klikke meg inn, kjenner meg blir matt. Matt av denne overwannebeperfeksjonismen. Ikke sikkert det er meningen, men føler hele bloggen er kun basert på overdådighet. Anonymous poster hash: cf5ef...056 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2013 #3108 Del Skrevet 26. september 2013 Hun ser utrolig sliten ut på de orientalsk kimono bildene, hovne øyne og dratt i ansiktet..Anonymous poster hash: 26e74...591 I følge siste innlegg så er hun veldig sliten.. Faktisk så sliten at hun nevnte det 4 ganger ! Anonymous poster hash: 6243e...d33 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keljo Skrevet 26. september 2013 #3109 Del Skrevet 26. september 2013 De ble sikkert skuffet over svarene de fikk ang permisjon og foreldrepenger... https://twitter.com/lkeriksen23/status/382116856879779841 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salmonella Skrevet 27. september 2013 #3110 Del Skrevet 27. september 2013 Bla bla bla.... Ja, frem med sladderet isteden! Det er jo det som gir tråden her underholdningsverdi for mange. Har du forresten hørt at moschino-beltet hennes mest sannsynlig er fake, at hun ser veldig sliten ut på bildene? Veldig viktig å få med i en tråd hvor man helt fra starten av sier at; La det bli en saklig debatt og ikke spekulering. Hvilke god verdier viser rosabloggerene oss?? Da er det veldig viktig å fortelle om fake belter og at huset er kjedelig innredet. Veldig viktig og aktuelt for tråden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2013 #3111 Del Skrevet 27. september 2013 De ble sikkert skuffet over svarene de fikk ang permisjon og foreldrepenger...https://twitter.com/lkeriksen23/status/382116856879779841 Dette har jeg tenkt på. Hun sier hun skal ta ut gradert permisjon. Mao betyr det at hun kan få utbetalt en viss sum og likevel blogge like mye reklame som før (selv om hun kanskje går ned ett innlegg per dag) og tjene akkurat like mye og i tillegg få nav-penger? Høres jo ikke helt bra ut.... Noen som vet reglene rundt dette?Anonymous poster hash: e2db1...3e8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chloe- Skrevet 27. september 2013 #3112 Del Skrevet 27. september 2013 Kanskje noen kan forklare dette for meg: Fotballfrue er et firma, det har vi blitt fortalt hundre ganger. CBE er da ansatt i dette firmaet. Om hun skal ta mammaperm (støtte fra NAV), så kan hun jo ikke fortsette å blogge, eller? Det blir jo smør på flesk å få foreldrepenger imens hun aktivt fortsetter i sin stilling og genererer penger for firmaet hun er ansatt av. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 27. september 2013 #3113 Del Skrevet 27. september 2013 Kanskje noen kan forklare dette for meg: Fotballfrue er et firma, det har vi blitt fortalt hundre ganger. CBE er da ansatt i dette firmaet. Om hun skal ta mammaperm (støtte fra NAV), så kan hun jo ikke fortsette å blogge, eller? Det blir jo smør på flesk å få foreldrepenger imens hun aktivt fortsetter i sin stilling og genererer penger for firmaet hun er ansatt av. Jeg heller skjønner ikke helt den der........ Det er jo ikke lov å ta mammaperm fra jobben sin for så og fortsette med "jobben" og tjene penger samtidig som hun får penger fra Nav? Mulig hun tar gradert og mottar litt penger fra Nav, og tjener mindre på bloggen..... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2013 #3114 Del Skrevet 27. september 2013 Kanskje noen kan forklare dette for meg: Fotballfrue er et firma, det har vi blitt fortalt hundre ganger. CBE er da ansatt i dette firmaet. Om hun skal ta mammaperm (støtte fra NAV), så kan hun jo ikke fortsette å blogge, eller? Det blir jo smør på flesk å få foreldrepenger imens hun aktivt fortsetter i sin stilling og genererer penger for firmaet hun er ansatt av. Men er hun ansatt, eller er hun styremeldem/medeier? Mulig hun har svart ordentlig på dette selv før altså. Anonymous poster hash: 245c0...127 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2013 #3115 Del Skrevet 27. september 2013 Tipper at hun setter seg inn i, og følger, reglene rundt dette. FF er en offentlig person og tar nok ikke sjansen på at det skal komme en avisartikkel om at hun jukser med foreldreperm samtidig som hun drar inn like mye inntekter som før. Spesielt ikke etter det som skjedde da hun var på bryllupsreise. Dersom det er snakk om gradert permisjon, vil jeg tro at hun reduserer reklameblogginnleggene en periode eller noe sånt. Det er uansett umulig å spekulere i dette for oss, vi har ikke det nødvendige innsyn i de økonomiske forholdene deres til å kunne anslå noe fornuftig dette. Men på tross av åpningsposten i denne tråden er løse spekulasjoner ikke noe problem, eller? Anonymous poster hash: bdf3c...c3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chloe- Skrevet 27. september 2013 #3116 Del Skrevet 27. september 2013 (endret) Jeg heller skjønner ikke helt den der........ Det er jo ikke lov å ta mammaperm fra jobben sin for så og fortsette med "jobben" og tjene penger samtidig som hun får penger fra Nav? Mulig hun tar gradert og mottar litt penger fra Nav, og tjener mindre på bloggen..... Ja, ikke sant? Når hun først kaller dette for en jobb må det jo være noe hun permitterer seg fra om hun skal motta permisjonspenger. Endret 27. september 2013 av Bond Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2013 #3117 Del Skrevet 27. september 2013 (endret) Så lenge lønnen reduseres tilsvarende, så er det ok å heve mammaperm. Mammapermen skal kompensere for lønnen. Det er ingen som blander seg opp i hva du faktisk gjør (blogger, reiser jorden rundt, skriver bok) i barselperioden. Svigerinnen min studerte f eks til en doktoravhandling mens hun var i barselpermisjon (men tok full permisjon fra jobben).Anonymous poster hash: bdf3c...c3d Endret 27. september 2013 av Bond Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chloe- Skrevet 27. september 2013 #3118 Del Skrevet 27. september 2013 (endret) Så lenge lønnen reduseres tilsvarende, så er det ok å heve mammaperm. Mammapermen skal kompensere for lønnen. Det er ingen som blander seg opp i hva du faktisk gjør (blogger, reiser jorden rundt, skriver bok) i barselperioden. Svigerinnen min studerte f eks til en doktoravhandling mens hun var i barselpermisjon (men tok full permisjon fra jobben).Anonymous poster hash: bdf3c...c3d Jo. Når du JOBBER som blogger, så betyr det noe om du blogger, på lik linje som alle andre jobber. Det er hun selv som har valgt å ta steget fra hobbyblogging til et profesjonelt nivå. Her er en kilde på at blogg ER jobb for CBE: Hva jobber du som? Jeg er gründer, og driver et eget firma sammen med Lars-Kristian. Under firmaet Treasures AS faller bloggen min. Jeg jobber nesten døgnet rundt, og elsker alt jeg gjør.http://m.fotballfrue.no/ofte-stilte-spørsmal/ Endret 27. september 2013 av Bond 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 27. september 2013 #3119 Del Skrevet 27. september 2013 (endret) Er det ikke mannen hennes som eier firmaet? (ikke en del av permisjonsdiskusjonen) Endret 27. september 2013 av Alice123 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chloe- Skrevet 27. september 2013 #3120 Del Skrevet 27. september 2013 (endret) Er det ikke mannen hennes som eier firmaet? (ikke en del av permisjonsdiskusjonen) "Treasures eies av meg og Lars-Kristian. Treasures eier igjen fotballfrue.no og Treasures.no. Lars-Kristian er daglig leder, mens jeg er ansatt og tar ut fast mnds.lønn."http://m.fotballfrue.no/2012/07/04/heaven-dining-chair/ Endret 27. september 2013 av Chloe- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg