Gå til innhold

Fotballfrue

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, selv dersom uttalelsene skulle være prikk like, så er det pr definisjon bedre å kritisere under fullt navn enn anonymt. Det har noe å gjøre med at den som blir kritisert får en adressat å rette eventuelle protester mot.

Men i tillegg så er det stor kvalitetsforskjell på hva LKE uttaler (og jeg er virkelig ingen fan av ham) og mye av det som skrives i denne tråden. Veldig mye av denne tråden er så lavmåls at jeg skjønner rett og slett ikke hvordan folk kan få seg til å forsvare den. At moren har for korte skjørt for alderen, at LKE er en dårlig fotballspiller, at en hånd ligger skjevt på et bilde (fra de siste dagene): i hvilken verden er dette saklig kritikk?

Anonymous poster hash: bdf3c...c3d

Hmm. Tror kanskje du må lese litt nøye hva som står skrevet heretter. Moren har ikke for korte skjørt. Det som ble skrevet var at vedk. ikke syntes det var pent med så korte skjørt på eldre damer:-)

Bildet er jo lagt ut av FF selv og det er vel lov å skrive at en ikke synes det er pent det en ser på bildet?

Anonymous poster hash: 029f0...1d9

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva i herrens navn er vitsen (og hvor finner man misunnelsen i) med å få en gratis tur når du må dele den med hele landet? Jeg har ingen problemer med å betale 60 000 for en tur og prise meg lykkelig over privatlivet mitt - som ingen får ta del i, vel og merke. Og takk og pris for det.

Anonymous poster hash: 4d333...730

Selv om hun skulle betalt for turen selv, så hadde hun likevel vært nødt til å blogge fra turen fordi det er jobben hennes. Hun kan ikke legge ned bloggen i 14 dager, da mister hun veldig mange lesere - og sponsorer.

Jeg misunner henne heller ikke den jobben, det må være veldig slitsomt å vite at man hoste opp minst to innlegg som blir lest av 80 000 mennesker og dybdeanalysert i denne tråden hver eneste dag hele året. Kunne aldri tenkt meg å være kjendisblogger. Men jeg kunne heller ikke tenkt meg å være sykepleier eller søppeltømmer. Samtidig mener jeg det er helt greit at andre er det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til deg over her som nevner K. Andersen, silikonbærta fra nord (husker ikke navnet) og Oznez (og Celina Midelfart i samme slengen).... Det finnes ingen likheter mellom rosabloggere og Celina Midelfart, bare så vi har det klart. Bloggere er narsissistiske vesen i det de definerer sin eksistens til å være basert (og bærekraftig) på grunn av en selvutleverende blogg. Ingen har bedt deg om å legge hodet på hoggstabben. Og det er nå en gang ikke slik at normale mennesker velger å istillese eller tie i hjel det man oppfatter som idioti eller korttenkt adferdsmønster. Man velger selv sin livsstil og sti, og i så måte er man også ansvarlig for sine egne valg. I stedet for å konsekvent gå i offergraven (slik de fleste bloggere gjør) kan de imøtekomme dette med stolthet og si; jeg ønsker å være en rosablogger og dette er de verdiene jeg forfekter. Det nytter ikke å si en ting og gjøre noe annet, noe for øvrig FF er en verdensmester i. Kvinner er nå en gang kvinner, menn er ikke så mye bedre. Hvor mange ganger tror du at en fotballspiller må høre; "du er en morrapuler" eller "jeg voldtok søsteren din i natt", og verre ting?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til deg over her som nevner K. Andersen, silikonbærta fra nord (husker ikke navnet) og Oznez (og Celina Midelfart i samme slengen).... Det finnes ingen likheter mellom rosabloggere og Celina Midelfart, bare så vi har det klart.Bloggere er narsissistiske vesen i det de definerer sin eksistens til å være basert (og bærekraftig) på grunn av en selvutleverende blogg. Ingen har bedt deg om å legge hodet på hoggstabben. Og det er nå en gang ikke slik at normale mennesker velger å istillese eller tie i hjel det man oppfatter som idioti eller korttenkt adferdsmønster. Man velger selv sin livsstil og sti, og i så måte er man også ansvarlig for sine egne valg. I stedet for å konsekvent gå i offergraven (slik de fleste bloggere gjør) kan de imøtekomme dette med stolthet og si; jeg ønsker å være en rosablogger og dette er de verdiene jeg forfekter. Det nytter ikke å si en ting og gjøre noe annet, noe for øvrig FF er en verdensmester i. Kvinner er nå en gang kvinner, menn er ikke så mye bedre. Hvor mange ganger tror du at en fotballspiller må høre; "du er en morrapuler" eller "jeg voldtok søsteren din i natt", og verre ting?

Jeg adresserte det du tar opp ved å skille mellom kvinner som har søkt offentligheten og kvinner som ikke har det. Jeg brukte bare andre ord enn deg.

Jeg mener at kvinner som frivillig har søkt offentligheten (som tv-personligheter, artister og bloggere) også har rett til å få slippe netthets fra menn og andre kvinner.

Kvinner får mye mer tyn og hets i offentligheten enn det menn gjør. Dette er et faktum som ikke kan bestrides, som omtales mye i media, og som ikke kan sammenlignes med det at fotballspillere iblant kaller hverandre "morrapuler". Dette fenomenet burde uroe alle som vil ha reell likestilling. Hvorfor tåler vi så mye dårligere at kvinner fremhever seg selv enn at menn gjør det?

Dersom du svever i den villfarelsen at kvinner og menn får like mye tyn offentlig, vil jeg anbefale deg å lese tråden om sexhetsen av bloggere som f eks VamPus eller se noen av de tv-programmene som har vært omtalt i avisene de siste dagene.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn utleverer seg ikke i samme grad som kvinner. Vis meg gjerne den mannen som har den samme utleveringsgraden som FF (og ikke er homofil, for ordens skyld). Lavpannet mobbing er en uting ja, men konstruktiv og saklig kritikk er en nødvendighet for en god debatt (og nå tenker jeg ikke på kvinneguiden, men generelt). Hva FF forfekter mener jeg er uintelligent, umoralsk og svært lite attråverdig i mine øyne. Du kan gjerne tape i gaffatape over kjeften min, men meningene mine kan du aldri ta fra meg likevel.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste som misliker FF og bloggen hennes leser den ikke engang, så det der faller på sin egen urimelighet. Nå er det ganske mange oppmerksomhetssøkende kvinner i dette landet med både blogger, avslørende (og til dels svært hyppig oppdaterte IG-kontoer) og mer til, FF er ikke noe spesiell i så måte. Hun fikk et fotfeste (etter mitt syn nokså ufortjent) i en tid da bloggfenomenet var nokså nytt, og det skal hun være sjeleglad for (gitt at det tilsynelatende ikke virker som om hun ønsker en mer givende jobb). Hun påstår jo selv at hun slettes ikke deler mye av hverdagen sin og at folk flest ikke vet en døyt om henne, så jeg vet ikke hvor du har tatt disse resonnementene dine fra. Ellers er jeg nokså enig med deg, men du må også huske at når hun selv legger seg ned for å være en skyteskive i form av å reklamere for produkter som er regelrett søppel og helt unødvendig for kvinner flest vil man før eller siden møte kritikk. Personlig misunner jeg ikke FF på et eneste punkt i livet, og jeg kan med hånden på hjertet si at jeg misliker 99,9 % av de verdiene hun forfekter. Folk er forskjellige ja (heldigvis), hadde færre unge jenter sett opp til slike forskrudde kvinneidealer (les; "barbieidealet" - ikke FF personlig) hadde vi nok hatt enda flere individuelle forskjeller blant oss. Hva angår kommentarer om mors skjørtelengde etc; helt unødvendig ja, men denne tråden befolkes nok av like mange ungjenter som det er yngre blogglesere. Ta en titt på et av fotballforumene, menn er ikke det spøtt bedre, der hagler det drapstrusler når man ikke scorer etc.

Det var derfor jeg skrev til en viss grad. Jeg ordla meg litt keitete for det jeg mener er at på en måte så kan man tro at man får et godt innblikk i livet hennes da hun blogger hver dag, poster mye bilder fra livet og slik. Folk får en følelse av at de kjenner henne og derav legger de seg opp en hel masse meninger om henne, MEN egentlig så er det jo ingen av oss som kjenner henne.

Det er jo ikke til å stikke under en stol at det er mye spekulasjoner ute å går i denne tråden og det tror jeg er pågrunn av at folk tror de kjenner henne ut av bloggen, noe vi egentlig ikke gjør og derav er det jo heller ikke grunnlag for å si at hun er sånn og sånn, på hetsende måter.

Om det er slik du sier at de som misliker ff ikke leser bloggen, da synes jeg det er litt rart at de kan gjøre seg opp så sterke meninger om henne. Samtidig så er det også rart at noen mener de vet bastant hvordan hun er utifra bloggen. Sammensatt og komplisert med andre ord.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du vil alltid finne uintelligente bloggere, blogglesere, forsmådde menn og andre idiotiske kommentatorer. For øvrig anbefaler jeg deg å bite deg merke i hvordan en mann reagerer dersom du nekter å ha seksuelt samkvem med vedkommende etter å ha gitt inntrykk av det motsatte. Eventuelt bite deg merke i hvordan venninnnen din omtaler en eks eller flørt som "hjerterått" dumpet henne. Skjellsord som sinnsyk, psykopat m.m er ikke spesielt uvanlig. Idioter vil alltid finnes, forskjellen er at nå finnes internett - takhøyden er lavere og veien er vesentlig kortere. Ønsker man et liv i stillhet og fredelighet søker man ikke oppmerksomhet på nett, enkelt og greit. Det blir noe annet med Vampus, hun har faktisk et reelt mål og en sak hun kjemper for. Rosabloggere er bare reklamører og kan byttes ut med hvem som helst bare utseende duger.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler ikke om hvorfor det er galt, det handler bare om at det er noe ff gjør, og så lenge det er ff som gjør det så er det galt.

Det er gøy å mobbe, skjønner jeg. En føler seg så mye bedre da... :sarkasme:

Anonymous poster hash: 75669...9d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Tror kanskje du må lese litt nøye hva som står skrevet heretter. Moren har ikke for korte skjørt. Det som ble skrevet var at vedk. ikke syntes det var pent med så korte skjørt på eldre damer:-)

Bildet er jo lagt ut av FF selv og det er vel lov å skrive at en ikke synes det er pent det en ser på bildet?

Eldre...?

Anonymous poster hash: 75669...9d1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste som misliker FF og bloggen hennes leser den ikke engang, så det der faller på sin egen urimelighet.

Den uttalelsen henger ikke på greip. Så å si alle de kritiske kommentarene om FF dreier seg om dagens bloggposter, så som bilder, en formulering som kan feiltolkes, måten hun har svart på i kommentarfeltet osv. Det er helt åpenbart at de som skriver her leser bloggen hennes jevnlig (selv om jeg har merket meg til min store underholdning at flere av dem går inn via Facebook og Instagram for å ikke bidra til lesertallene hennes :))

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg da klar over. Det er bare begrenset hvor mange ord jeg gidder å putte inn i en innskutt leddsetning. Kommentaren om morens skjørt blir da ikke til "saklig kritikk av Fotballfrue" fordi man tar med morens alder. Det er da vel ingenting ved morens utseende og fremtoning som har noe som helst med saklig kritikk av Fotballfrue å gjøre? Eller mener du det har det?

Om det er lov å skrive at det en ser på bilder ikke er pent? Det går ikke an å svare noe generelt på det, det kommer helt an på om kommentaren har injurierende kraft eller ikke. Men uavhengig av om det er lov, så blir det aldri saklig kritikk, som forsvarerne av denne tråden liker å påberope seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henviste ikke til denne tråden, kvinneguiden er ikke noe annet enn en svært lettvint diskusjonsplass. Hva som kommer opp her er da revnende likegyldig, de fleste diskusjonsforum fylles opp av mennesker som knapt har en jobb å gå til. Gå til hvilken som helst samling kvinner og dra opp temaet Caroline Berg Eriken og fotballfrue.no (altså med levende kvinner ansikt til ansikt) og hør hva de sier. Jeg har møtt 3 stykker som sa at de likte bloggen, det ene var en sykepleier, nummer 2 jobbet i et parfymeri og nummer tre var miljøterapeut i en bolig. Fellesnevneren for alle var at de digget shopping, shopping og atter shopping. Resten hadde samme inntrykk som meg. Rart, hva?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste som misliker FF og bloggen hennes leser den ikke engang, så det der faller på sin egen urimelighet. Nå er det ganske mange oppmerksomhetssøkende kvinner i dette landet med både blogger, avslørende (og til dels svært hyppig oppdaterte IG-kontoer) og mer til, FF er ikke noe spesiell i så måte. Hun fikk et fotfeste (etter mitt syn nokså ufortjent) i en tid da bloggfenomenet var nokså nytt, og det skal hun være sjeleglad for (gitt at det tilsynelatende ikke virker som om hun ønsker en mer givende jobb). Hun påstår jo selv at hun slettes ikke deler mye av hverdagen sin og at folk flest ikke vet en døyt om henne, så jeg vet ikke hvor du har tatt disse resonnementene dine fra. Ellers er jeg nokså enig med deg, men du må også huske at når hun selv legger seg ned for å være en skyteskive i form av å reklamere for produkter som er regelrett søppel og helt unødvendig for kvinner flest vil man før eller siden møte kritikk. Personlig misunner jeg ikke FF på et eneste punkt i livet, og jeg kan med hånden på hjertet si at jeg misliker 99,9 % av de verdiene hun forfekter. Folk er forskjellige ja (heldigvis), hadde færre unge jenter sett opp til slike forskrudde kvinneidealer (les; "barbieidealet" - ikke FF personlig) hadde vi nok hatt enda flere individuelle forskjeller blant oss. Hva angår kommentarer om mors skjørtelengde etc; helt unødvendig ja, men denne tråden befolkes nok av like mange ungjenter som det er yngre blogglesere. Ta en titt på et av fotballforumene, menn er ikke det spøtt bedre, der hagler det drapstrusler når man ikke scorer etc.

Hva er det å lese? Har man lest 2 innlegg har man lest alt. "vært å trenet ørten timer, laget den og den LFSH retten, åååååså godt det ble bla bla, see så søte hunder jeg har, nå er vi så slitne så nå skal det bli deilig med spaferie, nå har jeg brukt den og den kremen og lipglossen og de er selvfølgelig min favoriltt" Ferdig.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg henviste ikke til denne tråden, kvinneguiden er ikke noe annet enn en svært lettvint diskusjonsplass. Hva som kommer opp her er da revnende likegyldig, de fleste diskusjonsforum fylles opp av mennesker som knapt har en jobb å gå til. Gå til hvilken som helst samling kvinner og dra opp temaet Caroline Berg Eriken og fotballfrue.no (altså med levende kvinner ansikt til ansikt) og hør hva de sier. Jeg har møtt 3 stykker som sa at de likte bloggen, det ene var en sykepleier, nummer 2 jobbet i et parfymeri og nummer tre var miljøterapeut i en bolig. Fellesnevneren for alle var at de digget shopping, shopping og atter shopping. Resten hadde samme inntrykk som meg. Rart, hva?

Anekdotiske historier har null og niks bevisvekt. Jeg kan like gjerne fortelle at det jeg og mine venninner diskuterer om ifm Fotballfrue, er hvor mye lavmåls og urettferdig hets kvinnelige bloggere blir utsatt for. Det omfatter for øvrig både rosabloggere og politiske bloggere som VamPus.

Det sier like lite om hva kvinner i sin alminnelighet mener.

Det som derimot kan si oss noe generelt, er at hun har Norges desidert største (og en av Sveriges største) blogg(er). Det faktumet sier faktisk noe om hvor populær hun er. Leste nylig om henne på en svensk blogg. Det var flere jenter som ga uttrykk for at de var "förtjust" i henne fordi hun virket så "trävlig" og ikke så bitchy som de svenske toppbloggerne var etter deres syn, og det var ingen som skrev noe negativt om henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotballfrue er nok Norges største blogg, men hvor mange er det som egentlig leser den?

Det er irriterende når hun eller LK sier at "Det er over 80.000 lesere blabla". Noen ganger bruker de ordet klikk, og det er OK. Men hun har jo ikke peiling på om folk faktisk leser bloggen hennes. Mange av de som skriver her inne, mener også at hun har mange lesere. Har hun egentlig det?

Ja, hun har kanskje 100.000:

Klikk? Ja.

Besøkende? Ja.

Lesere? Nei.

Syntes det er stooor forskjell på om folk faktisk leser bloggen eller om de kun besøker den. Med lese mener jeg selvfølgelig at man leser alt hun skriver, ikke bare skumleser/blar fort igjennom. Det er jo i lesingen "påvirkningskraften" hennes ligger, eller hva? :)

Edit:

Når jeg tenker meg om, er det flere bloggere som gjør akkurat det samme. "Jeg har x antall unike lesere..." :vetikke:

Endret av Rægs
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg da klar over. Det er bare begrenset hvor mange ord jeg gidder å putte inn i en innskutt leddsetning. Kommentaren om morens skjørt blir da ikke til "saklig kritikk av Fotballfrue" fordi man tar med morens alder. Det er da vel ingenting ved morens utseende og fremtoning som har noe som helst med saklig kritikk av Fotballfrue å gjøre? Eller mener du det har det?

Om det er lov å skrive at det en ser på bilder ikke er pent? Det går ikke an å svare noe generelt på det, det kommer helt an på om kommentaren har injurierende kraft eller ikke. Men uavhengig av om det er lov, så blir det aldri saklig kritikk, som forsvarerne av denne tråden liker å påberope seg.

Saklig kritikk? Hvor står det at det som skal skrives her skal være "saklig kritikk av Fotballfrue"?

Det er en tråd om Fotballfrue. Hvis hun legger ut et bilde av familien eller andre, kan en vel skrive hva en synes om det en ser? Injurierende kraft? Virkelig?

Eller er det bare slik at en skal kommentere slike bilder med hvor "ung og flott" moren ser ut? For å være sikker på at kommentaren ikke har injurierende kraft, mener jeg? Men det blir jo ikke "saklig kritikk av Fotballfrue"? Det er et nytt bilde av familien hennes på bloggen i dag. Jeg har lyst til å kommentere det med at FF`s søster er nydelig, er det "lov" her?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Saklig kritikk? Hvor står det at det som skal skrives her skal være "saklig kritikk av Fotballfrue"?

Det er en tråd om Fotballfrue. Hvis hun legger ut et bilde av familien eller andre, kan en vel skrive hva en synes om det en ser? Injurierende kraft? Virkelig?

Eller er det bare slik at en skal kommentere slike bilder med hvor "ung og flott" moren ser ut? For å være sikker på at kommentaren ikke har injurierende kraft, mener jeg? Men det blir jo ikke "saklig kritikk av Fotballfrue"? Det er et nytt bilde av familien hennes på bloggen i dag. Jeg har lyst til å kommentere det med at FF`s søster er nydelig, er det "lov" her?

La det bli en saklig debatt og ikke spekulering.

Hvilke god verdier viser rosabloggerene oss??

Anonymous poster hash: 7ac72...929

Dette innlegget fra 23 juli i år er det aller første innlegget i tråden.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva angår FF så har hun bæsjet så mange ganger på leggen at tabbelisten er lengre enn et vondt år, mye av den (saklige riktignok) kritikken er absolutt berettighet og det er jo et tankekort at hun sjelden blir positivt fremstilt selv i media.

Og jo, folk flest er faktisk ikke på kvinneguiden, mine opplevelser ute blant kvinner flest (de fleste i min venninnegjeng og i jobbsammenheng er høyt utdannede akademikere) er at folk ler av henne og andre rosabloggere som frivillig blottstiller livet på denne måten.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Opprinnelig ba TS om innspill på hvilke gode verdier rosabloggere fremviser. Hva person A anser som god verdi sammenlignet med person Bs oppfatning er og blir et subjektivt befinnende. I så henseende bør det være rom for å diskutere de ulike oppfatningene. FF har mer eller mindre vært den eneste personen som er blitt diskutert siden tråden ble startet. I de påfølgende diskusjonene er det spesielt en ting som i min oppfatning har gjort det problematisk å holde et relativt saklig nivå.

Stort sett hver gang noen forsøker å motbevise de angivelige gode verdiene FF innehar, og vedkommende har anvendt skjermdump, "klipp-og-lim" fra bloggen hhv. bloggens kommentarfelt, eller andre håndfaste bevis, så har disse jevnt over blitt fjernet med henvisning til brudd på opphavsrett. Dette gjør det heller særdeles vanskelig å bygge opp under ens egen påstand om at FF IKKE alltid har de såkalte gode verdiene TS etterspurte. Når man i tillegg vet at FF endrer innlegg og egne utsagn i ettertid, blir man som kritiker fratatt muligheten til å føre en fornuftig argumentasjon da det kun tillates linker til FFs blogg på KG. Siden disse linkene går til reviderte utsagn fra FFs side, blir det med det gjeldende regelverket på KG nærmest umulig å underbygge ens påstander, noe som igjen gjør det besværlig å føre en saklig debatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprinnelig ba TS om innspill på hvilke gode verdier rosabloggere fremviser. Hva person A anser som god verdi sammenlignet med person Bs oppfatning er og blir et subjektivt befinnende. I så henseende bør det være rom for å diskutere de ulike oppfatningene. FF har mer eller mindre vært den eneste personen som er blitt diskutert siden tråden ble startet. I de påfølgende diskusjonene er det spesielt en ting som i min oppfatning har gjort det problematisk å holde et relativt saklig nivå.

Stort sett hver gang noen forsøker å motbevise de angivelige gode verdiene FF innehar, og vedkommende har anvendt skjermdump, "klipp-og-lim" fra bloggen hhv. bloggens kommentarfelt, eller andre håndfaste bevis, så har disse jevnt over blitt fjernet med henvisning til brudd på opphavsrett. Dette gjør det heller særdeles vanskelig å bygge opp under ens egen påstand om at FF IKKE alltid har de såkalte gode verdiene TS etterspurte. Når man i tillegg vet at FF endrer innlegg og egne utsagn i ettertid, blir man som kritiker fratatt muligheten til å føre en fornuftig argumentasjon da det kun tillates linker til FFs blogg på KG. Siden disse linkene går til reviderte utsagn fra FFs side, blir det med det gjeldende regelverket på KG nærmest umulig å underbygge ens påstander, noe som igjen gjør det besværlig å føre en saklig debatt.

Det er jeg enig i. Hvorfor det virker nesten mer viktig å påpeke at mote- og interiørsmaken er identitetsløs, at det å møblere barnerommet nå er for tidlig, at det er for lite farger i huset, at magen er liten, at magen er normal, at håret er forferdelig, at babygymmen er overstimulerende, at det er for mye ugler og rosa, at folk ikke orker å gå inn på bloggen fordi hun oser over av lykke osv osv. For dette har da vel ikke noe med verdier å gjøre sånn sett? Dette er jo bare...babbel.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...