Gå til innhold

Fotballfrue

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sjikane er som sagt straffbart bl a i henhold til §390 i Straffeloven Anonymous poster hash: 7102d...83e

Det blir litt enkelt å kalle innlegg her for sjikane når man har lagt opp til det selv. Ikke alt faller under straffeloven ser du.

Anonymous poster hash: eeebf...579

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det de sier er jo fakta, de sier også at det selvsagt er individuelle forskjeller. At du tar deg nær av det er ditt problem. For stor vektoppgang kan være farlig, og leger og jormødre er alt for dårlige til å fortelle gravide dette.

Anonymous poster hash: dc3ea...576

Leste du i det hele tatt det jeg skrev? Poenget er ikke at studien er sann eller ikke! De fleste er nok klar over at man ikke bør legge på seg alt for mye under et svangerskap. Det er ikke overraskende for meg at det anbefales å ikke overstige 16 kg. MEN - at herr FF skal proklamere dette, og vise seg som en slags altvitende jordmor og lege byr meg så grader i mot. Jeg tar meg ikke nær av fakta, da jeg vet at ingen leger eller jordmødre mente jeg hadde oversteget noen som helst vektgrense. Var aldri tema, faktisk. Selv følte jeg ikke at det var så alt for ille, fordi jeg ikke var usunn og lat. Men etter å lese utsagnende til herr FF, og støttende kommentarer fra FF, virker det som at alt over 16 kg ikke er flink nok og sunt nok.

De viser så tydelig hva de mener om kropp, og klarer ikke la det ligge ved graviditet en gang! Herr FF har ingen som helst kompetanse til å uttale seg som han til tider gjør. Og uansett forstår jeg ikke hans behov for det? Nå har han jo til og med fått seg egen blogg, så han burde la konas kommentarfelt være. Det er jo flaut å lese. Jeg synes han er usmakelig når han deler informasjon om vekt og kropp- spesielt- når det gjelder gravide! Det er IKKE et smart trekk, iallfall ikke når det er en usympatisk mann som kommer med utsagnene. Det skaper så klart reaksjoner blant de som er/ har vært gravide. Veldig spesielt å ha så mange meninger om kvinnekroppen.

Dermed, det er ikke fakta eller studien jeg kritiserer, men fokuset herr og fru selv velger å rette mot svangerskap. De burde være litt varsomme. Å gå opp mer enn 16 kg er veldig vanlig, og trenger absolutt IKKE å være ensbetydende med komplikasjoner. Jeg har gått ned de 23 kg jeg gikk opp, så det er heller ikke krise eller umulig.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager at jeg virker sint i kommentarene mine, men jeg mener at saken bunner ut i at herr FF uttaler seg om mye han rett og slett ikke burde, uten kompetanse (annet enn førsteklasse på ernæring). Synes det er uheldig at vektøkning er av så stor betydning for dem, spesielt når det gjelder svangerskap. Jeg tror veldig mange av FFs unge lesere nå tenker at man ikke er flink om man overstiger enn viss vektgrense. De burde tenke seg litt om før de uttaler seg om slike ting. Mest av alt synes jeg synd på FF, da det virker som det er et stort press på henne fra mannens side.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les hva han skriver før du hyler.

Han skriver at vektoppgang på over 16 kilo KAN medføre alvorlige komplikasjoner.

Det vet jeg alt om - jeg har nemlig opplevd det på kroppen selv og hadde gjort alt for at det ikke skulle skjedd igjen.

Store vektoppganger under graviditet kan medføre livsfare både for mor og barn.

Tenker ikke på hva han skriver, men at han gjør det i det hele tatt :-)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes de oppfører seg skikkelig dårlig mot Lizbeth. Hun har alltid kommet med fine kommentarer til frua, t.o.m på sin egen blogg så skrev hun positivt om frua, men hun satte derimot kritikk mot LK sine uttaleser ang vekt over 16kg.

Anonymous poster hash: f8b9b...201

Endret av Bond
  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer at studien sier at vektoppgang over 16 kilo ikke er heldig, men jeg stusser over at Lars Kristian ser ut til å mene at dette er noe alle kvinner selv har kontroll over. Å snakke om å legge seg på sofaen og spise snop vitner om at han ikke har forstålse for at det er ikke slik at alle vektoppganger skyldes latskap eller dårlig kosthold.

Det jeg da lurer på, er hvordan leserne som selv er gravide (eller blir det i fremtiden) kommer til å håndtere denne "folkeopplysningen" Eriksen driver med. Når de har nådd uke 33 og har gått opp 17 kilo, hva foretar de seg da? Sulter seg resten av svangerskapet?

Hva med å la gravidtet være et av de tilfellene hvor man ikke behøver være kroppshysterisk? Kan man ikke bare spise sunt og holde seg normalt aktivt? Må man drive og veie seg annehver dag, trene for 1000 kalorier og spise 1500? Er det normalt å veie seg og måle oppgangen opp mot økt blodvolum og morkake/foster? Det tyder på at noen er helt nede på gram i veingen, og for meg høres det ikke ut som et sunt syn på endringene.

Det blir så krampaktig og lite naturlig forhold til kropp og graviditet. Vektoppgang har man til en viss grad kontroll over, men absolutt ikke på den måten disse to fremstiller det.

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor skrev lizbeth kommentaren til FF, den hvor hun svarte med at det var for sent osv.?

Anonymous poster hash: 6243e...d33

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor skrev lizbeth kommentaren til FF, den hvor hun svarte med at det var for sent osv.?

Les deg litt lengre bak i tråden her, så ser du. Flere har linket og kopiert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig så merkelig at de vil forsvare seg selv når de kommer over innlegg som er rettet negativt mot dem? Eller er det merkelig at Caroline ikke vil ha drittkommentarer i kommentarfeltet i egen blogg? Og vekt er plutselig blitt tabu å snakke om.

Nok en unnskyldning for å slenge dritt.

Caroline får mer treff på bloggen sin og ler nok hele veien til banken og er fit, slank og lykkelig med et flott hus. Lurer på hvem som kommer verst ut her. Hun eller dere, men det er jo bare å fortsette å være negativ og hetse,det eneste det går utover er dere selv.

Bare synd at mange har vanskeligheter med å respektere at andre lever sitt eget liv. For et samfunn det har blitt. "voksne" mennesker som bruker dagen sin på et forum for å hetse andre. Trist.

Anonymous poster hash: d1ced...5cd

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les deg litt lengre bak i tråden her, så ser du. Flere har linket og kopiert.

Ja det så jeg, men mente i hvilket innlegg det ble skrevet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden ryddet for spekulasjoner, personhets, spørsmål/kommentarer om moderering og svar til disse innlegg.

Minner igjen på at det er ikke greit å kopiere over innhold hverken fra bloggen eller kommentarfeltet - det ble sagt klart i ryddemeldingen sist. Om dere har lyst å diskutere noe på bloggen, får dere linke til det innlegget dere vil diskutere.

Spørsmål om moderering tas på PM eller på Ris og Ros - IKKE her.

Bond, adm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig så merkelig at de vil forsvare seg selv når de kommer over innlegg som er rettet negativt mot dem? Eller er det merkelig at Caroline ikke vil ha drittkommentarer i kommentarfeltet i egen blogg? Og vekt er plutselig blitt tabu å snakke om.

Nok en unnskyldning for å slenge dritt.

Bare synd at mange har vanskeligheter med å respektere at andre lever sitt eget liv. For et samfunn det har blitt. "voksne" mennesker som bruker dagen sin på et forum for å hetse andre. Trist.

Anonymous poster hash: d1ced...5cd

Da kan jo frua og gubben også droppe å legge seg oppi hvordan andre lever sine liv, så hadde ikke dette blitt diskutert. Hadde LK holdt kjeft (noe han burde vurdere å gjøre oftere) i første omgang om vektøkning i svangerskap og hvordan andre bør takle og leve seg gjennom dette, hadde ikke dette vært noen sak :)

Dette går faktisk begge veier.

Anonymous poster hash: e2db1...3e8

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det stemmer at studien sier at vektoppgang over 16 kilo ikke er heldig, men jeg stusser over at Lars Kristian ser ut til å mene at dette er noe alle kvinner selv har kontroll over. Å snakke om å legge seg på sofaen og spise snop vitner om at han ikke har forstålse for at det er ikke slik at alle vektoppganger skyldes latskap eller dårlig kosthold.

Det jeg da lurer på, er hvordan leserne som selv er gravide (eller blir det i fremtiden) kommer til å håndtere denne "folkeopplysningen" Eriksen driver med. Når de har nådd uke 33 og har gått opp 17 kilo, hva foretar de seg da? Sulter seg resten av svangerskapet?

Hva med å la gravidtet være et av de tilfellene hvor man ikke behøver være kroppshysterisk? Kan man ikke bare spise sunt og holde seg normalt aktivt? Må man drive og veie seg annehver dag, trene for 1000 kalorier og spise 1500? Er det normalt å veie seg og måle oppgangen opp mot økt blodvolum og morkake/foster? Det tyder på at noen er helt nede på gram i veingen, og for meg høres det ikke ut som et sunt syn på endringene.

Det blir så krampaktig og lite naturlig forhold til kropp og graviditet. Vektoppgang har man til en viss grad kontroll over, men absolutt ikke på den måten disse to fremstiller det.

Touché! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden ryddet for kommentarer ang moderering, samt svar.

Tråden også ryddet for innlegg uten egenverdi.

Gjentar, igjen, om dere vil diskutere noe på bloggen får dere linke til bloggen.

Bond, adm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke dre som hakker på alt ved henne, har noen som helst rett til å argumentere med at "gravide er jo så sårbare". For Frua er da gravid, hun også. Med den sårbarheten som følger med.

Men klart det er verre at en man i følge dere ikke kan ta seriøst sier at det finnes en anbefalt vektoppgang for gravide, enn det er å daglig lese hvor alt for tynn og ska\rapa hun er, hvor falskt håret hennes ser ut, hvor galt det er at huset hennes er ryddig og rent, hvor falskt liv hun har, hvor ulykkelig hun HELT sikkert må være på grunn av mannen, hvor mye hun redigerer, hva hun redigerer, hvem som sponser henne, hvordan hun har fått klærne hun har til babyen, hvilken farge det er på lekene til babyen, hvor stygt navnet til babyen heeelt sikkert kommer til å være, hvor dårlige foreldre de kommer til å være fordi "ungen kommer helt sikkert til å slankes om den er for tykk" og "den må helt sikkert gå på lavkarbo-diett"...og hva faen annet dere klarer å tømme ut av dere.

Så dere kan like gjerne slutte å klage på hvor fælt dette "kroppshysteriet til LK" er, for dere er faen meg 10 ganger verre selv.

Jeg er så enig!

--

Jeg har dessuten ikke tolket LK på samme måte som dere. Jeg la på meg over 30 kilo i første svangerskap.Da jeg veide meg dagen etter fødselen hadde jeg gått ytterligere OPP! Dette skjer med enkelte som får store vannansamlinger. Jeg la på meg såpass mye pga. at jeg ikke passet på kalori-inntaket, jeg fikk mye vann i kroppen og ble veldig inaktiv pga. kraftig bekkenløsning. Jeg vet at jeg burde tatt meg sammen under graviditeten mht. matinntaket. Jeg føler meg likevel ikke det minste støtt av det LK skriver. Han snakker om hva som er anbefalt - og det er ingen tvil om at han har rett i det han sier. Og tror dere virkelig at han ville blitt sint på CBE om hun plutselig hadde lagt på seg mye pga. f.eks, vannansamlinger? Det tror jeg overhodet ikke.

Jeg tror FF har et mye sunnere svangerskap enn det jeg hadde og det er kjempeflott for henne at hun er så sprek som hun er så langt ut i graviditeten. Dere som fornærmet forteller om vektøkninger som er mer enn anbefalt til tross for sunt kosthold og trening under graviditeten - hvorfor er det så viktig for dere å føle at dere må forsvare dere? Det er klart det er individuelle forskjeller. Og det synes jeg både LK og FF også sier. Men nå er nå engang CBE en nett gravid som trener mye, kan man ikke bare glede seg på hennes vegne? Hun snakker ikke andre ned selv om hun er fornøyd med seg selv.

At hun er opptatt av eget utseende er det ingen tvil om. Å påstå at hun har en spiseforstyrrelse, synes jeg dere skal være forsiktig med. Jeg synes at hun i bloggen formidler stor glede over å lage mat - for deretter å spise denne. Hun fokuserer også mye på dette med å kose seg litt med både favorittmat og søtsaker. Hva hun så føler selv innerst inne og eventuelle problemer hun har, er faktisk hennes sak

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...og at hun er jordmor har du bare diktet opp for å gi kommentaren hennes et skinn av legitimitet eller?

Ja, nå var det vel strengt tatt jeg som var uenig i AB1 med at det var en koselig kommentar, og satte derfor jordmor i anførselstegn. Jeez.

Anonymous poster hash: f7234...c19

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og at hun er jordmor har du bare diktet opp for å gi kommentaren hennes et skinn av legitimitet eller?

"I min jobb ser jeg gravide kropper hver dag" skriver hun. Så det kan godt tenkes at hun er jordmor..

Anonymous poster hash: 258e9...5ae

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...