LilleSnupp Skrevet 9. august 2013 #721 Skrevet 9. august 2013 Hva er 40/4 igjen? 4 uker er 28 dager. 40 uker : 9 måneder = 4,4 23 uker : 4,4 = 5, 2 måneder 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2013 #722 Skrevet 9. august 2013 Vi er alle selv ansvarlig for våre handlinger, men det ligger ofte utløsende faktorer til grunn for at man utvikler en psykisk lidelse. Som tidligere spiseforstyrret har jeg stor forståelse for at man blir trigget av bloggen til fruen, men det er ingen som skriver at fruen ene og alene er enkeltstående ansvarlig for noens spiseforstyrrelser. I mitt tilfelle var det venninna mi som begynte å slanke seg, og fikk mye positiv respons fra omverden. Som den usikre tenåringen jeg var, lot jeg meg inspirere til å ta av vekt (jeg var slank), i god tro om at dette ville gjøre meg lykkelig. Dette fikk naturlig nok svært uheldige konsekvenser da jeg til slutt ble besatt av å være tynn. Jeg føler dette har mange paraleller til fotballfruebloggen. Venninna mi var ikke ansvarlig for mine spiseforstyrrelser, men hun var en trigger, siden jeg oppfattet hennes handlinger som en vei til et lykkelig liv. I og med at bloggen til fruen er en stor rosa lykkeboble, vil nok mange la seg inspirere til å kopiere hennes handlinger. Hun legger ut mange detaljer om hennes væremåte, og det er fort gjort å tro at det å løpe 50 km i uka, kutte ut karbohydrater som brød, pasta, potet og sukker, samt materialistiske goder, vil føre til et lykkelig liv. Måten hun beskriver treningen sin på oppfatter jeg ofte som tvangsmessig. Hun har også tidligere beskrevet noe som jeg har oppfattet som et anstrengt forhold til mat, hvorpå hun i ettertid begynte å "rulle ut" av alle måltider, for å prøve å overbevise oss (og kanskje seg selv) om at hun spiste nok. Hun beskriver seg selv som sunn, noe som mange sikkert også vil bruke som et argument for å kopiere hennes livsstil, men som i flere tilfeller fører til det helt motsatte. Ikke alle klarer å se helheten. Jeg er ikke i tvil om at hun også påvirker mange i positiv retning, det å være aktiv og spise sunt er noe vi alle har godt av. Det å skrive antall kilometer og kaloriforbruk er ikke nødvendigvis så veldig heldig. Det kommer veldig an på hodet som leser. Når det kommer til ansvarsfraskrivelse, så handler ikke dette om at en psykisk lidelse er noens feil. Fruen er ansvarlig for innholdet hun publiserer på bloggen, og jeg er ansvarlig for hva jeg velger å lese. Og som noen skriver, det er vanskelig å tenke rasjonelt når man er syk, og jeg evnet ikke til å forstå at mine handlinger var utenfor normalen den gang jeg var syk - før det var for sent. Det er lett å bli hjernevasket til å tro at dine handlinger er helt riktig, for alt du strebet etter var jo bare (det du oppfattet som) et lykkelig liv. Jeg snakker riktignok for meg selv nå, men antar at det er flere som kjenner seg igjen. Anonymous poster hash: 99c77...a1a Anonymous poster hash: 4fc30...cab 7
Jolene Skrevet 9. august 2013 #723 Skrevet 9. august 2013 4 uker er 28 dager. 40 uker : 9 måneder = 4,4 23 uker : 4,4 = 5, 2 måneder Joa, men selv leger har erkjent at det er litt feil å kalle et svangerskap for kun 9 uker. Hva med de som er gravide i 42 uker? Uansett så synes jeg denne debatten blir smålig. Ja, hun kan kritiseres for mye, men en vorte? Really? 2
LilleSnupp Skrevet 9. august 2013 #724 Skrevet 9. august 2013 Joa, men selv leger har erkjent at det er litt feil å kalle et svangerskap for kun 9 uker. Hva med de som er gravide i 42 uker? Uansett så synes jeg denne debatten blir smålig. Ja, hun kan kritiseres for mye, men en vorte? Really? Etter 40+2 kalles det overtid. Det er ikke selve vorta/føflekken hun kritiseres for, men benektelsen av denne. 5
Ellevill Skrevet 9. august 2013 #725 Skrevet 9. august 2013 Etter 40+2 kalles det overtid. Det er ikke selve vorta/føflekken hun kritiseres for, men benektelsen av denne. Herregud, drit nå i den vorta! Dette er jo latterlig! 3
LilleSnupp Skrevet 9. august 2013 #726 Skrevet 9. august 2013 Herregud, drit nå i den vorta! Dette er jo latterlig! Akkurat nå er det dere drit-nå-i-den-vorta-gjengen som bringer den opp hele tiden, vi andre har sluttet med den for lenge siden.. 19
Gjest susidusi Skrevet 9. august 2013 #727 Skrevet 9. august 2013 Haha for en underholdende tråd! Greier liksom ikke å bestemme meg for om jeg liker henne, eller om jeg synes hun er smålig og "dum". Tror nok det er litt begge deler . Hun er flink og målbevisst, men på feil grunnlag... Dette med den magen er bare latterlig! Hun ville jo vært nydelig med gravidmage, så forstår ikkje hvorfor hun på død og liv skal skjule den. Blir litt irritert.. 7
AnonymBruker Skrevet 9. august 2013 #728 Skrevet 9. august 2013 Herregud. Alle som har vært gravid har vel smilt og sagt TAKK om noen sa "så stor magen din har blitt!". Hun er 24uker på vei, suger inn magen på bilder og må bortforklare at magen er slettes ikke stor, det er bare genseren! Og hun har slettes ikke lagt på seg, kun økt blovolum og babyen som veier akkurat 600 gram i uke 24. Helt i rute. Hoftene har slettes ikke blitt bittelitt større, hun bruker fortsatt som gravid den samme buksestørrelsen siden hun var 15år! Anonymous poster hash: 904de...586 22
stina_00 Skrevet 9. august 2013 #729 Skrevet 9. august 2013 Kan irritere meg noe grønt den dama der. Og ja, min egen feil som frivillig går inn på bloggen og instagram.. Tar selvkritikk der. Legger merke til at hun kun tagger #pregnant på de bildene hvor det er særdeles vanskelig å se noe som helst tegn til mage. Det er så åpenlyst at hun fisker etter tynn-kommentarer at det begynner å bli latterlig. _Kun_ på de bildene hvor det er komplimenter å hente. Har fulgt bloggen i mange år, har alltid likt den. Dessverre har hun blitt en parodi hele dama. Noe så UTROLIG krampeaktig og tilgjort har jeg aldri i mitt liv sett maken til. Så dama på aker brygge forleden og hun likner jo ikke på en prikk den hun prøver å fremstille seg som på bloggen. Kunne nesten ikke skjønne at det var samme dama. Bare synd fjortisene som ser opp til henne ikke skjønner hvor mye kamerainstillinger, lys, posering og redigering kan gjøre med utseende til folk. For ikke å snakke om løshår bleika tenner selvbruing, restylane, falske negler og et tonn med sminke. Fy flate for et inni hampen slitsomt liv det må være. 19
AnonymBruker Skrevet 9. august 2013 #730 Skrevet 9. august 2013 Herregud. Alle som har vært gravid har vel smilt og sagt TAKK om noen sa "så stor magen din har blitt!". Hun er 24uker på vei, suger inn magen på bilder og må bortforklare at magen er slettes ikke stor, det er bare genseren! Og hun har slettes ikke lagt på seg, kun økt blovolum og babyen som veier akkurat 600 gram i uke 24. Helt i rute. Hoftene har slettes ikke blitt bittelitt større, hun bruker fortsatt som gravid den samme buksestørrelsen siden hun var 15år!Anonymous poster hash: 904de...586 Det er vel noen som aldri klarer å bli komfortabel med gravidmagen. Jeg har hørt mange jenter som har jobbet hardt med å gå ned i vekt (fordi de har vært ganske overvektige i utgangspunktet) har hatt det vanskelig med å plutselig skulle bli større igjen - selv om de skjønner at det er naturlig og nødvendig. Også har man de som ikke liker å gå gravid i det hele tatt. Det som forundrer meg er at hun har en rosenrød framstillingen av det å være en kommende mor, gå gravid, bringe fram et nytt liv, alt er enkelt og greit, og alle klærne passer, hun gleder seg til magen kommer osv. På instagram har hun vist fram magen sin (og da må jeg innrømme at jeg slet med å se den, "hvem som helst" kan lage en slik mage om man velger å blåse den opp litt), kanskje for å "høste" komplimenter om "den fiiiiine magen" sin. Når da folk utenfra sier at "ja, se der ja! Jammen har du ikke fått litt mage!" så er det bare "neei, jeg har nettopp spist et stooooort måltid, jeg triller jo!" eller "neei, det er bare genseren" eller en annen unnskyldning. Og at magen ikke kommer i løpet av 12 timer. Men om jeg går inn på trådene på gravidforumet her og leser tråder som handler om temaer som "når fikk du mage?", så er det slett ikke uvanlig at folk sier ting som "jeg fikk den da og da, den dukket opp over natten!". Jeg tolker det dithet at magen faktisk KAN bli synlig i løpet av 12 timer! Og når vi ser henne med slike mellomrom, kan vi faktisk sitte på andre siden av skjermen og følge utviklingen steg for steg, med argusøyne om vi vil. Som jeg tidligere har nevnt i denne tråden syns jeg hun så flott ut i vindusvaskeinnlegget hvor hun hadde antydning til mage. Jeg mener det, jeg syns hun så virkelig frisk, sunn og casual ut. Men jeg kan virkelig holde tilbake komplimentene når de blir avfeid med at "neida, ingen mage, bare genser". Mage og graviditet går jo hånd i hånd. Hva med å omfavne den og komplimentene? Anonymous poster hash: 23b15...bbb 10
Gjest susidusi Skrevet 9. august 2013 #731 Skrevet 9. august 2013 Det er vel noen som aldri klarer å bli komfortabel med gravidmagen. Jeg har hørt mange jenter som har jobbet hardt med å gå ned i vekt (fordi de har vært ganske overvektige i utgangspunktet) har hatt det vanskelig med å plutselig skulle bli større igjen - selv om de skjønner at det er naturlig og nødvendig. Også har man de som ikke liker å gå gravid i det hele tatt. Det som forundrer meg er at hun har en rosenrød framstillingen av det å være en kommende mor, gå gravid, bringe fram et nytt liv, alt er enkelt og greit, og alle klærne passer, hun gleder seg til magen kommer osv. På instagram har hun vist fram magen sin (og da må jeg innrømme at jeg slet med å se den, "hvem som helst" kan lage en slik mage om man velger å blåse den opp litt), kanskje for å "høste" komplimenter om "den fiiiiine magen" sin. Når da folk utenfra sier at "ja, se der ja! Jammen har du ikke fått litt mage!" så er det bare "neei, jeg har nettopp spist et stooooort måltid, jeg triller jo!" eller "neei, det er bare genseren" eller en annen unnskyldning. Og at magen ikke kommer i løpet av 12 timer. Men om jeg går inn på trådene på gravidforumet her og leser tråder som handler om temaer som "når fikk du mage?", så er det slett ikke uvanlig at folk sier ting som "jeg fikk den da og da, den dukket opp over natten!". Jeg tolker det dithet at magen faktisk KAN bli synlig i løpet av 12 timer! Og når vi ser henne med slike mellomrom, kan vi faktisk sitte på andre siden av skjermen og følge utviklingen steg for steg, med argusøyne om vi vil. Som jeg tidligere har nevnt i denne tråden syns jeg hun så flott ut i vindusvaskeinnlegget hvor hun hadde antydning til mage. Jeg mener det, jeg syns hun så virkelig frisk, sunn og casual ut. Men jeg kan virkelig holde tilbake komplimentene når de blir avfeid med at "neida, ingen mage, bare genser". Mage og graviditet går jo hånd i hånd. Hva med å omfavne den og komplimentene? Anonymous poster hash: 23b15...bbb Magen KAN faktisk komme i løpet av 12 timer, jo. Det gjorde den med meg i alle fall. Godt mulig det har skjedd med henne også 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2013 #732 Skrevet 9. august 2013 Jeg forstår ikke helt problemet ditt - for jeg antar at det er du som er "K" i kommentarfeltet hennes? Vi er mange som har hatt stor interesse av treningsmetoden og treningsmengden hennes. På bloggen kan du sortere på "Trening" og da kommer det systematisk opp - alt om hennes trening bla. klær, sko, treningsplan, utstyr, mm ... Hun gjør dette for de leserne som er interessert i det - ikke for du som kun er ute på å lage kvalm i kommentarfeltet. Du har tydeligvis et må for øyet - og det er å ta knekken på Caroline og bloggen hennes. Men det tror jeg du kan glemme. Hun er en sterk og flott ung kvinne som i motsetning til dere har guts, driv og troen på seg selv ... Beklager å si det, men hun kommer til å lykkes, uansett hva du måtte ønske av det motsatte. Ta kvelden nå - og la de som har interesse av Caroline og bloggen få lese og la seg inspirere. Jeg har fått masse inspirasjon både når det gjelder treningsmengde og mat fra bloggen hennes. At det er noen svake sjeler som dessverre bruker bloggen som trigger til sin spisevegring får man ikke slutt på før de innser at de trenger hjelp selv. Det nytter ikke å forby alle blogger - eller er det hva du virkelig mener man skal gjøre? Eller kanskje staten skal sensurere innholdet? Det hadde vært noe - Norge - det neste Nord-Korea. Stoppe reklame med slanke mennesker, magasiner, blogger, hjemmesider ... Kanskje vi skulle forby å selge sexy treningstøy også? Forby treningssenter? Det florerer med syltynne, veltrente og vakre jenter på mitt treningssenter .. skulle kanskje stengt hele greia? Anonymous poster hash: 4e46a...62c I ditt første avsnitt skriver du at folk inspireres av "treningsmetoden" hennes.. Vel, jeg vil ikke akkurat si at det å løpe km etter km er en kunst, det er jo bare ren løping. Jeg tviler imidlertid ikke på at det er en del som inspireres av henne og treningen, men en stor andel påvirkes også i motsatt retning slik at det blir sykelig. Ellers synes jeg egentlig det siste avsnittet ditt er tåpelig. Det at du kaller spiseforstyrrede for "svake sjeler" sier vel sitt om at du ikke har særlig med kunnskap om hva dette dreier seg om i det hele tatt. Jenter som utvikler spiseforstyrrelser er ofte svært ressurssterke, og det kreves en utrolig viljestyrke for å i det hele tatt klare å opprettholde den over tid. Videre skriver du at det "ikke nytter å stenge blogger" - det er da ingen som har foreslått dette.. Det eneste vi "ber om", er at FF tenker seg om før hun legger ut om sitt harde treningsregime og dietten hun følger i detalj. Alt i alt er det som sagt x-antall ganger i denne tråden en del som er kritikkverdig ved FF´s blogg, og selv om man stiller spørsmål ved enkelte ting hun skriver om, betyr ikke det at vi er ute etter å "ta henne" eller ønske henne alt vondt. Anonymous poster hash: 4fc30...cab 15
AnonymBruker Skrevet 9. august 2013 #733 Skrevet 9. august 2013 Jeg forstår ikke helt problemet ditt - for jeg antar at det er du som er "K" i kommentarfeltet hennes? Vi er mange som har hatt stor interesse av treningsmetoden og treningsmengden hennes. På bloggen kan du sortere på "Trening" og da kommer det systematisk opp - alt om hennes trening bla. klær, sko, treningsplan, utstyr, mm ... Hun gjør dette for de leserne som er interessert i det - ikke for du som kun er ute på å lage kvalm i kommentarfeltet. Du har tydeligvis et må for øyet - og det er å ta knekken på Caroline og bloggen hennes. Men det tror jeg du kan glemme. Hun er en sterk og flott ung kvinne som i motsetning til dere har guts, driv og troen på seg selv ... Beklager å si det, men hun kommer til å lykkes, uansett hva du måtte ønske av det motsatte. Ta kvelden nå - og la de som har interesse av Caroline og bloggen få lese og la seg inspirere. Jeg har fått masse inspirasjon både når det gjelder treningsmengde og mat fra bloggen hennes. At det er noen svake sjeler som dessverre bruker bloggen som trigger til sin spisevegring får man ikke slutt på før de innser at de trenger hjelp selv. Det nytter ikke å forby alle blogger - eller er det hva du virkelig mener man skal gjøre? Eller kanskje staten skal sensurere innholdet? Det hadde vært noe - Norge - det neste Nord-Korea. Stoppe reklame med slanke mennesker, magasiner, blogger, hjemmesider ... Kanskje vi skulle forby å selge sexy treningstøy også? Forby treningssenter? Det florerer med syltynne, veltrente og vakre jenter på mitt treningssenter .. skulle kanskje stengt hele greia? Anonymous poster hash: 4e46a...62c Selvfølgelig må fotballfrue få trene så mye hun vil, men vi som reagere på det må også få ha våre synspunkter. Når man nesten er gravid i 6 måneder og trener så man er utslitt, så mener jeg ikke det er sunt når man er gravid. Man vet at stress og store anstrengelser kan b.l.a. sette en fødsel i gang for tidlig. Hun mener hun ikke er streng mot seg selv, men målet skal nås uavhengig om man er utslitt eller ei. Man kan bare tenke seg hvor mye hun har presset kroppen sin hun som er veldig trent er utslitt. Jeg får det inntrykket av at hun er livredd for at kroppen skal forandres utover det å få en liten mage, at hun til enhver pris må trene 5 ganger i uken. Når lesere av bloggen kommenterer at de synes hun presser seg hardt, så greier hun å vri det til at et mål skal nås. Hun greierikke å se seg selv utenfra. Hun er sta og vet alltid best, selv om jeg personlig reagerer på hennes livsstil som enkelte ganger kan virke manisk. Selvfølgelig vokser magen til gravide forskjellig, men jeg er overhode ikke overrasket over hennes lile mage i 6 måned når man vet om hennes kosthold og treningvaner. Får håpe at alt går bra videre i svangerskapet, men blir heller ikke overrasket over om fotballfrue føder flere uker for tidlig og for en baby som veier mindre enn gjennomsnittet. Det er viktig å leve sunt, og vet mange gravide ikke er flinke til å ta vare på kroppen sin, men så har man andre i den skalaen som burdte roe seg ned. Ble nesten litt overrasket over at hun hadde kjøpt yohurtnøtter dag siden disse innholdet mye kalorier, men hun påpekte samtidig at det var lenge siden hun hadde spist dette. Tror målet for fotballfrue er å ha en stram mage 1 uke etter fødsel og da må man jo trene og trene,..viktig å være til inspirasjon vet dere..Anonymous poster hash: df2a3...df1 9
AnonymBruker Skrevet 9. august 2013 #734 Skrevet 9. august 2013 Har flere fotballfruetråder blitt flettet sammen, eller har folk bare skrevet mer om henne i det siste? Det er en stund siden jeg har vært på kvinneguiden... Anonymous poster hash: 0fad0...e80
Gjest Arch Skrevet 9. august 2013 #735 Skrevet 9. august 2013 Dersom man er vant til å trene er det faktisk anbefalt å forsette med dette. Det letter både svangerskap og fødsel. 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2013 #736 Skrevet 9. august 2013 Selvfølgelig må fotballfrue få trene så mye hun vil, men vi som reagere på det må også få ha våre synspunkter. Når man nesten er gravid i 6 måneder og trener så man er utslitt, så mener jeg ikke det er sunt når man er gravid. Man vet at stress og store anstrengelser kan b.l.a. sette en fødsel i gang for tidlig. Hun mener hun ikke er streng mot seg selv, men målet skal nås uavhengig om man er utslitt eller ei. Man kan bare tenke seg hvor mye hun har presset kroppen sin hun som er veldig trent er utslitt. Jeg får det inntrykket av at hun er livredd for at kroppen skal forandres utover det å få en liten mage, at hun til enhver pris må trene 5 ganger i uken. Når lesere av bloggen kommenterer at de synes hun presser seg hardt, så greier hun å vri det til at et mål skal nås. Hun greierikke å se seg selv utenfra. Hun er sta og vet alltid best, selv om jeg personlig reagerer på hennes livsstil som enkelte ganger kan virke manisk. Selvfølgelig vokser magen til gravide forskjellig, men jeg er overhode ikke overrasket over hennes lile mage i 6 måned når man vet om hennes kosthold og treningvaner. Får håpe at alt går bra videre i svangerskapet, men blir heller ikke overrasket over om fotballfrue føder flere uker for tidlig og for en baby som veier mindre enn gjennomsnittet. Det er viktig å leve sunt, og vet mange gravide ikke er flinke til å ta vare på kroppen sin, men så har man andre i den skalaen som burdte roe seg ned. Ble nesten litt overrasket over at hun hadde kjøpt yohurtnøtter dag siden disse innholdet mye kalorier, men hun påpekte samtidig at det var lenge siden hun hadde spist dette. Tror målet for fotballfrue er å ha en stram mage 1 uke etter fødsel og da må man jo trene og trene,..viktig å være til inspirasjon vet dere..Anonymous poster hash: df2a3...df1 Klart du kan ha dine synspunkter, men det er faktisk lov å holde de for deg selv. Hvilken glede har du av å kritisere andre gravide for deres måte å være på? Tror du Caroline setter babyens liv i fare for å oppnå det hun har satt seg fore? Det er IKKE farlig å løpe fordi om du er gravid. Man skal fortsette treningen som før graviditeten dersom man ellers er frisk og rask. Det står i alle anbefalinger. Ingrid Kristiansen løp London Maraton når hun var gravid - barnet er friskt og raskt og voksen i dag. På treningssenteret mitt hadde en instruktør time bare timer før hun fødte - til termin. Det er IKKE farlig å løpe og trene fordi om man er gravid. Anonymous poster hash: 4e46a...62c 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2013 #737 Skrevet 9. august 2013 Dersom man er vant til å trene er det faktisk anbefalt å forsette med dette. Det letter både svangerskap og fødsel. Alle forstår at det er flott å trene, men det flere reagere på er graden av det. Klart man blir sliten når man trener, men er noen noen som faktisk mener at det er sunt å være utslitt etter en treningsøkt når man er gravid, fordi man presser seg?Anonymous poster hash: df2a3...df1 4
AnonymBruker Skrevet 9. august 2013 #738 Skrevet 9. august 2013 Klart du kan ha dine synspunkter, men det er faktisk lov å holde de for deg selv. Hvilken glede har du av å kritisere andre gravide for deres måte å være på?Tror du Caroline setter babyens liv i fare for å oppnå det hun har satt seg fore? Det er IKKE farlig å løpe fordi om du er gravid.Man skal fortsette treningen som før graviditeten dersom man ellers er frisk og rask. Det står i alle anbefalinger. Ingrid Kristiansen løp London Maraton når hun var gravid - barnet er friskt og raskt og voksen i dag.På treningssenteret mitt hadde en instruktør time bare timer før hun fødte - til termin. Det er IKKE farlig å løpe og trene fordi om man er gravid. Anonymous poster hash: 4e46a...62c Jeg velger å gi uttrykk for mine synspunkter, så kan du gi uttrykk for dine. Det er IKKE farlig trene, men det jeg reagere på er graden av det, ut fra det hun beskriver at hun var helt utslitt. Hvor er det står at det er sunt for gravide å bli helt utslitt etter en treningsøkt? Hvis du enten velger å ikke forstå hva jeg mener eller bare ikke greier å forstå dette, så kan jeg dessverre ikke forklare med tydligere. Anonymous poster hash: df2a3...df1 6
Gjest Arch Skrevet 9. august 2013 #739 Skrevet 9. august 2013 (endret) Alle forstår at det er flott å trene, men det flere reagere på er graden av det. Klart man blir sliten når man trener, men er noen noen som faktisk mener at det er sunt å være utslitt etter en treningsøkt når man er gravid, fordi man presser seg?Anonymous poster hash: df2a3...df1 Ja, alle med kunnskap om temaet. Det sier jo litt om kunnskapen til folk flest når de tror det er skadelig å bli sliten av trening under graviditet. Ikke rart flere og flere blir tykkere, og flere blir sykemeldt. Endret 9. august 2013 av Arch 6
AnonymBruker Skrevet 9. august 2013 #740 Skrevet 9. august 2013 (endret) Jeg velger å gi uttrykk for mine synspunkter, så kan du gi uttrykk for dine. Det er IKKE farlig trene, men det jeg reagere på er graden av det, ut fra det hun beskriver at hun var helt utslitt. Hvor er det står at det er sunt for gravide å bli helt utslitt etter en treningsøkt? Hvis du enten velger å ikke forstå hva jeg mener eller bare ikke greier å forstå dette, så kan jeg dessverre ikke forklare med tydligere.Anonymous poster hash: df2a3...df1 Det er IKKE usunt å trene hardt fordi om man er gravid. Hos oss trener gravide som før, løfter samme vekter blant annet - det eneste de ikke gjør er å ligge på magen på de øvelsene som krever det. Der finner de annen løsning. Gravide har bare godt av å pese seg litt.Anonymous poster hash: 4e46a...62c Endret 15. august 2013 av Bond 2
Anbefalte innlegg