Gå til innhold

Haster! Glemt passordet til mobilen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

I natt fant jeg ut at jeg skulle bytte passordet på mobilen. Problemet nå er at jeg ikke husker det, så jeg får ikke brukt mobilen i det hele tatt. Skal ikke utelukke at jeg kan ha skrevet passordet jeg ville ha feil heller, hadde drukket litt og da blir det fort litt skrivefeil med så små taster.

Jada... :klaske:

Jeg lurer litt på hva jeg kan gjøre med det. Snakket med en person som har litt peiling på teknologigreier, som trodde at det eneste man kan gjøre er å restarte (?) mobilen, tror jeg han sa. Som innebærer at jeg mister alle viktige telefonnumre, meldinger, apper, ikke minst månedskortet jeg nettopp har kjøpt...

Så jeg vil helst unngå det, om mulig. Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Googlet litt mer nå, flere har skrevet at om man skriver feil passord nok ganger skal det stå noe ala ''glemt passordet?'', og gi deg muligheten til å logge inn via en Google-konto. Det skjer ikke på min, den er ikke så gammel heller (Galaxy S2).

Er det mulig å ta den med til et eller annet sted, telefonbutikk eller noe, som kanskje kan hjelpe?

Skrevet (endret)

Det hjelper kanskje å si hvilken mobil du har. jeg har Talkmore og kan logge meg inn der for å sjekke pin og puk koden. Om du har puk koden så er det bare å taste feil kode og lage nytt passord. Angående kontakt listen, så burde du ha den på nette og heller bare sync mobilen din om mot den listen. Vet at den fungere med Android mobiler. (må ha en gmail konto). (ser at du skrev nå hva mobil det gjelder)

Endret av -Leon-
Skrevet

Det hjelper kanskje å si hvilken mobil du har. jeg har Talkmore og kan logge meg inn der for å sjekke pin og puk koden. Om du har puk koden så er det bare å taste feil kode og lage nytt passord. Angående kontakt listen, så burde du ha den på nette og heller bare sync mobilen din om mot den listen. Vet at den fungere med Android mobiler. (må ha en gmail konto). (ser at du skrev nå hva mobil det gjelder)

Kan pinkoden min, men har i tillegg et passord som jeg må skrive inn hver gang mobilen har vært i tastelås. Det er den jeg har glemt dessverre...

Skrevet

Kan pinkoden min, men har i tillegg et passord som jeg må skrive inn hver gang mobilen har vært i tastelås. Det er den jeg har glemt dessverre...

Åja, misforstod spm ditt da.

Skrevet

Note to self. Neste gang kjøpe en liten bok hvor du oppbevarer alle kodene dine- så slipper du et slikt problem i fremtiden. :)

Anonymous poster hash: bb2d7...7ef
Skrevet

Er man litt beduggen så tror jeg det ikke hjelper så veldig med en bok, men forstår poenget ditt :P

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...