AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #1 Skrevet 27. august 2013 Tok en test i dag med ukeindikator, som viste 1-2 uker. Slutta på p-piller for ca en mnd siden, var dum nok til å ikke notere datoen for pilleslutt eller siste mens. Hadde ikke tenkt til å prøve aktivt riktig enda, men nå ble det jo sånn da. Men siste mens var jo når jeg gikk på pilla, dette må være 4-5 uker siden uten at jeg husker nøyaktig. Testen sier jo at 1-2 uker siden unnfangelse betyr at man da er 3-4 uker på vei ut ifra siste mens. Men ved siste mens, så gikk jeg jo på pilla. Tells det da? Hvordan kan jeg finne ut hvor langt jeg egentlig er? Anonymous poster hash: 38441...c5d
AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #2 Skrevet 27. august 2013 Du vet ikke når du ca hadde eggløsning? Anonymous poster hash: ca8ff...c06
Gjest Doh Skrevet 27. august 2013 #3 Skrevet 27. august 2013 Da er du 3-4 uker på vei For å finne mer nøyaktig kan man ta en tidlig UL etter hvert (om noen uker) men det er nok ikke nødvendig. Gratulerer forresten!
AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #4 Skrevet 27. august 2013 Jeg var litt ugrei i kroppen noen dager, kanskje ei uke etter at jeg slutta på pilla. Ømme brystvorter, vondt i magen etc. Så jeg vil tippe at dette var eggløsning. Dette må være tre uker siden. Det er egentlig det enste jeg har å gå etter. Som sagt, så var det ikke helt planlagt at det skulle gå så fort. Da hadde jeg notert meg litt av det her. Men jeg vil jo gjerne vite hvor langt jeg er sånn ca, lenge til legetime. Anonymous poster hash: 38441...c5d
AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #5 Skrevet 27. august 2013 Da er du 3-4 uker på vei For å finne mer nøyaktig kan man ta en tidlig UL etter hvert (om noen uker) men det er nok ikke nødvendig. Gratulerer forresten! Er ikke sikkert at det stemmer, men antakelig hcg-mengden. Vi kvinner produserer hcg i litt forskjellig hastighet i begynnelsen. Noen tester positivt før IKM og andre lenge etter IKM. Og pga pilleslutt så kan hun ha hatt eggløsning en uke etter sist mens, eller tre uker etter siste mens. Selv ble jeg gravid etter å ha glemt en av de siste pillene på brettet, og hadde bare sex den ene gangen i løpet av lang tid. Så jeg vet hvilken kveld jeg ble gravid og det var få dager før jeg skulle hatt mensen, testet ikke positivt før nesten 3 uker etter sexen. TS har testet positivt allerede men kan jo være kanskje en uke lenger på vei, kanskje 4-5 uker isteden for 3-4 TS: ta det opp med legen din på første kontroll Gratulerer ja! Anonymous poster hash: ca8ff...c06
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå