AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #1 Skrevet 27. august 2013 Vi skal for første gang fly med Ryan Air, og vet det er slik at man må huske å sjekke inn osv før man kommer. Noen som kan gi oss en oversikt for dummies? Man må sjekke inn på nett i forkant. Bagasje må ikke veie for mye/være større enn oppgitte mål. Seter har vi reservert, så den biten er ok. Noe annet vi må huske på/ha med? Anonymous poster hash: 470cf...62a
AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #2 Skrevet 27. august 2013 Vi skal for første gang fly med Ryan Air, og vet det er slik at man må huske å sjekke inn osv før man kommer. Noen som kan gi oss en oversikt for dummies? Man må sjekke inn på nett i forkant. Bagasje må ikke veie for mye/være større enn oppgitte mål. Seter har vi reservert, så den biten er ok. Noe annet vi må huske på/ha med?Anonymous poster hash: 470cf...62a Det er ikke noen spesiell forskjell å reise med Ryanair enn å reise med andre. Anonymous poster hash: 8f102...d2e
Gjest Elseby13 Skrevet 27. august 2013 #3 Skrevet 27. august 2013 Jeg anbefaler ingen å reise med Ryan air..
AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #4 Skrevet 27. august 2013 Jeg anbefaler ingen å reise med Ryan air.. Nei, det er en annen sak Hadde det ikke vært for at vi sparer 8000,- (!) på det, så hadde det ikke vært aktuelt. Anonymous poster hash: 470cf...62a
hjärterdam Skrevet 27. august 2013 #5 Skrevet 27. august 2013 Husk å ta med boardingkortet , altså ikke bare sjekke inn, men print og ta med boardingkortet. Ellers er det kun bagasjen jeg kan huske som er viktig at ikke er større enn de tillatte målene
Musaleem Skrevet 27. august 2013 #6 Skrevet 27. august 2013 (endret) Jeg ser virkelig ikke hva som er det store problemet med å fly Ryanair? Det er like dårlig plass der som i andre fly. Hvis du printer ut billetter, forstår at en håndbagasje betyr én håndbagasje og er villig til å reise til en flyplass de flyr fra, fungerer det helt utmerket. Edit: skrivefeil Endret 27. august 2013 av Musaleem 3
humalla Skrevet 27. august 2013 #7 Skrevet 27. august 2013 Jeg skjønner heller ikke denne negative holdningen mange har til ryanair. Flydd masse med de og aldri vært noe problem. Alt du må huske er nevt her, så god tur 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2013 #8 Skrevet 28. august 2013 For meg så er det hvordan de herjer, og ikke følger dommer de har fått osv, som gjør at jeg ikke vil bruke de. Husker hvordan de holdt på under vulkanutbruddet. I tillegg til at de stadig får kritikk for arbeidsforhold. En annen sak er at det føles jalla på flyene, med reklamen, dårlige seter/ikke bord osv. MMen det er verdt det for å spare 8000,-... Hadde vi derimot skulle fly i 12 timer, hadde de aldri vært aktuelt uansett. Da vil jeg ha bedre standard. Man får det man betaler for, og jeg syns det er helt verdt det på denne turen. TsAnonymous poster hash: 470cf...62a 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2013 #9 Skrevet 29. august 2013 Jeg må si jeg ble positivt overrasket av RyanAir da vi fløy sist. Det var første gang jeg prøvde dem. Litt styrete med boardingkortet som man måtte printe ut 15 dager i forveien, men ellers var det helt greit. Pass på å ikke ha for stor håndbagasje. Syntes slett ikke det var trangere om plassen der, jeg er lang, og hadde god benplass. Vi kjøpte vin og koste oss. Ikke dyrere å kjøpe der enn det er på de norske flyene. Men jeg er helt enig i at hvis man har et valg mellom flyselskap, kan man prioritere dem som har ordentlige arbeidsforhold til de ansatte. Hvis man ikke sparer mange tusen, selvsagt. Anonymous poster hash: e5b98...c90
Mermaid Blues Skrevet 1. september 2013 #10 Skrevet 1. september 2013 Jeg tror det viktigste allerede er nevnt, boardingkort og håndbagasje. Husk også at dersom dere skal til utlandet og vil handle i taxfree-butikken før avgang må dere få plass til varene i håndbagasjen, det er ikke lov å ha pose utenom. De er latterlig strenge ved gaten så det er greit å være forberedt Må også bare dele Rhod Gilberts rant om bagasjehåndtering hos RyanAir (evt BryanAir), den er så god: http://www.youtube.com/watch?v=OISGykO6Z7U 2
waco Skrevet 1. september 2013 #11 Skrevet 1. september 2013 Husk at seteryggen ikke kan rettes bakover.
Nephthys Skrevet 1. september 2013 #13 Skrevet 1. september 2013 De er veldig strenge på vekt på bagasje og håndbagasje. På det siste er det også viktig å holde seg innenfor målene! Om man ikke lett kan ta håndbagasje opp og ned av det stativet de prøver i, men må holde den inn noen steder, må du betale ekstra. Ha god tid (flyet kan godt forsinkes med en halv time for å sjekke håndbagasjene..). Ørepropper! (Jeg syns i hvert fall at reklamen er veldig høy på flyet). Ellers er det jo som det nevnes over! Reglene er de temmelig rigide på, men om man overholder dem, og syns man sparer nok (og overlever den moralske biten..) er det ingen ting i veien for å bruke Ryanair.
kine_ro Skrevet 2. september 2013 #14 Skrevet 2. september 2013 Kjøp dere nakkeputer. Da er ikke ryanair så ille å fly med
Østlandet Skrevet 2. september 2013 #15 Skrevet 2. september 2013 (endret) For meg så er det hvordan de herjer, og ikke følger dommer de har fått osv, som gjør at jeg ikke vil bruke de. Husker hvordan de holdt på under vulkanutbruddet. I tillegg til at de stadig får kritikk for arbeidsforhold. En annen sak er at det føles jalla på flyene, med reklamen, dårlige seter/ikke bord osv. MMen det er verdt det for å spare 8000,-... Hadde vi derimot skulle fly i 12 timer, hadde de aldri vært aktuelt uansett. Da vil jeg ha bedre standard. Man får det man betaler for, og jeg syns det er helt verdt det på denne turen. TsAnonymous poster hash: 470cf...62a Enig i mye av dette. Ryanair utnytter ansatte på det groveste. (Se channel5 dokumentaren og du blir sjokkert) En annen ting er alle prioriterte landinger de begjærer, på grunn av at de er i ferd med å slippe opp for drivstoff. Flygere/kabincrew som flyr i febertåke (får kun betalt i effektiv flytid) Får heller ikke betalt ved innstillinger...etc. Den dagen et av disse flyene går i bakken, er det noen som får problemer med at de "ikke visste" Endret 2. september 2013 av Østlandet
frøkna Skrevet 2. september 2013 #16 Skrevet 2. september 2013 At det er et drittflyselskap du aldri må bestille fra igjen. 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2013 #17 Skrevet 3. september 2013 Ryanair er billig og ålreit. Anonymous poster hash: 6ab5a...280
Lunaire Skrevet 4. september 2013 #18 Skrevet 4. september 2013 Jeg pendler frem og tilbake til Edinburgh, og synes Ryanair er helt ok. Har koffert som akkurat matcher målene, og vekta tar jeg ikke så tungt (no pun intended..), i løpet av et titalls turer med dem har jeg opplevd stikkprøver i vekt av håndbaggasje én eneste gang (i Malaga hvis jeg ikke husker feil). Boardingkortet kan printes ut opptil 15 dager før, og lastes ned (altså online innsjekk) senest fire timer før avgang. Har du ikke mulighet til å printe akkurat når du sjekker inn, så lagre bare PDF-dokumentene og print senere. Husk å ha pass klart når du sjekker inn på nettet. Et ekstra tips: de har et lite utvalg litersflasker med sprit ombord. Vodka, Captain Morgans etc. Det er billigere å kjøpe ombord enn på taxfree når det gjelder akkurat disse typene. Tips to: Edinburgh flyplass har en egen avtale med Ryanair som lar deg ta med en ekstra pose fra taxfree. Altså, du kan fylle en pose på taxfree og ta med i tillegg til koffert/bag. 10kg er fremdeles maks, så her gjelder det å late som om alt du bærer er lett som en fjær i det du går gjennom gaten
AnonymBruker Skrevet 4. september 2013 #19 Skrevet 4. september 2013 Ryanair er ikke så verst: http://www.aftenposten.no/okonomi/Fant-ingen-grove-brudd-hos-Ryanair-7256203.html Har også en venninne som jobbet der. Hun har også jobbet i British Airways, og opplever at forskjellene i hvordan de ansatte behandles er minimale. Ryanair har fått et ufortjent dårlig rykte. Overhodet ikke luksuriøst, men om du gidder å gjøre noen minutters ekstra jobb selv er det mye det samme som andre selskaper til langt lavere pris.Anonymous poster hash: 2b254...3d2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2013 #20 Skrevet 4. september 2013 Å bruke 100 ekstra kroner pr pers i plassreservering er bare tull!Anonymous poster hash: 3c708...f21
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå