AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #1 Skrevet 27. august 2013 Har postet dette på et annet forum også, men fant ut at det sikkert passer best her. Vi har tenkt å prøve ut opp-ned-metoden. Har funnet en del informasjon om den på nett, og føler jeg har god oversikt over hvordan den skal gjøres. Problemet er egentlig at jeg er litt usikker på hvordan jeg skal gjøre det på dagtid. Nå trilles han vanligvis i søvn til fast tid hver dag. Dette er vel noe jeg må slutte med da? Har lest at du godt kan bevege vogna for å roe han ned, men at det er viktig å stoppe den før han sovner slik at selve innsovningsprosessen skjer ved egen maskin. Men det blir jo litt vanskelig hvis jeg er ute og går tur...? Synes det er litt trist hvis jeg må gi slipp på de daglige gåturene våre. Vi har heller ikke noen plass vi kan legge inne han utenom sengen hans, og har hørt at det ikke er så lurt å bruke sengen til lurene om dagen? Jeg kan jo forsåvidt bruke vognen til å la han sove i på dagen, og så bare trille fram og tilbake til han nærmer seg søvnen, for så å begynne med opp-ned-metoden. Kjenner bare jeg kvier meg litt for å stå ute med hylende baby foran naboer osv og ta han opp og legge han ned og ta han opp og legge han ned... Men kanskje det bare er jeg som er tullete og barnslig? Hadde vært greit å fått høre deres erfaringer! Anonymous poster hash: 56e73...e8b
Marsipan Skrevet 27. august 2013 #2 Skrevet 27. august 2013 Mulig jeg er helt utdatert (det begynner å bli noen år siden mine var bittesmå) men hvorfor i all verden skal du endre på noe som faktisk fungerer? Hvis både du og babyen trives med å trille tur når han sover, er det vel ingen grunn i verden til å slutte med det? 3
MsPaddington Skrevet 27. august 2013 #3 Skrevet 27. august 2013 Nei jeg vet ikke. Det som ikke fungerer er jo leggingen om kvelden. Og synes denne metoden virker ok, for skrikekur orker jeg ikke. Men så står det når jeg leser om metoden, at hvis den skal fungere så må du bruke den hver gang du legger han til å sove, også på dagen...
AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #5 Skrevet 27. august 2013 Vi holde på med noe a la opp-ned nå, går bedre og bedre på kvelden På dagtid trilles han i søvn. Aner ikke om det er riktig, men det ser ut til å fungere for oss men er på uke 2 og bruker fremdeles min 30-40 min på legging. Men uten skriking da Anonymous poster hash: b3ba1...11e
attegløyma Skrevet 27. august 2013 #6 Skrevet 27. august 2013 Vi brukte opp- ned om kvelden men aldri om dagen. Fungerte fint det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå