Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får snart en sønn, og det fineste navnet jeg vet om er Bjørn. Men å har det seg sånn at pappan også heter Bjørn....

Er det rart å kalle opp sønnen etter faren? Kan kalle han Lillebjørn mens han er liten;)

(har tenkt på andre former av Bjørn som Bjørnar feks, men...er ikke så fint)

Anonymous poster hash: ddee4...1f5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bjørn jr funker det!:)

• Liker 1
Skrevet

Jeg ser ingen problem med å oppkalle av en av foreldrene, er sjeldent noen gjør det i disse dager så hvorfor ikke? :) Var ganske vanlig før.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det er teit å kalle ungen for det samme som en av foreldrene.

Anonymous poster hash: df3c4...0b8
  • Liker 3
Skrevet

Jeg syns det er fint (både å oppkalle, og navnet Bjørn).

Skrevet

Mange familier har tradisjon med å kalle førsteføde sønn etter far. I min utvidede familie er det Jens som går igjen. Alle menn i "rett linje" heter Jens + et andre fornavn. Det er ikke noe problem å skulle kalle barnet opp etter far.

Anonymous poster hash: 21593...530
Skrevet

Gjør det du føler for. Selv ville jeg ikke gjort det, men hva andre tenker er da ikke så nøye. Hadde vært verre om det var et skikkelig stygt navn som barnet ville kunne bli mobbet for. Som for eksempel Stutt-Leif :P

Skrevet

Jeg synes det er fint å kalle opp barna etter en av foreldrene! :) Og Bjørn er et veldig fint navn!

Skrevet

Tenker litt mangel på dårlig fantasi.

Anonymous poster hash: 8e96f...525
  • Liker 1
Skrevet

Oppkalling er en fin tradisjon så lenge det er skikkelige navn. Bjørn er jo veldig pent, og Bjørn jr eller Lille-Bjørn er koselig, det.

Jeg er faktisk innmari skuffet over at broren min ikke har brukt noen av de fine familienavnene, men kjørt på med topp 10 navn.

Anonymous poster hash: bf66e...4c2
Skrevet

Tenker litt mangel på dårlig fantasi.

Anonymous poster hash: 8e96f...525

Mangel på dårlig fantasi er jo bare flott, det!:tommelopp:

• Liker 10
Skrevet

Noen jeg kjenner ga sønnen samme navn som faren. Men han blir bare kalt Junior :-)

Skrevet

Oppkalling er en fin tradisjon så lenge det er skikkelige navn. Bjørn er jo veldig pent, og Bjørn jr eller Lille-Bjørn er koselig, det.

Jeg er faktisk innmari skuffet over at broren min ikke har brukt noen av de fine familienavnene, men kjørt på med topp 10 navn.

Anonymous poster hash: bf66e...4c2

Mulig han ikke syns de var fine?

Man må da velge navn utifra hva man selv liker, å ikke kalle opp kun fordi det er tradisjon o.l.

Gjest BettyBoop
Skrevet

Får snart en sønn, og det fineste navnet jeg vet om er Bjørn. Men å har det seg sånn at pappan også heter Bjørn....

Er det rart å kalle opp sønnen etter faren? Kan kalle han Lillebjørn mens han er liten;)

(har tenkt på andre former av Bjørn som Bjørnar feks, men...er ikke så fint)

Anonymous poster hash: ddee4...1f5

jeg syns det er snålt ja. Men går jo f.eks an å legge til et navn til eller f.eks kalle ungen bjørnar?

Skrevet

Oppkalling er hyggelig, så hvorfor ikke? Jeg ville nok tatt et annet navn i tillegg i så fall, så det går an å skille på dem, liksom :) Bjørn er jo et utmerket navn å lage dobbelnavn av.

Gjest Magdalene
Skrevet

Jeg syns det er rart.

Oppkalling etter besteforeldre er fint syns jeg. Og også å bruke foreldres navn som mellomnavn, men ikke som eneste navn.

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns det er veldig rart!

Anonymous poster hash: 904f7...7f3

Skrevet

Upraktisk kanskje? Før var det jo vanlig med to navn man vekslet på, slik at barnebarn og bestefar hadde samme navn, i hvert fall i bondeslekta mi, der var det Hans og Ole/Ola på annenhver generasjon.

Skrevet

Hva med å ha dobbeltnavn? som f.eks Bjørn Tore, Bjørn Even , Bjørn Isak ?

Skrevet

Funker nok best om han har et navn i tillegg, men dropp for all del "junior", eller "jr.". Da er lillebjørn som kallenavn bedre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...