AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #1 Skrevet 27. august 2013 Vi har tenkt å prøve ut opp-ned-metoden. Har funnet en del informasjon om den på nett, og føler jeg har god oversikt over hvordan den skal gjøres. Problemet er egentlig at jeg er litt usikker på hvordan jeg skal gjøre det på dagtid. Nå trilles han vanligvis i søvn til fast tid hver dag. Dette er vel noe jeg må slutte med da? Har lest at du godt kan bevege vogna for å roe han ned, men at det er viktig å stoppe den før han sovner slik at selve innsovningsprosessen skjer ved egen maskin. Men det blir jo litt vanskelig hvis jeg er ute og går tur...? Synes det er litt trist hvis jeg må gi slipp på de daglige gåturene våre. Vi har heller ikke noen plass vi kan legge inne han utenom sengen hans, og har hørt at det ikke er så lurt å bruke sengen til lurene om dagen? Jeg kan jo forsåvidt bruke vognen til å la han sove i på dagen, og så bare trille fram og tilbake til han nærmer seg søvnen, for så å begynne med opp-ned-metoden. Kjenner bare jeg kvier meg litt for å stå ute med hylende baby foran naboer osv og ta han opp og legge han ned og ta han opp og legge han ned... Men kanskje det bare er jeg som er tullete og barnslig? Hadde vært greit å fått høre deres erfaringer! Anonymous poster hash: 56e73...e8b
AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #2 Skrevet 27. august 2013 Alle barn er forskjellige, men kan nå dele min erfaring. Er det i hovedsak med tanke på kvelden du vil bruke opp-ned metoden? Og hvor gammel er babyen? Vi har vel uten helt å vite det brukt opp-ned metoden på kvelden, hun har blitt lagt ned og plukket opp igjen ved store protester, for så å bli lagt ned igjen da hun var rolig. Slik fortsatte det og hvis det var mulig ble hun roet i senga. Brukte litt tid i begynnelsen, men har nok fått igjen for dette i senere tid, hun legges i senga, vi går ut og hun finner roen selv. (Er 3 år nå da, men slik har det vært lenge) Men på dagen kjørte vi eget løp, dvs jeg trillet gode, lange turer da været tillot det fordi jeg trengte det selv. Noen ganger ble hun trillet til hun sovnet og så ble vogna satt i ro, andre ganger trillet vi hele søvnperioden. Av og til sov hun i bil og av og til på fanget. Når vinteren kom begynte hun å sove inne på dagtid, dvs i egen seng, null problem for oss. Søvnen hennes ble faktisk bedre og det hadde ikke noe å si for natta. Så jeg tror dette med at de ikke skal sove i egen seng på dagtid kan være en liten myte... Da var jo kveldene ganske godt innarbeida, satt i en periode å strøk henne på ryggen evt lot en hånd hvile på henne, men etterhvert var hun bare å legge for så å gå ut av rommet. Vet ikke om dette var til hjelp, men mitt råd er å fortsette med å gå turer hvis du føler for det. Og så kan dere bruke opp-ned metoden på kvelden. Anonymous poster hash: e3a46...555
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå