AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #1 Skrevet 27. august 2013 Spørsmålet er som i overskriften :Lar dere barn gå på fritidsaktivitet dersom barnet har vært hjjemme fra skolen pga sykdom, men har blitt bedre i løpet av dagen? Jeg tror nok jeg ikke ville latt barnet mitt gått på en fritidsaktivitet dersom barnet hadde vært hjemme fra skolen samme dagen, hva med dere? Hva er vanlig? Anonymous poster hash: 46b59...9ea
skruf Skrevet 27. august 2013 #2 Skrevet 27. august 2013 Er barnet hjemme fra skolen pga sykdom så utgår også fritidsaktiviteter og andre planer som f.eks å dra i bursdagselskap, selv om barnet friskner til. Denne regelen vokste jeg selv opp med, og var ganske effektiv hvis jeg vurderte å syte meg litt ekstra for å være hjemme fra skolen..... 13
Gjest Spiderpig Skrevet 27. august 2013 #3 Skrevet 27. august 2013 Når jeg var liten var reglen klar: Var jeg for syk til å dra på skolen, var jeg for syk til å dra på ridning. Så merkelig nok var jeg aldri syk på onsdager 6
AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #4 Skrevet 27. august 2013 Samma her, hadde regel om at var man ikke på skolen, så måtte man vere inne resten av dagen. Kommer nok til å si det samme til mine barn når de blir større Syns det er en fin regel Anonymous poster hash: 00b93...a0d
Teriyaki Skrevet 27. august 2013 #5 Skrevet 27. august 2013 Kommer nok ikke til å la ungen(e) få dra på fritidsaktiviteter hvis han har vært syk samme dagen nei.
kalinka85 Skrevet 27. august 2013 #6 Skrevet 27. august 2013 Unger som er for syke til å gå på skolen er også for syke til å gå på fritidsaktiviteter. Hvis ungene ofte friskner til er det kanskje en ide å sende de på skike/barnehage selv om de ikje er i toppform? De friskner jo til,,,?
AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #7 Skrevet 27. august 2013 Da er de hjemme hele den dagen, ja. Anonymous poster hash: 02c54...4eb
hjärterdam Skrevet 27. august 2013 #8 Skrevet 27. august 2013 Kunne ikke falle meg inn. Er man syk så er man syk. Da blir man hjemme på ettermiddagen for å passe på så man blir bedre til dagen etter.
ViljaH Skrevet 27. august 2013 #9 Skrevet 27. august 2013 Nei, syk er syk. For syk for skole, er man for syk for gøy.
sommermor Skrevet 27. august 2013 #10 Skrevet 27. august 2013 Samme her,er hun for syk for skolen,så er det å være inne resten av dagen og ingen fritidsaktiviteter.
Eliza Doalot Skrevet 27. august 2013 #11 Skrevet 27. august 2013 Enig med resten. Unntaket må være ved lengre sykefravær. Er barnet sykt fra fredag til tirsdag, men har blitt friskt nok på tirsdag til å dra på skolen onsdag morgen, synes jeg det er ok å delta på korpsøvelse tirsdag kveld.
Marsipan Skrevet 27. august 2013 #12 Skrevet 27. august 2013 (endret) Ingen skole = ingen fritidsaktiviteter/bursdag/ut og leke på ettermiddagen her også. Dessuten tror jeg man skal være litt forsiktig med å gjøre det for hyggelig å være hjemme og syk! Det er klart det er godt med litt ekstra omsorg og dulling, men det er helt greit å kjede seg litt også. Det skal ikke være mer attraktivt å være hjemme enn å gå på skolen. Endret 27. august 2013 av Marsipan 1
Mafalda Skrevet 27. august 2013 #13 Skrevet 27. august 2013 Enig med resten. Unntaket må være ved lengre sykefravær. Er barnet sykt fra fredag til tirsdag, men har blitt friskt nok på tirsdag til å dra på skolen onsdag morgen, synes jeg det er ok å delta på korpsøvelse tirsdag kveld. Enig i dette. Som den klare hovedregelen er det slik at er man syk, så er man syk- og hjemme. Men i noen få tilfeller har jeg gjort unntak. Kanskje 3-4 ganger på 15 år, når en totalvurdering tilsa det. Ingen skole = ingen fritidsaktiviteter/bursdag/ut og leke på ettermiddagen her også. Dessuten tror jeg man skal være litt forsiktig med å gjøre det for hyggelig å være hjemme og syk! Det er klart det er godt med litt ekstra omsorg og dulling, men det er helt greit å kjede seg litt også. Det skal ikke være mer attraktivt å være hjemme enn å gå på skolen. Helt klart! Med mindre barnet er skikkelig "dausjuk", er jeg litt knepen på servicenivået jeg også. Man skal kjede seg litt når man er hjemme fra skolen pga sykdom, ikke bare kose seg i sofaen med film og godteri. I så fall hadde nok min yngste sønn med glede vært syk oftere 2
Nuttery Skrevet 1. september 2013 #14 Skrevet 1. september 2013 Er ungen "frisk" utover dagen får de gjøre hva de vil. Mange ganger under oppveksten jeg følte meg grusom på morgenen, men det bedret seg utover dagen. Måtte da sitte hjemme resten noe som var så utrolig treigt. Da får man heller sette en grense på morgenen for hvor syk som er syk nok til å være hjemme. trenger ikke "sykemeldes" en hel dag. 1
Petalouda Skrevet 1. september 2013 #15 Skrevet 1. september 2013 Syk om morgenen = syk hele dagen. Jeg tror det er en fin måte å lære seg "ved handling følger konsekvenser" på. 2
kaprifolen Skrevet 1. september 2013 #17 Skrevet 1. september 2013 Enig med resten. Unntaket må være ved lengre sykefravær. Er barnet sykt fra fredag til tirsdag, men har blitt friskt nok på tirsdag til å dra på skolen onsdag morgen, synes jeg det er ok å delta på korpsøvelse tirsdag kveld. Enig i dette!
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #18 Skrevet 1. september 2013 Ingen skole = ingen fritidsaktiviteter/bursdag/ut og leke på ettermiddagen her også. Dessuten tror jeg man skal være litt forsiktig med å gjøre det for hyggelig å være hjemme og syk! Det er klart det er godt med litt ekstra omsorg og dulling, men det er helt greit å kjede seg litt også. Det skal ikke være mer attraktivt å være hjemme enn å gå på skolen. Jepp!Anonymous poster hash: 20c89...c02 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #19 Skrevet 1. september 2013 Det kommer veldig an på både type sykdom og type fritidsaktivitet. Har barnet vært hjemme pga migreneanfall som går over i løpet av dagen, ser jeg ikke noe poeng i å "straffe" med å nekte det å feks dra på en fritidsaktivitet. Er det en forkjølelseslignende sykdom, ville jeg holdt det hjemme fra fysisk anstrengende aktiviteter. Det må jo bli en vurdering fra gang til gang. Heldigvis er ungene mine lite syke. Men vi er faktisk også så gærne at vi gjør det litt koselig hvis vi først er hjemme Anonymous poster hash: aff13...c93 2
plix Skrevet 1. september 2013 #20 Skrevet 1. september 2013 Friskner man til utover dagen, betyr det heller ikke at man er frisk nok til å dra vekk på ettermiddagen og kvelden. I tillegg til det som ble nevnt veldig tidlig i tråden; gir man den muligheten kan man fort være veldig syk oftere.. Det kan jo blusse opp igjen også, ikke sant? Da er det best å være hjemme hele dagen uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå