AnonymBruker Skrevet 27. august 2013 #1 Skrevet 27. august 2013 Hvordan kan min samboer se hvilke internettsider jeg har besøkt på min pc, fra sin pc? Ja, vi har trådløst nett, som bare vi har passord til. Jeg visste ærlig talt ikke at dette var mulig, før jeg hørte noen snakke om det. Hvordan unngår man at det skjer? Er ikke det en svakhet ved trådløst nett? Anonymous poster hash: d4592...fcc
TMB Skrevet 27. august 2013 #2 Skrevet 27. august 2013 Det er ikke mulig.... ikke for "vanlige folk" i hvert fall. Dog kan det hende at ruteren deres har en eller annen custom firmware som tillater dette, men det tviler jeg sterkt på.
Horge Skrevet 27. august 2013 #3 Skrevet 27. august 2013 ikke for "vanlige folk" i hvert fallGodt å vite at vi som kan litt mer data enn gjennomsnittet ikke regnes som vanlige folk.Hvis dere sitter på samme wlan, så kan han sniffe opp all trafikken som går mellom wlan-boksen og din maskin. Dette gjør at han i sanntid kan se hvilke sider du besøker, og det vil også være mulig å "kuppe" din session mot et nettsted hvor du er logget inn.Dersom det heller er snakk om tilgang til internetthistorikken på din maskin, så kommer det litt an på hvordan maskinen din er konfigurert. Hvis vi snakker vanlig windows-maskin, og din brukerprofil ikke er sperret, samtidig som nettverksdeling er slått på, så er det en særdeles smal sak å finne frem til alle dine filer (dokumenter, bilder, nettlogg etc.).Hvis du kjenner nettverksnavnet på hans maskin, så kan du teste andre veien. Start explorer (altså vanlig explorer, ikke nettleseren) og i adressefeltet skriver du \\maskinnavn\c$ (bytt ut "maskinnavn" med navnet på maskinen hans).NB! Ikke gjør noe lurium med filene du eventuelt måtte få opp, for disse filene er rota av hans c:\. 1
Bomullstrusa Skrevet 27. august 2013 #4 Skrevet 27. august 2013 (endret) . Endret 27. august 2013 av Bomullstrusa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå