lille mor Skrevet 23. april 2004 #1 Skrevet 23. april 2004 I dag kom den, invitasjonen som jeg har ventet på. Enda et #%&" utdrikkningslag. Det tredje iløpet av 6mnd. Og på lik linje med de andre skal man på død og pine kle seg ut i et bestemt kostyme. Grrr. jeg er sååå lei dette. Ikke nok med at dagen alltid er lagt opp som et maraton, men det koster flesk også. Et nytt kostyme, gave til bruden, penger til felleskassa, lommepenger på byen. Nå har det seg sånn at denne bruden alltid er flink til å stille opp for meg, så jeg har ikke samvittighet til å si nei.Selv om jeg er i tvil om hun liker innholdet av denne kvelden. Hvorfor er det ingen som har de gode gammeldagse utdrikkningslagene lenger? Der alle samlet seg på en hytte eller lignene, og vi satt og mimret, spiste litt god mat, en trubadur klimpret litt på gitar. Hvorfor skal man på død og liv legge inn alle mulige rare aktiviteter? Og så skjenke bruden hindsides slik at hun ikke husker snerten dagen etter? Selv krevde jeg å bli hørt da jeg sa jeg ikke ville ha ut.d.lag, og foloveren min kom opp med enn annen ide, der vi sammlet alle jentene i et selskapslokale hvor det var leid inn hudpleier, frisør og en aromaterapaut. Og alle som ville fikk klipp, ansiktspleie eller aromaterapi.Senere spiste vi en tre retters middag og så gikk vi på byen. Jeg forstår at vi er forskjellige og at noen faktisk synes det er gøy å fly rundt på byen i kanindrakt, men erlig talt er det ikke litt brukt opp liksom? Hva med dere jenter, hvilke tanker har dere rundt dette? Og kanskje noen ideer til meg? (skal være forlover neste år, og ja hun har samme meninger som meg) Frustrert hilsen fra lille mor
*Lene* Skrevet 23. april 2004 #2 Skrevet 23. april 2004 Vi i min vennegjeng har ALLTID skydd disse utkle, utdrit greiene. Vi gjør ting slik at alle har det morro, men selvfølgelig med bruden som midtpunkt! Jeg VET at jeg ikke blir kledd ut og driti ut. Jeg har sagt klart i fra hva som hadde skjedd da.. Jeg hadde dratt!!!!
Gjest Tex Skrevet 23. april 2004 #3 Skrevet 23. april 2004 Jeg har også gitt klar beskjed om at fjolleri er uaktuellt. Jeg er en voksen dame på over tredve, jeg vil gjerne samle jentene og bli full og ha det gøy, men helst hjemme i en privat stue, med god mat og mye latter. Fnising er vel det nærmeste vi kommer fjortisoppførsel i mitt utdrikkingslag vil jeg tro..... Jeg hadde ikke gått på slike fjollelag heller.
Gjest gjest1 Skrevet 23. april 2004 #4 Skrevet 23. april 2004 Trudde slike utdrikningslag som du beskriv hadde begynt å bli litt utdatert eg... Ingen i min vennegjeng er for noko slikt, heldigvis. Slik utdriting blir berre teit, og flaut - for alle partar. Eg meiner det viktigaste med eit utdrikningslag er å ha ein fin sammenkost med gode venner, gjerne med god drikke, mat og prat! Du kan ikkje prøve å foreslå noko slikt neste gong då?
Mona Skrevet 23. april 2004 #5 Skrevet 23. april 2004 Jeg skal være forlover nå, men det går da ganske pent for seg. Men at er dyrt, kan jeg være enig i. Det blir jammen mye penger selv om det ikke er de store sprellene vi skal gjøre. Kvelden avsluttes på hytte og jeg gleder meg veldig.
Gjest Poirot Skrevet 23. april 2004 #6 Skrevet 23. april 2004 Har bare vært i ett ut.d.lag. Da hadde vi piknik ute og endte opp hjemme hos forloveren, lagde 3 retters middag og koste oss. Faktisk ble ingen speiselt fulle, men vi hadde det kjempehyggelig!! Bruden ble overrakset og hentet av stilig bil, men måtte ha på litt stygge klær (men kun så stygge så det så ut som om hun hadde dårlig smak, ikke noe mer). Det kostet ca 250 per pers, pga maten.
Scorpina Skrevet 24. april 2004 #7 Skrevet 24. april 2004 Uhm....det er kun 4 helger til jeg skal stå brud - - -dvs står brud den 5. helga men det er altså 4 LEDIGE helger igjen å gjøre mitt utdrikningslag og jeg biter litt negler ... MEEN, jeg har gitt beskjed om (også nevnt her inne på KG før) at jeg vil IKKE være på sånn "kom-skal-vi-drite-henne-ut-utdrikningslag" der jeg blir iført en kroppskondom av en helt for jævlig stygg kjole, tåpelig parykk med slør og platåsko *GRØSS v/tanken :o * f.eks.... Og ja, jeg heller nå mer til ideen om å lage et KOSELIG utdrikningslag for bruden....så kan brudgomm og gutta rølpe så mye de vil hehe....
Gjest Madley Skrevet 24. april 2004 #8 Skrevet 24. april 2004 Jeg møtte to udrikknignslag i byen i dag. Og begge gangene tenkte jeg som så at forloveren min og vennene mine skal få brenne i helvete om de utsetter meg for noe slikt. Jeg drar hjem og låser meg inne på badet!! Det første utdr.laget var kledd i grønne t-skjorter mens brura spratt rundt med ett trekkspill iført Jane Fonda kostyme. dvs tights og stringdrakt. Håret var tupert og med sånn pannebånd. Jeg hadde sterkt vurdert vold!! Hver sin smak sier bare jeg. Det andre utdr.laget var mer moderat. Der var brura ikledd samekofte og sauebjelle. Vet ikke hva hun hadde slags oppdrag or jeg bare spurta forbi! I frykt for at venninna mi skulle få morsomme ideer
Gjest Tex Skrevet 24. april 2004 #9 Skrevet 24. april 2004 EN ting er å ha på seg et uskyldig slør, men sauebjelle....? :o Akk og ve!
Gjest MrsL Skrevet 24. april 2004 #11 Skrevet 24. april 2004 Jeg hadde aldri i livet blitt med på utdritingslag!!! Jeg har hatt mitt utdrikningslag og det gikk veldig pent og pyntelig for seg, med aromaterapi, lunsj på Bølgen & Moi, hest og slede tur, før vi avsluttet hjemme hos meg med ost, kjeks og rødvin. Det er slik det skal være - koselig!!!
Isiselin Skrevet 24. april 2004 #12 Skrevet 24. april 2004 Hvis jeg får utdrikningslag (noe jeg tviler på siden forloveren min bor langt nord og har dårlig råd) så hadde jeg rett og slett gått hjem om de hadde planlagt noe sånn "kle deg ut som en idiot og selge penisboller på Nordre"-greier... Synes jo litt av poenget med utdrikningslag er at en skal ha det morsomt, ikke at en skal føle seg som en idiot og gremmes i hjel.... Nei til utdriting, ja til kosekveld!!
Gjest Madley Skrevet 24. april 2004 #13 Skrevet 24. april 2004 Nei til utdriting' date=' ja til kosekveld!![/quote']
Catzy Skrevet 25. april 2004 #16 Skrevet 25. april 2004 Har vært med å arrangere to utdrikningslag, og vært med på et til. På de to første samlet vi inn penger fra alle deltagerne (5-6 stk i hvert). Disse gikk til følgende: * 1000 kr som bruden skulle shoppe for i valgfri butikk. Vi startet i Mitt Skattkammer i Oslo, og fortsatte til hun fant noe hun likte. * X ant penger ble satt av til å kjøpe hudpleieprodukter som bruden skulle få bruke senere på dagen. Men hun ville heller at vi brukte det på Pascal konditori, så da gjorde vi det. * Mat og vin, skikkelig middag hjemme hos en venninne. * Penger til drinker til bruden på byen. Vi endte opp med å spise oss så gode og mette, at vi aldri gikk ut. Det var en stund siden vi hadde sett hverandre sist, så det ble mest skravling og sludring ut kvelden, der vi spiste. Utrolig koselig. Og alle var enige om at vi ikke skulle ha noe utdritingslag, så det var greit. (Hun ene som evt. ymtet frampå ble grundig nedstemt. ) Det siste var litt mer actionpreget, men da basert på aktiviteter som bruden liker selv. Så spiste vi middag på restaurant, før kvelden ble avsluttet på fest hos gutta som avholdt forlovedens utdrikningslag. Også veldig bra! Catzy
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå