Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

er invitert i et ektepars felles 50 års dag og lurer på hva vi skal gi. Vanligvis gir jeg 300-400,- til en 50 års dag, men når det blir to syns jeg kanskje det blir vel drøyt med 600,- -800,- kr. Eller andre forslag?

Felles gavekort? :roll:

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Felles gåvekort hørtes bra ut! Eg ville lagt meg på ein sum sånn ca mellom det du ville gitt 1 og 2 personar, altså rundt 500,-. Kan overnatting på hotell vere ein idè? Eller billettar til konsert/revy?

Skrevet

Sidan det er eit ektepar er det i alle fall heilt OK å gi felles gåve. Og om ho då er litt rimelegare enn totalsummen ville blitt viss du hadde kjøpt to ulike gåver, trur eg ingen vil reagere på.

Ville du ha gåvetips òg? 50-åringar er vanskelege, for ein har som regel det ein treng når ein er komne så langt. Kunst? Ei felles oppleving?

Gjest Anonymous
Skrevet

Du vil gjerne spare på felles-gaver til både voksne og barn, du...

Hvorfor?

Det er godt at de færreste bryr seg om kronesummer og sammenligner med naboen i voksen alder...

Gjest gjest1
Skrevet

Hvorfor?

Det er godt at de færreste bryr seg om kronesummer og sammenligner med naboen i voksen alder...

Teit svar. Det er ikkje alle som har anledning til å la vere å bry seg om kronesummar, då veit du..

Gjest Anonymous
Skrevet
Teit svar. Det er ikkje alle som har anledning til å la vere å bry seg om kronesummar' date=' då veit du..[/quote']

Har du vært innom Quindens andre tråd om konfirmasjonsgaver til tvillinger vs enklinger?

Jeg har ikke råd til å gi all verdens med gaver sjøl. I min omgangskrets er jeg nok den som gir gaver med lavest kroneverdi. I stedet (slik at jeg har rpd til å betale regninger og kjøpe mat) legger jeg heller arbeid og omtanke i valg og evt produksjon av gaven.

Gaver må ikke koste masse penger. Den som ikke blir mest glad for ei gave det er lagt arbeid og/eller følelse i er nok mer opptatt av penger og ytre status enn av sine venner. Dessverre.

Jeg innrømmer imidlertid at jeg svarte som jeg gjorde for å provosere fram en diskusjon.

Case 1:

Et par feirer sine dager sammen, og sparer dermed penger på å arrangere ett i stedet for to selskap. Hva gjør du med gavene da?

Case 2:

Hvis to venner (altså ikke par) gjør det samme. Arrangerer ett selskap, sparer penger og samler alle sine venner rundt seg: Hva gjør du med gavene da?

Case 3:

Dine venner velger å feire dagene sine på hver sin dag, to lørdager etter hverandre, og sparer altså ikke penger for sin egen del. Du sjøl må ut med lønn til barnevakt to helger på rad. Kanhende kjøper du deg et nytt antrekk for å slippe å gå i samme kjole to helger på rad sammen med de samme menneskene. Hva gjør du med gavene da?

Case 4:

Det er konfirmasjonstid, og i din eller barnas vennekrets er det mange konfirmanter. To av disse er tilfeldigvis søsken. Får alle likeverdige gaver? (Se bort ifra at du er i familie med enkelte av dem og dermed gir de nærmeste mer)

Skrevet

Hvorfor?

For det første var mitt konfirmasjonsspørsmål et hypotetisk spørsmål, i og med at jeg satt og diskuterte dette blant trillingforeldre og tvillingforeldre som tok opp dette temaet før nærliggende konfirmasjon. Det ble en heftig debatt ut av det, i og med at vi hadde felles barn som stod foran en konfirmasjon, da dette spørsmålet dukket opp. Jeg prøver på ingen måte å spare penger nei... (selv om jeg ikke har flust av dem) og vil spørre hva dere mener om dette spørsmålet, pga tvilling/trillingforeldre selv ikke visste hva de burde gjøre.

Trenger ikke å starte en heftig debatt for min del for det var det allerede da dette ble diskutert på et foreldremøte jeg kom fram, men trodde kanskje kg var et forum der en kunne lufte sånne ting, og få flere input i samme slengen, men der tok jeg feil, gjerrige meg... :roll:

Når det gjelder 50 års dagen så syns jeg det er mye penger gi opptil 800 kroner til et par vi nesten ikke har kontakt med, de bor bare i nærheten av oss og vi har sagt hei når vi treffes så hvorfor vi er invitert må gudene vite, men Tispa, jeg skal gi så det monner. Ville bare vite hva som kunne vært på sin plass og kanskje også få gode råd fra noen som kan komme med et greit svar og heldigvis er de i flertall...

Skrevet

Hvorfor?

For det første var mitt konfirmasjonsspørsmål et hypotetisk spørsmål, i og med at jeg satt og diskuterte dette blant trillingforeldre og tvillingforeldre som tok opp dette temaet før nærliggende konfirmasjon. Det ble en heftig debatt ut av det, i og med at vi hadde felles barn som stod foran en konfirmasjon, da dette spørsmålet dukket opp. Jeg prøver på ingen måte å spare penger nei... (selv om jeg ikke har flust av dem) og vil spørre hva dere mener om dette spørsmålet, pga tvilling/trillingforeldre selv ikke visste hva de burde gjøre.

Trenger ikke å starte en heftig debatt for min del for det var det allerede da dette ble diskutert på et foreldremøte jeg kom fram, men trodde kanskje kg var et forum der en kunne lufte sånne ting, og få flere input i samme slengen, men der tok jeg feil, gjerrige meg... :roll:

Når det gjelder 50 års dagen så syns jeg det er mye penger gi opptil 800 kroner til et par vi nesten ikke har kontakt med, de bor bare i nærheten av oss og vi har sagt hei når vi treffes så hvorfor vi er invitert må gudene vite, men Tispa, jeg skal gi så det monner. Ville bare vite hva som kunne vært på sin plass og kanskje også få gode råd fra noen som kan komme med et greit svar og heldigvis er de i flertall...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...