Alja Skrevet 26. august 2013 #1 Skrevet 26. august 2013 (endret) Det er som kjent at tillit i et forhold må være 100% til stedet for at det skal fungere på lang sikt. Etter noen mindre hyggelige opplevelser sliter jeg litt med tilliten til kjæresten min. Jeg tar meg selv i å tenke på negative scenarioer og føler noen ganger han skjuler ting. Innerst inne VET jeg at han er en ordentlig kar, og jeg kan stole på han. Dette har jeg fått bekreftet mange ganger. (jeg har snokt, og finner ikke en dritt). Hvorfor er det så hardt og bygge opp tillit igjen? Det er INGEN tegn på at han driver med snusk eller skjuler noe. Hvorfor henger jeg meg sånn opp i once a cheater always a cheater / en gang løgner alltid løgner? Det er så slitsomt. Han har vært i tjeneste 9 mnd. Det er 4 igjen. Disse mnd har vært harde. Jeg kan ikke gi opp nå noen mnd før han dimmer. Vi har vært sammen to år. Hvordan finne tilliten igjen? Jeg jobber masse med meg selv, går i samtaler osv. Har kuttet ut snokingen også. Er det noe han kan gjøre? Hilsen fortvilet og sliten Alja Endret 26. august 2013 av Alja91
Alja Skrevet 26. august 2013 Forfatter #3 Skrevet 26. august 2013 Snakker du med ham om dette? Ja, vi snakker en del om det. Han vet hvorfor jeg har vanskeligheter med å stole på han, samtidig som han syntes det er slitsomt. Det er klart det tærer på han. Det at han dreit seg ut for 10 mnd siden, burde ikke hunte han for resten av livet. Vi har begge ganske stor forståelse for hvorfor det er som det er, men om det ikke skjer noe blir vi bare for slitne. Det er tungt og ikke stole på han 100%, og det er tungt for han som faktisk har forandret seg å ikke bli stolt på.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2013 #4 Skrevet 26. august 2013 Heh..? Er det noe han kan gjøre? Det er nok sannsynligvis mye dere begge to kan gjøre, TS. Å snakke om å bygge tillit igjen allerede er en hyggelig tanke, men jeg tror ikke det egentlig kan gjøres så veldig mye mer fra eller til inntil videre, fordi det må gjøres ting for hverandre eventuelt hvis det skal bygges tillit. Og under noen omstendigheter er det kanskje ikke alltid like lett. Men er det problemer er det som oftest litt kommunikasjon, et par handlinger, og et pent smil, så pleier problemene å forsvinne rimlig fort. Men det spørs på innstillingen og hvor mye en selv får gjørt, for fellesskapet. Anonymous poster hash: 7aadf...1b8
Testosteron Skrevet 26. august 2013 #5 Skrevet 26. august 2013 Kanskje fraværet gjør at du føler deg utrygg og at når han dimmer og er tilbake hos deg, så kommer usikkerheten din til å forsvinne fordi du da har ham hos deg og på en helt annen måte har "kontrollen" på ham. 1
Alja Skrevet 26. august 2013 Forfatter #6 Skrevet 26. august 2013 Kanskje fraværet gjør at du føler deg utrygg og at når han dimmer og er tilbake hos deg, så kommer usikkerheten din til å forsvinne fordi du da har ham hos deg og på en helt annen måte har "kontrollen" på ham. Det er det jeg også tenker. Ikke at jeg har "kontrollen på han" men at han da er til stedet som vil gjøre det lettere for han også å vise at han virkelig har forandret seg. Det er jo ikke så lett for meg å vite hva han surrer rundt med i andre siden av landet. Vi har vært veldig innstilte på at det vil bli tøft spesielt de siste mnd, og vi var klar over at kneika ville nåes på et tidspunkt. Nå prater egentlig bare begge om å "holde ut" til han dimmer, og ta det som det kommer når han kommer hjem fra fgt. Jeg vet jo egentlig svaret på hva vi kan gjøre med saken. Jeg trengte bare å lufte litt tanker i guess. Alle tror vi har det så fint og flott og har tatt dette året på strak arm, men det har virkelig vært en prøvelse. Rett fra tillitsbrudd til at han reiste noen uker etter i tjeneste. Vi fikk aldri "bearbeidet" det før han måtte dra. Det blir så halvveis nå.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2013 #7 Skrevet 26. august 2013 Kontroll? Tror ikke det handler så mye om kontroll over noen. Men det er mye fysisk en kan gjøre for forbedre en tillit. Fordi det bunner seg som regel bare i at en er usikker på hvor en har den personen. Og hva deres intensjoner er, i forhold til seg selv. Og mange faktorer kan påvirke dette. Men om en ikke får fysisk vist og gitt bekreftelse for noe, blir det gjerne vanskeligere å få bekreftet ordentlig hvor en kan ha en person. Ord kan være nydelige dem, men dem kan ikke ordne all slags verdensproblemer. De kan jo selvsagt fortelle mye, men dem har sine begrensninger og.Anonymous poster hash: 7aadf...1b8
Alja Skrevet 26. august 2013 Forfatter #8 Skrevet 26. august 2013 Kontroll? Tror ikke det handler så mye om kontroll over noen. Men det er mye fysisk en kan gjøre for forbedre en tillit. Fordi det bunner seg som regel bare i at en er usikker på hvor en har den personen. Og hva deres intensjoner er, i forhold til seg selv. Og mange faktorer kan påvirke dette. Men om en ikke får fysisk vist og gitt bekreftelse for noe, blir det gjerne vanskeligere å få bekreftet ordentlig hvor en kan ha en person. Ord kan være nydelige dem, men dem kan ikke ordne all slags verdensproblemer. De kan jo selvsagt fortelle mye, men dem har sine begrensninger og.Anonymous poster hash: 7aadf...1b8 Det er derfor jeg føler vi må "Holde ut" 4 mnd, til han kommer hjem. Det er ikke så enkelt med bare en uke sammen hver 6 uke og skype. Jeg vet at vi er så rett for hverandre. Vi er så utrolig glade i hverandre og vil de samme tingene i livet. Tror virkelig det kan fungere mellom oss.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2013 #9 Skrevet 26. august 2013 Det er derfor jeg føler vi må "Holde ut" 4 mnd, til han kommer hjem. Det er ikke så enkelt med bare en uke sammen hver 6 uke og skype. Jeg vet at vi er så rett for hverandre. Vi er så utrolig glade i hverandre og vil de samme tingene i livet. Tror virkelig det kan fungere mellom oss. Ja vel. Det høres jo bra ut. Får vannet gresset litt da i blant og ta vare på det. Lykke til. Anonymous poster hash: 7aadf...1b8
Gjest Svampebob1 Skrevet 27. august 2013 #10 Skrevet 27. august 2013 Det med tillit handler ikke bare om å føle seg trygg på at den andre ikke vil svikte en. Det handler også om å føle seg trygg på at en selv er i stand til å takle det om en skulle ha blitt sviktet. Og at du synes dette er vanskelig kan jeg forstå. Hvis han har vært utro, så har han nok ødelagt en del av tilliten din til han. Millitærtjenesten gjør nok sikkert at det hele føles enda mer utrygt. Jeg vet ikke hva du skal gjøre for å få dette til å holde annet enn at du må fortsette å jobbe med deg selv. Gjør deg trygg på deg selv. Håper det ordner seg. 1
Gjest Arbeider Skrevet 27. august 2013 #11 Skrevet 27. august 2013 Spørsmålet er jo om du ønsker å gi han tillit, men et tips er å snoke seg ferdig og så kutte det helt ut. Oppfør deg som du stoler på han. Hansler om å starte å spille den du ønsker å være og det skal hjelpe deg i å bli personen. Synes selv det hjelper, men det er selvsagt noe annet enn at det er en mirakelkur.
Alja Skrevet 28. august 2013 Forfatter #12 Skrevet 28. august 2013 Okei. Nå trenger jeg litt råd. For et år tilbake tok jeg han i å runke på webcam til en kvinne på chatroulette. Hun viste sitt, han viste sitt og chatteloggen var temmelig varm for å si det slik. Jeg ble utrolig såret da jeg oppdaget dette, fordi jeg hadde ligget på rommet å ventet på han, mens han bare skulle "spille ferdig". Nå har han fått seg ny data, og (ja jeg sjekket mailen, uff) jeg så at han er registrert på nytt på denne chatroulette siden. Jeg konfronterte han umiddelbart. Han sa han kun hadde vært der inne for å snakke med randoms fordi han kjedet seg på nattevakt, ikke seksuelt i det hele tatt slik som forrige gang. Han forstod at jeg følte det sånn, og han forstod at jeg ble lei meg og fikk litt flashbacks. Innerst inne tror jeg han snakker sant, men samtidig er det en liten tvil som rår. Han har forandret seg masse, og det har som sagt aldri vært tegn til utroskap eller svik i etterkant. (for dere som lurer så er chatroulette en nettside hvor man kan snakke med randoms på mic og cam. Det hele er egentlig ganske upersonlig og mange bruker det som tidsfordriv for å ha noen å snakke med bare. Man kan ikke legge til venner, eller noen gang finne samme personen igjen)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå